Dat zou ik niet precies weten, sorry.quote:Op maandag 27 september 2010 15:15 schreef Susi het volgende:
[..]
Nja, ik ga het proberen; ik weet nog wel welke bus het was en de dagen ook, dus het tijdstip kan ik gemakkelijk ook terugzoeken, de bus was gewoon op tijd. Nu maar hopen dat ze dan niet te mierenneukerig zijn mocht ik er één of twee minuten naast zitten, dan is het altijd een poging waard.
Het was namelijk zo dat ik in de chauffeur vroeg of ie naar een bepaalde halte ging; zei hij ja, dus ik checkte in, maar daarna zei hij 'oh nee, da's een andere bus'. Dus toen kon ik in een andere bus opnieuw inchecken.
Dank !
Ik ging er van uit dat ik, zodra ik mijn kaart had geregistreerd, mijn hele geschiedenis zou kunnen terugvinden.
Nee, precies. Maar ik zou zo'n profiel nooit hebben aangemaakt als ik niet m'n geld terug zou willen. Ik hoef verder niet te weten waar ik heb gereisd, en dat hoeft al helemaal niet op internet.quote:Op maandag 27 september 2010 15:19 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Dat zou ik niet precies weten, sorry.
Het kan ook zo zijn dat het even duurt voordat de geschiedenis is "ingeladen" oid.
Dat hoop ik voor je, maar anders begint de geschiedenis opslag nu ben ik bang.
Kaart er gewoon nog een keer indoen helpt niet? Bij mij hielp dat wel namelijk, gewoon nog een keer proberenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:40 schreef Emma123321 het volgende:
Mijn gratis OV begint pas 1 oktober (nog geen 18), dus ik ging vandaag proberen mijn reisproduct op te halen. Ik had de kaart dus in dat ding gestopt, krijg ik "kaart ongeldig"![]()
![]()
terwijl ik er wel gewoon geld op kon zetten en hem op die manier kon gebruiken..
[...]
Nee, dit kwartaal (tot 1 oktober) hebben jouw ouders nog kinderbijslag voor jou gehad, je ouders hebben dus al geld gekregen voor jouw onderhoud, en jij krijgt dit dus niet. Vanaf 1 oktober krijgen je ouders geen geld meer om jou te onderhouden, dus krijg je zelf een bijdrage.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:28 schreef Quir het volgende:
Hallo, ik heb deze maand gewoon school gehad maar mijn studiefinanciering (en daarmee de ov studentenkaart) gingen pas in op 1 oktober (jarig op 1 september) waardoor ik deze maand heb moeten betalen voor het OV. Ik dacht zelf dat het pech was, maar afzonderlijk hebben al verschillende mensen gezegd dat ik er misschien een vergoeding voor zou kunnen krijgen. Is dit waar of is 't gewoon toch pech?
Dat is het geval.quote:Op maandag 27 september 2010 14:30 schreef Susi het volgende:
worden de reizen die ik maak vanaf nu pas geregistreerd ?
Je koopt dan een papieren kaartje met korting. Zie ook http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:42 schreef Eenskijken het volgende:
Is het nou zo dat als je een week ov studenten chip hebt (zoals de meeste) je met korting (40%) kan reizen met trein in het weekend? Of moet je gewoon volle mep betalen?
Je kunt saldo laden op je studenten-OV-chipkaart en daarmee reizen in trams, bussen en metro's. Zie ook http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen.quote:En in de bus en tram enzo, moet je dan een speciale OV chip halen met saldo, alleen om in het weekend rond te reizen zeg maar?
OV medewerker?quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:00 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Dat is het geval.
[..]
Je koopt dan een papieren kaartje met korting. Zie ook http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp.
[..]
Je kunt saldo laden op je studenten-OV-chipkaart en daarmee reizen in trams, bussen en metro's. Zie ook http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizen.
Ik had ook een defecte studentenkaart, dikke twee weken geleden opgestuurd (toen de regeling nog drie weken was) en vorige week werd bekend dat studenten binnen 9 dagen een vervangende kaart krijgen. De dag erna had ik mijn kaart binnen. Dus als je dat vervangende kaart aanvraagformulier naar de klantenservice in Amersfoort hebt gestuurd komt alles goed.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:35 schreef Merel1808 het volgende:
Mijn studenten-ovchipkaart is kapot, dus ik netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd, en volgens ov-chipkaart.nl krijg ik dan binnen een week een vervangende kaart. Belde ik vandaag toevallig de klantenservice, blijkt dat helemaal niet meer zo te zijn! "Nee, eigenlijk klopt bijna niets wat op de website staat meer..."
Ik heb net een mailtje gekregen dat mijn aanvraag goedgekeurd is, en dat ik binnen 3 weken een kaart krijg, dus ik kan hem wel iets sneller dan over 3 weken verwachte?quote:Op woensdag 29 september 2010 18:18 schreef Duskje het volgende:
[..]
Ik had ook een defecte studentenkaart, dikke twee weken geleden opgestuurd (toen de regeling nog drie weken was) en vorige week werd bekend dat studenten binnen 9 dagen een vervangende kaart krijgen. De dag erna had ik mijn kaart binnen. Dus als je dat vervangende kaart aanvraagformulier naar de klantenservice in Amersfoort hebt gestuurd komt alles goed.Op de site kan je nu trouwens ook heel makkelijk een declaratieformulier invullen om je geld terug te krijgen!
Groot gelijk. wat een rampentrein die die &^*^%#*$% kaart.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:54 schreef Emma123321 het volgende:![]()
Ze zouden me mailen over mijn ongeldige OV chipkaart (zie boven), hebben ze nog steeds niet gedaan, terwijl morgen (eindelijk) mijn gratis OV zou moeten beginnen.
Ik heb dus net weer klantenservice gebeld, kreeg dezelfde mevrouw maar die leek helemaal vergeten te zijn dat ik haar al een keer had gesproken, hele verhaal weer moeten vertellen... Nu moet ik tot de tijd dat ik iets hoor maar gewoon zelf betalen en dit declareren. Alleen volgens die klantenservicemiep kan ik niet declareren als ik gewoon geld op mijn OV-chipkaart zet - ik moet per se losse kaartjes kopen.
Maarrr hoe lang gaat dit nou nog duren?? Tegen de tijd dat ze uberhaupt reageren op mijn probleem zijn we weer een week verder, dus voordat ik een werkende kaart heb zijn we zeker een maand verder (wss meer) ,en voordat ik mijn geld terug heb is het alweer december.![]()
Sorry hoor, ik moest ff zeuren...
Er staat me iets van bij dat je dan een nieuw reisproduct moet ophalen bij een ophaalautomaat. Dit product zou klaargezet worden op de kaart die je al had, dus je krijgt geen nieuwe. De bron hierbij kan ik zo snel helaas niet meer terugvinden.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Sosha het volgende:
Als je vorig jaar bent gestopt met studeren en in september weer begonnen bent, hoe zit dat dan met de ov-chipkaart? M'n vriend heeft namelijk nog steeds geen nieuwe ov-chipkaart ontvangen en op de kaart die hij nog had staat ook niks nieuws. Bij de IB-groep telefoonlijn kunnen ze hem niet echt helpen
Hmm, alleen is dat in zijn geval dus niet zo...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:29 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Er staat me iets van bij dat je dan een nieuw reisproduct moet ophalen bij een ophaalautomaat. Dit product zou klaargezet worden op de kaart die je al had, dus je krijgt geen nieuwe. De bron hierbij kan ik zo snel helaas niet meer terugvinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |