abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85433866
Heerlijke koekjes in verschillende kleuren en smaken. Hier in Nederland niet makkelijk te krijgen volgens mij - ik ben ze iig nog nooit tegenkomen. Dus ik ben gedoemd tot zelfgemaakte macarons. Maar laat het nou zo zijn dat ik echt niet goed ben in alles wat met schuimgebak te maken heeft. Vorig jaar heb ik nog een poging gewaagd tot zelfgemaakte macarons. Maar dat draaide uit op één grote mislukking. :') ;(

Nu wil ik mij er weer aan wagen. Op internet staan tig recepten en overal staat bij dat het 'Oh, zo makkelijk' is. Maar als jullie lieve Fok!ers nog fijne tips en trucs hebben voor zelfgemaakte macarons dan hoor ik ze graag. :9

pi_85434346
Die van bakerella ^O^ (www.bakerella.com) zijn goed te doen !
pi_85434563
quote:
Ja, fijn. Maar zoals ik al in mijn beginpost heb vermeld wil ik graag ervaringen van de mensen hier op het forum horen. Recepten googlen kan ik ook wel.
pi_85445222
Ik heb het ook eens geprobeerd - best lekker, maar nog niet ultiem, dus daar heb je niets aan. Mocht ik het nog eens gaan proberen, dan ga ik aan de slag met de recepten van David Lebovitz, die zijn in het algemeen heel erg goed en vrij betrouwbaar.
pi_85445258
Ik koop ze altijd bij mijn chocolatier...(De Lelie in Delft) misschien dat je bij een goede chocolade winkel ze ook wel kan krijgen. Ik ben wel van plan om te proberen ze te gaan maken voor kerst, dus ik hou dit topic wel even in de gaten :)
pi_85448305
Ik heb ze voor het eerst gegeten deze zomer, op vakantie in Frankrijk. :9
Dat was bij een patisserie die al heel lang bestaat en goed bekend staat.

Dus ik weet niet of het nog zin heeft om het zelf te proberen :')
pi_86314276

Gemaakt en gelukt. De volgende keer maal ik de amandelen wel iets fijner. Nu waren de macarons niet zo glad. Ze zijn gevuld met ganache overigens.
pi_86319429
Mooi gedaan Landysh! Op welke temperatuur en hoelang heb je ze in de oven gedaan?
pi_86320572
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 18:37 schreef Prego het volgende:
Mooi gedaan Landysh! Op welke temperatuur en hoelang heb je ze in de oven gedaan?
Dank je!

Ik heb ze ongeveer in 15 minuten afgebakken.

http://notsohumblepie.blo(...)ting-new-recipe.html

Ik heb dit recept gebruikt. Mijn eiwitten waren ongeveer 2 dagen oud ipv 5-6 en het eiwitpoeder heb ik weggelaten want die had ik niet.
pi_86322808
..Aged eggwhites? :{
pi_86322899
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:43 schreef _Loki het volgende:
..Aged eggwhites? :{
Je gaat er heus niet aan dood.
pi_86333605
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:26 schreef Landysh het volgende:

[..]

Dank je!

Ik heb ze ongeveer in 15 minuten afgebakken.

http://notsohumblepie.blo(...)ting-new-recipe.html

Ik heb dit recept gebruikt. Mijn eiwitten waren ongeveer 2 dagen oud ipv 5-6 en het eiwitpoeder heb ik weggelaten want die had ik niet.
thanks! Ik ga het binnenkort weer eens proberen. Hartige macarons O+
pi_86334688
Ik zag ze ooit bij de Franse week bij de Lidl liggen, heb ze niet gekocht, dus weet niet of het wat was, maar normaal herhalen zich de landen na een tijdje weer.
pi_86339253
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:45 schreef Landysh het volgende:

[..]

Je gaat er heus niet aan dood.
Het klinkt gewoon heel vies. En vrij gevaarlijk, aangezien ze altijd zitten te zaneken over salmonella enzo..
pi_86339368
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:46 schreef _Loki het volgende:

[..]

Het klinkt gewoon heel vies. En vrij gevaarlijk, aangezien ze altijd zitten te zaneken over salmonella enzo..
Zit salmonella niet vooral in het eigeel? Verder bak je deze koekjes hoor. Je eet ze niet rauw.
pi_86339620
Nee oke, maar om nou eiwit 5 dagen te laten staan, dat klinkt gewoon raar en onnodig. :') Waar is het goed voor?
pi_86339857
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:57 schreef _Loki het volgende:
Nee oke, maar om nou eiwit 5 dagen te laten staan, dat klinkt gewoon raar en onnodig. :') Waar is het goed voor?
Vijf dagen is inderdaad overdreven. Ik vond twee dagen wel genoeg. :P
pi_86339967
Een van mijn vorige bazen nam ze een keer voor me mee uit Parijs. :)
pi_86339970
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:57 schreef _Loki het volgende:
Volgens mij is het de bedoeling dat het ei zelf wat ouder is, en niet dat het eiwit eruit is gehaald en dat die 5 dagen heeft gestaan. Nou laten ze de gescheiden eiwitten ook wel eens 'oud' worden, maar dan niet voor zoveel dagen voor zover ik weet.
pi_86340098
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:06 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Volgens mij is het de bedoeling dat het ei zelf wat ouder is, en niet dat het eiwit eruit is gehaald en dat die 5 dagen heeft gestaan. Nou laten ze de gescheiden eiwitten ook wel eens 'oud' worden, maar dan niet voor zoveel dagen voor zover ik weet.
Hmm, eigenlijk zegt bijna ieder recept dat je het gescheiden eiwit minstens een paar dagen in de koelkast moet zetten. Ik heb de vorige keer verse eieren gebruikt en ze twee dagen lang in de koelkast oud laten worden. De macarons waren perfect.
pi_86340129
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:11 schreef Landysh het volgende:

[..]

Hmm, eigenlijk zegt bijna ieder recept dat je het gescheiden eiwit minstens een paar dagen in de koelkast moet zetten. Ik heb de vorige keer verse eieren gebruikt en ze twee dagen lang in de koelkast oud laten worden. De macarons waren perfect.
Een paar dagen idd, maar geen 5.
pi_86340187
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:12 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Een paar dagen idd, maar geen 5.
Nee, vijf is idd overdreven.
pi_86340287
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:14 schreef Landysh het volgende:

[..]

Nee, vijf is idd overdreven.
Nu vraag ik me wel af of het inderdaad überhaupt uitmaakt of het ei zelf ook wat ouder is, of dat ik het ooit ergens las zonder dat het echt ergens op sloeg en dat verse eieren net zo goed zijn, maar dat ik het toch op die manier onthouden heb. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 13:18:27 ]
pi_86340298
-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 13:18:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')