abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85568117
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:31 schreef Ringo het volgende:
Richtlijnen ter smering van de beste boterham:

Boter verplicht bij het volgende beleg: hagelslag, honing, jam, (gestampte) muisjes, (appel)stroop, suiker.

Boter gewenst bij het volgende beleg: kokosbrood.

In alle andere gevallen wordt het gebruik van boter ontraden.
Bij broodjes rookvlees is roomboter een must.

Ik probeer een foto te posten van m'n zoontje die zich lekker onder de jam (met boter) aan het smeren is, ik krijg hem alleen niet van m'n telefoon. Bleutooth, ik snap er weinig van.
Aldus.
pi_85568790
Het is een promiscue protocol, Z. Je moet pairen. Altijd maar pairen.
pi_85571087
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:20 schreef Claudia_x het volgende:

En bij voorkeur zwarte koffie.
As black as midnight on a moonless night...
pi_85575575
Ik ben nog steeds zoekende naar het juiste beleg voor op het brood dat meegaat naar het werk. Smeersels trekken erin, kaas gaat zweten, hagelslag smelt...

Vooralsnog los ik het probleem op door op het werk potten jam of bakjes smeerkaas te hebben staan, maar het verschijnsel 'twee locaties' is ingewikkeld voor mij en dus bevindt het beleg zich vaak ergens anders dan waar ik met m'n brood ben.

Boter gebruikt men natuurlijk alleen samen met beleg dat er anders af valt, zijnde hagelslag, vlokken, muisjes.
pi_85576821
Wat bedoelt een meisje, dat, terwijl ze al een vriend heeft, zich overal laat begraaien, en tegen haar interrumperende vriendin schreeuwt: "Ik heb mijn eigen agenda!"?
Graag op anoniem
pi_85576991
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben nog steeds zoekende naar het juiste beleg voor op het brood dat meegaat naar het werk. Smeersels trekken erin, kaas gaat zweten, hagelslag smelt...
Kokosbrood.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85577794
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:26 schreef sigme het volgende:

Kokosbrood.
Of speculaas!
Ik ben blij dat ik nooit meer brood mee hoef te nemen voor tussen de middag.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_85578312
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik neem vers brood mee en heb op mijn werk een extra pot pindakaas staan. Dat kun je ook met appelstroop doen. En sommigen vinden banaan op brood lekker. Je kunt ook zelf een mangosmeersel maken en apart meenemen.

Je kunt ook eens kijken wat voor kleine kuipjes verkrijgbaar zijn in je supermarkt en daar elke dag wat van meenemen. Mijn oma had altijd kuipjes jam voor één portie. Zulke kuipjes heb je ook vast met boter (en dan kun je een pak hagelslag op je werk zetten).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85578360
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:22 schreef Mainport het volgende:
Wat bedoelt een meisje, dat, terwijl ze al een vriend heeft, zich overal laat begraaien, en tegen haar interrumperende vriendin schreeuwt: "Ik heb mijn eigen agenda!"?
Het betekent dat het een verwend nest is MP, maar het doet me deugt dat je 'een meisje... dat' schrijft.
pi_85578410
Of een bentobox:

zondag 22 augustus 2010 @ 19:31:17 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85579107
Mensen, wat heb ik een knauwende honger. Het is zondag, dan mogen we patat eten. Ik ga voor een dubbele portie. Met iets van heel veel vlees erbij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 22 augustus 2010 @ 19:35:02 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85579237
Weet hier iemand trouwens iets van fotografie? Ik ben mij al dagen aan het inlezen over spiegelreflexcamera's en geschikte lenzen. In FOT heb ik er ook een topic over geopend maar daar doen ze al snel zo fotograferig.
pi_85579509
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:35 schreef Ringo het volgende:
Weet hier iemand trouwens iets van fotografie? Ik ben mij al dagen aan het inlezen over spiegelreflexcamera's en geschikte lenzen. In FOT heb ik er ook een topic over geopend maar daar doen ze al snel zo fotograferig.
k_man is onze expert, die heeft vast iets zinnigs erover te zeggen.

Misschien kun je googelen naar foto's van bekende apparaten (Canon, Nikon) en aan de hand van hetgeen je bevallt je keuze voor een merk maken. Dan kun je daarna kijken wat je budget toelaat qua basiscamera en lens. Ik heb zonder er een werkelijk goede reden voor te hebben voor Canon gekozen; nu zou ik denk ik voor Nikon gaan omdat ik de kleuren van Nikonfoto's vaak erg mooi vind.

De keuze voor een lens is het belangrijkst. Ik heb een paar lenzen die heel weinig heel goed kunnen (bijvoorbeeld een portretlens), maar eigenlijk gebruik ik vooral mijn flexibele lens heel vaak waar ik zowel tafereeltjes als portretten mee kan fotograferen. En omdat ik vaak binnen fotografeer is het fijn om een lens te hebben die maakt dat ik niet hoef te flitsen (mijn lens is lichtgevoelig en er zit een stabilisatie-achtig iets in).

Wat voor soort foto's wil je maken?
pi_85581032
Vandaag bestelde ik op het terras koffie en kreeg ik senseo.

Ik las in een topic dat speknek Ayn Rand kan waarderen of in ieder geval niet afvalt. Dat zijn toch serieuze minpunten.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:06 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Rand is net als meneer Mulisch een beetje een dommig figuur dat een beetje domme boeken schrijft waarin ze niets anders doen dan hun eigen onvermogen de wereld en de dingen daarin te begrijpen een beetje voor zichzelf op een rijtje te zetten. Nu is het grote probleem dat ze zulks zelf nooit zullen erkennen (in tegenstelling tot helden als Collin Farrel die van zichzelf zegt: 'I'm just a fucking actor, you know... just a fucking actor) en hun geoudehoer presenteren, of laten presenteren - het is nog maar de vraag in hoeverre ze daar zelf debet aan zijn - als stimulerende literatuur. Boeken, om over na te denken.
Zo komt de lezer bedrogen uit. Wij onderscheiden hier een paar verschillende types.
1. De lezer die van zichzelf meent dat hij te dom is om te begrijpen wat er geschreven is en niet inziet dat de fout niet bij hem ligt. Om hen moet ik treuren.
2. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, maar tot geen enkel nieuw inzicht komt. Voor hen is er hoop.
3. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, niet inziet dat er niets nieuws onder de zon is, maar alsnog tot nieuwe inzichten komt, omdat de zijn vermeende intelligentie daar nu eenmaal tot noopt. Dit zijn de grootste idioten.
Graag op anoniem
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:52:33 #115
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85581898
Maar Ayn Rand is nooit in Amsterdam geweest, wat ik beschouw als een onwaardeerlijke eigenschap.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 22 augustus 2010 @ 20:59:34 #116
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85582227
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 18:51 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Of speculaas!
Ik ben blij dat ik nooit meer brood mee hoef te nemen voor tussen de middag.
Precies, leve het grootkapitaal, de surinaamse broodjeszaken en de bedrijfskantines.

(En voor tussendoor heb ik voorverpakte plakken ontbijtkoek bij me)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:00:30 #117
11923 I.R.Baboon
pi_85582274
Zonder verstand van zaken staat die mevrouw Rand me heel erg tegen, maar ik meen dat Claudia met haar dweept.
pi_85582540
Ja, en wat denk je van dat meisje I.R.?!
Graag op anoniem
pi_85582748
In ieder geval zei Sai het volgende over Atlas Shrugged:

Serieus. Wát een schijt. Wát een walgelijke hoop kots. Wát een smerige stinkende berg drek. Wát een zelfrukkend kutboek.

Bij de speech heb ik heb opgegeven en heb ik de rest slechts gebladerd, maar ik vraag me af of er íemand is die de laatste honderd pagina's volslagen fascistisch gelul heeft gelezen (en zich vervolgens niet door zijn hoofd schoot).

Gatverdamme.

---

En officer Barbrady dit:

"But then I read this: Atlas Shrugged by Ayn Rand, I read every last word of this garbage, and because of this piece of shi#t, I'm never reading again!!"
Graag op anoniem
pi_85582937
Ai, 'n randdebiel!
Spelenderwijs wijzer worden.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:26:07 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85583375
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

k_man is onze expert, die heeft vast iets zinnigs erover te zeggen.

Misschien kun je googelen naar foto's van bekende apparaten (Canon, Nikon) en aan de hand van hetgeen je bevallt je keuze voor een merk maken. Dan kun je daarna kijken wat je budget toelaat qua basiscamera en lens. Ik heb zonder er een werkelijk goede reden voor te hebben voor Canon gekozen; nu zou ik denk ik voor Nikon gaan omdat ik de kleuren van Nikonfoto's vaak erg mooi vind.

De keuze voor een lens is het belangrijkst. Ik heb een paar lenzen die heel weinig heel goed kunnen (bijvoorbeeld een portretlens), maar eigenlijk gebruik ik vooral mijn flexibele lens heel vaak waar ik zowel tafereeltjes als portretten mee kan fotograferen. En omdat ik vaak binnen fotografeer is het fijn om een lens te hebben die maakt dat ik niet hoef te flitsen (mijn lens is lichtgevoelig en er zit een stabilisatie-achtig iets in).

Wat voor soort foto's wil je maken?
Ik ben een wispelturige buitenfotograaf, ik loop wat door stad en land met mijn camera en fotografeer mooie of opvallende dingen of situaties die ik tegenkom. Straatscènes, vreemd zonlicht, details van objecten. Tot nu toe heb ik heel weinig portretten geschoten, maar ik vind dat wel heel mooi.
Aan flitsen heb ik het land. Ik wil een lichtgevoelige lens, die scherpe beelden maakt.
Er is echt zó veel te koop en de techniek is zo veelomvattend dat ik er bijna gek van word.

O ja, ik wil een camera met een goede (optische) zoeker. Dan zit je al snel aan een spiegelreflex. Eigenlijk wilde ik er ook mee kunnen filmen maar over die (hippe) functie twijfel ik nu een beetje.

En dacht ik de camera's nu wel een beetje te kennen (het wordt sowieso Canon of Nikon), die lenzen zijn weer een verhaal apart en inderdaad nog het belangrijkste van alles. Daar zou k_man me wellicht meer over kunnen vertellen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:38:41 #122
11923 I.R.Baboon
pi_85584070
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:07 schreef Mainport het volgende:
Ja, en wat denk je van dat meisje I.R.?!
Ik vind het genderstudiestechnisch heel goed dat meisjes hun eigen agency nemen, en dat beeld van een begraaid wordende deerne is ook nog wel zinneprikkelend (dwz, wanneer ze fatsoenlijk gepropotioneerd is) maar verder weet ik niet wat ik er nog over moet opmerken.
pi_85584625
Wat heb je nu aan het citeren van anderman's afschuw van Ayn Rand, MP?
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:50:17 #124
11923 I.R.Baboon
pi_85584722
Weten jullie waar ik aan toe ben? Aan nieuwe muziek!

zodiakk, weet jij nog iets leuks? Iets elektronisch, maar dan zonder een dreunende beat of zeurende vocalen, het mag best lang en uitgesponnen en hoogdravend zijn.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:52:30 #125
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85584838
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:48 schreef Gellius het volgende:
Wat heb je nu aan het citeren van anderman's afschuw van Ayn Rand, MP?
Het is in ieder geval prikkelender dan de loutere mededeling: ''de kritieken waren niet mals''.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')