abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 mei 2002 @ 12:56:36 #1
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_4264182
Waar moet ik die laten maken?? ik Ben namelijk bekeerd naar rasta fari. Ik voel me niet meer thuis in me eigen land enzow maar waar moet ik die dingen laten maken..
Graag serieuze reactie's
  dinsdag 21 mei 2002 @ 12:58:06 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4264203
Vertel eens wat meer over rasta fari... een van de weinige culten/geloven waar ik eigenlijk niets vanaf weet... vertel!
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 21 mei 2002 @ 12:59:56 #3
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_4264243
Voor dreads kan je bij Kinki kapper terecht, of bij speciale Black Hair salon.
pi_4264272
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 12:56 schreef Koffieboon het volgende:
ik Ben namelijk bekeerd naar rasta fari. Ik voel me niet meer thuis in me eigen land enzow maar waar moet ik die dingen laten maken..
Graag serieuze reactie's
Deze 2 zinnen klinken in combinatie niet erg series imho...

Maarja, gewoon bij de kapper duz, geen prob.
Maar besef: Als je houd van elke dag je haar wassen: NIET DOEN! Dat is namelijk niet mogelijk bij dreadz..

dinsdag 21 mei 2002 @ 13:17:06 #5
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_4264563
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 13:01 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Deze 2 zinnen klinken in combinatie niet erg series imho...

Maarja, gewoon bij de kapper duz, geen prob.
Maar besef: Als je houd van elke dag je haar wassen: NIET DOEN! Dat is namelijk niet mogelijk bij dreadz..

Nee dat wist ik al..
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 12:58 schreef deGVR het volgende:
Vertel eens wat meer over rasta fari... een van de weinige culten/geloven waar ik eigenlijk niets vanaf weet... vertel!
Nou wat wil je weten en ik leg t je uit
  dinsdag 21 mei 2002 @ 13:17:57 #6
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4264576
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 13:17 schreef Koffieboon het volgende:

[..]

Nee dat wist ik al..
[..]

Nou wat wil je weten en ik leg t je uit

Vertel maar de basisprincipes van de rasta fari... ben zeer benieuwd!
Wat is de grondslag?
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_4264716
Rastafari houden van de niet meer bestaande frisdrank Exota en dit uiten ze door het over hun hoofd te gooien zodat het heel erg gaat klitten en zo herkennen ze elkaar.
In de tijd dat Exota er nog wel was hielden ze het meest van Haile Selassie die het goedje dagelijks over zich heen kreeg. Nu is deze man de paus!

Zoiets toch

dinsdag 21 mei 2002 @ 13:36:37 #8
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_4264888
Aanhangers van Rasta Fari, de keizer van het enige Afrikaanse land dat in 1930 nog geen westerse overheersing had gekend. Zij geloven dat zwarten niet inferieur zijn aan het blanke ras en leven volgens het Oude Testament. Enkele leefregels van de rastafari zijn dat een rasta trots is op zijn ego en altijd over zichzelf spreekt in de eerste persoon. Wat ook bij rastafari's horen zijn de dreadlocks en een diepe religieuze bewogenheid. Rasta's eten bovendien 'ital'. Dat houdt in dat ze alleen natuurlijk voedsel en dus vegetarisch eten zonder zout. Op Jamaica wonen meer dan honderdduizend actieve rasta's, maar het aantal sympathisanten is veel groter. Rasta invloeden zijn dan ook overal op het eiland te vinden en de reggae is daar een belangrijk voorbeeld van. Wat echter vooral opvalt is dat iedereen erg relaxed is.
  dinsdag 21 mei 2002 @ 14:30:39 #9
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_4265597
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 13:36 schreef Koffieboon het volgende:
en dus vegetarisch eten zonder zout.

[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 21-05-2002 14:41]

dinsdag 21 mei 2002 @ 14:31:23 #10
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_4265604
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 14:30 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Zonder zout?!?
Dan smaakt (bijna) niks meer!
Dit doet me weer denken aan dat sprookje over een koning met 3 zonen. De zoon die het meest van de koning zou houden, kreeg zijn koninkrijk. 1 zoon zei: ik hou net zoveel van u als van zout. De koning was diep beledigd en verbande die zoon, maar toen het zout opraakte in zijn land, besefte de koning de waarde van zout. Hij haalde zijn zoon terug, bood zijn excuses aan en kroonde hem tot koning.

pi_4265654
De originele dreads worden dus met geitenpoep ingesmeerd. Just to let you know.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 21 mei 2002 @ 14:36:06 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_4265663
Doet me denken aan de film 10 Things I Hate About You...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_4265818
Hoi,

Mijn vent heeft afgelopen jaar van zijn lange blonde lokken dreads laten zetten/maken.
Na een hele dag kapper, was het resultaat echt fantastisch!
Mocht je explicite vragen hebben, mail dan even op lambe279@planet.nl dan voorzie ik je van alle info.

Zijn beweegredenen zaten ook dieper en waren niet gebasseerd op, ik wil perse mee doen met de trend van dit moment.

pi_4270241
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 12:56 schreef Koffieboon het volgende:

maar waar moet ik die dingen laten maken..

bij mij ik kan het serieus...of bij een toko..
en erm..
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 13:01 schreef marsterretje het volgende:

[...]

Deze 2 zinnen klinken in combinatie niet erg series imho... Maarja, gewoon bij de kapper duz, geen prob.Maar besef: Als je houd van elke dag je haar wassen: NIET DOEN! Dat is namelijk niet mogelijk bij dreadz..

Ik heb dreads gehad en toevallig (ik deed het niet) maar toevallig kon ik ze wel elke dag wassen.. maja ik ben gewoon vreemd
Kusje, BTL aka Lotje
ja..? dus..? en..?
pi_4271473
ag het is je eigen mening neem je nou ook dat kleurtje? net zoals micheal jackson geprobeert heeft blank te worden?
nofi
maar voor die dreads zal je een dagje bij de kapper motte zitte
pi_4271731
Ik heb zelf dreads, uit mode overwegingen, maar echte rastafari's laten hun dreads niet zetten, maar groeien, omdat het groeien een lang process is, waarin je uithoudingsvermogen getest en je zelfvertouwen gesterkt word.
pi_4276335
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 22:28 schreef i_defy het volgende:
Ik heb zelf dreads, uit mode overwegingen, maar echte rastafari's laten hun dreads niet zetten, maar groeien, omdat het groeien een lang process is, waarin je uithoudingsvermogen getest en je zelfvertouwen gesterkt word.
Uh... alles leuk en aardig, maar de Jamaicaanse rastafaris hebben doorgaans kroeshaar, dat gaat dreaden als je er niets mee doet. Bij blanke mensen wordt 'gewoon lsten groeien' meestal een grote puinhoop aan haar, en dread het niet vanzelf...
  woensdag 22 mei 2002 @ 10:50:13 #18
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_4276383
Bij de kapper laten doen kost je een flinke duit... Mijn broertje heeft het destijds laten doen door een goeie vriendin van me... Na ongeveer 10 uur bezig te zijn geweest had ie eindelijk z'n dreadlocks... (en je weet het... Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, 10 uur lang aan je hoofd laten snokken is niet echt lekker namelijk)

pi_4279438
Maten van mij hebben het gedaan. Ze hadden gewoon stijl haar.

Ze wasde hun haar een week niet, later wasde ze hun haren met BIER --> GIST - niet wassen (ik weet )

Dreads draaien, dus rondjes draaien, en vanaf boven van elke dread steeds de puntjes naar benenden trekken, dus dat er knopen onstaan - vanaf onderaan de dread

later zilverpapier om de dreads heen doen, en dag later, dreddiesssssssssss

of je gaat naar de kinky kapper - utrechse straat - amsterdam

Poesuh zijn liev!
  donderdag 20 mei 2004 @ 10:37:40 #20
73109 immenslope
#1 Soulbrother
pi_19264002
Dan kun je je beter bekeren tot de Islam
Flexi wit da tech(nique)
pi_19267375
Onnodige kick van een topic uit 2002.
Slotje.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')