abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85533347
fok!'ers,

Ik ben een derdejaars student aan de HvA en daarnaast werkzaam als webdeveloper bij een bedrijf in Amsterdam. Op dit moment woon ik met OV zo'n 2 uur van school en werk af, en na 2 jaar begint dit mij behoorlijk de keel uit te hangen. Vandaar dat ik besloten heb om het huiselijk nest te verlaten en dichterbij Amsterdam te gaan wonen.

Op zich zou ik wel in Amsterdam willen wonen, maar een must is het zeker niet. Vandaar dat ik oa voor de lagere huurprijzen in steden als Haarlem, Hilversum, Bussum, Diemen en Almere heb gezocht. Qua locatie heb ik dus vrij weinig eisen. Max. 40 minuten reizen naar Amsterdam (meer dan een halvering) met OV en een buurt waar ik normaal over straat kan lopen en ik zit wel goed. Het appartement zelf hoeft enkel over eigen keuken, douche en toilet te beschikken en een minimale oppervlakte van 20m2. Mijn max budget is ongeveer 650 euro all in per maand. Tot nu toe bijna twee keer raak, hopelijk is driemaal scheepsrecht.

To-the-point: Er zijn zoals jullie weten genoeg websites waarbij je je tegen betaling in kan schrijven, zodat je kan reageren op hun aanbod. Met welke websites hebben jullie goede ervaringen gehad? Zo heb ik gehoord dat Direct Wonen en Rotsvast enorme oplichters zijn en je bakken met geld laten betalen de eerste maand. Ik ben wel bereid borg te betalen, maar als daar bemiddelingskosten en administratiekosten bovenop komen is het voor mij niet meer te doen.

Alvast bedankt voor de tips! :)
pi_85540072
Mja, Rotsvast en Direct wonen zijn toch de partijen met het grootste aanbod. Hier in de regio Eindhoven zijn er nog wel een paar kleinere (in A'dam vast ook) maar ook die werken volgens het zelfde principe: 1 maand huur als bemiddelingskosten al dan niet inclusief btw.

Wil je dat niet dan ben je aangewezen op verhuurders die hun huis direct op marktplaats zetten, of via-via.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_85540995
Maar hij vraagt dus oplossingen als in URLS... heb je die? })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85543725
www.marktplaats.nl

Overigens heb ik gewoon via Rotsvast gehuurd, kost idd een maand extra aan huur, maar was verder prima geregeld.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_85544060
Maar op zijn beurt hebben rotsvast en direct wonen ook de meeste leden. Netwerken en ook op marktplaats kijken ben ik uiteraard al mee bezig.

Voorbeelden van organisaties die ik vond: http://www.huurconcept.nl/ en http://www.nederwoon.nl/. Hier vragen ze geen bemiddelingskosten, en over Nederwoon hoor ik veel goede dingen. Helaas doen zij alleen zaken in het midden/oosten, hoewel Amersfoort of Utrecht misschien nog te doen is. En zodra ik Huurconcept tegenkom is het altijd een geweldig aanbod, wat eigenlijk te goed om waar lijkt te zijn.

Ik vraag me dus af of iemand met meer sites als deze bekend is, en wat voor ervaringen ze hiermee hebben. Ik leg niet graag weer 20 á 30 euro voor een flutservice neer, dat is me al te vaak gebeurd. Ook als je bekend bent met oplichters hoor ik het graag.
pi_85625856
Misschien dat je via www.pararius.nl een appartement kunt vinden. Staat erg veel aanbod op van verschillende verhuurders en makelaars. Weet niet of iedere aanbieder kosten in rekening brengt bij het afsluiten van een huurcontract.
pi_85646152
Via woningnet kan je ook naar vrijesectorwoningen zoeken. En veel makelaars hebben ook huurwoningen in de aanbieding, http://www.recourt.nl/ is een vrij bekende, bijvoorbeeld.
pi_87236262
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:23 schreef Salamanderrr het volgende:

Voorbeelden van organisaties die ik vond: http://www.huurconcept.nl/ en http://www.nederwoon.nl/. Hier vragen ze geen bemiddelingskosten, en over Nederwoon hoor ik veel goede dingen. Helaas doen zij alleen zaken in het midden/oosten, hoewel Amersfoort of Utrecht misschien nog te doen is. En zodra ik Huurconcept tegenkom is het altijd een geweldig aanbod, wat eigenlijk te goed om waar lijkt te zijn.
Hoi,

Een tip: via NederWoon moet je sowieso NIET en dan ECHT NIET gaan huren! Je moet heel veel geld aan bemiddelingskosten, borg, administratiekosten etc. betalen (ik was zelf zo'n 2200 euro kwijt). En in het begin zijn ze ontzettend vriendelijk en aardig, maar zodra je je contract getekend hebt zijn ze niet meer te bereiken. Dit is niet alleen een ervaring van mijzelf maar ook van kennissen en zelf familie die dezelfde fout hebben gemaakt om via NederWoon te huren. Ik heb zelf maanden met een lekkage gezeten en zonder warm water en verwarming, dus doe slim en doe dat niet!
Woonruimte vinden is op dit moment erg lastig, ik ben zelf ook weer op zoek omdat ik bang ben dat het huis in elkaar stort (plafon is rot nml..). Vergeet omliggende dorpen niet, vanuit het Gooi is Amsterdam ook goed te bereiken (Huizen bijvoorbeeld).

Succes met zoeken!
pi_96771765
Ook bij huurconcept.nl moet je je twee keer bedenken voordat je je er inschrijft! Bij inschrijving kun je je maar opgeven voor één regio, bijvoorbeeld Amsterdam. Maar mocht je dan bijvoorbeeld ook woningen willen zoeken in het Gooi, dan moet je nog een keer inschrijven (en dus nog een keer 14¤ betalen) voor de regio Utrecht.

Maar, wat nog erger is. Op marktplaats adverteren zij met massa's goedkope woningen. Deze bestaan gewoon niet, of in ieder geval krijg je ze nooit in je mailing! Dat is dus gewoon je reinste oplichterij. In hun mailing staan wel wat woningen, veelal boven de 700¤. Maar groot is het aanbod ook niet.

Erg jammer, vind ik. Ik had mijn hoop wel een beetje hierop gevestigd, want van al die belachelijk dure bemiddelaars wordt ik kotsziek. Ben benieuwd wanneer de NMa dat aan gaat pakken...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 12:54:13 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_96789815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2010 14:17 schreef Bleie het volgende:
Via woningnet kan je ook naar vrijesectorwoningen zoeken. En veel makelaars hebben ook huurwoningen in de aanbieding, http://www.recourt.nl/ is een vrij bekende, bijvoorbeeld.
Woningnet reguliere inschrijving duurt ontzettend lang voordat je een een kans maakt op een woning.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')