abonnement Unibet Coolblue
pi_85391762
Pingen!

Je hoort het tegenwoordig steeds vaker voorbij komen.

Pingen is een vorm van mobiele communicatie via mobiele telefoons, oorspronkelijk alleen op de BlackBerry. Tekst, beeld en geluid kunnen verzonden worden tussen geschikte mobiele telefoons. Je kan het het beste vergelijken met MMS'en, maar dan kosteloos. *O*



Berichten worden kosteloos verzonden via mobiel internet. Het verzonden bericht verschijnt direct op het scherm van het ontvangende toestel, dat als waarschuwingstoon een kenmerkend ‘PING’-geluid voortbrengt. De benaming ‘pingen’ komt hiervandaan.


Inmiddels zijn er verschillende "apps" beschikbaar. PingChat is een van de bekendere en erg simpel in gebruik. Het is momenteel beschikbaar voor de Blackberry, iPhone en voor Android telefoons. PingChat is volledig gratis en registratie van je telefoonnummer is niet verplicht.

Een demo filmpje van de app op een Android toestel

Voeg contactpersonen toe, verstuur berichten, geluid of foto's naar één of meerdere (groepsberichten) contacten en snijd fors in je sms/mms kosten :P

Een tegenhanger van PingChat is WhatsApp . Het principe is hetzelfde, alleen is WhatsApp vooralsnog officieel beschikbaar voor de Blackberry en iPhone en nog niet voor Android. Telefoonnummer registratie is verplicht en daarnaast moet je WhatsApp aanschaffen in de App store voor ¤ 0,79.



Zoals gezegd is Blackberry met dit concept begonnen en kunnen BB gebruikers onderling 'pingen' naar elkaar. Hiervoor heb je wel een duurder BB internet abbo nodig op je telefoon. Meer info over Blackberry Messenger op http://www.blackberry-ping.nl/


Wat mij persoonlijk nog geweldig lijkt is een desktop versie van PingChat. Waarmee je dus vanaf je pc direct kan pingen naar andere Ping gebruikers en het niet meer uitmaakt of het via een smartphone gaat of via een desktop pc *O*


Disclaimer: Bovenstaande OP is geen marketing en/of SPAM. Er zijn verschillende aanbieders van soortgelijke diensten. Onvolledigheid en/of onjuistheden graag aangeven zodat de OP aangepast kan worden.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:53:22 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_85391815
Ik ping via FOK!
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:53:54 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_85391863
Ik snap niet echt het verschil. Is toch gewoon hetzelfde als E-mailen of MSNen op je mobiel?
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85391875
Je vergeet WhatsApp

Lezen :')

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2010 13:54:48 ]
pi_85392373
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:54 schreef bularax het volgende:
Ik snap niet echt het verschil. Is toch gewoon hetzelfde als E-mailen of MSNen op je mobiel?
Niet helemaal, bij MSN moet je aangemeld zijn, alsmede de ontvangende partij. Je moet dus met elkaar gaan MSN'en.

Ping'en is gewoon hetzelfde principe als sms'en. Je hoeft je niet aan te melden en werkt imo sneller en gebruiksvriendelijker.

E-mail zou kunnen, maar veel mensen willen niet dat hun emailbox een verzamelbox wordt van korte (chat)berichtjes.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_85392494
Whatsapp is ook voor Symbian en is er inmiddels ook voor Android...
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
pi_85392549
Ik ping helemaal niemand omdat ik ze liever gewoon door de phone spreek.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_85392554
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:04 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Niet helemaal, bij MSN moet je aangemeld zijn, alsmede de ontvangende partij. Je moet dus met elkaar gaan MSN'en.

Ping'en is gewoon hetzelfde principe als sms'en. Je hoeft je niet aan te melden en werkt imo sneller en gebruiksvriendelijker.

E-mail zou kunnen, maar veel mensen willen niet dat hun emailbox een verzamelbox wordt van korte (chat)berichtjes.
Dus ik kan het zien als MSN offline berichten?
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_85392617
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:07 schreef YouTech het volgende:
Whatsapp is ook voor Symbian en is er inmiddels ook voor Android...
Android is nog een BETA, en je kan je daar dus nog lang niet altijd registreren. Wat wel onwijs handig is dat als je daar een account hebt hij gewoon even checkt aan de hand van de 06-nummers van je contacten wie ook WhatsApp heeft en je niet nog zelf hoeft te kutten met mensen toevoegen aan de hand van hun ping-nummer of nickname ofzo. Je hebt gewoon meteen in een keer een lijst met wie je allemaal kan WhatsApp-en ( :') )
pi_85392630
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:54 schreef bularax het volgende:
Ik snap niet echt het verschil. Is toch gewoon hetzelfde als E-mailen of MSNen op je mobiel?
Toch niet helemaal ... bij MSN moet je aangemeld zijn en stuur je berichtjes naar mensen die ook zijn aangemeld op msn. Als je niet bent aangemeld krijg je dus geen berichten.

Bij Pingchat! en Whatsapp is het geval dat je altijd staat aangemeld en push berichten krijgt wanneer iemand jou "pingt", bij whatsapp worden vrienden via hun telefoon nummer gevonden (mits ze whatsapp hebben) Dit is dus net iets handiger als msn.

Het grootste voordeel is dat de berichten via push komen en niet zoals bij msn continu moet verbinden met de server > wat je batterij werkelijk leeg slurpt.
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
pi_85392742
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Android is nog een BETA, en je kan je daar dus nog lang niet altijd registreren. Wat wel onwijs handig is dat als je daar een account hebt hij gewoon even checkt aan de hand van de 06-nummers van je contacten wie ook WhatsApp heeft en je niet nog zelf hoeft te kutten met mensen toevoegen aan de hand van hun ping-nummer of nickname ofzo. Je hebt gewoon meteen in een keer een lijst met wie je allemaal kan WhatsApp-en ( :') )
klopt... maar met wat maniertjes is ie voor iedereen toegankelijk ;) zie hier
Is techniek je ding? dan is YouTech.nl je site!
pi_85392774
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:12 schreef YouTech het volgende:

[..]

klopt... maar met wat maniertjes is ie voor iedereen toegankelijk ;) zie hier
Met wat geduld ook, na een paar keer proberen kom je er vaak wel op. Maar de meeste Android users krijgen nog 'unauthorized beta-user' errors
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:16:55 #14
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_85392929
whatsapp is best oké.
  Moderator donderdag 19 augustus 2010 @ 10:47:11 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85465396
Best okee 8-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 05:28:33 #16
305701 Gochme
Goed van mij.
pi_85500936
BBM is toch veruit het beste. Mensen zonder BB zijn het niet eens waard om te spreken. :x
Goed van jou.
pi_85500964
Bij Ping komt de helft van de berichten niet aan. What's app werkt prima. Enige nadeel is daar, dat de ander kan zien of je online komt en dan ben je bijna wel verplicht om te antwoorden, ook al wil je dat misschien liever wat later doen.
pi_85501494
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 05:43 schreef conleche het volgende:
Bij Ping komt de helft van de berichten niet aan. What's app werkt prima. Enige nadeel is daar, dat de ander kan zien of je online komt en dan ben je bijna wel verplicht om te antwoorden, ook al wil je dat misschien liever wat later doen.
Kan je je niet offline weergeven?
pi_85502986
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 05:43 schreef conleche het volgende:
Bij Ping komt de helft van de berichten niet aan. What's app werkt prima. Enige nadeel is daar, dat de ander kan zien of je online komt en dan ben je bijna wel verplicht om te antwoorden, ook al wil je dat misschien liever wat later doen.
Ik ping nu een week via PingChat met verschillende mensen en heb nog niet één keer meegemaakt dat berichten niet worden afgeleverd.

Ik zie imo alleen maar nadelen bij WhatsApp...

• Je moet voor de app zelf betalen (In de iPhone store, vermoed dat de officiële Android release straks ook wel betalen zal zijn)
• Je kan alleen maar je telefoonnummer als id ingeven
• Anderen zien of je online bent (Dan gebruik ik wel MSN ofzo }:| )
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:47:49 #20
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85503000
bevalt me echt heel goed moet ik zeggen :)

laagdrempeliger dan SMS ook.
Intelligent, but fucked up.
pi_85503022
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:46 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik ping nu een week via PingChat met verschillende mensen en heb nog niet één keer meegemaakt dat berichten niet worden afgeleverd.

Ik zie imo alleen maar nadelen bij WhatsApp...

• Je moet voor de app zelf betalen (In de iPhone store, vermoed dat de officiële Android release straks ook wel betalen zal zijn)
• Je kan alleen maar je telefoonnummer als id ingeven
• Anderen zien of je online bent (Dan gebruik ik wel MSN ofzo }:| )
Vind het juist onwijs handig dat je 06-nummer meteen je ID is, geen gekut met mensen onder aliassen toevoegen, en dat je dan weer net 1 ding verkeerd verstaat. Of nóg meer nummers onthouden zoals met je BB-ping nummer bv.

En het 'ziet' in een keer wie uit je telefoonboek ook al WhatsApp hebben. Zo van de week even zitten Whatsappen ( :') :D ) met een collegaatje van me die ik al een hele tijd niet had gesproken
pi_85503078
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vind het juist onwijs handig dat je 06-nummer meteen je ID is, geen gekut met mensen onder aliassen toevoegen, en dat je dan weer net 1 ding verkeerd verstaat. Of nóg meer nummers onthouden zoals met je BB-ping nummer bv.

En het 'ziet' in een keer wie uit je telefoonboek ook al WhatsApp hebben. Zo van de week even zitten Whatsappen ( :') :D ) met een collegaatje van me die ik al een hele tijd niet had gesproken
Dat laatste ben ik wel met je eens, dat is erg handig. Maar dat eerste...

Bij PingChat heb je keus, OF telefoonnummer, OF alias, OF beide. Bij WhatsApp niet.

Ik kan me zo voorstellen dat er een groep gebruikers op internet actief is die bijvoorbeeld wel hun PingId aan iemand willen geven, maar niet hun telefoonnummer. Met welke intenties en bedoelingen mag je zelf bedenken ;)
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_85503118
Ping bevalt mij niet zo goed. Mensen niet te vinden. Vertragingen, etc etc
Whatsapp ^O^
pi_85553135
WhatsApp werkt vanaf mijn HTC Desire perfect naar mijn vriendin met een HTC Wildfire. Verder werkt het ook goed naar mijn familie en vrienden met een iPhone. BB heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_85553247
Hoe heet die app?
黑人
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')