abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:59:39 #276
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_96640347
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 08:08 schreef vanhal het volgende:
Ik zoek een spel wat zo rond eind jaren 80 op DOS te spelen was.
Het spel bestond uit een grid waarbij jij over alle lijnen moest gaan en waarbij de lijnen dan dunner werden. Tegelijkertijd zat er een vijand achter je aan die steeds sneller ging. Zodra de vijand je pakte was je af. Zie afbeelding ter illustratie.
Iemand een idee wat de naam van het spel is? :)

[ afbeelding ]
Je zal vast geen Pacman bedoelen?
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_96641947
Neeh :D

Bij dit spel moest je over de lijnen van het grid 'lopen'. De lijnen welke je gehad hebt werden dan dunner. Je moest alle lijn bijlangs...
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:54:24 #278
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_97124169
Vroeger, 10 a 15 jaar geleden, speelde ik bij een vriendinnetje een spel dat in de verte leek op pacxon of xonix, maar het heette zeker anders, en leek ook alleen op pacxon of xonix wat betreft het basale idee: een schermvullend veld dat je stukje bij beetje moest 'veroveren' door vanaf je startpunt met de pijltjes een stukje rond te 'lopen', en ondertussen vooral niet (aan)geraakt worden door je vijand, die zich door het veld bewoog.

Ik weet het allemaal niet meer precies, maar wie die spel kent herkent mijn gedetailleerde omschrijving ongetwijfeld ook als sommige dingen niet precies kloppen:

In dit spel was je niet kwetsbaar voor de vijand op het moment dat je op je eigen terrein bleef: je had een schild, in de vorm van een geel (volgens mij) rondje, maar dat had wel een beperkte levensduur (dus als je het level niet op tijd uit had gespeeld werd je kwetsbaarder).
Op het moment dat je een stukje veld aan het veroveren was, hield je de spatiebalk ingedrukt, en kon je op het niet-eigen veld lopen met de pijltjes, maar dan was dus ook dat schild uitgeschakeld.
Als je een stukje veld aan het veroveren was, was bovendien dat lijntje dat het pad vormde dat je net gelopen had, ook kwetsbaar. Als jij of het lijntje geraakt werd, kwam je terug op het startpunt te staan. Maar als het je dus wel lukte om op tijd weer je eigen terrein te bereiken, was het stukje waar je net omheen gelopen was van jou.
Je kon dus of steeds een heel klein stukje erbij pakken, of, op eigen risico, een groter stuk (dit komt volgens mij overeen met pacxon of xonix).

Het was elk level de bedoeling om een steeds hoger percentage van het totale veld, voor je te winnen: eerst was 70 % ofzo nog genoeg, later moet het 90% zijn.
Het makkelijkste was dus om het veld altijd eerst door midden te snijden door een strookje te veroveren, vanaf het midden steeds een klein stukje er boven op en zodra je bovenaan was had je ineens ongeveer 50%.
De helft waar de vijand zich niet bevond, was dan van jou.

De vijand: dat was in het eerste level - geloof ik - een slang, in het tweede level een vierkant, en in het - ik geloof - zesde level een vlieg. Verder weet ik er geen meer, maar als ik ze zie herken ik ze onmiddellijk. Van dat vierkant weet ik ook nog dat dat van grootte veranderde, af en toe werd het veel kleiner en dan werd het dus even wat makkelijker.

De vijand had ook altijd assistentjes, een paar mini-uitvoerinkjes van zichzelf. Die konden je ook raken, maar: die kon je ook vangen. Als je op dezelfde manier als het doormidden snijden van het hele veld, een assistentje kon scheiden van de grote vijand, en het deel waar het assistentje in rondbewoog veroverde, was je ook van het assistentje af.

Verder stonden er, in elk geval in het eerste level vier, later misschien een ander aantal, blokjes in het veld, die iets extra's op konden leveren: als je een deel van het veld had veroverd waar zo'n blokje in stond, kreeg je bijvoorbeeld een extra leven, of een freeze van de vijanden, of - wat ik wel heel zeker weet: je kon even, een halve minuut ofzo, veld veroveren zónder dat je schild uitgeschakeld werd (je hoefde de spatiebalk niet in te drukken), dus je had even immuniteit.

Die blokjes hadden alleen wel de vervelende eigenschap dat ze steeds verschenen en weer verdwenen, en je kon dus ook net misgrijpen. Maar dit had wel ook het gevolg dat die assistentjes soms ineens vastzaten in zo'n blokje: als ze net ergens ronddwaalden waar op dat moment het blokje verscheen, kwamen ze vast te zitten, en kon je dus zelfs 2 vliegen in één klap vangen (in elk geval in level 6, haha).

Pfff...wat een verhaal zeg. Hoop dat iemand het herkent - hoe heet dit spel, en vooral: kan ik er nog ergens aan komen?!
*Think outside the box*
  zaterdag 21 mei 2011 @ 18:12:46 #279
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_97124963
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:28:30 #280
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_97129787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:36 schreef vanhal het volgende:
Neeh :D

Bij dit spel moest je over de lijnen van het grid 'lopen'. De lijnen welke je gehad hebt werden dan dunner. Je moest alle lijn bijlangs...
Rollo and the Brush Brothers of Gapper ? Kijk anders een bij de Amidar varianten..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 22 mei 2011 @ 12:57:24 #281
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_97150593
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 18:12 schreef lizardtattoo het volgende:
Volfied?
http://www.mobygames.com/game/volfied/screenshots
Of een van de andere QIX-varianten
http://www.mobygames.com/game-group/qix-variants
Ja Qix-varianten had ik inmiddels ookal geprobeerd maar dat wat 't allemaal niet..

Volfied: THAT'S IT!! Ziet er toch nog wel anders uit dan ik me herinnerde...maar alsnog herkenbaar. Thanx!
*Think outside the box*
pi_97353809
Heey,

Ik zoek een online raadsel spel dat ik ongeveer 3 jaar geleden speelde. Je zag een pagina met een plaatje en door middel van dat plaatje vond je het antwoord om naar het volgende level te komen. Je moest dit antwoord achter de url plakken achter de / en dan kon je naar het volgende level. Ik weet alleen nog dat van het eerste leven naar het tweede leven je een /2 moest invullen en dat rond level 4 er een plaatje van een weegschaal stond.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:46:36 #283
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_97354418
Mja, er waren heel veel van dat soort spellen. Bekendste is denk ik Notpron.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_97361256
Hij leek erg op deze heel erg bedankt!

[ Bericht 85% gewijzigd door maxioloco op 26-05-2011 23:00:18 ]
pi_97452015
Hallo allemaal,

Wat een leuk onderwerp!

Al jaren zoek ik een bepaald computerspel die ik vroeger op de pc speelde bij een vriendin.
Het was in 1993-1995. Haar (vaders) computer was toen echt een van de betere. (Sorry, weet niet precies welke, 386 of 486 denk ik?). Ik zoek er al jaren naar (google en fora hahaha), maar niemand zoekt hetzelfde ;-). Kenmerken van het spelletje:

· PC game, gespeeld vanaf een floppy
· 2d spel, met zicht van bovenaf (recht!)
· het is een puzzel game met 8 X 8 kamers, die tezamen een doolhof vormen, je moet alle kamers ‘behandeld’ hebben anders kun je het spel niet uitspelen/winnen. Het is géén level spel, je kunt van de ene naar de andere kamer, het is zogezegd één groot vierkant spel.
· Je bent een blokje ofzo (a la pac man) en elke kamer bevat blokjes met verschillende kleuren (supaplex is het dus niet). De kleur bepaalt wat je met het blokje kan doen: opeten, wegduwen enz. Als je een blokje opeet of kapot maakt, zie je de zwarte achtergrond. Daarom kun je goed zien in welke kamers je al geweest bent.
· Naast het duwen/eten van gekleurde blokjes kun je bepaalde dingen verzamelen/gebruiken, uit mijn hoofd sowieso zuurstof en ‘bom’?
· Er waren ook ‘monstertjes’ die je niet aan moest raken, maar die zaten vaak vast in de blokjes, daar had je dan pas last van als je de verkeerde blokjes eromheen opat.
· Volgens mij zat er ook nog een tijdslimiet in, zomaar rondhangen van kamer naar kamer heeft dus geen zin.
· Het uiteindelijke doel was volgens mij iets zoeken in een van die (in totaal) 64 kamers. Als je dat gevonden had dan had je het spel gewonnen.
· Grote gok, maar kan van apogee zijn? (of heb daar te veel spelletjes van gespeeld dat het nu abusievelijk in mijn hoofd blijft hangen ;-)).

Iemand een idee??

Groetjes Tanja
  zondag 29 mei 2011 @ 13:25:40 #286
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_97453938
Het klinkt een beetje als Ankh op deze pagina --> http://www.atarimagazines.com/v4n7/productreviews.html ?
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_97458213
@ Lizardtattoo.

Ja! Zoiets is het inderdaad! Misschien zijn er meerdere versies hiervan? Want deze ziet er zwart-wit uit, en die ik speelde was in de mooiste kleurtjes ;-)
  zondag 29 mei 2011 @ 20:58:55 #288
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_97470418
Ik kan er weinig info over vinden, maar zo te zien was het wel in kleur: --> (zie screenshot op achterkant doosje) http://mocagh.org/loadpage.php?getgame=ankh
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_97474963
@ Lizardtattoo

Ja ik zie het...heb zelf ook nog maar weer eens een gedeelte van mijn zondag eraan gezeten om het zeker te weten, maar dit is toch echt niet het spel dat ik zoek. De keuze die je in het begin van Ankh moet maken komt mij helemaal niet bekend voor. En verder zie ik dat de blokjes in de kamer(s), voor zover ik daar plaatjes van heb kunnen zien (vrijwel) maar één kleur zijn, terwijl het spel dat ik bedoel overduidelijk meerdere kleuren in één kamer heeft. Uit mijn hoofd: groen en roze (zeker!) en volgens mij ook blauw. De kleuren leken een beetje neon, maar dat kan natuurlijk ook aan de instelling van het scherm hebben gelegen. En ik weet vrijwel zeker dat het spelletje, toen ik hem speelde '93-'95 nooit heel erg oud kon zijn geweest. Mijn vriendinnetje had altijd het nieuwste van het nieuwste ;-) en Ankh is van '84 (was toen 1 hahaha).

Wel leuk om te zien hoeveel spelletjes er eigenlijk zijn! Had eerst alle 'ik zoek een spel topics' gelezen, en heb zowaar supaplex teruggevonden :-). Alleen jammer dat dit andere spelletje zo moeilijk te vinden is. In ieder geval bedankt voor het meedenken!!
pi_97475231
Was weer iets te snel met klikken:

Het egypte thema klopt ook niet met mijn herinnering en ik heb het ook nog nooit op een atari gezien, alleen bij haar op de floppy op de computer
  zondag 29 mei 2011 @ 22:36:59 #291
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_97476636
@JustMeTee: Je omschrijving doet me denken aan Eggerland 2 (maar dat was een MSX spel)

Die had iig wel 64 kamers (in 8x8 patroon), als je de map verzameld had dan zag je rechts onder in beeld waar je op dat moment bent.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_97476951
@BdR

Helaas, dit is hem ook niet.

Overeenkomst: de 8x8 patroon van kamers
Verschil: dit spel heeft blokjes en boompjes (of planten), het spel dat ik bedoel bestaat alleen maar uit blokjes, sommigen kon je eten, sommigen duwen en sommigen kon je helemaal niets mee (obstakel).

Ben mijn hoofd nog aan het breken van welk bedrijf dit spelletje was. Misschien....als ik maar hard genoeg denk....?
pi_97530676
Hai,

Ik zoek een pc spel van al een jaar of 7,8,9 ? oud.
Het gaat over een vermiste journalist(e) en een boot ? ,de aanwijzingen moeste je via internet vinden,zo kreeg je een ansicht( via e-mail ?) en op het internet moest je dan uitzoeken welke universiteit het was,en herinner me ook vaag iets van een tempel in 3d waar je de stenen op de juiste manier moest plaatsen.En een fotoserie die je in de juiste volgorde moest zetten.Het kan zijn met iets van journey in de titel,maar dat kan ik mezelf ook aangepraat hebben. =) de cover is bruin zwart met een man en een vrouw voorop de vrouw heeft halflang blond haar en een boot ?
pi_97532162
Ha ha,

Ik zoek op missing journalist en daar had ik hem na even zoeken ineens !
In memoriam : missing

Bedankt voor de begintopic linkjes !
  maandag 6 juni 2011 @ 13:25:20 #295
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97782808
Okay dit is heel vaag maar vroeger speelde ik een spelletje met een vriendje van me. Je kon 't met zijn tweeen tegelijk op 1 toetsenbord spelen. View was van bovenaf, en 't was een soort shooter. Je tegenstanders waren eerst gewoon poppetjes en ze werden steeds mechanischer naar mate je vorderde in 't spel. Je kon nieuwe wapens kopen zoals een minigun en een flamethrower etc en je armor volgens mij upgraden. Het zal ongeveer zo'n 13 jaar geleden zijn, misschien nog iets langer. De characters waar je mee speelde zagen er een beetje uit als armydudes en volgens mij waren de muren in de levels altijd een soort van blauw maar dat weet ik niet zeker.

Als iemand dit weet dan lol.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 6 juni 2011 @ 13:48:02 #296
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_97783596
... tv?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 6 juni 2011 @ 13:48:57 #297
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_97783626
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 6 juni 2011 @ 14:13:33 #298
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97784592
Nee, wel wat nieuwer dan dat.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 6 juni 2011 @ 16:16:41 #299
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_97789981
@Jajong: Total Carnage? Is de opvolger van Smash TV, ook uitgebracht voor msdos
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 6 juni 2011 @ 16:51:41 #300
107445 Jajong
Hadouken!
pi_97791813
Nee helaas. Ik zal even een paint proberen te maken ter verduidelijking.



Zo ongeveer. En in latere levels hadden je tegenstanders beetje robocop-achtige helmen op met zon rode visor.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')