Neu, ze heeft een bult op haar buik. Enorm, en enorm hoog ook. Ze zegt haar buik te kunnen kussen, heb maar niet om een demonstratie gevraagd....quote:
Dat wordt minimaal een elftal, dan, lekker gezellig voor je omgeving ookquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Shirley het volgende:
Nog meer egopost: Mensen vinden me nu leuker/liever/aardiger dan voor ik zwanger was. Hoor zelfs: "Kun je niet continu zwanger blijven?"
WTF? Is dat erg of niet?
Ghehe. Dat zei mijn man ook tegen mij.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:48 schreef Shirley het volgende:
Nog meer egopost: Mensen vinden me nu leuker/liever/aardiger dan voor ik zwanger was. Hoor zelfs: "Kun je niet continu zwanger blijven?"
WTF? Is dat erg of niet?![]()
Al traplopend, ik geef je de garantie, dat het dan vast en zeker meteen actie isquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat niet is kan nog komen
of gewoon gaan sexem, helpt soms ook wel s![]()
Eerst even naar de speeltuin om van de glijbaan te gaan met je oudste en op de wipwap met man en kind en de volgende avond een portie sex. Werkt gegarandeerdquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat niet is kan nog komen
of gewoon gaan sexem, helpt soms ook wel s![]()
Linde is geboren tijdens heftig onweerquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:46 schreef Ticootje het volgende:
Weekend!!! Heerlijk.
En uiteraard vanavond de bevalling van cantare en morgen die van mij. Zondag gaat het onweren, onrustig weer zorgt voor bevallingen toch?
daar heb je deze keer dan zeker geen last van...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:53 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik kreeg het andersom; mensen haalden opgelucht adem toen ik niet zwanger meer was.
Hmmz, zouden dieren het ook aan kunnen voelen? Ik was vandaag in staat m'n hond op te knopen. Ik mocht niet gaan slapen van hem, wilde hij onder het bed gaan liggen enzo. En maar janken voor de deur. Stomme kneus.
gefeliciteerd met de geboorte van jullie mooie dochter.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef Saffier het volgende:
Maandagochtend om 11.27 is onze dochter geboren. Ik weet nog niet of ik de bevalling 'heftig' of 'lang' vond of wat dan ook, alles wel geloof ik. Bevallingsverhaal zelf komt nog wel (of niet). Ik weet wel dat een migraine tijdens je bevalling nou niet echt heel handig is. Mijn zicht verdween gedeeltelijk, mijn vingers gingen tintelen en ik ging wartaal uitslaan. Voor ik het wist stond er een neuroloog naast mijn bed en werd er bloed en urine afgenomen bij me omdat ze bang waren voor acute zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was het alleen maar een migraine
.
Ylana had alleen in het vruchtwater gepoept dus ze werd meteen na de geboorte naar de kinderarts gebracht om uit te zuigen. Na een 10 minuten/kwartiertje kwam mijn man haar bij me brengenZover ze konden zien was alles in orde. Ik heb haar meteen geprobeerd aan te leggen, binnen een uurtje had ze aangehapt
We hebben heerlijk met zijn 3tjes kunnen knuffelen en genieten, wat een verschil met Tobias die ik na 2 minuten af moest geven aan het couveuse-team en ik daarna maar 2 keer per dag vast mocht houden
. Tegen 15 uur werd ze eens gewassen. En rond 16 uur naar de kraamafdeling.
De kinderarts had 'iets' gezien aan haar hoofdje en zou de volgende ochtend daar naar komen kijken, dat was helemaal langs me heen gegaan.
DInsdagochtend kwam de kinderarts haar hoofdje controleren, er was niets meer te zien, waarschijnlijk was het van het persen wat vervormd, hij legde uit dat dat het nadeel was (en tegelijk het voordeel) van een academisch kinderziekenhuis, alle artsen waren dol op puzzeltjes zoeken en nog leuker vonden ze het om ze op te lossen. De volgende kinderarts arriveerde om even aan haar buik te voelen ivm de cyste en zo met haar handen kon ze niets vinden. Door de echo een paar weken terug wisten we al dat er wat zat en de echo bij Ylana zelf zou dezelfde middag nog zijn.
Om 15.30 was er plek ( M. was onderweg en arriveerde om 16 uur, net na de echo zelf) en inderdaad er zit een cyste van ongeveer 5,5 cm in haar buik. Meer kon de arts niet zeggen en we moesten wachten op de zaalarts, zij kwam tegen 16.30 uitslag doen.
Niet alles is te zien op de echo, maar dit is wat ze verwachten en hoogstwaarschijnlijk vinden;
De cyste zit in haar rechter eierstok. Die eierstok moeten we al meteen als verloren beschouwen. Hoogstwaarschijnlijk is de cyste met eierstok gaan draaien en is de eileider/eierstok al kapot. Dat kunnen ze pas zien als ze gaan opereren. En ja, dat moeten ze gaan doen, het is weefsel wat ze niet zomaar in haar buik willen laten 'zweven' (aangenomen dat het al los is van de eileider). We weten nl niet of het weefsel gaat woekeren en dan eventueel, later, in de toekomst uit kan gaan groeien tot fout weefsel. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Gelukkig konden ze op de echo zien dat de linker-eierstok wél in orde is en tot zover hoeven er geen problemen voor Ylana te zijn wil zij over een jaar of 30 zelf kindjes.
Dinsdagmiddag om 16.45 kregen we het fiat om naar huis te gaan, we moesten alleen nog 'even' bloedprikken met Ylana. Kwartiertje later was de arts er al maar helaas, 2 keer prikken verder en geen druppel bloedLang verhaal kort, om 19.30 konden we eindelijk weg want toen had arts nr 3 eindelijk wat bloed te pakken.
Ylana was 'wat droog' zoals ze dat noemen, bv nog niet goed op gang, dan krijg je dat. Niets aan de hand alleen met bloedprikken erg lastig. De kinderarts zei; 'Als arts zeg ik, niets aan doen, ze komt er wel, maar als papa zeg ik, help haar wat op weg en geef haar wat bij met een cupje of met fingerfeeding. Omdat ze krap aan het gewicht was door afvallen inmiddels zijn we dinsdag meteen gestart met bijvoeden. En dat was maar goed ook want ze bleef afvallen. Nu zijn we er achter dat de weegschaal van de kraam niet te vertrouwen is en de verloskundige heeft haar vanmorgen gewogen op een gewicht van 2860 gramdat betekend dat ze aan het groeien is
Als ze 3 weken oud is moet ze worden geopereerd. Voor nu genieten we lekker van ons gezinnetje van 4
Tobias is een hele grote trotse broer
ik moet toch kunnen douchen!quote:
ah joh, gewoon bij je buren onder de douche dan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:35 schreef Ticootje het volgende:
Wel heftig hoor saffier, zo'n kleintje onder het mes.
Ik kan vanacht niet bevallen: m'n badkamerlicht is kapot.
Dat zegt niks. Ik zat overdag nog in het ziekenhuis voor een ecg omdat het wel heel rustig was en 's nachts brak de hel los. En die mensen in het ziekenhuis overdag maar zeggen dat het voorlopig nog wel even zou gaan durenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 23:50 schreef Ticootje het volgende:
Nee t kan gewoon niet. Het is trouwens rustig ! Helemaal geen krampjes of iets wat erop lijkt.
Er zitten, op 2 dagen na, 4 weken tussen onze zwangerschappen! Als ik nu weer beval met ruim 41 weken dan kun je nog net eerder zijn dan ik en toch in de veilige zone zitten!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 08:56 schreef huuphuup het volgende:
Oh gezellig Tico...
DML heel veel plezier met je echo vanmiddag!!![]()
![]()
![]()
ik ben morgen gewoon alweer 16 weken
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ticootje, als je vannacht was bevallen had je misschien wel de ideale bevalling gehad, lekker in bad of onder de douche met allemaal kaarsjes om je heen. Ro-man-tisch!
Ja psies, zo zie ik het ook wel zittenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had ook echt mijn eigen verjaardag. Het kwam er meer op neer dat mjin moeder er geen meer had.Binnen ons gezin natuurlijk wel, maar van haar eigen familie kreeg ze bijvoorbeeld een cadeautje op mijn verjaardag. Dat vond ze zelf ook wel best.
Het hangt er denk ik ook maar net vanaf om welke mensen het gaat en hoe ver weg ze wonen. Mijn schoonouders wonen zo dichtbij dat ze wel 3x zouden komen. Bij mijn moeder ligt dat anders. En dan zijn er nog zussen van mijn vader die het wel leuk vinden om een keer aan te komen waaien maar waar ik geen intensief contact mee heb. Die zie ik ook niet 3x komen.
en nu staat het zweet in haar bilnaad?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:15 schreef Ticootje het volgende:
Whaha, kaarsjes rond het bad![]()
![]()
![]()
![]()
Ja dat was wel wat geweest!
Zo t bilzweet staat nog in mn bilnaad, alles gestofzuigd, incl de banken (kutklus) en loopt puberdochterlief ff lekker met dr bagger schoenen door t huis... Oh!!
Goeie reden om de dag positief te laten eindigen Tico...baren maar!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Echt vandaag is een goede dag. Hij begon al zo fantastisch... Maar het is nog niet eens middag en ik ben het al helemaal spuugzat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |