Theorie en praktijk lopen helaas nogal uiteen. Een ander advies dan de klantenservice maar weer eens te bellen, heb ik helaas niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:50 schreef Sosha het volgende:
Hmm, alleen is dat in zijn geval dus niet zo...
Ja, alleen bij zo'n klein geel automaatje, niet bij kaartautomaten. De optie Ophalen bestelling op kaartautomaten is voor het activeren van Reizen op saldo bij NS.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:11 schreef Sosha het volgende:
Vraagje hè... Het ophalen van je studentenreisproduct, kan dat echt alleen op zo'n geel ding? Aangezien gewone kaartautomaten ook een 'ophalen bestelling'-functie hebben?
Nog steeds wachtende op activatie van 'n kaartje die ik al in m'n bezit heb. Kanker.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:24 schreef Diabox het volgende:
En ik betaal me blauw aan het OV omdat ze eeuwen de tijd nodig hebben om een kaartje te activeren die ik al in m'n bezit heb.
Een studieschuld na een bachelor van 3 à 4 jaar? En of ze die direct daarna dan maar willen kwijtschelden?quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:49 schreef -jos- het volgende:
Stel ik volg een 3 jaars Bachelor waar ik 4 jaar over doe.
Na 4 jaar vraag ik of ze de studieschuld willen kwijtschelden.
Dan moet ik stufi van het 4e jaar terugbetalen, maar is dat met of zonder de OV kosten??
Nou ik ontvang toch studiefinanciering en OV vergoeding... maar wat wordt daarvan kwijtgescholden als ik 4 jaar i.p.v. 3 jaar over de studie heb gedaan...quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:13 schreef Sosha het volgende:
[..]
Een studieschuld na een bachelor van 3 à 4 jaar? En of ze die direct daarna dan maar willen kwijtschelden?Ik snap niks van je bericht, maar 't zal wel aan mij liggen.
Als je 't op tijd haalt, hoef je sowieso niet terug te betalen, dus hoezo kwijtschelden? Of leen je bij?quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:58 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nou ik ontvang toch studiefinanciering en OV vergoeding... maar wat wordt daarvan kwijtgescholden als ik 4 jaar i.p.v. 3 jaar over de studie heb gedaan...
Ik zeg toch dat ik het niet op tijd haal, ik doe 4 jaar over een studie van 3 jaar. De vraag is dus of de stufi en OV kosten van het 4e jaar ook kwijtgescholden worden of dat deze als studieschuld blijven staan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:54 schreef Sosha het volgende:
[..]
Als je 't op tijd haalt, hoef je sowieso niet terug te betalen, dus hoezo kwijtschelden? Of leen je bij?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:24 schreef t0sti het volgende:
volgens mij moet je het pas terugbetalen als je voortijdig stopt met je studie, óf je doet langer dan 10 jaar over je studie, dus volgens mij zit je wel safe.
Als je je studie binnen 10 jaar afrond krijg je je prestatiebeurs terug ja. De prestatiebeurs is voor een bachelor 3 jaar. Nergens op de DUO site staat dat de jaren daarna ook worden kwijtgescholden hoor... Maar er staat ook nergens dat de jaren daarna niet worden kwijtgescholden....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:44 schreef Sosha het volgende:
Precies, dat zei ik ook al, een jaar langer over je studie doen is geen probleem, tenzij je in die periode leent. Als je binnen 10 jaar je studie haalt zonder te lenen heb je geen schuld.
En nog steeds wachtende.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:08 schreef Diabox het volgende:
[..]
Nog steeds wachtende op activatie van 'n kaartje die ik al in m'n bezit heb. Kanker.
En nog steeds wachtende. Kreeg wel vandaag eindelijk na 4 weken 'n brief dat m'n oude kaart was geblokkeerd. Weer moeten bellen, en het was vreemd dat ik nog niks had gehoord. Reisproduct hoorde binnen 5 dagen er al op te staan. Heb godverdomme al 3x moeten bellen, nu 4x dus. Hopen dat er nu iets gebeurt.quote:
quote:Die 40% korting is het voordeeluren tarief. Dus je hebt weekend ov, doordeweeks voordeeluren abbonement. De voordeeluren zijn buiten de spits "Op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens;" (ns.nl)Op zaterdag 23 oktober 2010 01:38 schreef Slickk het volgende:
Goed, even een vraagje van een situatie die ik afgelopen vrijdagochtend heb meegemaakt.
Ik ben donderdagavond naar Amsterdam gereisd met de trein, heb studenten ov-chipkaart dus had een reductiekaartje gekocht. Prima, niks aan de hand.
Vrijdagmorgen rond 6 uur trein weer terug uit Amsterdam, weer een kaartje gekocht met korting. Conducteur knipt mijn kaartje rond 8:30 en zegt dat ik geen geldig vervoersbewijs heb. Hij zegt dat ik geen recht had op korting voor 9:00 's ochtends op vrijdag.
Kan iemand dit bevestigen? Ik had hier nog nooit van gehoord, ik dacht weekend ov = doordeweek 40% korting en andersom. Gelukkig geen boete gekregen of iets, waarschijnlijk vanwege mijn echte verbaasde reactie.
quote:Die voordeeluren gelden niet voor de ov-studenten kaart toch? Het is toch niet zo dat je als je een ov-studenten weekend abonnement hebt, je doordeweeks alleen na 9 met korting mag reizen en voor 9 uur moeten betalen? Dat is echt onzin. Als student heb je óf korting, óf je reist gratis.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
Die 40% korting is het voordeeluren tarief. Dus je hebt weekend ov, doordeweeks voordeeluren abbonement. De voordeeluren zijn buiten de spits "Op maandag t/m vrijdag vanaf 9.00 uur ’s morgens;" (ns.nl)
quote:helaas niet, het is idd alleen voordeeluren.Op zaterdag 23 oktober 2010 15:17 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Die voordeeluren gelden niet voor de ov-studenten kaart toch? Het is toch niet zo dat je als je een ov-studenten weekend abonnement hebt, je doordeweeks alleen na 9 met korting mag reizen en voor 9 uur moeten betalen? Dat is echt onzin. Als student heb je óf korting, óf je reist gratis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |