bronquote:De afgelopen jaren was de skinny jeans niet uit het modebeeld weg te slaan, maar volgens trendreports maakt de strakke broek gestaag plaats voor de wijduitlopende (flared) jeans en de iets minder extreme bootcut versie.
De superstrakke jeans werden door velen aanbeden, maar minstens een net zo groot aantal verafschuwde de spijkerbroek, die niet bij elk figuur zo flatterend is.
Liefhebber of niet: de broek zou op zijn retour zijn, net als de jeanslegging, ofwel jegging. Ze maken volgens experts plaats voor nieuwe modellen.
Reuters meldt dat jeansproducenten, die aan de basis van de trend staan, vooral op zoek waren naar iets nieuws om de mensen die sinds de recessie minder shoppen, weer aan het winkelen te krijgen.
Huiverig
Hoewel de trend verandert naar een wijdere jeansstijl, zijn sommige detailhandels er nog huiverig voor en zullen als gevolg een brede collectie, van ultraskinny tot flare, aanbieden.
"Winkeliers zien het in de trendreports waardoor ze nieuwsgierig raken, maar ze bestellen het nog niet op grote schaal", zegt Hala Jbara, marketing directeur bij Pepe Jeans. "Ze kopen liever de mildere bootcut versie in."
Chino’s
Experts zeggen dat de verandering precies komt nu de spijkerbroek dit voorjaar minder belangrijk wordt. Chino’s en corduroybroeken zouden de spotlights van het eerst zo geliefde kledingstuk overnemen.
Wou net iets posten in die trend van dit is dus uit de 60/70s haha.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:55 schreef t1m0k het volgende:
Flared vind ik prima. Lekker sixties!
Of gewoon aantrekken wat je zelf mooi vindt of lekker vindt zitten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:04 schreef mazaru het volgende:
Gewoon onderin de kast leggen. Het komt vanzelf wel weer terug in de mode.
^^ Dat dus.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Of gewoon aantrekken wat je zelf mooi vindt of lekker vindt zitten.
Ja... dat hoef ik ook nietquote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
In tegendeel tot flare
[ afbeelding ]
Oh god...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
In tegendeel tot flare
[ afbeelding ]
Er is dan ook niks mis met een fatsoenlijke bootcut..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:49 schreef gold-rush het volgende:
Ik heb de laatste jaren toch aardig wat bootcut jeans gehaald en voornamelijk verschillende wassingen van de zathan(grotere flare) en zatiny(kleine bootcut) modellen van diesel.
Verder zijn er in de collecties van replay en levis ook al een tijdje mooie bootcut modellen te vinden.
ik heb ze nooit afgezworen toen de slimfit pijpjes de mode werd.
Vind het zeker niet erg als het de mode gaat worden maar slimfit broeken vind ik ook leuk.
Er zou gewoon altijd alle soorten modellen moeten hangen en dan is iedereen blij.
Maar goed mensen die nou gaan roepen dat het er niet uitziet zullen ze uiteindelijk wel gaan dragen maar dan mischien de modellen met kleinere bootcuts.
In het begin toen skinny of slimfit modellen net trendy werden zat ook iedereen te zeuren dat het er niet uitzag.
Het zag er niet uit ook... Hooguit bij vrouwen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:49 schreef gold-rush het volgende:
Ik heb de laatste jaren toch aardig wat bootcut jeans gehaald en voornamelijk verschillende wassingen van de zathan(grotere flare) en zatiny(kleine bootcut) modellen van diesel.
Verder zijn er in de collecties van replay en levis ook al een tijdje mooie bootcut modellen te vinden.
ik heb ze nooit afgezworen toen de slimfit pijpjes de mode werd.
Vind het zeker niet erg als het de mode gaat worden maar slimfit broeken vind ik ook leuk.
Er zou gewoon altijd alle soorten modellen moeten hangen en dan is iedereen blij.
Maar goed mensen die nou gaan roepen dat het er niet uitziet zullen ze uiteindelijk wel gaan dragen maar dan mischien de modellen met kleinere bootcuts.
In het begin toen skinny of slimfit modellen net trendy werden zat ook iedereen te zeuren dat het er niet uitzag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |