Het lijkt me echt heel lastig, zowel als ouders en als kind. Als ouder ben je natuurlijk (terecht) retetrots, want je kind is Slim(mer dan de rest). Maar ook alles wat hierboven staat speelt mee. En als kind is het ook voortdurend balanceren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:46 schreef NJ het volgende:
[..]
Klopt. Toen was ik ineens één van de leidende oproerkraaiers in de klas. Alleen jammer dat ik zo m'n best deed om m'n leervoorsprong te verbergen dat ik nu twee jaar achterstand heb..
Het belangrijkste is om ze goed geïnteresseerd te houden. Waar zijn je kinderen goed in? Ik viel natuurlijk een beetje tussen wal en schip, maar ik met bijvoorbeeld geschiedenis op de Havo had ik halverwege jaar twee het volledige curriculum tot en met jaar vijf al doorgelopen. Omdat het me boeide. Maar meer dan me een nieuw boek geven als het vorige uit was heeft de school nooit gedaan. Dan zijn nog 3,5 jaar de stof die je al kent best boring.
Klopt. En die balans heb ik eerlijk gezegd nog steeds niet voor 100% gevonden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:49 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het lijkt me echt heel lastig, zowel als ouders en als kind. Als ouder ben je natuurlijk (terecht) retetrots, want je kind is Slim(mer dan de rest). Maar ook alles wat hierboven staat speelt mee. En als kind is het ook voortdurend balanceren.
Aan de ene kant ben ik wel trots dat ze nu al echt goed kan lezen en voorloopt met rekenen en dergelijke, maar aan de andere kant zie ik ook wel dat ze een betwetertje is en zich in een situatie dat alle OUDERS zeggen 'goh wat knap' dat ze zich niet goed een houding weet te geven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:49 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het lijkt me echt heel lastig, zowel als ouders en als kind. Als ouder ben je natuurlijk (terecht) retetrots, want je kind is Slim(mer dan de rest). Maar ook alles wat hierboven staat speelt mee. En als kind is het ook voortdurend balanceren.
Je hebt hem toch wel KEIHARD ene paar pestklappen gegeven he toen je hem aanhield??quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:56 schreef NJ het volgende:
Op een wat lichter noot hoorde ik trouwens gisteren dat ik best een goede daad heb verricht.
Vorige week heb ik in m'n AH een Somaliër aangehouden wegens diefstal van 4 flesjes ES bier en nou hoorde ik van de recherche dat ze hem het land uit gaan zetten, omdat hij hier illegaal blijkt te zijn.
Dus ook al heb ik geen Geert gestemd, ik heb toch m'n steentje bijgedragen aan dit land..
Hoe gaat dat op school?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Aan de ene kant ben ik wel trots dat ze nu al echt goed kan lezen en voorloopt met rekenen en dergelijke, maar aan de andere kant zie ik ook wel dat ze een betwetertje is en zich in een situatie dat alle OUDERS zeggen 'goh wat knap' dat ze zich niet goed een houding weet te geven.
Aan de andere kant reageren alle kinderen van rond de 6 a 7 jaar een beetje raar in allerlei sociale situaties
Geen idee. Ik wist helemaal niet dat dat er alweer aan zat te komen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:59 schreef KingOfMars het volgende:
De GBL is trots op je NJ!
Ga je nog naar de Photokina trouwens?.
Natuurlijk niet, Swets, dan hadden ze hem weer direct op straat moeten zetten, ondanks het feit dat hij geen paspoort heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt hem toch wel KEIHARD ene paar pestklappen gegeven he toen je hem aanhield??
Mij ook! Dus.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:02 schreef NJ het volgende:
[..]
Geen idee. Ik wist helemaal niet dat dat er alweer aan zat te komen..
Lijkt me wel tof om een dagje te doen!
Nou ja, Saskia zit nu net een week in groep 3. In de kleuterklas was natuurlijk al opgemerkt dat ze voorliep, maar daar ligt de nadruk natuurlijk nog niet op klassikaal leren. Gisteren waren we bij de informatieavond over hoe het er het komende jaar in groep 3 uit gaat zien mbt leermethodes en dergelijke en de juf sprak ons aan of we komende week even konden gaan zitten, want voor haar was het nu al duidelijk dat ze Saskia niet gaat boeien met het lesmateriaal voor groep 3. In principe is Saskia met lezen op het niveau van halverwege groep 3. Schrijven is voornamelijk motoriek. Rekenen is voor mij wat moeilijker inschatten, maar we zijn nu al een beetje spelenderwijs met de tafel van 2 bezig terwijl ze nu in groep 3 optellen en aftrekken tot 10 gaan leren.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:01 schreef NJ het volgende:
[..]
Hoe gaat dat op school?
Want ik kan me nog herinneren dat rond die tijd (groep 4, kan ook 3 zijn) hadden we voorleesmoeders. Dan ging je in groepjes van vijf of zes zitten met zo'n voorleesmoeder en ieder kind las vier regels. Ik zat samen met een ander meisje (Emma) apart en we lazen een hele bladzijde per persoon.
Eigenlijk zou de school op zo'n moment in moeten zien dat je die kinderen daarmee een status aparte geeft. Het is wel goed voor hun ontwikkeling (had ik vier regels mogen lezen, was ik in slaap gevallen), maar voor het groepsgevoel is het funest. En die balans is zeker op jonge leeftijd verschrikkelijk moeilijk.
Lezen is eind groep3 /halverwege groep 4 niveauquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:13 schreef Swetsenegger het volgende:
In principe is Saskia met lezen op het niveau van halverwege groep 3. Schrijven is voornamelijk motoriek. Rekenen is voor mij wat moeilijker inschatten, maar we zijn nu al een beetje spelenderwijs met de tafel van 2 bezig terwijl ze nu in groep 3 optellen en aftrekken tot 10 gaan leren.
Dan weten we in ieder geval van wie Saskia het heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:48 schreef E.T. het volgende:
[..]
Lezen is eind groep3 /halverwege groep 4 niveau
En ik was vroeger in de 5e klas zelf 'leesmoeder' voor m'n klasgenoten.. en in de 5e en 6e heb ik voornamelijk boeken zitten kaften en boeklonnen![]()
Dat wil ik iig niet voor m'n kind!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |