abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88256556
Bij wie is zijn/haar studenten week abonnement ook "verlopen"?

Ik kreeg mijn chip rond augustus, heb toen mijn week abonnement opgehaalt en kon vanaf 1 september zonder probleem reizen.
Telkens als ik in check stond er iets met SW()() 31-10-2010. Ik dacht dat het niets belangrijks was.
Maar sinds gister gaat er geld af van mijn saldo. Er staat nu gewoon "Goede reis"

Moet ik NS gaan bellen of heeft iemand dit probleem al opgelost?
pi_88257454
De NS bellen lijkt me zinloos, ik zou eerder de DUO of TLS bellen.
pi_88274477
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:19 schreef Zuidd het volgende:
Bij wie is zijn/haar studenten week abonnement ook "verlopen"?

Ik kreeg mijn chip rond augustus, heb toen mijn week abonnement opgehaalt en kon vanaf 1 september zonder probleem reizen.
Telkens als ik in check stond er iets met SW()() 31-10-2010. Ik dacht dat het niets belangrijks was.
Maar sinds gister gaat er geld af van mijn saldo. Er staat nu gewoon "Goede reis"

Moet ik NS gaan bellen of heeft iemand dit probleem al opgelost?
Wees blij, jij hebt tenminste 'n abonnement :D
Ik zou ff bellen met 0900-0980
pi_88282495
Ik ben vandaag beboet in de bus van Almere...

Zie ''verklaring verdachte''....

Ik ben altijd te lui met in-en uitchecken omdat vaak die apparaten stuk gaan. Vandaag kwamen de controleurs in hun opvallende gele pakjes (de halte er voor stapte allemaal kids uit die zwart reden, dat zeiden ze nog).

Balen.. Maar goed, ¤39 daar lig ik niet wakker van.

[ Bericht 2% gewijzigd door ElextricSix op 03-11-2010 12:26:53 (toevoeging) ]
pi_88289261
Beste student,

Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van jouw vraag over de status van de aanvraag van de Studenten OV-chipkaart.

Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en kunnen je melden dat er over ongeveer twee dagen een studentenreisproduct 2010 klaarstaat voor jou bij de ophaalpunten.

Zou godverdomme tijd worden, wacht al sinds 24 september.
pi_88289343
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 12:25 schreef ElextricSix het volgende:
Ik ben vandaag beboet in de bus van Almere...
[ afbeelding ]
Zie ''verklaring verdachte''....

Ik ben altijd te lui met in-en uitchecken omdat vaak die apparaten stuk gaan. Vandaag kwamen de controleurs in hun opvallende gele pakjes (de halte er voor stapte allemaal kids uit die zwart reden, dat zeiden ze nog).

Balen.. Maar goed, ¤39 daar lig ik niet wakker van.
omdat die apparaten vaak stuk zijn check jij dus nooit in :?
  woensdag 3 november 2010 @ 20:29:50 #282
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88301013
Even een quote uit de OP en mijn verhaal, daaronder.
quote:
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.
Check. Gedaan. 29 juli jl. mijn OV studentenreisproduct opgezegd. In oktober ging ik met de OV chip, ik had er geld op gezet, checkte in bij die paal van de NS, en wat staat er? "Stwkvrij" Oftewel, mijn abbo stond er nog gewoon op. Fucking OKTOBER he. Noujagoed, ik klaag niet :')

Heb de dag erna met de DUO gebeld, zij gaven aan dat het inderdaad klopt dat ik 'm heb opgezegd, dat ik niets fout heb gedaan. Zij zeggen dat er een fout bij het vervoersbedrijf ligt en ze daar de wijziging niet hebben doorgevoerd. De vrouw aan van de DUO zei ook dat ze dit al meer had gehoord... xD
Vandaag ging ik weer met de trein, weer stond dat abonnement er gewoon op. Dus weer gratis reizen.
Nu mijn 'probleem': er staat dus 20 eurie op die chipkaart die ik niet kan gebruiken. Heb bij het NS loket gevraagd of zij het eraf kunnen halen, maar er staat op mijn kaart dat ie 'geblokkeerd' is, volgens mij 1 van de abonnementen, waardoor het geld niet teruggestort kan worden naar mijn rekening. -O- Jammer, want als ik dat ding dus kwijtraak dan ben ik 20 euries kwijt.
Ik zit nog een beetje in dubio wat ik zal doen; gewoon niks, gratis reizen, en als ik 'm kwijtraak, tough luck, of het ergens gaan melden zodat ze dat abbo eraf kunnen halen..
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_88308178
Zodra je stwkvrij eraf is gehaald heb je die 20 euro toch gewoon alsnog nodig?
  woensdag 3 november 2010 @ 22:54:00 #284
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88308793
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:42 schreef Sosha het volgende:
Zodra je stwkvrij eraf is gehaald heb je die 20 euro toch gewoon alsnog nodig?
Nja, zo vaak ga ik niet met de trein :)
pi_88318116
quote:
12s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:54 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nja, zo vaak ga ik niet met de trein :)
Dan had je er om te beginnen misschien gewoon niet zoveel geld op moeten zetten..?
Nou ja, ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
  donderdag 4 november 2010 @ 10:35:36 #286
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88318137
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:34 schreef Sosha het volgende:

[..]

Dan had je er om te beginnen misschien gewoon niet zoveel geld op moeten zetten..?
Nou ja, ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
Hallo, ik wist toch niet dat dat stomme abonnement erop stond? Ik was in de veronderstelling dat ze het er na 3 maanden wel af hadden gehaald, daarom laadde ik 'm op, zodat ik (dacht ik) 'm als gewone OV chip kon gebruiken...
pi_88318337
Ja maar... je zet er zelf 20 euro op omdat je dat denkt nodig te hebben, en bij nader inzien vind je het eigenlijk te veel. Dat is mijn punt. Of heb je dat erop gezet omdat je alleen in de drie afgelopen maanden nog veel moest reizen?
  donderdag 4 november 2010 @ 10:52:52 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_88318605
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:43 schreef Sosha het volgende:
Ja maar... je zet er zelf 20 euro op omdat je dat denkt nodig te hebben, en bij nader inzien vind je het eigenlijk te veel. Dat is mijn punt. Of heb je dat erop gezet omdat je alleen in de drie afgelopen maanden nog veel moest reizen?
Ik heb eind juli mn abbo opgezegd. Ben sinds die tijd niet meer met de trein geweest. In oktober ging ik voor het eerst weer met de trein, en aangezien ik toentertijd een bevestiging had gekregen ging ik ervan uit dat ik nu een gewone OV chip kaart had. Dus ik heb er 20 euro opgezet, omdat ik voor de reis die ik ging maken minstens 10 euro nodig had, dus ik wilde er genoeg op zetten. Maar dat ging er dus niet af, omdat ik nog gratis reisde.
pi_88321355
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 10:52 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik heb eind juli mn abbo opgezegd. Ben sinds die tijd niet meer met de trein geweest. In oktober ging ik voor het eerst weer met de trein, en aangezien ik toentertijd een bevestiging had gekregen ging ik ervan uit dat ik nu een gewone OV chip kaart had. Dus ik heb er 20 euro opgezet, omdat ik voor de reis die ik ging maken minstens 10 euro nodig had, dus ik wilde er genoeg op zetten. Maar dat ging er dus niet af, omdat ik nog gratis reisde.
Ik snap 't.
Is het eigenlijk überhaupt mogelijk om geld terug te vorderen van je ov-chipkaart? Staat het er niet definitief op? Weet ik eigenlijk helemaal niet.
pi_88321713
Ja, kost alleen wat administratiekosten.
Moo
pi_88322392
Goed om te weten!

P.S.: 't Is niet mogelijk om online je saldo te checken he? Op ns.nl in elk geval niet, op ov-chipkaart.nl misschien wel..? Is 't de moeite waard om een account aan te maken?

[ Bericht 42% gewijzigd door Sosha op 04-11-2010 12:58:25 ]
  donderdag 4 november 2010 @ 15:53:57 #292
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_88329279
Als je een account aanmaakt, kun je op ov-chipkaart.nl inderdaad je saldo checken (is alleen niet real time, dus als je veel reist klopt het nooit helemaal).
pi_88331591
Thanks, dan ga ik toch maar even de moeite nemen om dat te doen :9
pi_88363544
Weer een nieuwe verhaal met de OV chipkaart;

Na een half jaar dat ding niet gebruikt te hebben (Stage) twee weken terug weer gebruik willen maken van de kaart blijkt hij ineens gedeactiveerd te zijn, gebeld met de Klantenservice OV-chipkaart blijkt mn kaart te OUD om weer geactiveerd te worden en moet ik hem opzeggen/annuleren, hier zou ik bericht van ontvangen wanneer dat gelukt zou zijn.

Inmiddels twee weken verder maar eens gebeld want had tot op heden niet ontvangen blijken ze toch geen brieven te versturen en zou de kaart al sinds vorige week donderdag opgezegd zijn.

Nu moet ik dus een nieuwe kaart aanvragen (Yes, weer 3 weken) maar moet ik hier voor het formulier 'Studenten OV-chipkaart verloren of gestolen?' of het formulier 'Nog niet eerder een Studenten OV-chipkaart gehad?' voor gebruiken, geen idee of ze direct al mn gegevens hebben weg gegooid :S.

Edit: Je bleek 'Studenten OV-chipkaart kapot?' te moeten gebruiken en dan:

quote:
Kaart echt defect. Wat te doen?

Heb je een Studenten OV-chipkaart met een witte achterkant en een magneetstrip?
Dan moet je twee dingen doen:

1. Download het formulier ‘Beëindigen persoonlijke OV-chipkaart’ op www.ov-chipkaart.nl. Met dit formulier stuur je jouw defecte OV-chipkaart retour, zodat deze kan worden vernietigd en eventueel nog erop aanwezig saldo aan je wordt gerestitueerd. Je huidige studentenreisproduct wordt opnieuw voor je klaargezet zodat je dit bij een ophaalpunt op je vervangende kaart kan laden.
2. Bestel via onderstaande link een aanvraagformulier en stuur dit zo snel mogelijk op.
Let op! Vink bij het aanvragen het hokje ‘vervangende kaart’ aan.
Stuur het formulier zo snel mogelijk volledig ingevuld retour. Na ontvangst van de beide formulieren heb je binnen drie weken je vervangende kaart in huis. In de tussentijd zijn je reiskosten voor eigen rekening.

Klik hier voor het bestellen van een aanvraagformulier Studenten OV-chipkaart.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mdrop op 05-11-2010 14:29:46 ]
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:30:10 #295
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_88539577
hoi.
experts hier aanwezig van de duo&ov studenten chipkaart?

ik heb nog steeds geen pasfoto opgestuurd voor me ov chipkaart, en ook niets geactiveerd ofzo want die heb ik dus nog steeds niet ontvangen.
hoeft van mij ook niet echt...
ik heb tot in februari nog paar keer met me ov-kaart van vorig jaar kunnen reizen, en had geen zin om pasfoto te laten maken voor een nieuwe. en wil niet met ov.

weet de duo nu dat ik geen gebruik maak van me ov-reisproduct?
of zit ik schulden te maken voor iets wat ik niet gebruik totdat ik het schriftelijk opzeg?
(schulden omdat ov-reis-product geen gift is als ik studie faal, en me arbeidsongeschiktheidsverklaring van de uwv zet alleen de prestatiebeurs om in een gift.)

dank bij voorbaat
pi_88539711
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:30 schreef mylifeisgrey het volgende:
hoi.
experts hier aanwezig van de duo&ov studenten chipkaart?

ik heb nog steeds geen pasfoto opgestuurd voor me ov chipkaart, en ook niets geactiveerd ofzo want die heb ik dus nog steeds niet ontvangen.
hoeft van mij ook niet echt...
ik heb tot in februari nog paar keer met me ov-kaart van vorig jaar kunnen reizen, en had geen zin om pasfoto te laten maken voor een nieuwe. en wil niet met ov.

weet de duo nu dat ik geen gebruik maak van me ov-reisproduct?
of zit ik schulden te maken voor iets wat ik niet gebruik totdat ik het schriftelijk opzeg?
(schulden omdat ov-reis-product geen gift is als ik studie faal, en arbeidsongeschiktheidsverklaring van de uwv is alleen voor prestatiebeurs kwijtschelden.)

dank bij voorbaat
Volgens mij is er een bepaald bedrag dat je moet terugbetalen ook voor OV als je je studie niet haalt ja.

Dus hup hup, aan de studie! Het kan nog.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:54:27 #297
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_88540521
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij is er een bepaald bedrag dat je moet terugbetalen ook voor OV als je je studie niet haalt ja.

Dus hup hup, aan de studie! Het kan nog.
ja het zal wel/
maar ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik.
ik heb tientallen brieven elke keer ontvangen dat ik pasfoto's moest opsturen
ook tientallen brieven gehad dat ik nog steeds niet me ovchip had ontvangen en geactiveerd
en ik heb ook brieven gehad dat me reisproduct klaarstond om te activeren.
en op de site van duo staat dat het reisproduct iets van 800euro per jaar ongeveer kost.
ik vraag me af of ik iets moet doen om te laten weten dat ik dat ding niet meer wil....

denk dat ik ook wel kan overleven zonder dat ding namelijk

behalve alws het weer zo hard gaat vriezen dat me auto doodraakt omdat carbarateurverwarming kapot is, en dat werk kost om te fixen
pi_88542085
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:54 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja het zal wel/
maar ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik.
ik heb tientallen brieven elke keer ontvangen dat ik pasfoto's moest opsturen
ook tientallen brieven gehad dat ik nog steeds niet me ovchip had ontvangen en geactiveerd
en ik heb ook brieven gehad dat me reisproduct klaarstond om te activeren.
en op de site van duo staat dat het reisproduct iets van 800euro per jaar ongeveer kost.
ik vraag me af of ik iets moet doen om te laten weten dat ik dat ding niet meer wil....

denk dat ik ook wel kan overleven zonder dat ding namelijk

behalve alws het weer zo hard gaat vriezen dat me auto doodraakt omdat carbarateurverwarming kapot is, en dat werk kost om te fixen
Of, het is maar een idee hè, je maakt toch je studie af.

Hoef je je ook niet druk te maken over een schuld.
pi_88561442
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:54 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik wil weten of ik een nog grotere studieschuld nu elke dag aan het opbouwen, voor een studentenreisproduct wat ik (nog) nieteens gebruik
Nee. Zolang je je reisproduct niet activeert, maak je geen gebruik van je reisrecht en wordt er ook geen schuld opgebouwd. Mocht je je diploma niet halen, dan hoef je daar in ieder geval niets voor terug te betalen. Je kunt dit ook zien op de Berichten die je van de IB-Groep krijgt (of in Mijn IB-groep): de post Voorlopige lening reisrecht moet niet veranderen. Zie ook deze folder.
pi_88618346
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 16:54 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Nee. Zolang je je reisproduct niet activeert, maak je geen gebruik van je reisrecht en wordt er ook geen schuld opgebouwd. Mocht je je diploma niet halen, dan hoef je daar in ieder geval niets voor terug te betalen. Je kunt dit ook zien op de Berichten die je van de IB-Groep krijgt (of in Mijn IB-groep): de post Voorlopige lening reisrecht moet niet veranderen. Zie ook deze folder.
Ah klopt, hij gebruikt het niet. Maar als hij dat wel deed moest hij een bepaald bedrag terugbetalen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')