abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85584856
Tim Hecker, Biosphere, Gridlock, Greg Haines, Eluvium.
Spelenderwijs wijzer worden.
pi_85584996
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:52 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Het is in ieder geval prikkelender dan de loutere mededeling: ''de kritieken waren niet mals''.
Vind je? Ook als de critici JAM en ene "sai" zijn?
pi_85585934
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:26 schreef Ringo het volgende:

En dacht ik de camera's nu wel een beetje te kennen (het wordt sowieso Canon of Nikon), die lenzen zijn weer een verhaal apart en inderdaad nog het belangrijkste van alles. Daar zou k_man me wellicht meer over kunnen vertellen.
Je kunt best veel goede reviews online vinden, al moet je vaak over het jargon heen lezen. Zo ben ik op deze lens uitgekomen en daar ben ik heel blij mee.

Ook kun je gewoon gebruikmaken van een aardige aanbieding die je tegenkomt, een starterspakket. Het is geen schande om niet meteen precies te weten wat je zoekt. Je gaat je op een bepaald moment aan kleine dingen ergeren of je gaat tegen grenzen oplopen waardoor je beter weet wat voor alternatief je zoekt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85586706
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weten jullie waar ik aan toe ben? Aan nieuwe muziek!

zodiakk, weet jij nog iets leuks? Iets elektronisch, maar dan zonder een dreunende beat of zeurende vocalen, het mag best lang en uitgesponnen en hoogdravend zijn.
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:24:53 #130
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85586783
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:54 schreef Gellius het volgende:

[..]

Vind je? Ook als de critici JAM en ene "sai" zijn?
Ik vind ''sai'' wel een intrigerende naam.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_85590369
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:26 schreef Ringo het volgende:
Daar zou k_man me wellicht meer over kunnen vertellen.
Nauwelijks. Ik heb al jaren en jaren dezelfde (analoge) camera en objectieven, die goed bevallen, maar compleet doorsnee zijn. Ik ben niet op de hoogte van het huidige aanbod.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:47:15 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85590753
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt best veel goede reviews online vinden, al moet je vaak over het jargon heen lezen. Zo ben ik op deze lens uitgekomen en daar ben ik heel blij mee.
Klopt, ik lees me suf aan reviews. Het is haast verslavend. Langzaam maar zeker begin ik sommige termen en begrippen te doorgronden.
quote:
Ook kun je gewoon gebruikmaken van een aardige aanbieding die je tegenkomt, een starterspakket. Het is geen schande om niet meteen precies te weten wat je zoekt. Je gaat je op een bepaald moment aan kleine dingen ergeren of je gaat tegen grenzen oplopen waardoor je beter weet wat voor alternatief je zoekt.
Ik wil me wel echt goed oriënteren en een degelijke basis aanschaffen, die ik op een later moment kan uitbreiden met nieuwe lenzen (of niet). Niet dat ik er na een jaar achterkom dat ik te snel heb beslist.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:49:44 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85590839
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Nauwelijks. Ik heb al jaren en jaren dezelfde (analoge) camera en objectieven, die goed bevallen, maar compleet doorsnee zijn. Ik ben niet op de hoogte van het huidige aanbod.
Hm. Maar dan heb je er wel verstand van. Kan jij mij het voordeel uitleggen van een prime lens t.o.v. een zoom?
  maandag 23 augustus 2010 @ 01:47:00 #134
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_85594150
Deze TT verwarde me. Dacht dat het een LPT was. Meerdere keren.

[TK] LP's, veel LP's.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_85596259
Wachten op lijn 3 :r.
pi_85596472
Binnenblijven.
pi_85596565
Je hebt natuurlijk werkpaardjes en luxepaardjes.
pi_85596596
Oppasdagen. Die heb jij straks ook.
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:00:52 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85596605
Het is echt kut met peren. :{. Het weer dan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 09:02:30 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85596630
Doenalsofjewerkloosbentinjenestligdagen.
pi_85597130
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weten jullie waar ik aan toe ben? Aan nieuwe muziek!

zodiakk, weet jij nog iets leuks? Iets elektronisch, maar dan zonder een dreunende beat of zeurende vocalen, het mag best lang en uitgesponnen en hoogdravend zijn.
Lang, uitgesponnen en hoogdravend... hmm. Ik vond zelf de volgende (ambient)-platen goed.

Niet (al te) zwaar op de hand:

Emeralds - Does It Look Like I'm Here?
Loscil - Endless Falls
Rameses III - I Could Not Love You More

Wel zwaar op de hand:

Greg Haines - Until The Point Of Hushed Support
BJ Nilsen & Stilluppsteypa - Space Finale
Rene Hell - Porcelain Opera
Thomas Köner - Nunatak / Teimo / Permafrost
  maandag 23 augustus 2010 @ 10:26:24 #142
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85598220
Dank je wel, ik zal vanavond eens luisteren. Gisteren kwam ik via allmusic al op PS I Love You van Kid606, wat me niet tegenviel.

(Ik bedacht me gisteravond dat 'lang, uitgesponnen en hoogdravend' misschien maar mijn levensmotto moet worden)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_85599892
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hm. Maar dan heb je er wel verstand van. Kan jij mij het voordeel uitleggen van een prime lens t.o.v. een zoom?
Prime lenzen zijn lichtgevoeliger dan vergeljikbare zoomlenzen, ze zijn kleiner en lichter en er kan minder aan kapot gaan (minder bewegende delen).

Ik zou niet kiezen voor prime lenzen, tenzij je bijv van plan bent heel veel portretten te gaan maken. Het grote nadeel van prime lenzen is namelijk dat je steeds aan het rond drentelen bent om het goede standpunt te vinden. Dat is wel goede oefenng (zoomlenzen maken je luier), maar niet altijd even handig.

Ik zou ook niet kiezen voor één zoomlens, maar voor een aantal. Bijvoorbeeld een goede 35 -70 mm. Die zul je er driekwart van de tijd op hebben zitten. Daarnaast een 70 – 200 mm telelens en eventueel een 19 – 35 mm groothoeklens. Of zoiets,
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:31:54 #144
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85602444
Hmz. Dat argument van de luie fotograaf die maar moet ronddrentelen als ie geen zoom tot zijn beschikking heeft, klinkt me als muziek in de oren. >:). Ik ben toch wel zo'n drentelfotograafje.
Misschien dat ik in de nabije toekomst een extra (zoom)objectief zal kopen. Ik heb besloten dat ik het vooralsnog houd op een 50mm f/1.8 (of f/1.4 maar die is aanzienlijk duurder), kijken hoe ik daarmee uit de voeten kom.
pi_85602736
Alleen een 50 mm en verder niets? :o
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:52:04 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85603198
Wel... men heeft mij net elders uitgelegd dat een 50mm op een 550d gelijk staat met een 80mm objectief op oldskool 35mm-camera's, voor een brede, natuurlijke hoek kon ik beter voor een 28mm of 35mm gaan. :P.
pi_85603328
Oh ja. De brandpuntsafstanden die ik noemde gelden voor analoge camera's of voor full-frame digitale camera's. Bij eenvoudiger digitale camerá heb je die factor.

Hoe dan ook, slechts één vaste lens, lijkt me niet handig. Sowieso heb je niet echt een SLR nodig als je toch geen lenzen wilt wisselen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:57:48 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85603435
Maar niet alles hoeft tegelijk! Ik kan altijd bijkopen als ik wil of nodig heb. Voorlopig lijkt me één goed, lichtsterk standaardobjectief genoeg om mee aan de slag te gaan.
pi_85603695
Broodje, boter, jam.

Aldus.
pi_85603768
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 09:32 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Lang, uitgesponnen en hoogdravend... hmm. Ik vond zelf de volgende (ambient)-platen goed.

Niet (al te) zwaar op de hand:

Emeralds - Does It Look Like I'm Here?
Loscil - Endless Falls
Rameses III - I Could Not Love You More

Wel zwaar op de hand:

Greg Haines - Until The Point Of Hushed Support
BJ Nilsen & Stilluppsteypa - Space Finale
Rene Hell - Porcelain Opera
Thomas Köner - Nunatak / Teimo / Permafrost
Wat leuk, was ik eerder al positief te spreken over KP en in mindere mate over Ringo, dan nu nogmaals een toevoeging aan het 'toffe peren-boekje' van Korstje.
Spelenderwijs wijzer worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')