abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125430888
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daar stond bij mij nog niets
Heb je de pre-sale extra's gekregen? Dan heb je ze misschien al...

http://citiesinmotion2.wikispaces.com/DLC
pi_125430923
Overigens lijken lange lijnen het wel goed te doen als je ze volledig isoleert van de rest van het verkeer, dus inderdaad stoep-bruggen maken en daar je tram overheen trekken. Dat haalt imho wel een stukje realisme uit het spel, de time tables zouden gewoon, zoals het in het echt ook gaat, rekening moeten houden met verkeersdruk.
pi_125430950
quote:
2s.gif Op donderdag 18 april 2013 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
de time tables zouden gewoon, zoals het in het echt ook gaat, rekening moeten houden met verkeersdruk.
Zal ik je maar uit die droom halen. Ik heb drie jaar als buschauffeur gewerkt, er wordt echt vrijwel geen rekening gehouden met verkeersdrukte bij die planning ;) Alleen qua frequentie, niet qua reistijd. Al is het wel zo dat er niet gerekend wordt op perfecte doorstroom, waar deze game wel van uitgaat.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125518292
Waar ik trouwens nog altijd geen hoer van snap. Soms moet je lijnen aanleggen tussen twee punten, maar de game registreert die lijnen bij lange na niet altijd. Dan is er een rechtstreekse verbinding, en dan is het nog niet goed :/
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_125528949
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 11:59 schreef Morthill het volgende:
Waar ik trouwens nog altijd geen hoer van snap. Soms moet je lijnen aanleggen tussen twee punten, maar de game registreert die lijnen bij lange na niet altijd. Dan is er een rechtstreekse verbinding, en dan is het nog niet goed :/
Heb ik ook al 2/3 maal gehad helaas ;(
Of dan liggen er al lijnen, leg je er nog 1 aan en dan telt hij passagiers die bij andere haltes in de buurt in/uitstappen ook mee.. vaag
dag
pi_125529021
Die opdrachten dat je een lijn tussen X en Y aan moet leggen, pakt hij hier vaker niet dan wel. Dus als ik er niet toevallig al van plan was een lijn heen te leggen, negeer ik die gewoon.

Overigens ook irritant dat je aan het einde van een missie gewoon "ploep" er uit bent. Geen savegame, geen vraag of je door wilt spelen.
pi_125529516
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die opdrachten dat je een lijn tussen X en Y aan moet leggen, pakt hij hier vaker niet dan wel. Dus als ik er niet toevallig al van plan was een lijn heen te leggen, negeer ik die gewoon.

Overigens ook irritant dat je aan het einde van een missie gewoon "ploep" er uit bent. Geen savegame, geen vraag of je door wilt spelen.
Ik savegame ieder half uur sowieso als voorzorg voor een crash. En na de aanleg ven een lijn.. Niet ideaal, maar het is opzich wel een leuk spel en te doen zo.
dag
pi_125544269
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik savegame ieder half uur sowieso als voorzorg voor een crash. En na de aanleg ven een lijn.. Niet ideaal, maar het is opzich wel een leuk spel en te doen zo.
Hier hetzelfde. Maar dan nog is het wel irritant. Spel zelf is erg leuk hoor, dat absoluut. Door 2 man volgens steam 65 uur gespeeld. Dus die 14 euro is het sowieso wel waard geweest :D

Maar veel relatief simpele verbeterpunten. Jammer :)
  maandag 29 april 2013 @ 19:32:34 #134
388376 SecondMightyEagle
Ditismijnkortetekst
pi_125875866
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 19:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Gisteren nog meegemaakt. Vier uur aan mijn metro-netwerk lopen kloten, eindelijk alles op orde: Crash. Vergeten te saven (dumbass!). Heb m'n computer abrupt afgesloten en ben gaan slapen. Vandaag toch maar weer begonnen. Het spel kent wel een hoge verslavingsfactor moet ik zeggen!

Lange lijnen zijn inderdaad moeilijk om goed te laten verlopen. Vooral op hele drukke kruisingen kan het lonen om het hele kruispunt gewoon te verwijderen, en te zorgen voor een viaduct. Teveel kruispunten in bijvoorbeeld het centrum, zorgt ervoor dat je trams niet goed kunnen doorstromen vanwege de te korte achtereenvolging van stoplichten. Het maken van viaducten lost dit probleem best goed op! Nadeel is wel dat het verkeer wordt omgeleid dus let dan goed op zodat het niet ergens anders vast loopt.

Minpunten:
- Crashes (zo'n 3 keer per dag). Lijkt vaker voor te komen naarmate je uitzoomt.
- Weinig verschillende typen voertuigen. Op zich zijn ze goed in balans, dat wel. Maar zelfs Transport Giant had er een stuk meer, van oude kleine busjes tot supermoderne.
- Tijdsproblemen:
1. Het inplannen van een ochtend- en/of avondspits wordt erg lastig wanneer één buslijn een trajectduur heeft van zo'n 8 uur. Dat betekent dus dat je op die drukke punten, al acht uur van te voren meer bussen in moet zetten om de spits te lijf te gaan. Teveel bussen zorgt echter voor veel files, dus na verloop van tijd raak je echt in de knoop.
2. Bij drukke lijnen is een interval van 00:15 nodig, waarvoor dus ook veel bussen nodig zijn. Op een rustige zondag, stapelen al deze bussen zich op voor het depot, omdat er geen ruimte meer is. Gevolg: enorm lange file voor depot, en zeurende reizigers dat het voertuig te laat is.

Verder een prima vermakelijke game. Heb hem eerst gedownload, maar gisteren toch de officiële versie gekocht. Misschien dat de crashes daar aan te wijten zijn. Heb de game aangeschaft omdat ik graag zie dat de game nog eens gepatched gaat worden, en misschien online eens te proberen.
Ditismijnsig.
pi_125876382
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik ga de oplossing die hier staat proberen: http://www.cimexchange.co(...)-many-heap-sections/ ( -force-opengl bij de start-opties)
Deze oplossing zorgt er voor dat ik geen water meer heb, maar sindsdien is de game nog geen enkele keer gecrashed :Y.

Ik merk ook dat de depots te klein zijn. En bij opstoppingen vervang ik wel eens een stuk weg door een busbaan, dan kiezen de auto's een andere route en kunnen tram/bus/trolly gewoon doorrijden :+
dag
  maandag 29 april 2013 @ 19:54:33 #136
388376 SecondMightyEagle
Ditismijnkortetekst
pi_125876884
Weet iemand hoe ik Saved Games kan verplaatsen? Ik zie ze niet in de map verschijnen. Ik wil mijn save games van mijn ''trial'' game verplaatsen naar de game wanneer ik die installeer via Steam.

Edit: Laat maar. Je kunt gewoon de Steam versie downloaden, hij pakt de Saved Games automatisch mee.

[ Bericht 23% gewijzigd door SecondMightyEagle op 29-04-2013 20:04:08 ]
Ditismijnsig.
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:07:55 #137
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_125895987
Even een vraag, want ik snap iets niet.
Kan je met een depot overcrowden? Ik bedoel ik zie dat er een depot voor 10 bussen is en een depot voor 20. Maar ik lees hier dat je ook wachtrijen voor het depot kan krijgen. Betekend dat, dat je dan 30 bussen kan uitsturen vanuit een depot voor 10 bussen?

Wat ik wel irritant vind, is dat er lussen gemaakt moeten worden. Nu heb ik met de demo wel een poging gedaan om van depot 1 naar depot 2 een lijn aan te leggen, maar je moest perse een terug lijn instellen wilde de bus daadwerkelijk vertrekken. Of ben ik nu gek? -O-
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zondag 5 mei 2013 @ 12:38:50 #138
256146 b2py
Beton!
pi_126086604
Wat ik tegenwoordig doe is een lijn van depot naar depot laten rijden. Dan kan je vanaf een depot een 30' dienst doen en vanaf de andere ook een 30' dienst. Dan heb je samen een 15' dienst. Kan je beide depots mooi vullen met materieel.
  zondag 5 mei 2013 @ 12:45:54 #139
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_126086869
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:38 schreef b2py het volgende:
Wat ik tegenwoordig doe is een lijn van depot naar depot laten rijden. Dan kan je vanaf een depot een 30' dienst doen en vanaf de andere ook een 30' dienst. Dan heb je samen een 15' dienst. Kan je beide depots mooi vullen met materieel.
Dat heb ik niet werkend gekregen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 5 mei 2013 @ 12:49:12 #140
256146 b2py
Beton!
pi_126086967
En hoe bedoel je dat?
Wat werkte er niet dan?
  zondag 5 mei 2013 @ 14:44:07 #141
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_126091530
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:49 schreef b2py het volgende:
En hoe bedoel je dat?
Wat werkte er niet dan?
Met een apart begin en einddepot, de metros's wilden niet rijden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 5 mei 2013 @ 18:50:24 #142
256146 b2py
Beton!
pi_126099582
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Met een apart begin en einddepot, de metros's wilden niet rijden.
Ik had het beter moeten vertellen, je kan je OV dan via dat depot laten rijden en terug via de andere halte's. Veel handiger dan zo'n rare bocht, zeker bij metro's en trams.
  zondag 5 mei 2013 @ 19:20:11 #143
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_126100696
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik had het beter moeten vertellen, je kan je OV dan via dat depot laten rijden en terug via de andere halte's. Veel handiger dan zo'n rare bocht, zeker bij metro's en trams.
Maar dan worden de route-tijden toch idioot lang? :? Het is nu al dat je 5 tot 8 uur doet over een stukje van 6,5 kilometer.. -O-
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zondag 5 mei 2013 @ 20:07:23 #144
256146 b2py
Beton!
pi_126102743
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Maar dan worden de route-tijden toch idioot lang? :? Het is nu al dat je 5 tot 8 uur doet over een stukje van 6,5 kilometer.. -O-
Dag en nacht 15' diensten doen ;)
  zondag 5 mei 2013 @ 21:29:01 #145
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_126107418
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

idd dat nergens over een beetje metro jast daar binnen 5min doorheen
pi_126272773
Eerder nooit last van crashes. Eerder vandaag moest ik bij het starten akkoord gaan met een License Agreement, en sindsdien knalt hij er iedere 5 minuten uit. Enorm irritant.
pi_126272845
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Eerder nooit last van crashes. Eerder vandaag moest ik bij het starten akkoord gaan met een License Agreement, en sindsdien knalt hij er iedere 5 minuten uit. Enorm irritant.
contract van de duivel
pi_127600864
Campain uitgespeeld... hoop snel op meer scenario's. Multyplayer lijkt ook nog niet goed te werken.
dag
pi_127611047
Ik heb de campaign een week of wat ook uitgespeeld. Wat ik er jammer aan vond, was dat je steeds aan het einde de melding kreeg dat je doel was behaald, en je ook gelijk je huidige map werd uitgedonderd :')

En wel irritant dat je aan het eind weer je eerste maps moet doen, met dus de kneuterige trambanen die ik toen had aangelegd :D :')
pi_127611581
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik heb de campaign een week of wat ook uitgespeeld. Wat ik er jammer aan vond, was dat je steeds aan het einde de melding kreeg dat je doel was behaald, en je ook gelijk je huidige map werd uitgedonderd :')

En wel irritant dat je aan het eind weer je eerste maps moet doen, met dus de kneuterige trambanen die ik toen had aangelegd :D :')
Staan er ergens scenario's door andere users gemaakt? :@
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')