abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85394151
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:07 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

10% ? 10% wat?

"On 9 July, JAXA confirmed that IKAROS is being accelerated by its solar sail." lijkt me toch vrij dudielijk.
Er deed meer niet dan wel van IKAROS. Hij functioneerde slechts voor 10%.

Blijft mijn vraag staan, hoe kunnen stofdeeltjes het beter doen dan Ikaros?
pi_85394685
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef chevere het volgende:

[..]

hoe kunnen kleine stofdeeltjes het beter doen dan een complex apparaat waarbij van alles fout kan gaan?
omdat het kleine simpele stofdeeltjes zijn en niet een complex apparaat waarbij alles fout kan gaan.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:06:59 #78
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85395095
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 schreef chevere het volgende:

[..]

Waar haal jij die 10% vandaan? En waarom negeer je het feit dat hij door druk van de zon aan wordt gedreven? Iets wat volgens jou niet mogelijk zou moeten zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_85398515
Even in het kort..

Hier beschrijf ik de juiste vrom van ons Zonnestelsel.

http://www.vkblog.nl/blog/7372/Wetenschap_%26_maatschappij

Neem even de moeite om dit model te overwegen voordat we een oneindig lange ja en nee discussie krijgen over zonnezeiltjes..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:37:14 #80
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_85398836
Overwogen en afgewezen. Maar nu weer eens over die zonnezeiltjes, he....
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:37:41 #81
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85398852
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:30 schreef chevere het volgende:
Even in het kort..

Hier beschrijf ik de juiste vrom van ons Zonnestelsel.

http://www.vkblog.nl/blog/7372/Wetenschap_%26_maatschappij

Neem even de moeite om dit model te overwegen voordat we een oneindig lange ja en nee discussie krijgen over zonnezeiltjes..
Dat is helemaal geen discussie. Die dingen bestaan gewoon, net als druk van de zon in de ruimte gewoon bestaat. Dat jij met een 'nee dat geloof ik niet!' komt en het daar ongeveer bij laat, alle andere dingen negerende, is gewoon erg jammer. Je hebt het gewoon fout. Deal with it.
Onikaan ni ov dovah
pi_85399031
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen discussie. Die dingen bestaan gewoon, net als druk van de zon in de ruimte gewoon bestaat. Dat jij met een 'nee dat geloof ik niet!' komt en het daar ongeveer bij laat, alle andere dingen negerende, is gewoon erg jammer. Je hebt het gewoon fout. Deal with it.
Hoe kom je erbij dat er nu zoets bestaat als "luchtweerstand" in het universum?
pi_85399270
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:42 schreef chevere het volgende:

[..]

1 waar heeft hij het over luchtweerstand
2 omdat de ruimte geen compleet vacuüm is ondervind je ook daar een minimale hoeveelheid luchtweerstand
pi_85399385
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:47 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

1 waar heeft hij het over luchtweerstand
2 omdat de ruimte geen compleet vacuüm is ondervind je ook daar een minimale hoeveelheid luchtweerstand
Je hebt het er zelf nota bene over...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:52:22 #85
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85399563
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:42 schreef chevere het volgende:

[..]

1. Voor stralingsdruk heb je geen medium nodig.
2. De zonnewind bestaat uit een stroom geladen deeltjes met een behoorlijke snelheid
3. Het werkt gewoon. Zie die Japanse sonde.
Onikaan ni ov dovah
pi_85399676
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

1. Voor stralingsdruk heb je geen medium nodig.
2. De zonnewind bestaat uit een stroom geladen deeltjes met een behoorlijke snelheid
3. Het werkt gewoon. Zie die Japanse sonde.
Ja, die sonde werkt inderdaad. Maar laat nu maar eens zien dat stofdeeltjes in de ruimte weggeblazen worden door de zonnewind. En daar hebben we het over...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:55:57 #87
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85399757
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:54 schreef chevere het volgende:

[..]

Ja, die sonde werkt inderdaad. Maar laat nu maar eens zien dat stofdeeltjes in de ruimte weggeblazen worden door de zonnewind. En daar hebben we het over...
Mooi, dat is een stap verder. Volgende stap, waarom zou dat effect voor een stofdeeltje anders zijn dan een kunstmatig object? Het enige wat die sonde doet is een aanwezig effect versterken door een groot oppervlak te hebben etc.
Onikaan ni ov dovah
pi_85399891
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Mooi, dat is een stap verder. Volgende stap, waarom zou dat effect voor een stofdeeltje anders zijn dan een kunstmatig object? Het enige wat die sonde doet is een aanwezig effect versterken door een groot oppervlak te hebben etc.
Waarom zou je een groot zonnezeil moeten maken al;s het effect groter is op kleine deeltjes en niet werkt bij grote deeltjes?

Volgens mij zou dat zonneseil dan juist heel klein moeten zijn om veel zonnewind te kunnen vangen..
Hmm.. vreemde tegenstrijdigheid lees ik hierin..
pi_85400341
Ik wil helpen. Laten we gewoon met zijn allen de andere kant op draaien.
pi_85401126
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:06 schreef Wijze_appel het volgende:
Ik wil helpen. Laten we gewoon met zijn allen de andere kant op draaien.
We draaien al de andere kant op, maar we moeten het nog even leren zien en begrijpen.. ;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:36:44 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85401704
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef chevere het volgende:

[..]

Waarom zou je een groot zonnezeil moeten maken al;s het effect groter is op kleine deeltjes en niet werkt bij grote deeltjes?

Volgens mij zou dat zonneseil dan juist heel klein moeten zijn om veel zonnewind te kunnen vangen..
Wie zegt dat het effect groter is bij kleinere deeltjes? :?
Onikaan ni ov dovah
pi_85401730
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef chevere het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:41 schreef Westerling het volgende:

[..]

Nog 1 keer dan, lul de behanger:

Het maakt niet uit uit van welk materiaal iets is of welke vorm het heeft, een object ondervindt altijd een versnelling als het wordt blootgesteld aan licht. De grootte van die versnelling is wel afhankelijk van in ieder geval de vorm, de verhouding tussen het normaaloppervlak(dus ten opzichte van het licht)/massa. Die verhouding vanzelfsprekend bij een zeil erg groot, wat resulteert in een grotere versnelling.
pi_85401872
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wie zegt dat het effect groter is bij kleinere deeltjes? :?
Anders zou de hele komeet toch door de zonnewind uit zijn positie worden geblazen? Dat lijkt me vrij duidelijk.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:45:03 #94
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_85402015
Waarom zou Venus in de "goede" richting draaien?
Waarom zou er een goede richting zijn?
Waarom het uitzicht vanuit een punt op een bolletje dat net ff de andere kant opdraait iets uitmaken wat betreft staarten van kometen?

Met allerhande apparatuur vanuit een tig van hoeken worden kometen, andere lichamen en hun beweging geregistreerd.
Kortom ik begrijp helemaal niet waar je op doelt.
pi_85402217
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Waarom zou Venus in de "goede" richting draaien?
Waarom zou er een goede richting zijn?
Waarom het uitzicht vanuit een punt op een bolletje dat net ff de andere kant opdraait iets uitmaken wat betreft staarten van kometen?

Met allerhande apparatuur vanuit een tig van hoeken worden kometen, andere lichamen en hun beweging geregistreerd.
Kortom ik begrijp helemaal niet waar je op doelt.
Vanaf Venus gezien zou je de juiste draairichting van ons Zonnestelsel zien. Als je goed kijkt dan vliegt een komeet eigenlijk achteruit t.o.v. ons. De staart van een komeet wijst eigenlijk richting de Zon en niet ervan af.

Je kunt dit eenvoudig zelf testen door een voorwerp voor een projector te houden. De schaduwzijde wijst van de projector of terwijl de voorzijde gezien kan worden door het stof wat zich tussen de projector en het voorwerp bevindt.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:57:18 #96
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_85402400
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:51 schreef chevere het volgende:

[..]

Vanaf Venus gezien zou je de juiste draairichting van ons Zonnestelsel zien. Als je goed kijkt dan vliegt een komeet eigenlijk achteruit t.o.v. ons. De staart van een komeet wijst eigenlijk richting de Zon en niet ervan af.

Je kunt dit eenvoudig zelf testen door een voorwerp voor een projector te houden. De schaduwzijde wijst van de projector of terwijl de voorzijde gezien kan worden door het stof wat zich tussen de projector en het voorwerp bevindt.
Het enige wat er dan anders uitziet is de richting waarin de sterrenhemel zich lijkt te bewegen en waar de zon opkomt. Dingen als kometen blijf je gewoon hetzelfde waarnemen.

*edit...en hoezo "de juiste"?
pi_85402585
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:57 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Het enige wat er dan anders uitziet is de richting waarin de sterrenhemel zich lijkt te bewegen en waar de zon opkomt. Dingen als kometen blijf je gewoon eender waarnemen.
Vergeet niet dat een Dag op Venus 243.02 dagen duurt in tegengestelde richting van de aarde. In 1 "dag" komt de aarde daar 243 keer voorbij. Je zou daar een totaal ander beeld van ons zonnestelsel hebben.

Dat probeer ik te laten zien bij deze link..

http://www.vkblog.nl/beri(...)n_en_onze_chakra%27s..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:04:42 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85402644
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:41 schreef chevere het volgende:

[..]

Anders zou de hele komeet toch door de zonnewind uit zijn positie worden geblazen? Dat lijkt me vrij duidelijk.
Dat heeft meer met de verhouding gewicht - oppervlak te maken. Die is voor kleinere deeltjes van gelijke vorm wel gunstiger ja.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:06:34 #99
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85402701
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:51 schreef chevere het volgende:

[..]

Totaal onzinnige vergelijking. Een projector blaast stukjes van je voorwerp af.
Onikaan ni ov dovah
pi_85402712
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat heeft meer met de verhouding gewicht - oppervlak te maken. Die is voor kleinere deeltjes van gelijke vorm wel gunstiger ja.
Nog eventjes en je gaat verkondigen dat zilverpapier in het universum gewoon weg kan waaien door zonnewind..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')