Ja, fijn. Maar zoals ik al in mijn beginpost heb vermeld wil ik graag ervaringen van de mensen hier op het forum horen. Recepten googlen kan ik ook wel.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:57 schreef Trusten het volgende:
http://foodgawker.com/?s=macarons&cat=0
Dank je!quote:Op zaterdag 11 september 2010 18:37 schreef Prego het volgende:
Mooi gedaan Landysh! Op welke temperatuur en hoelang heb je ze in de oven gedaan?
thanks! Ik ga het binnenkort weer eens proberen. Hartige macaronsquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:26 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dank je!
Ik heb ze ongeveer in 15 minuten afgebakken.
http://notsohumblepie.blo(...)ting-new-recipe.html
Ik heb dit recept gebruikt. Mijn eiwitten waren ongeveer 2 dagen oud ipv 5-6 en het eiwitpoeder heb ik weggelaten want die had ik niet.
Het klinkt gewoon heel vies. En vrij gevaarlijk, aangezien ze altijd zitten te zaneken over salmonella enzo..quote:
Zit salmonella niet vooral in het eigeel? Verder bak je deze koekjes hoor. Je eet ze niet rauw.quote:Op zondag 12 september 2010 12:46 schreef _Loki het volgende:
[..]
Het klinkt gewoon heel vies. En vrij gevaarlijk, aangezien ze altijd zitten te zaneken over salmonella enzo..
Vijf dagen is inderdaad overdreven. Ik vond twee dagen wel genoeg.quote:Op zondag 12 september 2010 12:57 schreef _Loki het volgende:
Nee oke, maar om nou eiwit 5 dagen te laten staan, dat klinkt gewoon raar en onnodig.Waar is het goed voor?
Volgens mij is het de bedoeling dat het ei zelf wat ouder is, en niet dat het eiwit eruit is gehaald en dat die 5 dagen heeft gestaan. Nou laten ze de gescheiden eiwitten ook wel eens 'oud' worden, maar dan niet voor zoveel dagen voor zover ik weet.quote:Op zondag 12 september 2010 12:57 schreef _Loki het volgende:
Nee oke, maar om nou eiwit 5 dagen te laten staan, dat klinkt gewoon raar en onnodig.Waar is het goed voor?
Hmm, eigenlijk zegt bijna ieder recept dat je het gescheiden eiwit minstens een paar dagen in de koelkast moet zetten. Ik heb de vorige keer verse eieren gebruikt en ze twee dagen lang in de koelkast oud laten worden. De macarons waren perfect.quote:Op zondag 12 september 2010 13:06 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat het ei zelf wat ouder is, en niet dat het eiwit eruit is gehaald en dat die 5 dagen heeft gestaan. Nou laten ze de gescheiden eiwitten ook wel eens 'oud' worden, maar dan niet voor zoveel dagen voor zover ik weet.
Een paar dagen idd, maar geen 5.quote:Op zondag 12 september 2010 13:11 schreef Landysh het volgende:
[..]
Hmm, eigenlijk zegt bijna ieder recept dat je het gescheiden eiwit minstens een paar dagen in de koelkast moet zetten. Ik heb de vorige keer verse eieren gebruikt en ze twee dagen lang in de koelkast oud laten worden. De macarons waren perfect.
Nee, vijf is idd overdreven.quote:Op zondag 12 september 2010 13:12 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Een paar dagen idd, maar geen 5.
Nu vraag ik me wel af of het inderdaad überhaupt uitmaakt of het ei zelf ook wat ouder is, of dat ik het ooit ergens las zonder dat het echt ergens op sloeg en dat verse eieren net zo goed zijn, maar dat ik het toch op die manier onthouden heb.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |