abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85982423
Hoi, even een snel vraagje aangezien ik even niet de mogelijkheid heb om met de klantenservice van de studenten ov chipkaart te bellen.

Ik ben in de zomer verhuisd naar de stad waar ik mijn opleiding volg. Hierdoor heb ik geen week-ov meer nodig. In de zomer heb ik hem wegens de beperkingen niet om kunnen zetten. Dat heb ik gisterochtend direct gedaan.

Nu heb ik een mail gekregen waarin staat:
quote:
Bedankt voor het doorgeven van je wijziging.

Als je inlogt kun je je wijziging raadplegen door in het linkermenu op 'Mijn
wijzigingen' te klikken. Tot vrijdagavond 19.00 uur kun je nog veranderingen
aanbrengen of de wijziging intrekken. Daarna wordt je wijziging automatisch
verwerkt.

Je krijgt van je gewijzigde gegevens nog een bericht toegestuurd
Met dat punt waarbij de wijziging automatisch wordt verwerkt, betekent dat dat ik vrijdagavond om 19:05 bijvoorbeeld mijn weekend-OV zou kunnen opladen? Of duurt dat nog langer?

Ik moet dit weekend namelijk nog even langs mijn ouders en het zou fijn zijn als ik dan gratis kan reizen ;)
pi_86025100
Ik heb een vraag...

Ik reis vanaf begin deze week elke dag van Arnhem naar Amsterdam wat me dus 30 per dag kost. Op internet staat dat mijn studiefinanciering ingaat vanaf 1oktober, dat betekent dus dat ik nog een hele maand zelf moet betalen. Kan ik dit geld later nog terugvragen want ik vind het wel aardig veel geld.
pi_86025709
Ook ik heb een vraag. Ik heb net al een half uur gewacht bij IBG, maar het duurde me allemaal te lang dat ik maar heb opgehangen.
Omdat ik een bindend afwijzend studieadvies gekregen heb en het beroep pas over paar weken is, heb ik mijn stufi en ov kaart op moeten zeggen. Dit heb ik afgelopen woensdag gedaan via internet. Ik begrijp dat ik ook nog het product van mijn ov kaart zelf af moet halen.
Nu ben ik al 2x naar een automaat geweest, maar er staat dat er niks klaar ligt? Kan ik nu toch gewoon met mn kaart reizen, dmv saldo? Of kan ik mn kaart de aankomende dagen gewoon niet gebruiken?
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 15:49:32 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86025901
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:31 schreef Lullola het volgende:
Ik heb een vraag...

Ik reis vanaf begin deze week elke dag van Arnhem naar Amsterdam wat me dus 30 per dag kost. Op internet staat dat mijn studiefinanciering ingaat vanaf 1oktober, dat betekent dus dat ik nog een hele maand zelf moet betalen. Kan ik dit geld later nog terugvragen want ik vind het wel aardig veel geld.
Heb je dat pasje al aangevraagd? Heb je hem al? Probeer ff je bestelling op te halen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_86026058
Ik heb het pasje al een maand volgens mij maar als ik de bestelling probeer op te halen staat er dat er niks klaarstaat. Dit heb ik gisteren nog geprobeerd.
  Moderator vrijdag 3 september 2010 @ 15:54:40 #131
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_86026109
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef Lullola het volgende:
Ik heb het pasje al een maand volgens mij maar als ik de bestelling probeer op te halen staat er dat er niks klaarstaat. Dit heb ik gisteren nog geprobeerd.
Zolang er niets klaar staat - ja, helaas -O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_86026159
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:31 schreef Lullola het volgende:
Nee, dat geld kun je niet terugvragen. Je hebt pas recht op studiefinanciering vanaf 1 oktober, dus ook kun je dan pas gebruikmaken van je studentenreisrecht. Voor nog geen 360 euro heb je overigens een tweede klas maandnetabonnement waarmee je per trein door heel Nederland kunt reizen. Dat is allicht voordeliger dan iedere dag een retourtje kopen. (Een maandtrajectabonnement voor dat traject zou hetzelfde kosten.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Tochjo op 03-09-2010 16:39:59 ]
pi_86060529
hey ik heb net die kaart gekregen, maar wat moet er nou nog opgezet worden dan, dat snap ik niet, ik moet dat aanvragen ofzo?.
pi_86061271
Ik heb nu een week reiskosten moeten betalen, waarschijnlijk meer, omdat ik pas vanaf 1 september m'n weekend abbo naar week kon veranderen en het duurt nu nog 5 dagen voor ik 'm op kan halen. Kan ik die kosten van afgelopen week terugkrijgen?
pi_86061534
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 14:33 schreef Twyfel het volgende:
hey ik heb net die kaart gekregen, maar wat moet er nou nog opgezet worden dan, dat snap ik niet, ik moet dat aanvragen ofzo?.
Zie http://www.studentenov-chipkaart.nl/ophalen.
pi_86071387
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:09 schreef Eenskijken het volgende:
Heeft iedereen z'n OV studentenkaart al binnen? Ik heb nog niets ontvangen :/ Laatst gebeld en gevraagd of ik zo'n tijdelijk kon krijgen omdat ik volgende week al moet beginnen maar dat kon niet. Ook nog geen bevestiging gehad en toen zei dat vrouw dat het nog langer dan 3 weken ging duren : |.
Heb 'm vandaag binnen :) veel sneller dan gedacht dus nog. Nog steeds geen mailtje trouwens of iets gekregen... maarja.
There are only 151 Pokémon.
pi_86073015
Kreeg eergisteren ook mijn OV, was nog heel snel; binnen een week!
Dus ik vandaag naar zo'n mooie gele automaat, staat er geen bestelling klaar volgens dat ding 8)7 terwijl ik er toch echt sinds 15 a ugustus recht op heb...
Maandag maar es bellen naar die gasten dus, wanneer ik al 19 euro kwijt ben aan reiskosten ;(
pi_86080566
ik snap ECHT niet dat mensen die nu pas hun OV ontvangen een ingangsdatum van 1 september hebben terwijl ik dat ding weken geleden ontving en pas vanaf 1 oktober gratis mag reizen. :?
  zondag 5 september 2010 @ 11:03:14 #139
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86083167
Oke, ik heb al een ovxhip sinds febeuari, alles er goed opgezet enzo, hele tijd mee gereisd, maar nu is ineens mn reisproduct eraf. Ik heb niets stopgezet ofzo. Ik ben nog student. Hebben meer mensen dit? Ik ga maandag weer rondbellen natuurlijk.
  zondag 5 september 2010 @ 11:04:04 #140
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86083182
Sorry voor de spelfouten btw, telefoon.
pi_86084065
Wanneer is die 'productiefout' storing van de OV Chipkaart van afgelopen zending verholpen??
Er staat nog steeds op de website dat er problemen kunnen voordoen met reizen in o.a Connexxion bussen...
  zondag 5 september 2010 @ 12:26:02 #142
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_86085133
Aha, ik heb het zelf al gevonden. Omdat ik ingevuld heb dat mijn studie eindigde in augustus dit jaar was mn reisproduct ook tot dan. Maar ik ben nog helemaal niet klaar met mn studie. Ik heb het nu gewijzigd.
pi_86086385
Poos niet gestudeerd, morgen moet ik dus weer aan de bak. En ik heb zo'n OV-Chipkaart.

Ik moet morgen met de trein van Kampen-> Zwolle en visa versa.

Moet ik dan in Kampen inchecken en in Zwolle uitchecken?

Ik heb een studentenreisproductbelachelijkding erop.
pi_86089007
quote:
Op zondag 5 september 2010 13:10 schreef rub3n het volgende:
Poos niet gestudeerd, morgen moet ik dus weer aan de bak. En ik heb zo'n OV-Chipkaart.

Ik moet morgen met de trein van Kampen-> Zwolle en visa versa.

Moet ik dan in Kampen inchecken en in Zwolle uitchecken?

Ik heb een studentenreisproductbelachelijkding erop.
Je hoeft helemaal niet in te checken in de trein, omdat de conducteur toch wel kan zien dat je gratis kan reizen met z'n reader. In de bus moet het wel.
Moo
pi_86089362
Bus alleen op plaatsen waar het is ingevoerd toch? Ik woon ergens waar dat volgens mij nog niet kan.

Maar zeg maar metro, bus, tram in amsterdam enzo allemaal wel. NS treinen dus niet.
There are only 151 Pokémon.
pi_86089974
quote:
Op zondag 5 september 2010 03:11 schreef OnCraintDégun het volgende:
ik snap ECHT niet dat mensen die nu pas hun OV ontvangen een ingangsdatum van 1 september hebben terwijl ik dat ding weken geleden ontving en pas vanaf 1 oktober gratis mag reizen. :?
Heb je als begindatum van je studie 6 september o.i.d., in elk geval een datum na 1 september, ingevuld? Dan gaat je reisproduct inderdaad pas 1 oktober in, het wordt gerekend vanaf de eerste van de maand.

Ook als je net 18 bent geworden of het nog moet worden zou het kunnen dat je pas later recht hebt op je reisproduct.
pi_86170416
Vandaag ben ik bij DUO langs geweest om mijn studiefinanciering per 1 september stop te zetten, en hetzelfde voor mijn ov chipkaart. Ik heb daar de formulieren ingevuld. Nu moet ik volgens mij alleen nog langs een automaat om het reisproduct er af te halen. ( of moet ik het nu ook nog een keer via de site van DUO doen?) In ieder geval: wat gebeurd er als ik het reisproduct er niet afhaal en dan door blijf reizen? Krijg ik dan te maken met de 68 euro per halve maand? Deze boete zou ik namelijk graag betalen aangezien ik dan vrij kan reizen, en ik goedkoper per maand uit ben als telkens een kaartje kopen. Of zit er nog een addertje onder het gras? Zolang ik het reisproduct er niet afhaal kunnen conducteurs e.d. toch niet zien dat ik geen recht meer heb op het reisproduct? De vrouw bij de balie zei iets over dat wanneer je de chipkaart niet stopzet je alles moet terugbetalen wat je teveel hebt verdiend, maar volgens mij geldt dit alleen wanneer je nog stufi onterecht ontvangt, en die is gewoon netjes optijd stop gezet. Iemand enig idee hoe dit zit?
pi_86171385
Hey allemaal,

Ik heb een probleem (denk ik, hoop het niet) en werd niet echt veel wijzer van de DUO. Het zit zo, ik heb vorig jaar via DigiD een nullening aangevraagd (eerste van potentieel 3 jaar). Dit verliep prima met gegevens/studie invullen etc. Dit jaar doe ik zowel m'n bachelor afmaken + een master en heb er niet aan gedacht deze master op te geven (had ook pas op het allerlaatste moment genoeg punten). Het inschrijven via de uni was geen probleem dus ik zou gewoon mijn recht op stufi nog moeten hebben. Echter, ik kan me helemaal niet herinneren of, dan wel tot wanneer, ik een einddatum voor studiefinanciering heb ingevuld.

Nu komt dus het probleem, ik wou inloggen op DigiD om dit na te kijken/aan te passen maar blijkbaar werkt m'n wachtwoord niet (ofwel, domweg vergeten..). Nu dus opnieuw zo'n ding aangevraagd en dat zal dan in de loop van de week wel bezorgd worden. Moet ik me zorgen maken dat ik hier dadelijk gedonder mee ga krijgen? Dat wil zeggen, boetes ivm "onrechtmatig" gebruik van OV of iets dergelijks? Het is natuurlijk erg slordig van mijn kant maar heb er gewoonweg niet aan gedacht (Heb overigens nog geen brief van DUO of wat dan ook binnengekregen).
pi_86183780
Aanvragen OV chipkaart gaat bij mij al bij de aanvraag mis. Ik heb mijn papieren netjes drie weken geleden opgestuurd. Krijg ik afgelopen week weer (drie dezelfde) aanvraagformulieren in de bus met de tekst dat ik volgens hun gegevens nog geen ov chipkaart heb. En dat ik het snel moet aanvragen. Lekker weer.

En lekker zo'n betaald 0900 nummer. :'(
pi_86199441
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 19:44 schreef mamaisboos. het volgende:
Na een halfjaar niets te hebben gedaan (qua studeren) heb ik in maart mijn OV-chip om gezet van Studenten OV-chipkaart naar een normale OV-chipkaart...

Nu heb ik mijn afschrijving (op ontvangst van mijn machteging na, die zweeft daar nu ergens in de postkamer) al helemaal rond bij mijn instelling, studielink en DUO en vraag ik mij af of ik weer kan reizen op mijn (automatisch?) omgezette OV-chipkaart..
Na mij te hebben rot gezocht in het beschermde gedeelte van de DUO-website naar mijn reisproduct uiteindelijk maar gebeld.

Ondanks ik gewoon in het scherm met reisproducten kon komen bleek dus dat het niet daar kon aanvragen :') , of ik een emailtje met al mijn gegegevens wilde sturen. Dat gaat ook weer tijden duren ben ik bang.

Merkwaardige telefonische wachtrij bij DUO
Nog 7 minuten...
Nog 8 minuten..
Nog 11 minuten..
Nog 4 minuten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')