quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:24 schreef Buikboor het volgende:
eerst kijken of ie uberhaubt vonkt, dus de bougie buiten de clinder op de cilinder leggen voor massa contact en dan kijken of je een blauw/paarse vonk hebt. Heb je dat dan is de carburateur aan de orde, helemaal loshalen en schooonmaken (liefst met perslucht) en weer monteren. Als deze 2 kloppen moet ie lopen. Brandstof is recent?
Dat dus. Ik zag geen vonk. Wel schok.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:17 schreef klaasdj het volgende:
Ik heb dit nog nooit gedaan en zag geen ontsteking, als ik de bougie aanraakte kreeg ik wel een schokje. Moet ik voor een nieuwe bougie gaan of is het iets anders. Carburateur/sproeier?
Je moet duidelijk een vonkje zien. Als je een klein schokje krijgt is je ontsteking mss niet goed afgesteld.quote:Dat dus. Ik zag geen vonk. Wel schok.
Thanks!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
Piece of cake men, een Maxi loopt altijd![]()
Benzine idd FF verversen, al moet ie op oude zooi ook gewoon lopen, als er maar geen water in de tank zit.., nieuw pit halen, niet kutten vagineren met een oude voor die 5 pleuro.
Carbje kun/moet je FF schoonmaken, zijkappen eraf, luchtfilter eraf, benzinekraan dicht, slangetje los maken, gassetje (schuifje+ chokekleppie) bovenop de carb loschroeven, even GOED kijken hoe het zit, niet ingewikkeld, maar je moet het FF weten, dan het spul eruit tillen, chokekleppie niet laten vallen. hier hoef je verder niks aan te rommelen als het goed is, hang het spul opzij.
Daarna kun je de carb losschroeven dmv die ene horizontale schroef waarmee hij op het spruitstukje zit (dat haakse pijpje), dan kun je hem er zó vanaf schuiven met wat rommelen.
Als je hem eraf hebt zie je aan de onderkant een bolvormig bakje, da's de vlotterbak, die kun je losdraaien, zit handvast als het goed is. Als je dat bakkie los hebt, kun je kijken of er veel rotzooi in ligt, meestal liggen er wel wat schilfertjes van verdroogde benzine, diezelfde schilfertjes verstoppen dus het sproeiertje, dat is dat koperen schroefje met heeeeel klein pikkepoelieprutsgaatje wat in het midden van de vlotter zit, die kun je eruitdraaien met een passend schroevendraaiertje, voorzichtig, want je draait hem kapot als je geweld gebruikt, is van koper, erg kwetsbaar
Ding doorblazen tot je erdoorheen kunt kijken, terugschroeven, deze post op zijn kop zetten en alles in omgekeerde volgorde weer monteren.
Dan hebben we dus: vonk + benzine + goede wil, en dan gaat 'ie het gewoon doen
Dan moet ik helemaal naar beneden lopenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:07 schreef Sounddragon het volgende:
Doet dat ding het nou al ??
Die hele lap tekst heb je in de praktijk binnen 10 minuten afgewerkt als je niet in het gips zit
Noted!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:33 schreef Nemephis het volgende:
En schrijf maar vast in je agenda... nadat we een heuse Fok!-Puch-monteur van je hebben gemaakt komt het opvoeren...
Andere cylinder is niks aan - met 70 CC kun je trouwens makkelijk over de 100km per uur. Maar daar is het frame van je Puch niet echt op gebouwd... en je remmen al helemaal niet. Dan is een 50 snel (een 49.9cc cilinder met grotere poorten) veel leuker en uitdagender.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:35 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Noted!![]()
Hij heeft 55 gelopen, maar met een 70cc blok moet je toch over de 65 heen moeten kunnen niet?
QFT!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:46 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Andere cylinder is niks aan - met 70 CC kun je trouwens makkelijk over de 100km per uur. Maar daar is het frame van je Puch niet echt op gebouwd... en je remmen al helemaal niet. Dan is een 50 snel (een 49.9cc cilinder met grotere poorten) veel leuker en uitdagender.
Maar met enkel aanpassen van luchtfilter, carb, uitlaat en tandwielen kom je makkelijk over de 65 heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dan heb je niet zo'n beste, mijn Tomos liep 13 jaar geleden met alleen een andere uitlaat al 65km/h.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:35 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Noted!![]()
Hij heeft 55 gelopen, maar met een 70cc blok moet je toch over de 65 heen moeten kunnen niet?
Ik wou er nog voor waarschuwen dat je vooral niet moet proberen die bougie vast te houden zonder 'm tegen het blok aan te houden als je volgas geeft... als alles wel werkt krijg je een enorme klap.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:55 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dan heb je niet zo'n beste, mijn Tomos liep 13 jaar geleden met alleen een andere uitlaat al 65km/h.
Maar ik zou de storing echt bij de ontsteking zoeken, schokje is niet genoeg, je moet er minstens een lamme hand van krijgen als je hem verkeerd vasthoudt.
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
QFT!
Mijn Maxi liep 115 (op een autoteller), en dat was idd ook ongeveer de snelheid waarbij mijn frame in 2en brak, na 3 daagjes werd ik weer wakker in het ziekenhuis
Dat was met een 70 Malossi en een 17 Bing, vertanding weet in niet meer, maar het ging smerig hard iig
Met opvoeren kun je redelijk safe tot 70 - 80 km/u, daarboven wordt het een beetje linkDat was ook de reden dat ik destijds ben overgestapt op de Kreidler RMC - die liep op een gegeven moment iets van 120 echte kilometers per uurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het balhoofd van de Puch is en blijft een zwak punt (hoewel je er een Kreidler voorvork in kan zetten).
Als je een bromfiets wilt gaan opvoeren tot echt hoge snelheden is een Puch niet de beste kandidaat (understatement).
Ik zag pas geleden ergens zo'n ding staan van een of andere held met een verlengde USD vork erin met een schijfrem, je moet maar durvenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:03 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat was ook de reden dat ik destijds ben overgestapt op de Kreidler RMC - die liep op een gegeven moment iets van 120 echte kilometers per uur![]()
Het balhoofd van de Puch is en blijft een zwak punt (hoewel je er een Kreidler voorvork in kan zetten).
Als je een bromfiets wilt gaan opvoeren tot echt hoge snelheden is een Puch niet de beste kandidaat (understatement).
Die kon je vroeger gewoon los kopen, van die verlengde voorvorken. We hadden in de buurt ook zo'n country liefhebber (leren jas met franjes, geen helm maar een cowboyhoed) met een enorm lange voorvork in z'n Maxi. Geen porum en 't rijdt voor geen meter.. maarja, als je nog niet oud genoeg bent voor een échte chopper moet je toch wat.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zag pas geleden ergens zo'n ding staan van een of andere held met een verlengde USD vork erin met een schijfrem, je moet maar durven
met een 20cc kun je al over de 100... ligt aan de verhoudingen en aanpassingen..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:35 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Noted!![]()
Hij heeft 55 gelopen, maar met een 70cc blok moet je toch over de 65 heen moeten kunnen niet?
blijft de vlotter in de carburateur niet hangen? Of je sproeier ligt misschien los.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 17:17 schreef klaasdj het volgende:
Tijdens de eerste meters startpoging kwam er een boel benzine uit de cilinder en was de bougie doorweekt. Na een paar keer proberen is dat niet meer het geval.
heb je helemaal gelijk in qua vlotter, moest ff 19 jaar terug denken...quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:25 schreef Sounddragon het volgende:
Als de vlotter blijft hangen bij een maxi, loopt het bakje over via dat zwarte vlotterknopje; ik heb nog nooit meegemaakt dat daarvan de cilinder vol liep
Eerst die carb maar eens schoonmaken, want het probleem lijkt daar te zitten iig
Toen ik het vlotterbakje opendraaide kwam er een hele laag benzine uit. Toen het op de straat lag leef het of er ook water uit kwam. Toen liep íe wel weer even. Ik ga zo meteen de benzine er uit laten lopen en verversen, want ik vermoed dat er wat water in de tank zit.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:58 schreef Sounddragon het volgende:
Piece of cake men, een Maxi loopt altijd![]()
*insert uitleg*
Dan hebben we dus: vonk + benzine + goede wil, en dan gaat 'ie het gewoon doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |