abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85462080
18-08-2010

Hitler verwant aan Berbers en Joden

BRUSSEL - Hitler was genetisch verwant aan Noord-Afrikanen en Joden. Dat stelt een Belgische journalist na onderzoek van DNA van de voormalige nazileider.

© Getty Images
Jean-Paul Mulders bemachtigde DNA bij verwanten van Hitler in Oostenrijk en de Verenigde Staten.

Hij kwam daardoor in het bezit van diens Y-chromosoom, dat van vader op zoon wordt doorgegeven.

Hitler bleek tot de zogenoemde haplogroep E1b1b te horen, die in West-Europa zeldzaam is. Deze groep ontstond in het noordoosten van Afrika en verspreidde zich via het Midden-Oosten naar Europa.

Asjkenazische Joden

E1b1b komt vooral voor bij Berbers en Somaliërs, maar ook bij Asjkenazische Joden, aldus Mulders in het Belgische tijdschrift Knack.

''Je kunt dus, met de nodige relativering, stellen dat Hitler zelf verwant was met de mensen die hij zo minachtte.''

© ANP

(nu.nl)

Zou Hitler dit zelf geweten hebben?
Aangezien de Nazi's zo geobsedeerd waren door genetica
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_85462110
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 07:52 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
18-08-2010

Hitler verwant aan Berbers en Joden

BRUSSEL - Hitler was genetisch verwant aan Noord-Afrikanen en Joden. Dat stelt een Belgische journalist na onderzoek van DNA van de voormalige nazileider.

© Getty Images
Jean-Paul Mulders bemachtigde DNA bij verwanten van Hitler in Oostenrijk en de Verenigde Staten.

Hij kwam daardoor in het bezit van diens Y-chromosoom, dat van vader op zoon wordt doorgegeven.

Hitler bleek tot de zogenoemde haplogroep E1b1b te horen, die in West-Europa zeldzaam is. Deze groep ontstond in het noordoosten van Afrika en verspreidde zich via het Midden-Oosten naar Europa.

Asjkenazische Joden

E1b1b komt vooral voor bij Berbers en Somaliërs, maar ook bij Asjkenazische Joden, aldus Mulders in het Belgische tijdschrift Knack.

''Je kunt dus, met de nodige relativering, stellen dat Hitler zelf verwant was met de mensen die hij zo minachtte.''

© ANP

(nu.nl)

Zou Hitler dit zelf geweten hebben?
Ja zeker. Hij liet elke week zijn DNA onderzoeken. :{
pi_85462138
Waarschijnlijk wist hij dit niet. De kennis over genetica ging toentertijd niet veel verder dan uit welk land je kwam (geboren werd).

Ik snap totaal niet wat met dit 'feit' bereikt wil worden. Het in discrediet brengen van Hitler zal niet echt noodzakelijk zijn lijkt me. Die man heeft verschrikkelijke daden verricht en daar ook de hoogst mogelijke straf voor gedragen (dood, ondanks door zichzelf volbracht)

Dit is echt sensatienieuws, voor de mislukte journalist die in ieder geval één klapper wil maken in zijn carrière

[ Bericht 0% gewijzigd door Swine op 19-08-2010 08:14:52 ]
pi_85462352
Hoe verwant waren de mensen bij wie het DNA vandaan komt?
  † In Memoriam † donderdag 19 augustus 2010 @ 08:32:00 #5
230491 Zith
pls tip
pi_85462413
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 07:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ja zeker. Hij liet elke week zijn DNA onderzoeken. :{
Idd, 50 generaties terug zeker.. nietszeggend bericht..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85463546
Ik denk dat iedereen wel ander bloed heeft waar hij/zij niets van weet :') Boeiend :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Donald Duck held donderdag 19 augustus 2010 @ 11:02:13 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85465864
Als je maar ver genoeg terug gaat, is iedereen verwant met elkaar.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85668676
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:00 schreef Swine het volgende:

Dit is echt sensatienieuws, voor de mislukte journalist die in ieder geval één klapper wil maken in zijn carrière
Er zijn al 80 jaar geruchten dat Hitler een Joodse afkomst heeft, maar het is nooit bewezen..
Nu is dit mogelijk wel een bewijs...
Het is een feitje... interessant om te weten.. maar meer ook niet..
of je kunt bedenken dat Hitler zelf die andere afkomst al vermoedde en dat een soort wegdringreactie van hem een basis was voor zijn anti-semitisme en racisme.. en dan is de hele discussie hierover wel historisch relevant.
Mij lijkt nav dit bewijs een Joodse afkomst meer waarschijnlijker dan een Somalische of Berberse..

De vergelijking met Wilders komt hier om de hoek kijken, omdat her en der gesteld wordt dat de man zijn Indische afkomst graag wilt wegdringen en daardoor zo overdreven pro-Hollands en anti-donkerebuitenlanders is geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 24-08-2010 23:08:03 ]
pi_85673232
Ten eerste leefde in de Oostelijk Europese gebieden veel Joodse mensen dus dat er onderling contact was geweest dat zal je wel bij meer Oost-Europeanen vinden. Ten tweede is dit niet het DNA van Hitler, niet eens het DNA van mensen die in een directe lijn van hem afstammen, dat zegt wel genoeg, meen ik. Ten derde en ten slotte kan je van dit DNA niet zeggen of het een generatie dicht bij Hitler was. Het kan heel ver weg zitten.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 07:39:22 #10
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_85717578
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat dus.. totaal nutteloos dit zeg.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  vrijdag 3 september 2010 @ 14:38:46 #11
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_86022775
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:
dan ben je volgens mij zelfs familie van Hitler :')
pi_86311641
E1b1b komt net zo goed voor in Italianen, Albaniërs, Serviërs, Bosniërs, Grieken, Turken, Bulgaren en nog tig andere volken. Daarom is het belachelijk om meteen te concluderen dat Hitler Berberse of Joodse voorvaderen heeft gehad. Zijn E1b1b had net zo goed van een Griekse voorvader kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')