Dan heb je het alvast. Niet iedereen kan snel naar zo'n ophaalautomaat, zou vervelend zijn als je de eerste dag dat je mag reizen nog naar zo'n automaat zou moeten reizen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 02:24 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik heb vanwege een foutje bij het inschrijven () ook pas recht vanaf 1 oktober. Vandaag mijn product opgehaald (werkt idd alleen bij zo'n kleine automaat.)
Maar ik vroeg me af: wat heb je er nou aan om het product nu al op te halen, ik neem aan dat je niet nu al gratis kunt reizen?
dat weet ik niet, ik heb er een week geleden een maandabonnement op gezet.. dus ik reis waarschijnlijk op het maandabonnement.quote:Op zaterdag 18 september 2010 12:21 schreef patje_ het volgende:
[...]
Kun jij hem alleen ophalen of kun je er ook direct mee reizen of is dat pas geldig vanaf 1 oktober? en kan je dan gewoon gratis reizen of moet je er nog geld op storten?
Maar je moet dus nog wel zelf geld erop zetten, toch?quote:Dan heb je het alvast. Niet iedereen kan snel naar zo'n ophaalautomaat, zou vervelend zijn als je de eerste dag dat je mag reizen nog naar zo'n automaat zou moeten reizen.
Wat zijn de stappen die je precies doorlopen hebt? mijn ov-chipkaart is kapot, heb al zo formulier ingevuld op www.studentenov-chipkaart.nl maar nog niks verder over gehoord.quote:Op zaterdag 18 september 2010 17:33 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb mijn nieuwe OV-chipkaart ontvangen, 2 weken na aanvraag. Met een blitz nieuwe achtergrond met een grazende koe.
Doordeweeks reis je gratis, in het weekend krijg je 40% korting.quote:Op maandag 20 september 2010 17:10 schreef Hinder het volgende:
Hoi,
ik heb een tijdje terug een Studenten OV-chipkaart gekregen, en die gaat net als mijn studiefinanciering 1 oktober in. Ik kon mijn reisproducten (gratis Week-OV) dus vanaf 15 september ophalen. Toen ik dat op diezelfde dag probeerde, kreeg ik de melding dat er geen producten voor me klaar zouden staan. Er scheen een storing geweest te zijn (wist iemand me te vertellen), dus heb ik het afgelopen zaterdag nog eens geprobeerd, en toen zijn de producten er wél succesvol op gezet. Althans, dat dacht ik.
Toen ik vanmiddag mijn anonieme OV-chipkaart opgeladen had, was ik wel nieuwsgierig wat mijn Studenten OV-chipkaart aan zou geven bij de NS-automaat. Je kunt dan via de automaat je producten bekijken en je kunt om je transactie-overzicht vragen. Ik koos voor het eerste, en tot mijn verbazing stond er het volgende (of iets dat erop lijkt, maar het principe is hetzelfde): 'Student Week Gratis Reizen' en 'Student Week Korting'. Als ik dus de NS-automaat moet geloven, reis ik doordeweeks gratis, maar heb ik daar ook korting op?!
Weet iemand hier misschien meer van? Of heeft iemand hetzelfde? Het lijkt me toch wel dat de automaat juiste informatie laat zien.
Alvast bedankt.
Klopt, daar was ik al van op de hoogte. Maar zou er dan niet 'Student Weekend Korting' in plaats van 'Student Week Korting' moeten staan?quote:Op maandag 20 september 2010 18:07 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Doordeweeks reis je gratis, in het weekend krijg je 40% korting.
Nee, want die korting krijg je ook als je OV in de zomer niet geldig is en tijdens feestdagen.quote:Op maandag 20 september 2010 18:19 schreef Hinder het volgende:
[..]
Klopt, daar was ik al van op de hoogte. Maar zou er dan niet 'Student Weekend Korting' moeten staan?
Hmm, toch blijf ik het raar vinden. Dan zal ik het tegen die tijd wel merkenquote:Op maandag 20 september 2010 18:20 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nee, want die korting krijg je ook als je OV in de zomer niet geldig is en tijdens feestdagen.
Reisde je op saldo? Dan kan het dat je saldo te laag was.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:22 schreef Deezertje het volgende:
Hmm vandaag dagje Amsterdam gehad met Studenten-OV chipkaart.
Bus in en uitchecken ging goed. Eenmaal in Amsterdam ook nog ff in de Tram in en uit gechekt, ging prima.
Alleen op de terugreis bij de bus gaf ie ineens aan: kaart ongeldig (fout 6)
Lag dit gewoon aan het kastje van de bus (ondanks dat ie ie niet buiten werking was)
of
heb ik een probleem als ik morgen wederom de bus in stap...
Want de kaart deed het vanmorgen en vanmiddag wel, maar vanavond dus niet..... beetje raar!
Ik denk niet dat je dat geld echt nog terug zal krijgen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:30 schreef Susi het volgende:
Klein vraagje.
Zojuist mijn ov-chipkaart geregistreerd op internet (), omdat ik laatst niet goed ben uitgecheckt zonder dat ik het merkte en er geld van af is geschreven en dat nu terugwil. Maar nu alles gedaan is en ik wil kijken welke transacties ik heb gemaakt, kan dat niet. Kan dat pas morgen, of worden de reizen die ik maak vanaf nu pas geregistreerd ?
Nja, ik ga het proberen; ik weet nog wel welke bus het was en de dagen ook, dus het tijdstip kan ik gemakkelijk ook terugzoeken, de bus was gewoon op tijd. Nu maar hopen dat ze dan niet te mierenneukerig zijn mocht ik er één of twee minuten naast zitten, dan is het altijd een poging waard.quote:Op maandag 27 september 2010 14:32 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat geld echt nog terug zal krijgen.
Hiervoor moet je een formulier invullen met tijd, plaats nummer van bus, de betreffende halte. en dit is allemaal niet terug te vinden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |