Vind je? Ook als de critici JAM en ene "sai" zijn?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:52 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het is in ieder geval prikkelender dan de loutere mededeling: ''de kritieken waren niet mals''.
Je kunt best veel goede reviews online vinden, al moet je vaak over het jargon heen lezen. Zo ben ik op deze lens uitgekomen en daar ben ik heel blij mee.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:26 schreef Ringo het volgende:
En dacht ik de camera's nu wel een beetje te kennen (het wordt sowieso Canon of Nikon), die lenzen zijn weer een verhaal apart en inderdaad nog het belangrijkste van alles. Daar zou k_man me wellicht meer over kunnen vertellen.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weten jullie waar ik aan toe ben? Aan nieuwe muziek!
zodiakk, weet jij nog iets leuks? Iets elektronisch, maar dan zonder een dreunende beat of zeurende vocalen, het mag best lang en uitgesponnen en hoogdravend zijn.
Ik vind ''sai'' wel een intrigerende naam.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:54 schreef Gellius het volgende:
[..]
Vind je? Ook als de critici JAM en ene "sai" zijn?
Nauwelijks. Ik heb al jaren en jaren dezelfde (analoge) camera en objectieven, die goed bevallen, maar compleet doorsnee zijn. Ik ben niet op de hoogte van het huidige aanbod.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:26 schreef Ringo het volgende:
Daar zou k_man me wellicht meer over kunnen vertellen.
Klopt, ik lees me suf aan reviews. Het is haast verslavend. Langzaam maar zeker begin ik sommige termen en begrippen te doorgronden.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt best veel goede reviews online vinden, al moet je vaak over het jargon heen lezen. Zo ben ik op deze lens uitgekomen en daar ben ik heel blij mee.
Ik wil me wel echt goed oriënteren en een degelijke basis aanschaffen, die ik op een later moment kan uitbreiden met nieuwe lenzen (of niet). Niet dat ik er na een jaar achterkom dat ik te snel heb beslist.quote:Ook kun je gewoon gebruikmaken van een aardige aanbieding die je tegenkomt, een starterspakket. Het is geen schande om niet meteen precies te weten wat je zoekt. Je gaat je op een bepaald moment aan kleine dingen ergeren of je gaat tegen grenzen oplopen waardoor je beter weet wat voor alternatief je zoekt.
Hm. Maar dan heb je er wel verstand van. Kan jij mij het voordeel uitleggen van een prime lens t.o.v. een zoom?quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Nauwelijks. Ik heb al jaren en jaren dezelfde (analoge) camera en objectieven, die goed bevallen, maar compleet doorsnee zijn. Ik ben niet op de hoogte van het huidige aanbod.
Lang, uitgesponnen en hoogdravend... hmm. Ik vond zelf de volgende (ambient)-platen goed.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
Weten jullie waar ik aan toe ben? Aan nieuwe muziek!
zodiakk, weet jij nog iets leuks? Iets elektronisch, maar dan zonder een dreunende beat of zeurende vocalen, het mag best lang en uitgesponnen en hoogdravend zijn.
Prime lenzen zijn lichtgevoeliger dan vergeljikbare zoomlenzen, ze zijn kleiner en lichter en er kan minder aan kapot gaan (minder bewegende delen).quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hm. Maar dan heb je er wel verstand van. Kan jij mij het voordeel uitleggen van een prime lens t.o.v. een zoom?
Wat leuk, was ik eerder al positief te spreken over KP en in mindere mate over Ringo, dan nu nogmaals een toevoeging aan het 'toffe peren-boekje' van Korstje.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:32 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Lang, uitgesponnen en hoogdravend... hmm. Ik vond zelf de volgende (ambient)-platen goed.
Niet (al te) zwaar op de hand:
Emeralds - Does It Look Like I'm Here?
Loscil - Endless Falls
Rameses III - I Could Not Love You More
Wel zwaar op de hand:
Greg Haines - Until The Point Of Hushed Support
BJ Nilsen & Stilluppsteypa - Space Finale
Rene Hell - Porcelain Opera
Thomas Köner - Nunatak / Teimo / Permafrost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |