Omdat LowLandsquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hallo,
Ik las vandaag dat het bezoekersaantal op LL ongeveer 55.000 zal zijn, dat is aardig wat maar niet bijzonder veel, ik dacht dat LL een veel groter festival was joh. Er zijn echt tientallen festivals met een ongeveer even groot bezoekersaantal maar daar hoor je niks over. Waarom moet het in de kranten, op tv en zelfs hier op FOK! toch alleen maar over LL gaan terwijl het niet echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt?
Met vriendelijke groeten,
Jeroen
Aangezien je het over tientallen hebt zal ik je matsen. Noem tien meerdaagse festival in Nederland die ongeveer even groot zijn.quote:Er zijn echt tientallen festivals met een ongeveer even groot bezoekersaantal
QFTquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:14 schreef Sigmund666 het volgende:
En omdat je 3 dagen op het terrein kunt vertoeven zonder een band gezien te hebben en toch heel veel voldoening te hebben
Ik snap TS wel, er zijn inderdaad tientallen evenementen die ongeveer gelijke of zelfs hogere bezoekersaantallen genereren. Wat maakt Lowlands dan zo bijzonder, behalve een vaak aardig indrukwekkende line up.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Aangezien je het over tientallen hebt zal ik je matsen. Noem tien meerdaagse festival in Nederland die ongeveer even groot zijn.
Lowlands is geen festival, Lowlands is een knotsgekke vakantie van 4 dagen waar je nog maanden over napraat.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:22 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik snap TS wel, er zijn inderdaad tientallen evenementen die ongeveer gelijke of zelfs hogere bezoekersaantallen genereren. Wat maakt Lowlands dan zo bijzonder, behalve een vaak aardig indrukwekkende line up.
De woorden in dit topic zijn de eerste woorden die ik er aan vuil maak, ik vermoed dan ook, dat ik het er niet veel over zal hebben naderhandquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:33 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Lowlands is geen festival, Lowlands is een knotsgekke vakantie van 4 dagen waar je nog maanden over napraat.
hekkensluiter festivalseizoen? onzinquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:52 schreef Sigmund666 het volgende:
Omdat een groot festival en hekkensluiter van het festivalseizoen.
vergeet er een mysteryland denk ikquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:35 schreef blindpilot het volgende:
[..]
hekkensluiter festivalseizoen? onzin
niet alleen mysteryland.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:40 schreef Bartjeuhz het volgende:
[..]
vergeet er een mysteryland denk ik
Om half tien s'avonds lowlands verdedigen in topics terwijl je op dat moment zelf bij lowlands bent, dan begrijp ik het pas? Juist jahquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
dat begrijp je pas als jij ook hier bent, en niet thuis voor de buis.
Dat kan op de zwarte cross beter.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:14 schreef Sigmund666 het volgende:
En omdat je 3 dagen op het terrein kunt vertoeven zonder een band gezien te hebben en toch heel veel voldoening te hebben
Ik verbaas me er ook over Jan Smit heeft in zijn eentje al die toeschouwers.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hallo,
Ik las vandaag dat het bezoekersaantal op LL ongeveer 55.000 zal zijn, dat is aardig wat maar niet bijzonder veel, ik dacht dat LL een veel groter festival was joh. Er zijn echt tientallen festivals met een ongeveer even groot bezoekersaantal maar daar hoor je niks over. Waarom moet het in de kranten, op tv en zelfs hier op FOK! toch alleen maar over LL gaan terwijl het niet echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt?
Jeroen
Jij begint er nu over. Dus ja: Je ziet er iets over. Tongfaalquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook over Jan Smit heeft in zijn eentje al die toeschouwers.
Waanzin dit. Snobs.
Dries Roelvink staat op één. Maar zie je daar iets over ?
Tong faalt nooit. Je kunt het er mee oneens zijn. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:36 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Jij begint er nu over. Dus ja: Je ziet er iets over. Tongfaal
ga feest vieren danquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
dat begrijp je pas als jij ook hier bent, en niet thuis voor de buis.
Of een festival goed is, is niet af te lezen aan het aantal bezoekers. Lowlands is een ambitieus festival met een hele diverse, creatieve en vernieuwende programmering: muziek. theater film etc. Daar kan geen ander Nederlands festival aan tippen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hallo,
Jeroen
Dat is slechts een eendaags festival, kun je moeilijk vergelijken met Lowlands en Pinkpop.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik verbaas me er ook over Jan Smit heeft in zijn eentje al die toeschouwers.
Geen snobs, eerder kuddedieren die de kans krijgen onbekende artiesten aan hun favorietenlijst toe te voegen maar in plaats daarvan steeds weer dezelfde namen bezoeken.quote:Waanzin dit. Snobs.
Dries Roelvink is een mislukte parvenu die in zijn eigen surrealistische wereldje leeft.quote:Dries Roelvink staat op één. Maar zie je daar iets over ?
Maar daar heb je weer die kutherrie van die brommers.quote:
Lowlands is een heerlijk festival, maar vernieuwend... mwoah. Dan kun je beter naar Incubate ofzo, daar staat veel meer vernieuwends qua muziek, film en theater.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:29 schreef Toad het volgende:
[..]
Of een festival goed is, is niet af te lezen aan het aantal bezoekers. Lowlands is een ambitieus festival met een hele diverse, creatieve en vernieuwende programmering: muziek. theater film etc. Daar kan geen ander Nederlands festival aan tippen.
En Fok besteed er veel aandacht aan, omdat er veel Fokkers naartoe gaan. LWL loopt best aardig, zoals je ziet.
Nog één keertje dan:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:22 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik snap TS wel, er zijn inderdaad tientallen evenementen die ongeveer gelijke of zelfs hogere bezoekersaantallen genereren. Wat maakt Lowlands dan zo bijzonder, behalve een vaak aardig indrukwekkende line up.
En vergeet niet dat je voor Lowlands geen dagkaartjes kunt kopen. Je hebt ook festivals waar per dag maximaal 50.000 bezoekers kunnen komen. Is het drie dagen uitverkocht dan zeggen ze dat ze 150.000 bezoekers hebben gehad. Als je zo gaat tellen heeft Lowlands ook 165.000 bezoekers gehad.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:06 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Aangezien je het over tientallen hebt zal ik je matsen. Noem tien meerdaagse festival in Nederland die ongeveer even groot zijn.
Het is ook maar net hoe je het begrip vernieuwend interpreteert. Maar ik denk dat je snapt wat ik bedoel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:49 schreef WJMW het volgende:
[..]
Lowlands is een heerlijk festival, maar vernieuwend... mwoah. Dan kun je beter naar Incubate ofzo, daar staat veel meer vernieuwends qua muziek, film en theater.
Ik zou Lowlands eerder conservatief noemen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:49 schreef WJMW het volgende:
[..]
Lowlands is een heerlijk festival, maar vernieuwend... mwoah. Dan kun je beter naar Incubate ofzo, daar staat veel meer vernieuwends qua muziek, film en theater.
Dat is/was niet mogelijk, want ik zat het hele weekeinde met het bord op schoot, voeten op de vensterbank en de koptelefoon op.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 02:01 schreef Extraordinaire het volgende:
Kijk voor de grap eens buiten de (muziek)tenten en denk nog eens goed na.
Je hebt gelijk, het is een doorsnee festivalletje. Nooit naar toe gaan, er is niets aanquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Hallo,
Jeroen
Jij ziet alleen de Alpha programmering?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zou Lowlands eerder conservatief noemen.
Geen verrassingselementen, steeds weer hetzelfde blik artiesten dat wordt opengetrokken. Het is net alsof de festivaldirecteur spontane diarree krijgt als hij nieuwe artiesten/groepen vraagt...
er stond echt heel weinig vernieuwends hoor, ook in de kleinere tenten waren het vooral artiesten die zich al lang en breed bewezen hadden. Niet dat dat uitmaakt, ik vond dat er heel veel toffe dingen tussen stonden, maar vernieuwend is het zeker niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Jij ziet alleen de Alpha programmering?
Ik heb alle programmeringen doorgekeken en ik zag heel weinig obscure artiesten/bands.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:12 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Jij ziet alleen de Alpha programmering?
Voor een festival bedoelt voor 55.000 man is het behoorlijk vernieuwend. Zie jij met een line-up als Incubate of de Affaire maar eens die Flevopolder vol te krijgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:38 schreef WJMW het volgende:
[..]
er stond echt heel weinig vernieuwends hoor, ook in de kleinere tenten waren het vooral artiesten die zich al lang en breed bewezen hadden. Niet dat dat uitmaakt, ik vond dat er heel veel toffe dingen tussen stonden, maar vernieuwend is het zeker niet.
Wil je echt nieuwe dingen ontdekken dan is de Affaire of Incubate daar de plek voor, niet lowlands.
Dat is weer subjectiviteit van de media.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:53 schreef Balgehakt het volgende:
Omdat Lowlands een heel breed publiek heeft en tengevolge daarvan het publiek voor nieuwsberichten met betrekking tot Lowlands ook groter is. Andere festivals hebben vaak iets meer een bepaalde scene over zich heen hangen. Bovendien is Lowlands de laatste jaren steeds sneller uitverkocht, wat iedere keer toch weer een nieuwsbericht waard is. En omdat het vanaf dat moment al uitverkocht is zijn nieuwe acts ook weer meer nieuwswaardig.
De media voert ook gewoon wat het publiek wil eten. De reden waarom ze zo veel aandacht besteden aan LL is dezelfde reden waarom wij een apart forum voor Lowlands hebben en de andere festivals met moeite een paar topics vol krijgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is weer subjectiviteit van de media.
Pinkpop haalt alleen de media op de festivaldagen zelf, Indian Summer en Zwarte Cross worden alleen belicht door Nederland 3 en 3FM.
In Vlaanderen en Duitsland is dat compleet anders...
Die festivals zijn niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Voor een festival bedoelt voor 55.000 man is het behoorlijk vernieuwend. Zie jij met een line-up als Incubate of de Affaire maar eens die Flevopolder vol te krijgen.
Het ene volgt niet automatisch uit het tweede.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De media voert ook gewoon wat het publiek wil eten. De reden waarom ze zo veel aandacht besteden aan LL is dezelfde reden waarom wij een apart forum voor Lowlands hebben en de andere festivals met moeite een paar topics vol krijgen.
In dat geval zouden juist Pinkpop, Arrow Classic Rock en het megapiratenfestijn in het middenpunt van de belangstelling moeten staan en niet Lowlands.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het ene volgt niet automatisch uit het tweede.
In Nederland heerst momenteel permanente angst voor alles wat onconventioneel, ongeėvenaard, onnavolgbaar en ongezien is. Ik wenste dat deze mentaliteit snel omsloeg...
Welke helaas alleen maar muziek bieden en dus niet interessant zijn voor de media om er maanden over te schrijven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In dat geval zouden juist Pinkpop, Arrow Classic Rock en het megapiratenfestijn in het middenpunt van de belangstelling moeten staan en niet Lowlands.
Tja, zou kunnen, ik weet 't niet. Heeft ook wel met de fanastische PR-machine van Lowlands te maken natuurlijk. Die werken al vanaf dag 1 heel strak en consequent aan uitstraling en communicatie. Geen toeval dat Lowlands zo'n 'sterk merk' is (om in marketingtermen te spreken).quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Welke helaas alleen maar muziek bieden en dus niet interessant zijn voor de media om er maanden over te schrijven.
Het tweede genoemde festijn moet overigens goede connecties hebben met de overige zenders.
daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar dat doet niets af van mijn argumentquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Voor een festival bedoelt voor 55.000 man is het behoorlijk vernieuwend. Zie jij met een line-up als Incubate of de Affaire maar eens die Flevopolder vol te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |