abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85473145
ha ja ik heb zelf een arts : en toen was ik laatst helemaal str*nt verkouden....en toen wilde ik graag medicijnen hebben..... ja zei de goede vrouw tegen me : ja dandybleu wat jij hebt dat moet op de natuurlijke manier over gaan ....

maar ja ik liep er dus al twee weken mee hee? dus ja ik wilde graag een germ-killer ( anibiotica ofzo )

ja en dat had ik ooit bij een andere docter wel gekregen en dan was ik binnen een dag van mn snotneus af.....

ja dus ik heb een kennis en die woont in Utrecht .... en die heeft dus ook een arts ..... en als die vriend van me dus een verkoudheid op voelt komen : dan zegt ie gewoon tegen de docter : ja doe mij svp maar een antibiotica kuurtje.....

en dat krijgt ie dan ook gewoon hee? en ja die is dan lekker snel van zn griep en snotneus af......

best nog wel een verschil tussen twee verschillende artsen dus..... nou ja of hier nou een discussie uit voort kan komen weet ik ook niet..... maar ja ik wil dus wel een andere arts op ten duur .... maar ja hoe weet je nou van te voren of je een "goede" arts krijgt of niet?

toi toi
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:30:28 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_85473217
Je hebt een goede arts.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_85473269
Als er "Antroposofische arts" op de deur staat dan weet je dat de kans groot is dat je voor een verkoudheidje geen antibioticakuur krijgt.

Verder verdient het ook niet altijd de voorkeur voor ieder snotneusje een antibioticakuur te nemen, want je lichaam wordt dan mogelijk resistent, en dat is vooral vervelend als je echt een keer iets hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85473291
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:30 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Je hebt een goede arts.
ja dat zeg jij ha ha : vanuit het persectief van iemand die antibiotica slecht vind?

maar ja ik slik het liefst een kuurtje hee? heb geen zin om twee weken met migraine te lopen....

je en ook moet je weten : ik heb niet zo vaak griep : hooguit een keertje per jaar ofzo ..... maar ha zodra ik het heb dan ben ik wel helemaal gesloopt dus.....geen pretje meer dus....
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:34:04 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85473376
Och jee hee ja haha, voor wat jij hebt is toch helemaal nog geen medicijn gevonden haha ja he?

o.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85473412
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:34 schreef error_404 het volgende:
Och jee hee ja haha, voor wat jij hebt is toch helemaal nog geen medicijn gevonden haha ja he?

o.
ha ja toch wel : elke gek platspuiten ha ha heb je er geen last meer van ....
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:35:13 #7
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_85473416
1. Verkoudheid/griep is een virus en geen bacterie, antibiotica helpt dus niet eens.

2. In Nederland hebben we een goed antibiotica beleid waardoor er een stuk minder resistentie ontstaat dan in andere landen zoals bijv India. Je arts doet het dus uitstekend.

Edit: De arts van die vriend van je, werkt dus eigenlijk resistentie in de hand. Hierdoor kunnen de zogenaamde "superbacterieen" ontstaan zoals de laatste tijd relatief vaak in het nieuws komt.

:)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:37:04 #8
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_85473499
Jij bent een goed voorbeeld van wat er mis is in het gebruik van de Nederlandse gezondheidszorg. Van die kneusjes die voor een verkoudheid al antibiotica willen en meteen naar de huisarts rennen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_85473549
Antibiotica helpt niet tegen een verkoudheid. De arts die dit weigert te geven, is de goede arts.

Als je geen griep wil (wat weer heel wat anders is dan een verkoudheid), moet je jaarlijks de griepprik nemen. Verder voorkom je verkoudheid en griep door goed op hygiene te letten en regelmatig je handen te wassen.
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:37 schreef HunterSThompson het volgende:
Jij bent een goed voorbeeld van wat er mis is in het gebruik van de Nederlandse gezondheidszorg. Van die kneusjes die voor een verkoudheid al antibiotica willen en meteen naar de huisarts rennen.
Dat valt wel mee, in Nederland is het AB-beleid juist relatief goed.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85473640
verkoudheid duurt 7dagen
met bezoek aan een huisarts een week
succes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85473821
ha nee man ik had ooit een arts : maar die is helaas met pensioen gegaan : en ja toen had ik weer eens een snotneus ( groen en geel ) en ja de man gaf me een of ander drankje en binnen een halve dag was het weg........

ja ik wil weer zo een arts hebben...... ik heb geen zin om twee weken me helemaal ziek te voelen.......maar ja aan de meningen te zien op Fok vinden de meeste mensen medicijnen toch een slecht iets bij een verkoudheid.....
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:45:35 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85473938
Dat is niet een kwestie van vinden, er is momenteel geen medicijn bekend tegen verkoudheid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85474115
Sjezus, ga naar de supermarkt, haal een voorraad multivitaminen en een overdosis Sinaasappelsap (Tropicana Sanguinello is erg lekker) en een pakje Oscilloccoccinum als je je verkoudheid dan toch zo graag wilt behandelen als een griepje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:52:43 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85474228
Oscilloccoccinum is fake.
quote:
The preparation is derived from duck liver and heart, diluted to 200C—a ratio of one part duck offal to 100200 parts water. This is such a high dilution that the final product likely contains not even one molecule of the original liver. Homeopaths claim that the molecules leave an "imprint" in the dilution that causes a healing effect on the body, although available evidence does not support efficacy beyond placebo.
Bron
pi_85474290
Net als hooggedoseerde vitamine C.

Artsen die alles voorschrijven wat patiënten vragen :')
pi_85474367
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:52 schreef eleusis het volgende:
Oscilloccoccinum is fake.
[..]
Ja mij boeit het ook niet, ik hoef niet gelijk een antibioticakuur omdat ik in een pak Kleenex per dag versnotter.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage donderdag 19 augustus 2010 @ 15:01:37 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_85474578
En straks krijg je echt iets en is je virusje resistent tegen anti-biotica. :')

Ik heb 6 maanden hooikoorts, vervoglens 6 maanden verkoudheid. Nooit antibiotica gehad voor mijn verkoudheid. Gewoon veel stomen en af en toe een neusspray gebruiken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_85474636
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:01 schreef JeMoeder het volgende:
En straks krijg je echt iets en is je virusje resistent tegen anti-biotica. :')
Virussen zijn per definitie resistent tegen antibiotica.
quote:
Ik heb 6 maanden hooikoorts, vervoglens 6 maanden verkoudheid. Nooit antibiotica gehad voor mijn verkoudheid. Gewoon veel stomen en af en toe een neusspray gebruiken.
6 maanden verkoudheid? Dat lijkt me wat lang, dan mag je wel eens gaan overleggen met je huisarts wat dat is. Voor hooikoorts (en andere vormen van allergische rhinitis) zijn prima geneesmiddelen op de markt.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:03:26 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85474653
Neussprays zijn goddelijk, lees ook mijn review ^O^
Etos Neusspray bij neusverkoudheid xylometazoline HCl 1,0 mg
pi_85474763
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:03 schreef eleusis het volgende:
Neussprays zijn goddelijk, lees ook mijn review ^O^ Etos Neusspray bij neusverkoudheid xylometazoline HCl 1,0 mg
Hehehe.

Tegenwoordig zijn er ook xylometazoline/ipratropium combinatiepreparaten op de markt, die werken nog beter!
  Redactie Frontpage donderdag 19 augustus 2010 @ 15:10:17 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_85474958
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:03 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Virussen zijn per definitie resistent tegen antibiotica.
[..]

6 maanden verkoudheid? Dat lijkt me wat lang, dan mag je wel eens gaan overleggen met je huisarts wat dat is. Voor hooikoorts (en andere vormen van allergische rhinitis) zijn prima geneesmiddelen op de markt.
Klopt, maar een aantal dingen mag je niet te veel gebruiken. Bij die verkoudheid zit ook mijn huisstof en evt. katten allergie nog bij. Lekkere optelsom :{
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:10:29 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85474975
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:05 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Hehehe.

Tegenwoordig zijn er ook xylometazoline/ipratropium combinatiepreparaten op de markt, die werken nog beter!
Atropine in je neusgat! Gewoon over the counter? We worden verwend! Hoe kan de heer Klink dit ooit toestaan?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:14:21 #23
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_85475138
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Klopt, maar een aantal dingen mag je niet te veel gebruiken. Bij die verkoudheid zit ook mijn huisstof en evt. katten allergie nog bij. Lekkere optelsom :{
Weet je zeker dat je geen neuspoliepen hebt? Klinkt als mijn verhaal, altijd een verstopte neus. Maar gisteren ben ik geopereerd en hebben ze mijn holtes leeggehaald. Tijdens de operatie voelde het al of ik geen neus meer had, zo veel lucht kreeg ik binnen. ^O^
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_85475721
90 jaar farmasuetische onderzoeken : ja hoor doe ze allemaal maar in de prullenbak omdat nu opeens er een mode is om alles puurnatuur te doen......
pi_85475812
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:25 schreef dandybleu het volgende:
90 jaar farmasuetische onderzoeken : ja hoor doe ze allemaal maar in de prullenbak omdat nu opeens er een mode is om alles puurnatuur te doen......
90 jaar farmaceutische onderzoeken ten spijt, we hebben nog steeds geen geneesmiddel tegen verkoudheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')