abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85529557
Vriendin van mij zit met een probleempje inzake haar dochtertje, het meisje is nu 11 jaar oud, maar vind veel dingen naar en eng.
Bv naar een drukke menigte gaan in een stad vind ze al eng.
Want stel er loopt een enge man met een pistool enzo...of stel mensen verdrukken elkaar etc..

Ze wil wel naar de stad als het minder druk is. Het is ook een gevoelig meiske, die snel buikpijnen heeft als ze spanning krijgt.

Ik vermoed zelf dat het kind zich teveel aantrekt van nieuwsberichten tegenwoordig.
En op zich niet zo raar natuurlijk want het nieuws is gewoonweg ronduit puur negativiteit tegenwoordig.
Dus kinderen worden in feite vergiftigd met allerlei info en ook nog eens teveel info...en dit dagelijks jaar in jaar uit.

Ik vind het een moeilijke kwestie, de moeder idem verhaal. Weet ook niet goed hoe hier mee om te gaan, een kind beschermen tegen het nieuws is ook niet altijd mogelijk nml.
Iemand wat tips?
Snollebolt
pi_85529584
wat denk je zelf?
pi_85529666
Kan ze er niet mee naar dokter gaan want het kan ook een soort angststoornis zijn ???
Het klinkt namelijk niet erg goed als een kind van 11 al heel erg met dat soort angsten bezig is.
pi_85529731
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:59 schreef solaire het volgende:
wat denk je zelf?
Nou kan haar moeilijk raden?
Ik weet het ook niet nml. Misschien minder nieuws laten kijken?
Maar ja dat is ook ergens onmogelijk we hebben nieuws elk uur van de dag op elke radiozender..
Snollebolt
pi_85529758
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:02 schreef formerjellybean het volgende:
Kan ze er niet mee naar dokter gaan want het kan ook een soort angststoornis zijn ???
Het klinkt namelijk niet erg goed als een kind van 11 al heel erg met dat soort angsten bezig is.
...Maar is het echt zo vreemd dan?
Al dat nare nieuws...dag in dag uit...
Lijkt me ook niet goed voor opgroeiende kinderen
Snollebolt
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:05:58 #6
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_85529776
Gewoon leuke dingen met haar doen zodat de positieve ervaringen de negatieve overwinnen?
En toen was er niets!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:06:02 #7
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_85529778
De dingen doen waarvoor je bang bent en ermee confronteren. Simpeler kan het niet zijn.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_85529798
klinkt mij eerder als onzekerheid die zich uit in angst voor nieuwe dingen
pi_85529826
Tja, probeer haar ervan te overtuigen dat vechtsporten leuk zijn... Als je dat een jaartje beoefent is je zelfvertrouwen waarschijnlijk vervijfvoudigd. Judo, karate, kickboksen, om eens wat voorbeelden te noemen :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:08:07 #10
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_85529859
Ik heb zoiets rond die leeftijd ook gehad, toen was ik bang dat ons huis zou afbranden. Vooral 's avonds als ik naar bed ging was ik bang dat er brand zou uitbreken. Mijn ouders mochten toen ook nooit een kaarsje aansteken, dan werd ik panisch.
Dat heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben er vanzelf overheen gegroeid. Ik denk dat zij daar ook wel overheen groeit.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:08:19 #11
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85529863
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:06 schreef solaire het volgende:
klinkt mij eerder als onzekerheid die zich uit in angst voor nieuwe dingen
En waar kan zoiets door ontstaan?
De moeder is een heel leuk lief mens ...? Altijd positief zover ik ze ken tenminste.
Snollebolt
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:08:35 #12
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85529870
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:08 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb zoiets rond die leeftijd ook gehad, toen was ik bang dat ons huis zou afbranden. Vooral 's avonds als ik naar bed ging was ik bang dat er brand zou uitbreken. Mijn ouders mochten toen ook nooit een kaarsje aansteken, dan werd ik panisch.
Dat heeft een hele tijd geduurd, maar ik ben er vanzelf overheen gegroeid. Ik denk dat zij daar ook wel overheen groeit.
Ok thanks! :)
Snollebolt
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:08:57 #13
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85529884
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:07 schreef Sm0keZ het volgende:
Tja, probeer haar ervan te overtuigen dat vechtsporten leuk zijn... Als je dat een jaartje beoefent is je zelfvertrouwen waarschijnlijk vervijfvoudigd. Judo, karate, kickboksen, om eens wat voorbeelden te noemen :)
Ook een goede tip...je eigen kracht kennen etc.
Thanks geeft het door :)
Snollebolt
pi_85529887
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

...Maar is het echt zo vreemd dan?
Al dat nare nieuws...dag in dag uit...
Lijkt me ook niet goed voor opgroeiende kinderen
Dat weet ik niet , maar als die angsten klinken me redelijk extreem en daarom had ik zoiets van misschien is er iets aan de hand en dan lijkt een bezoekje aan de dokter ook wel verstandig.
Belemmerd het haar dagelijkse leven erg of valt dat nog mee ???
Zodra het te veel overheerst zou ik toch even naar de dokter gaan, want het kan ook zijn dat ze fobie heeft ofzo en dan is het wel handig als er toch even huisarts bij gehaald word.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:10:39 #15
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85529942
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:08 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat weet ik niet , maar als die angsten klinken me redelijk extreem en daarom had ik zoiets van misschien is er iets aan de hand en dan lijkt een bezoekje aan de dokter ook wel verstandig.
Zodra het te veel overheerst zou ik toch even naar de dokter gaan, want het kan ook zijn dat ze fobie heeft ofzo en dan is het wel handig als er toch even huisarts bij gehaald word.
Nou mijn vriendin staat in dubio wat te doen.
Valt ook niet mee allemaal. Ze is haar man verloren nml.
Misschien heeft het daar ook iets mee te maken..kan?
Het meisje was toen 5 jaar geloof ik...
Snollebolt
pi_85530033
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:10 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Lijkt me niet onwaarschijnlijk, vooral op zo'n leeftijd is je vader gewoon die grote stoere kerel die de hele wereld aankan. Da's dan toch aardig wat 'bescherming' wat dan opeens wegvalt...
pi_85530096
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:10 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop. Ik denk dat ze dat niet helemaal kan plaatsen en daardoor gaat richten op wat er mis kan gaan.
Ik zou het eerst een poosje aankijken (want het kan een fase zijn) , maar als het te lang duurt toch even hulp zoeken.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:14:49 #18
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_85530107
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:08 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo ernstig in. Ik denk dat ik het best kan vergelijken met mijn angts van toen. Ze heeft zich iets in haar hoofd gehaald (misschien ergens wat over meegekregen), dat zoiets kan gebeuren bij een grote menigte mensen en is hier dus bang voor.
Als het in de stad het enige probleem is, zou ik als ik je vriendin was de komende tijd niet meer naar de stad gaan als het druk is. Ik zou als ik je vriendin was, de komende tijd even drukke plekken vermijden. Ik denk echt dat ze hier vanzelf overheen komt. Ze is ook nog jong, dit kan zo snel veranderen in hun hoofdjes, een fase waar ze doorheen gaat.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:15:52 #19
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85530152
:* Thanks lieverds..ga mijn vriendin zo nog even bellen hierover, is ze ook weer gerust!
Mijn dank is groot...
_O_
Snollebolt
pi_85530184
Het verlies van haar vader kan haar het gevoel hebben gegeven dat ernstige dingen zomaar gebeuren zonder daar controle op te hebben. De enige manier om dan nog controle te hebben, is onzekere situaties te vermijden. Waarom zou ze er geen psycholoog bijhalen voordat het probleem zich ontwikkelt tot een angststoornis?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_85530194
www.hooggevoelig.nl

Je kunt op de site een korte test doen om te kijken of je hooggevoelig bent (misschien (eerst) handiger als de moeder dit doet om te kijken wat ze bij haar dochter herkent?).
Op de site staan verder tips, links, uitleg, etc..

Mocht het dochtertje hooggevoelig zijn is via die weg veel te verklaren van (ook) haar angst. Maar veel belangrijker, ze is dan ook goed te begeleiden/ondersteunen hierin :)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:23:43 #22
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_85530464
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:08 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

En waar kan zoiets door ontstaan?
De moeder is een heel leuk lief mens ...? Altijd positief zover ik ze ken tenminste.
Klinkt als een een moeder die haar kind veels te veel beschermd en dat kind waarschijnlijk terwijl ze het nieuws kijken van alles in praat. Iets anders kan ik niet bedenken namelijk.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:24:44 #23
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_85530502
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:16 schreef Italo het volgende:
www.hooggevoelig.nl

Je kunt op de site een korte test doen om te kijken of je hooggevoelig bent (misschien (eerst) handiger als de moeder dit doet om te kijken wat ze bij haar dochter herkent?).
Op de site staan verder tips, links, uitleg, etc..

Mocht het dochtertje hooggevoelig zijn is via die weg veel te verklaren van (ook) haar angst. Maar veel belangrijker, ze is dan ook goed te begeleiden/ondersteunen hierin :)
OMG. Dit kan alleen in Nederland. Burn Out. Hooggevoelig. :') What's next? :D
pi_85531639
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:59 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Vriendin van mij zit met een probleempje inzake haar dochtertje, het meisje is nu 11 jaar oud, maar vind veel dingen naar en eng.
Bv naar een drukke menigte gaan in een stad vind ze al eng.
Want stel er loopt een enge man met een pistool enzo...of stel mensen verdrukken elkaar etc..

Ze wil wel naar de stad als het minder druk is. Het is ook een gevoelig meiske, die snel buikpijnen heeft als ze spanning krijgt.

Ik vermoed zelf dat het kind zich teveel aantrekt van nieuwsberichten tegenwoordig.
En op zich niet zo raar natuurlijk want het nieuws is gewoonweg ronduit puur negativiteit tegenwoordig.
Dus kinderen worden in feite vergiftigd met allerlei info en ook nog eens teveel info...en dit dagelijks jaar in jaar uit.

Ik vind het een moeilijke kwestie, de moeder idem verhaal. Weet ook niet goed hoe hier mee om te gaan, een kind beschermen tegen het nieuws is ook niet altijd mogelijk nml.
Iemand wat tips?
klinkt als aanstellerig gedrag. Dat ze graag bij en alleen bij mama wil zijn. De rest is allemaal eng en gevaarlijk. Als moeders er niks aan doet wordt het kind nog wereld vreemd. (als ze dat nog niet is ondertussen)
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_85532068
Of een angststoornis. Maar inderdaad heel verstandig dat je geen advies vraagt aan een huisarts, maar op een forum. Stel je voor dat je iemand met verstand van zaken om advies vraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')