Heb je wel eens zo'n solar sail gezien? Komt het ongeveer wel op neer ja.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:06 schreef chevere het volgende:
[..]
Nog eventjes en je gaat verkondigen dat zilverpapier in het universum gewoon weg kan waaien door zonnewind..
Ja natuurlijk, als je het licht aandoet dan begint het te waaien... Ga jij maar en dagje met je zaklamp een bladenblazer immiteren...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Totaal onzinnige vergelijking. Een projector blaast stukjes van je voorwerp af.
Ja, en stofdeeltjes zijn eigenlijk allemaal solar sails die bestaan uit vloeibare kristallen die je aan en uit kunt zetten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:08 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Heb je wel eens zo'n solar sail gezien? Komt het ongeveer wel op neer ja.
Zoiets ja. Elk object kan zo functioneren. Om het als effectieve aandrijving te gebruiken voor een ruimteschip moet je wel wat meer moeite doen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:11 schreef chevere het volgende:
[..]
Ja, en stofdeeltjes zijn eigenlijk allemaal solar sails
Nee. Geen idee waar je dat vandaan haalt.quote:die bestaan uit vloeibare kristallen die je aan en uit kunt zetten.![]()
Ga dan maar even lezen hoe ingewikkeld het is om een solar sail te laten functioneren. Een stofdeeltje komt echt niet in beweging door Zonnewind. Het verbaast me dat je niet begrijpt dat het universum praktisch leeg is en dat het er niet kan waaien op een manier waardoor stof zou kunnen wegwaaien..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zoiets ja. Elk object kan zo functioneren. Om het als effectieve aandrijving te gebruiken voor een ruimteschip moet je wel wat meer moeite doen.
[..]
Nee. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Ga jij eerst maar eens wat achtergrond informatie opdoen voor je jezelf nog belachelijker maaktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:20 schreef chevere het volgende:
[..]
Ga dan maar even lezen hoe ingewikkeld het is om een solar sail te laten functioneren. Een stofdeeltje komt echt niet in beweging door Zonnewind. Het verbaast me dat je niet begrijpt dat het universum praktisch leeg is en dat het er niet kan waaien op een manier waardoor stof zou kunnen wegwaaien..
So what.. hebben stofdeeltejs spontaan de eigenschappen van een zonnezeil?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar eens wat achtergrond informatie opdoen voor je jezelf nog belachelijker maaktDat het ingewikkeld is een solar sail effectief in te zetten als aandrijving heeft met heel veel dingen te maken. Onder andere die verhouding waar ik het net over had.
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_wind
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_sail
Bijv.
De duur van een dag doet er niets toe in hoe kometen zich voordoen. Je kunt ze wat langer in de gaten houden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:02 schreef chevere het volgende:
[..]
Vergeet niet dat een Dag op Venus 243.02 dagen duurt in tegengestelde richting van de aarde. In 1 "dag" komt de aarde daar 243 keer voorbij. Je zou daar een totaal ander beeld van ons zonnestelsel hebben.
Dat probeer ik te laten zien bij deze link..
http://www.vkblog.nl/beri(...)n_en_onze_chakra%27s..
De juiste richting zie je door goed naar een komeet te kijken, als je dan begrijpt wat je ziet dan blijkt dat wij de komeet van Halley in zijn achteruit zien bewegen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:29 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
De duur van een dag doet er niets toe in hoe kometen zich voordoen. Je kunt ze wat langer in de gaten houden.
Ook leg je niet uit waarom er een "juiste" richting zou zijn.
Volgens mij past dit topic beter in TRU. Of heb je een reden om het in BNW te zetten?
ik denk hier vandaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Nee. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Deels wel ja. Ze kunnen licht reflecteren en hebben in verhouding met hun massa een groot oppervlak.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:28 schreef chevere het volgende:
[..]
So what.. hebben stofdeeltejs spontaan de eigenschappen van een zonnezeil?
Maar er zijn tonnen aan instrumenten die kometen bekijken vanuit veel hoeken. De beweging die we registreren zijn helemaal niet relatief aan hoe onze aarde draait. Het is heul heul heul lang geleden dat mensen het zo aangeleerd kregen. Vandaar dat ik je hele verhaal niet snap.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:32 schreef chevere het volgende:
[..]
De juiste richting zie je door goed naar een komeet te kijken, als je dan begrijpt wat je ziet dan blijkt dat wij de komeet van Halley in zijn achteruit zien bewegen.
Aha. Klinkt meer als een TRU topic.quote:Het is door de wetenschapsmoderator hier naartoe verplaats.
En vanaf Uranus en Pluto? Die draaien tov de aarde ook in "de verkeerde" richting. Toch ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:46 schreef chevere het volgende:
Zouden we vanaf Venus naar de komeet van Halley kijken, dan zouden we de staart van een komeet aan de voorzijde waarnemen alsof de staart als een soort pijl de richting aanwijst waar de komeet heen zal gaan. Venus draait contra t.o.v. de aarde en alle andere planeten. Venus geeft hierdoor eigenlijk de ware draairichting van ons zonnestelsel aan.
Ja, omdat het het gebruikelijke "de wetenschap is een hoax"-topic is. Dat past beter hierquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:32 schreef chevere het volgende:
[..]
De juiste richting zie je door goed naar een komeet te kijken, als je dan begrijpt wat je ziet dan blijkt dat wij de komeet van Halley in zijn achteruit zien bewegen.
Het is door de wetenschapsmoderator hier naartoe verplaats.
Je zou de vrom van ons universum volgens deze wijze moeten bekijken,quote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En vanaf Uranus en Pluto? Die draaien tov de aarde ook in "de verkeerde" richting. Toch ?
Waarom moeten we de vorm van ons zonnestelsel bekijken als een spiraal die naar binnen toe gaat.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:57 schreef chevere het volgende:
[..]
Je zou de vrom van ons universum volgens deze wijze moeten bekijken,
[ afbeelding ]
Zoals je wellicht weet is de aarde een klein beetje gekanteld t.o.v. de Zon.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom moeten we de vorm van ons zonnestelsel bekijken als een spiraal die naar binnen toe gaat.
Aangezien de planeten toch veel meer cirkelvormig bewegen en niet naar de zon toe gaan.
Tuurlijk kan je dat wel ontkennen. Klinkt als een flinke berg onzin nmlquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:08 schreef chevere het volgende:
[..]
Zoals je wellicht weet is de aarde een klein beetje gekanteld t.o.v. de Zon.
Als je deze kantelling horizontaal zou bekijken, dan Zou het zonnestelsel wel een spiraal vormen. Dat kun je niet ontkennen.
Ghe, idd jaquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:13 schreef Haushofer het volgende:
Het dreigt weer een LSD-topic te worden, zie ik
Ik kan nu al voorspellen dat jij in je volgende leven geboren zult worden vanuit een ei..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je dat wel ontkennen. Klinkt als een flinke berg onzin nml
Is dat een belediging?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:56 schreef chevere het volgende:
[..]
Ik kan nu al voorspellen dat jij in je volgende leven geboren zult worden vanuit een ei..
Dan zou het een ellipse vormen een spiraal is veel moeilijker vorm te geven.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:08 schreef chevere het volgende:
[..]
Zoals je wellicht weet is de aarde een klein beetje gekanteld t.o.v. de Zon.
Als je deze kantelling horizontaal zou bekijken, dan Zou het zonnestelsel wel een spiraal vormen. Dat kun je niet ontkennen.
Dat zou enkel het geval zijn als de Zon letterlijk stil zou staan in het universum. Maar ook de Zon gaat met een bepaalde snelheid door het uniersum, wij en de overige planeten vliegen als het ware continue achter de Zon aan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou het een ellipse vormen een spiraal is veel moeilijker vorm te geven.![]()
Een spiraal zou het vormen op het moment dat alle planeten jaarlijks flink stuk dichter bij de zon zouden komen, aangezien dat niet het geval is mag je ons verklaren hoe we er dan een spiraal uit zouden moeten krijgen.
Aha. En waar is die op gebaseerd?quote:
Je hebt in het leven 2 keuzes.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Aha. En waar is die op gebaseerd?
Ik heb het licht gezienquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:51 schreef chevere het volgende:
[..]
Je hebt in het leven 2 keuzes.
Of je ziet het licht en wordt opnieuw geboren in het licht.
Of je sluit je ogen en zult opnieuw geboren worden vanuit de duisternis.
Heel eenvoudig eigenlijk..
In mijn volgende leven eet ik wellicht kip..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik heb het licht gezienen gezien dat het een druk uitoefent op elk object waar het op schijnt. Vergelijkbaar met de deeltjes van de zonnewind, alleen is dat effect een stuk zwakker. Dat is dan vast een goed teken? Nu moet jij het nog zien.
Je gaat geboren worden vanuit de duisternis?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:58 schreef chevere het volgende:
[..]
In mijn volgende leven eet ik wellicht kip..
Toch knap dat we achter de zon aan vliegen vooral als we 180 dagen verder zijn zouden we volgens jou theorie dan allang op de zon gebotst zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:44 schreef chevere het volgende:
[..]
Dat zou enkel het geval zijn als de Zon letterlijk stil zou staan in het universum. Maar ook de Zon gaat met een bepaalde snelheid door het uniersum, wij en de overige planeten vliegen als het ware continue achter de Zon aan.
Als jij denkt dat de Zon stilstaat, dan zou dat inderdaad het geval zijn..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch knap dat we achter de zon aan vliegen vooral als we 180 dagen verder zijn zouden we volgens jou theorie dan allang op de zon gebotst zijn.
Ons zonnestelsel is gewoon met newtonse mechanica te verklaren. En aangezien we hier alleen geneuzel zien verwacht ik ook niet dat je die theorie wilt geloven.
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:30 schreef chevere het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de Zon stilstaat, dan zou dat inderdaad het geval zijn..
Erm, nee? Dat zijn we niet?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:11 schreef chevere het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar iig over eens.
Nee tuurlijk niet. Jij zit echter nog steeds met je foute denkbeelden over hoe banen van planeten en dergelijke werken.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:22 schreef chevere het volgende:
[..]
Dus volgens jou staat de Zon stil?
Dan zijn we het er toch iig over eens dat de Zon niet stilstaat?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Jij zit echter nog steeds met je foute denkbeelden over hoe banen van planeten en dergelijke werken.
Dat wel ja.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:33 schreef chevere het volgende:
[..]
Dan zijn we het er toch iig over eens dat de Zon niet stilstaat?
Goed, neem nu eens de moeite om deze bijdrage van mij te lezen en bekijk de video's eens.. Vergeet ook niet naar de afbeeldingen te kijken..quote:
Puur op je laatste plaatje mag het al de vuilnisemmer in. Dat zou nml betekenen dat al de planeten in rap tempo dichter en dichter op de zon komen te staan tot ze er 1 voor 1 tegenaan klappen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:35 schreef chevere het volgende:
[..]
Goed, neem nu eens de moeite om deze bijdrage van mij te lezen en bekijk de video's eens.. Vergeet ook niet naar de afbeeldingen te kijken..
http://www.vkblog.nl/beri(...)_op_mijn_vorige_blog.
Dus de Zon staat toch stil volgens jou?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Puur op je laatste plaatje mag het al de vuilnisemmer in. Dat zou nml betekenen dat al de planeten in rap tempo dichter en dichter op de zon komen te staan tot ze er 1 voor 1 tegenaan klappen.
Nee.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:49 schreef chevere het volgende:
[..]
Dus de Zon staat toch stil volgens jou?
Zie je eigen plaatje. Spiraal enzo... Dat convergeert op een centraal punt in het midden. Vrij snel zelfs zoals jij hem hebt getekend.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:52 schreef chevere het volgende:
[..]
Waarom zouden de planeten dan tegen de Zon aan moeten botsen?
Inderdaad, dat is de Zon. Maar ja, de Zon schuift ook elke minuut een stukje op. Net zoveel als de aarde overigens.. Anders zouden we inderdaad in de Zon vallen, en dat lijkt me niet zo fijn..quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zie je eigen plaatje. Spiraal enzo... Dat convergeert op een centraal punt in het midden. Vrij snel zelfs zoals jij hem hebt getekend.
En daar gaat je plaatje dus dus de mist in. Jij hebt de planeten langs een spiraal vormige baan geplot. Die komt dus steeds dichter bij de lijn waarlangs de zon beweegt terecht als ze langs die spiraal bewegen. Dat bebeurt niet in de werkelijkheid waarin wij leven, dus je theorie is onzin.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:00 schreef chevere het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is de Zon. Maar ja, de Zon schuift ook elke minuut een stukje op. Net zoveel als de aarde overigens.. Anders zouden we inderdaad in de Zon vallen, en dat lijkt me niet zo fijn..
Kijk eens goed, ik heb zelfs in het plaatje getekend hoer wij de planeten in lijn zien staan..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En daar gaat je plaatje dus dus de mist in. Jij hebt de planeten langs een spiraal vormige baan geplot. Die komt dus steeds dichter bij de lijn waarlangs de zon beweegt terecht als ze langs die spiraal bewegen. Dat bebeurt niet in de werkelijkheid waarin wij leven, dus je theorie is onzin.
Dat zie ik ja. Kijk jij nou nog eens goed wat er gebeurt als een planeet die spiraal volgt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:05 schreef chevere het volgende:
[..]
Kijk eens goed, ik heb zelfs in het plaatje getekend hoer wij de planeten in lijn zien staan..
Je zou alle planeten in de juiste draairichting om hun eigen as in die spiraal moeten plaatsen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zie ik ja. Kijk jij nou nog eens goed wat er gebeurt als een planeet die spiraal volgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |