fok!'ers,
Ik ben een derdejaars student aan de HvA en daarnaast werkzaam als webdeveloper bij een bedrijf in Amsterdam. Op dit moment woon ik met OV zo'n 2 uur van school en werk af, en na 2 jaar begint dit mij behoorlijk de keel uit te hangen. Vandaar dat ik besloten heb om het huiselijk nest te verlaten en dichterbij Amsterdam te gaan wonen.
Op zich zou ik wel in Amsterdam willen wonen, maar een must is het zeker niet. Vandaar dat ik oa voor de lagere huurprijzen in steden als Haarlem, Hilversum, Bussum, Diemen en Almere heb gezocht. Qua locatie heb ik dus vrij weinig eisen. Max. 40 minuten reizen naar Amsterdam (meer dan een halvering) met OV en een buurt waar ik normaal over straat kan lopen en ik zit wel goed. Het appartement zelf hoeft enkel over eigen keuken, douche en toilet te beschikken en een minimale oppervlakte van 20m2. Mijn max budget is ongeveer 650 euro all in per maand. Tot nu toe bijna twee keer raak, hopelijk is driemaal scheepsrecht.
To-the-point: Er zijn zoals jullie weten genoeg websites waarbij je je tegen betaling in kan schrijven, zodat je kan reageren op hun aanbod. Met welke websites hebben jullie goede ervaringen gehad? Zo heb ik gehoord dat Direct Wonen en Rotsvast enorme oplichters zijn en je bakken met geld laten betalen de eerste maand. Ik ben wel bereid borg te betalen, maar als daar bemiddelingskosten en administratiekosten bovenop komen is het voor mij niet meer te doen.
Alvast bedankt voor de tips!