Bij broodjes rookvlees is roomboter een must.quote:Op zondag 22 augustus 2010 12:31 schreef Ringo het volgende:
Richtlijnen ter smering van de beste boterham:
Boter verplicht bij het volgende beleg: hagelslag, honing, jam, (gestampte) muisjes, (appel)stroop, suiker.
Boter gewenst bij het volgende beleg: kokosbrood.
In alle andere gevallen wordt het gebruik van boter ontraden.
Kokosbrood.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben nog steeds zoekende naar het juiste beleg voor op het brood dat meegaat naar het werk. Smeersels trekken erin, kaas gaat zweten, hagelslag smelt...
Of speculaas!quote:
Ik neem vers brood mee en heb op mijn werk een extra pot pindakaas staan. Dat kun je ook met appelstroop doen. En sommigen vinden banaan op brood lekker. Je kunt ook zelf een mangosmeersel maken en apart meenemen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 17:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben nog steeds zoekende naar het juiste beleg voor op het brood dat meegaat naar het werk. Smeersels trekken erin, kaas gaat zweten, hagelslag smelt...
Het betekent dat het een verwend nest is MP, maar het doet me deugt dat je 'een meisje... dat' schrijft.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:22 schreef Mainport het volgende:
Wat bedoelt een meisje, dat, terwijl ze al een vriend heeft, zich overal laat begraaien, en tegen haar interrumperende vriendin schreeuwt: "Ik heb mijn eigen agenda!"?
k_man is onze expert, die heeft vast iets zinnigs erover te zeggen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:35 schreef Ringo het volgende:
Weet hier iemand trouwens iets van fotografie? Ik ben mij al dagen aan het inlezen over spiegelreflexcamera's en geschikte lenzen. In FOT heb ik er ook een topic over geopend maar daar doen ze al snel zo fotograferig.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:06 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Rand is net als meneer Mulisch een beetje een dommig figuur dat een beetje domme boeken schrijft waarin ze niets anders doen dan hun eigen onvermogen de wereld en de dingen daarin te begrijpen een beetje voor zichzelf op een rijtje te zetten. Nu is het grote probleem dat ze zulks zelf nooit zullen erkennen (in tegenstelling tot helden als Collin Farrel die van zichzelf zegt: 'I'm just a fucking actor, you know... just a fucking actor) en hun geoudehoer presenteren, of laten presenteren - het is nog maar de vraag in hoeverre ze daar zelf debet aan zijn - als stimulerende literatuur. Boeken, om over na te denken.
Zo komt de lezer bedrogen uit. Wij onderscheiden hier een paar verschillende types.
1. De lezer die van zichzelf meent dat hij te dom is om te begrijpen wat er geschreven is en niet inziet dat de fout niet bij hem ligt. Om hen moet ik treuren.
2. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, maar tot geen enkel nieuw inzicht komt. Voor hen is er hoop.
3. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, niet inziet dat er niets nieuws onder de zon is, maar alsnog tot nieuwe inzichten komt, omdat de zijn vermeende intelligentie daar nu eenmaal tot noopt. Dit zijn de grootste idioten.
Precies, leve het grootkapitaal, de surinaamse broodjeszaken en de bedrijfskantines.quote:Op zondag 22 augustus 2010 18:51 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Of speculaas!
Ik ben blij dat ik nooit meer brood mee hoef te nemen voor tussen de middag.
Ik ben een wispelturige buitenfotograaf, ik loop wat door stad en land met mijn camera en fotografeer mooie of opvallende dingen of situaties die ik tegenkom. Straatscènes, vreemd zonlicht, details van objecten. Tot nu toe heb ik heel weinig portretten geschoten, maar ik vind dat wel heel mooi.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
k_man is onze expert, die heeft vast iets zinnigs erover te zeggen.
Misschien kun je googelen naar foto's van bekende apparaten (Canon, Nikon) en aan de hand van hetgeen je bevallt je keuze voor een merk maken. Dan kun je daarna kijken wat je budget toelaat qua basiscamera en lens. Ik heb zonder er een werkelijk goede reden voor te hebben voor Canon gekozen; nu zou ik denk ik voor Nikon gaan omdat ik de kleuren van Nikonfoto's vaak erg mooi vind.
De keuze voor een lens is het belangrijkst. Ik heb een paar lenzen die heel weinig heel goed kunnen (bijvoorbeeld een portretlens), maar eigenlijk gebruik ik vooral mijn flexibele lens heel vaak waar ik zowel tafereeltjes als portretten mee kan fotograferen. En omdat ik vaak binnen fotografeer is het fijn om een lens te hebben die maakt dat ik niet hoef te flitsen (mijn lens is lichtgevoelig en er zit een stabilisatie-achtig iets in).
Wat voor soort foto's wil je maken?
Ik vind het genderstudiestechnisch heel goed dat meisjes hun eigen agency nemen, en dat beeld van een begraaid wordende deerne is ook nog wel zinneprikkelend (dwz, wanneer ze fatsoenlijk gepropotioneerd is) maar verder weet ik niet wat ik er nog over moet opmerken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:07 schreef Mainport het volgende:
Ja, en wat denk je van dat meisje I.R.?!
Het is in ieder geval prikkelender dan de loutere mededeling: ''de kritieken waren niet mals''.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:48 schreef Gellius het volgende:
Wat heb je nu aan het citeren van anderman's afschuw van Ayn Rand, MP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |