abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85399149
Hoi mensen,

Ik heb een vriend die in Amerika woont. Nu vroeg ik mij af of iemand de tarieven weet om naar diegene te SMS'en? Ik heb een Vodafone-abbonement met Vodafone Passport aan.

Is het ook zo dat ik betaal als ik een SMSje ontvang? En hoeveel is dit dan?

Alvast bedankt!
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_85399339
Is één van je vrienden in het buitenland en wil je hem of haar sms'en? Als je vanuit Nederland iemand sms't die een Nederlands mobiel nummer heeft, dan betaal je gewoon de normale Nederlandse sms-tarieven die horen bij jouw abonnement of prepaid-pakket. Sms'en naar iemand met een buitenlands mobiel nummer kost altijd ¤ 0,29. Ook als die persoon in Nederland is.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:48:27 #3
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_85399342
•Goedkoop sms'en voor slechts ¤ 0,13 per SMS.

edit: VS valt erbuiten, kost ¤0,55
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_85399384
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:48 schreef CrazyB het volgende:
Is één van je vrienden in het buitenland en wil je hem of haar sms'en? Als je vanuit Nederland iemand sms't die een Nederlands mobiel nummer heeft, dan betaal je gewoon de normale Nederlandse sms-tarieven die horen bij jouw abonnement of prepaid-pakket. Sms'en naar iemand met een buitenlands mobiel nummer kost altijd ¤ 0,29. Ook als die persoon in Nederland is.
Nee, diegene zit voor een jaar in Amerika dus heeft ook een Amerikaans nummer genomen. Dus het kost 29 cent om een SMS te sturen en 0 cent om te ontvangen?
pi_85399409
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:48 schreef HiDiHo het volgende:
•Goedkoop sms'en voor slechts ¤ 0,13 per SMS.
Ja, maar volgens mij valt Amerika niet onder Passport landen of wel?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:50:42 #6
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_85399461
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:49 schreef BramPowert het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mij valt Amerika niet onder Passport landen of wel?
klopt ¤0,55
pi_85399598
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:50 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

klopt ¤0,55
En ik hoor mensen zeggen dat een sms ontvangen voor mij ook geld kost. Is dit waar?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:56:08 #8
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_85399769
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:52 schreef BramPowert het volgende:

[..]

En ik hoor mensen zeggen dat een sms ontvangen voor mij ook geld kost. Is dit waar?
lijkt me niet anders kan iemand je zo op veel kosten jagen
maar ik weet het niet precies
pi_85402113
Nog iemand anders die hier iets over kan zeggen? :)
pi_85411667
Het kost je dus gewoon geld. Is altijd geweest, en is ook gewoon buiten je bundel. Kortom: het is niet aan te raden. Wat zou ik doen: data-abonnement erbij nemen en gaan pingen naar elkaar. Kost uiteindelijk minder dan die extra kosten te maken of internationale bundels...... Nu ik dit zeg, bedenk ik me dat je ook je abonnement laten omzetten naar een zakelijk plan. Dan valt internationaal bellen en SMS-en wel binnen de bundel. Even langs de Vodafonewinkel gaan en daar kunnen ze je prima helpen.

Wat je niet moet doen: een maandelijkse toevoeging om extra belminuten of smsjes te krijgen voor het naar het buitenland te smsen.

Voor het ontvangen van SMSjes van een ander nummer (buitenlands of niet) betaal je overigens niets.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:42:44 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_85412000
Laat je vriend een goedkope GSM regelen en stuur hem een goedkope NL prepaid kaart
regel voor jezelf een goedkope GSM en laat je vriend een USA prepaidkaart hierheen sturen.

Jij smst dan met je eigen telefoon binnen je bundel naar NL prepaid die je vriend heeft.
Je vriend smst dan met zijn amerikaanse telefoon naar de USA prepaid die jij hebt.
So we just called him Fred
pi_85415916
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:42 schreef FredvZ het volgende:
Laat je vriend een goedkope GSM regelen en stuur hem een goedkope NL prepaid kaart
regel voor jezelf een goedkope GSM en laat je vriend een USA prepaidkaart hierheen sturen.

Jij smst dan met je eigen telefoon binnen je bundel naar NL prepaid die je vriend heeft.
Je vriend smst dan met zijn amerikaanse telefoon naar de USA prepaid die jij hebt.
Kan ook inderdaad. Maar dan heb je gehannes met telefoons puur en alleen maar om te smsen met die ene persoon... Ben je bereid dat te doen, dan is het een oplossing. Zat mensen doen dit.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:21:19 #13
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_85416917
Volgens mij is er ook een mogelijkheid om via internet te smsen, geen idee wat het kost, maar is zeker goedkoper
pi_85423076
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:21 schreef HiDiHo het volgende:
Volgens mij is er ook een mogelijkheid om via internet te smsen, geen idee wat het kost, maar is zeker goedkoper
quote:
Wat zou ik doen: data-abonnement erbij nemen en gaan pingen naar elkaar. Kost uiteindelijk minder dan die extra kosten te maken of internationale bundels......
Dit idee? Het is overigens niet echt SMSen, maar een substituut ervan. SMSen over internet kon vroeger wel, maar is al jaren op iedere manier geblokkeerd. Slechts via de website van je provider kun je er één of twee per dag versturen.
  Redactie Games woensdag 18 augustus 2010 @ 03:05:55 #15
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_85423194
Zorg beiden dat je een smartphone hebt, waarbij je kunt pingen via pingchat, whatsapp of andere programma's. Hoef je alleen Wifi of internetbundel voor te hebben. Dan kost het niets.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_85423203
55 cent besteden aan een vriend.. zou je dat wel doen? :')
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Redactie Games woensdag 18 augustus 2010 @ 03:08:49 #17
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_85423216
Paar berichtjes ala, maar je gaat niet elke dag voor tientallen euro's sms'en.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_85423255
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 03:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Paar berichtjes ala, maar je gaat niet elke dag voor tientallen euro's sms'en.
Briefpost !
Hey noodle, je leeft ook nog !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 03:56:15 #19
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_85423522
Als ik je een tip mag geven: met Lebara (ja, die Turkse provider) sms je (nog) voor 6 cent naar de VS. Ik geloof dat het wel meer wordt (12 of 13 cent ofzo), maar in ieder geval goedkoop. Is prepaid, dus misschien kan je daar wat mee. (Uiteraard kom je op deze prijs uit na het omrekenen met dat dubbel beltegoed etc... oftewel, ik heb de prijzen al gehalveerd).
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_85824125
Never mind, heb gewoon via Google Voice een amerikaans nummer genomen. Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')