Tja, nu heb je me toch aan het twijfelen gebracht.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat net te groot is een argument. Een frame van voor '90 met frameschakeling is prima om te bouwen. Zeker als 't van Koga is.
Welk type staal en welke Shimano 600 variant?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:15 schreef Yankee het volgende:
Ivo, wat is een goed onderhouden Jan Janssen racefiets, stalen frame, met Shimano 600 ongeveer waard?
type staal weet ik niet. Geloof de RSX 600 variant. Gaat om de oude fiets van mn vader die ik even moet verkopen, heb alleen niet echt een idee wat een beetje een normale prijs is voor zo'n geval.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Welk type staal en welke Shimano 600 variant?
Ga er niet van uit dat 't veel is, vooral op de Nederlandse markt zijn oude stalen racefietsen weinig waard. Tenminste de verkoopwaarde. De gebruikswaarde ligt veel hoger.
Dan gaat het om de 600 ultegra versiequote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:24 schreef ultra_ivo het volgende:
RSX 600 was er niet. Je hebt de oude 600, met de gegraveerde onderdelen. Die is behoorlijk vaak aangeboden. Dan de 600 NEW, met zilveren/zwarte deraileurs, 6 of 7 vit index. Die is behoorlijk zeldzaam. Daarna kwam de grijze 600 Ultegra. Die kom je ook nog overal tegen. 7 of 8 vits. En daarna de huidige groep. Alleen de 600 NEW is redelijk zeldzaam.
Die 600 NEW, is die nog een beetje verkoopbaar?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:24 schreef ultra_ivo het volgende:
RSX 600 was er niet. Je hebt de oude 600, met de gegraveerde onderdelen. Die is behoorlijk vaak aangeboden. Dan de 600 NEW, met zilveren/zwarte deraileurs, 6 of 7 vit index. Die is behoorlijk zeldzaam. Daarna kwam de grijze 600 Ultegra. Die kom je ook nog overal tegen. 7 of 8 vits. En daarna de huidige groep. Alleen de 600 NEW is redelijk zeldzaam.
Via Marktplaats niet zo, onder de verzamelaars meer. Bij Marktplaats vindt je eerder de oude fietsen met gebruikswaarde (en af en toe eentje met verzamelwaarde waar de verkoper dat niet weet).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Die 600 NEW, is die nog een beetje verkoopbaar?
Je moet wel een fiets kopen die je mooi vindt. Desnoods kost-ie wat meer. Is enorm plezierverhogend en eventuele meerprijs ben je snel vergeten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:32 schreef ssebass het volgende:
Ik ga morgen even bij een grote fietszaak langs. Nog iemand tips voor een fiets rond de 1000e? Ik denk niet dat ik er morgen meteen een ga kopen, maar wie weet. Ga denk ik wel voor shimano ultegra en gewoon een alu frame. Die trek 2.5 uit 2010 vind ik qua specs wel interessant, kleur wat minder, maargoed...
Dat dus. Anders heb je voordat je het weet spijt en wil je na een jaar een andere omdat je 'm toch niet zo mooi vindt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je moet wel een fiets kopen die je mooi vindt. Desnoods kost-ie wat meer. Is enorm plezierverhogend en eventuele meerprijs ben je snel vergeten.
Ik heb jullie advies opgevolgd. Toch een beetje een impuls aankoop en wat duurder dan wat ik in gedachte had, maar het is de Scott Speedster S10 model van 2011 geworden:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:27 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat dus. Anders heb je voordat je het weet spijt en wil je na een jaar een andere omdat je 'm toch niet zo mooi vindt.
Mooi fietsje hoor!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:18 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik heb jullie advies opgevolgd. Toch een beetje een impuls aankoop en wat duurder dan wat ik in gedachte had, maar het is de Scott Speedster S10 model van 2011 geworden:
http://www.scott-sports.com/us_en/product/10052/55730/218114
[ afbeelding ]
Je moet niet naar de draad van het loopvlak van de band kijken, die kan altijd wel iets afwijken. Maar als je van boven de remgreep kijkt en je ziet dat de afstand tussen de rembrokjes variėren bij het ronddraaien, dan is er misschien toch iets mis met het wiel.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:29 schreef ssebass het volgende:
Bedankt, ik ben er ook erg blij mee. Heb wel korting gekregen en heb hem voor een kleine 1500 gekocht normaal is die 1800. Nog steeds niet echt gratis, maar hoop hier dan ook lang mee te kunnen doen. Ik heb de compact.
Zit wel te kijken naar mijn wiel. Als ik mijn voorwiel ronddraai dan wijkt ie 1-2 mm uit alsof er een kleine slag in zit. Hij beweegt dus een beetje tussen mijn remschijven. Moet ik hiervoor teruggaan of is dit niets bijzonders? Zou anders wel een beetje balen zijn.
Hmm ja het is iets van 2 mm dat varieert bij de remblokjes, maar hij moet natuurlijk wel gewoon helemaal goed zijn. Wel balen als ik ermee terug moet. Kan het zijn dat het wiel er niet recht inhangt? Dan zou het meer een constante afwijking zijn. Ik dacht dat ik hem voorzichtig in de auto had gedaan.....quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:32 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je moet niet naar de draad van het loopvlak van de band kijken, die kan altijd wel iets afwijken. Maar als je van boven de remgreep kijkt en je ziet dat de afstand tussen de rembrokjes variėren bij het ronddraaien, dan is er misschien toch iets mis met het wiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |