Haha sorry, ik heb ook honger!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:56 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Friet/Patat van zelfgeschilde piepers
Sla met een lekkere olijfolie/balsamico dressing
Een willekeurig stukkie vlees, met been, dus geen schnitzel of anderszins voorbewerkt spul ofzo
slecht topic voor 16.56u![]()
Maar avondeten mag toch helemaal geen probleem zijn?![]()
Desserts kan wat moeilijker zijn...![]()
Als je van ijs houd kun je zelf ook yoghurtijs makenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:00 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Haha sorry, ik heb ook honger!
Op zich valt het idd mee met avondeten. Alleen zit je vaak met sauzen waar melk in zit.
Desserts zijn vaker een probleem ja. Ben echt fan van ijs en chocola
Met zelfgemaakte mayo, dat is ook zuivelvrijquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:56 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Friet/Patat van zelfgeschilde piepers
Sla met een lekkere olijfolie/balsamico dressing
Een willekeurig stukkie vlees, met been, dus geen schnitzel of anderszins voorbewerkt spul ofzo
Margarinequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:57 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat het moeilijk is om lactose-arm te moeten koken. Ik kook zelden iets met melk of room of boter. Zou het ook amper missen, denk ik.
Zoals ik hierboven al zei, aziatisch voedsel is dan een uitkomst. En jouw blog dus ookquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:57 schreef RobinOok het volgende:
Ik kan me echt helemaal niet voorstellen dat het moeilijk is om lactose-arm te moeten koken. Ik kook zelden iets met melk of room of boter. Zou het ook amper missen, denk ik.
Sterker nog, ik denk dat mijn hele blog al lactose-vrij is.![]()
Met de Aziatische keuken ben ik zeker bekend! Je hebt helemaal gelijk, want er word vaak geen gebruik gemaakt van zuivel. Het is ook super gezond om lekker te roerbakkenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:16 schreef Windigo het volgende:
[..]
Met zelfgemaakte mayo, dat is ook zuivelvrij
En verder véél gerechten uit de aziatische keuken, denk aan dingen met pindasaus of sojabasis, curries gemaakt van kokosmelk, noem maar op. Zuivel wordt heel weinig gebruikt in azië dus ik raad je aan die keukens eens te leren kennen.
De joodse keuken is voor mij echt onbekend. Dus ik zal maar is meer info gaan zoeken. Zeker omdat je het hebt over dat zuivel gescheiden wordt van de rest. Voor mij dan een uitkomst. Thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Lees je eens in in de joodse keuken, die scheiden zuivel van de rest, dus makkelijk weg te laten.
Ligt eraan wat voor margarine je gebruikt, maar in de meeste welquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:08 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Huh? In margarine zit toch geen lactose?
Ja maar er bestaan daar dus ook veel toetjes zonder zuivel, dus misschien is het een idee je daar ook in te verdiepen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:06 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Met de Aziatische keuken ben ik zeker bekend! Je hebt helemaal gelijk, want er word vaak geen gebruik gemaakt van zuivel. Het is ook super gezond om lekker te roerbakken
Kan prima met olijfolie of soyamelk, al heeft dat wel n andere smaak.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:24 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik weet al wat ik zou missen: stamppotten! (en aardappelpuree)
Net weer heerlijke andijviestamppot gegeten met roquefortbommetjes en lamsshoarma.
Okay, de Roquefort is natuurlijk schapenmelk, maar stamppot kan ook zonder melk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:24 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik weet al wat ik zou missen: stamppotten! (en aardappelpuree)
Net weer heerlijke andijviestamppot gegeten met roquefortbommetjes en lamsshoarma.
Spekvetquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:27 schreef Windigo het volgende:
[..]
Kan prima met olijfolie of soyamelk, al heeft dat wel n andere smaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |