Kun je daar een foto van laten zien? Want voor zover ik weet zal dat rad toch uitgerust moeten zijn met vloeibare Kristallen of iig een zonnepaneeltje. Volgens mij zitten die niet spontaan op ruimtestof wat zojuist verbrand is..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:56 schreef Westerling het volgende:
Ik heb hier op de kast een (vermoedelijk vacuum gezogen) bol staan met daarin een rad dat draait op deze zogenaamde zonnewind. Komt geen batterij aan te pas.
En ja, ook stofdeeltjes kunnen in een praktisch wrijvingsloze omgeving significant worden versneld.
Met groeten.
Een deeltje komt los door de hitte van het Zonlicht, en zodra dat deeltje loskomt dan zal hij die bewegingssnelheid vasthouden tot in het oneindige...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:07 schreef SpecialK het volgende:
Waarom zou een stofdeeltje van een komeet zich ineens sneller voor de komeet uit gaan bewegen?
Eh nee. Die wordt dus weggeblazen door de zonnewind.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:08 schreef chevere het volgende:
[..]
Een deeltje komt los door de hitte van het Zonlicht, en zodra dat deeltje loskomt dan zal hij die bewegingssnelheid vasthouden tot in het oneindige...
Zo eentje:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:02 schreef chevere het volgende:
[..]
Kun je daar een foto van laten zien? Want voor zover ik weet zal dat rad toch uitgerust moeten zijn met vloeibare Kristallen of iig een zonnepaneeltje. Volgens mij zitten die niet spontaan op ruimtestof wat zojuist verbrand is..
Jazeker wel, het zonlicht zorgt ervoor dat een deeltje loskomt of wellicht "stuitert" ruimtestof terug nadat het eerst tegen de komeet aanbotste.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:10 schreef SpecialK het volgende:
Dus dan heeft de straling van de zon wel ineens effect op stofdeeltjes? Maar andersom niet?
Zonnewind is straling, dat is niet een briesje wat stof weg kan blazen..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Eh nee. Die wordt dus weggeblazen door de zonnewind.
Het is serieus bedoelt. En zoals je ziet is het radertje waar je het over hebt nogal bewerkt voordat het zijn werk kon doen...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:11 schreef Westerling het volgende:
[..]
Zo eentje:
http://www.labstuff.nl/contents/media/3fc6_1.jpg
Maargoed, of dit nou serieus bedoeld is ofniet, ik ga pitten.
Fijne avond.
Nog even dan... stralingsdruk bestaat zeker wel. Maar om die op te vangen moet je met vloeibare kristallen aan de slag. Het lijkt me sterk dat een komeet van een pakketje high tech is voorzien..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:16 schreef Westerling het volgende:
Pardon, ik keek nog ff op de wikipedia en die zegt dat de draaiing van dat rad niet wordt veroorzaakt door de stralingsdruk. Daar sta ik mooi van te kijken.
Maar dat neemt niet weg dat stralingsdruk bestaat en deeltjes kan versnellen.
Gewoon een zwarte kant en een spiegelkant, omdat we hier iets willen laten draaien moeten we een trek en een duwkant hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:17 schreef chevere het volgende:
[..]
Het is serieus bedoelt. En zoals je ziet is het radertje waar je het over hebt nogal bewerkt voordat het zijn werk kon doen...
Dit komt ook niet door onderdruk maar juist door ioniserende straling die weldegelijk effect heeft op stofdeeltjes. Zonnewind is een mix van electronen en protonen met een hoge energiewaarde. Vooral protonen hebben meer dan voldoende massa en kinetische energie om stofdeeltjes te kunnen doen bewegen. Daar heb je geen speciale kristallen voor nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:15 schreef chevere het volgende:
[..]
Jazeker wel, het zonlicht zorgt ervoor dat een deeltje loskomt of wellicht "stuitert" ruimtestof terug nadat het eerst tegen de komeet aanbotste.
Maar zodra een deeltje loskomt van de komeet, dan kan dat deeltje nooit naar de achterijze verplaatst worden. Dat gebeurd enkel als er een onderdruk heerst achter de komeet, maar in een vacuum is het erg lastig om nog van onderdruk te kunnen spreken..
"De stralingsdruk van een ster als de zon of een (grote) laser kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden om met een zonnezeil een ruimtevaartuig voort te stuwen. Een proef met een prototype, de Cosmos 1, in 2005 is echter mislukt."quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:21 schreef Westerling het volgende:
[..]
Gewoon een zwarte kant en een spiegelkant, omdat we hier iets willen laten draaien moeten we een trek en een duwkant hebben.
Stralingsdruk werkt overal op hoeft niet eens per se een spiegel of zwart te zijn, ff snel de wikipedia zoeken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stralingsdruk
en nu dan echt pitten.
daag
Nee dat is het niet alleen, en ja straling kan dat prima doen. Wel eens van een solar sail gehoord?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:16 schreef chevere het volgende:
[..]
Zonnewind is straling, dat is niet een briesje wat stof weg kan blazen..
Ja, zie boven.. dat was dus mislukt..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee dat is het niet alleen, en ja straling kan dat prima doen. Wel eens van een solar sail gehoord?
Ik vermoed dat het niet het principe was dat verkeerd was aan dat prototype, maargoed.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:23 schreef chevere het volgende:
[..]
"De stralingsdruk van een ster als de zon of een (grote) laser kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden om met een zonnezeil een ruimtevaartuig voort te stuwen. Een proef met een prototype, de Cosmos 1, in 2005 is echter mislukt."
Het lijkt me sterk dat dat dan met ruimtestof wel zou lukken.. weltrusten..
Bullshitquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:19 schreef chevere het volgende:
[..]
Nog even dan... stralingsdruk bestaat zeker wel. Maar om die op te vangen moet je met vloeibare kristallen aan de slag. Het lijkt me sterk dat een komeet van een pakketje high tech is voorzien..
1 specifiek experiment is misluktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:24 schreef chevere het volgende:
[..]
Ja, zie boven.. dat was dus mislukt..
Het is ook een goed concept, daar ben ik het mee eens. Maar het is vrij onzinnig om te zeggen dat stofdeeltjes in de ruimte wel "last" van die wind hebben. Een zonnezeil zou dan vrij eenvoudig moeten werken...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
1 specifiek experiment is misluktHet concept solar pressure is echt niet zo gek hoor. Combinatie van stralingsdruk en een stroom geladen deeltjes.
Waarom is dat onzinnig?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:33 schreef chevere het volgende:
[..]
Het is ook een goed concept, daar ben ik het mee eens. Maar het is vrij onzinnig om te zeggen dat stofdeeltjes in de ruimte wel "last" van die wind hebben. Een zonnezeil zou dan vrij eenvoudig mioeten werken...
Omdat het ons nog steeds niet gelukt is om een zeiltje te maken die de zonnewind echt op kan vangen. Het lijkt me dan niet aanemelijk dat een stofdeeltje in de ruimte dat wel zou lukken..quote:
Aaah... dus omdat 1 experiment mislukt is KAN het niet werken. Logisch...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:34 schreef chevere het volgende:
[..]
Omdat het osn nog steeds niet gelukt is om een zeiltje te maken die de zonnewind echt op kan vangen. Het lijkt me dan niet aanemelijk dat een stofdeeltje in de ruimte dat wel zou lukken..
Oh, das nieuw, vertel!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:46 schreef chevere het volgende:
Goed, ik zal middels deze foto trachten te bewijzen dat de "staart" van een komeet voor de komeet uitgaat en niet achteblijft. Wat ik hiermee wil aantonen is dat de komeet van Halley, die eens in de 76 jaar voorbij komt, eigenlijk in zijn achterwaardse beweging wordt gezien.
Omdat één planeet een andere kant op draait, draaien alle andere 'verkeerd'. Want?.....quote:Zouden we vanaf Venus naar de komeet van Halley kijken, dan zouden we de staart van een komeet aan de voorzijde waarnemen alsof de staart als een soort pijl de richting aanwijst waar de komeet heen zal gaan. Venus draait contra t.o.v. de aarde en alle andere planeten. Venus geeft hierdoor eigenlijk de ware draairichting van ons zonnestelsel aan.
Oh?quote:[ afbeelding ]
Als u goed naar de foto kijkt dan ziet u dat de staart van deze komeet ( niet Halley, die kon ik nog niet vinden) ontstaat aan de zijde waar het licht op de komeet schijnt. De staart ontstaat doordat deeltjes loslaten door de hitte van het zonlicht wat daar schijnt.
Een deeltje wat loskomt van de komeet zet zich voor in de richting die de komeet volgt en verdwijnt niet naar de achterzijde zoals de wetenschap u doet geloven.
Tja die mensen hebben ervoor gestudeerd en hebben dure apparatuur tot hun beschikking. Bovendien is voor de wetenschap iets aangetoond totdat het tegendeel aangetoond is.quote:De wetenschap beweerd dat er een soort van zonewind heerst waardor de deeltjes naar achteren worden geblazen.
Ho rustig, laat me niet schrikken op dit tijdstip!quote:Aan me hoela!!
Da's nogal een doorbraak inderdaad! Dan nu de onderbouwing: ...quote:De deeltjes die loskomen accelereren juist in de bewegingsrichting van de komeet. De staart van een komeet wijst dus in de bewegingsrichting van de komeet, niet naar de achterzijde.
Anders had de Enterprise van Captain Kirk ook wel zeilen gehad natuurlijk.quote:Er is geen wind in in het universum, en de zonnewind blaast geen deeltjes weg. Zonnewind is een benaming voor straling, en straling waait niet zoals een briesje op de Noordzee.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ingewikkelde uitlegquote:Om een deeltje in beweging te brengen middels zonnewind moet men aan de slag met vloeibare kristallen die spiegels kunnen vormen. Dit doet men middels high tech electronica die kristallen kan omzetten van spiegelend naar niet spiegelend. ( dit is even een eenvoudige uitleg.)
Impossible is nothing, maar ik denk dat je gelijk hebt. Tot het tegendeel bewezen is natuurlijk.quote:Denkt u nou echt dat stofdeeltjes van een komeet uitegerust zijn met een stukje high tech electronica zodat ze zich laten vangen door de zonnewind... ik denk van niet..;)
Oplaadbare batterijen dude....quote:Tenzij een komeet natuurlijk uitgerust is met een duracel batterij. Die gaat dan wel tot 5x langer mee, maar of deze gedurende vele eeuwen de deeltjes van de komeet van Halley van stroom hebben voorzien durf ik te betwisten..
U ook een vriendelijke groet!quote:Vriendelijke groet,
Rudolfhendriques
De staart van een komeet is ook niet kaarsrecht, deeltjes springen inderdaad meerdere richtingen uit, maar wel altijd in de voorwaardse richting van de komeet. Of de "zonnerichting" zeg maar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:41 schreef Adfundum het volgende:
Die deeltjes springen niet allemaal recht naar voren toe, precies in de baan van de komeet. Die springen ook zijwaarts. De spreiding van de "staart" zou dan veel groter moeten zijn, meer een halve bol die voor de komeet uitgaat.
Bovendien, als die deeltjes richting zon gaan, gaat de komeet dus ook richting zon. Dat betekent dus dat alle kometen kaarsrecht richting zon gaan?
Nee.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:50 schreef chevere het volgende:
[..]
De staart van een komeet is ook niet kaarsrecht, deeltjes springen inderdaad meerdere richtingen uit, maar wel altijd in de voorwaardse richting van de komeet. Of de "zonnerichting" zeg maar.
Nu heedft men het idee dat de staart naar de achterzijde wijst van de Zon af, raar maar waar. De staart wijst naar de Zon toe.
Ik vermoed dat het juiste model van ons zonnestelsel gevonden kan worden door Venus in het midden te plaatsen. Vanuit Venus gezien krijgt ons zonnestelsel de vorm van een soort DNA spiraal, de paneten vormen dan letterlijk een lijn als zijnde chakra's van ons Zonnesteslsel.
En ja, ik weet het en weinigen zien het... de planeten staan in verhouding tot elkaar zoals onze eigen 9 chakra's. Maar goed, ik wil niet teveel afdwalen naar het spirituele deel van deze zienswijze. Ik wil het Jomanda gehalte zo laag mogelijk houden, laten we eerst naar de vrom van het zonnestelsel kijken voordat we overhaaste conclusies gaan trekken..;)
Juist, en nu zou je ze dus achteruit moeten draaien. Dan zie je wat je vanaf Venus zou zien...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee.
Zie die prachtige foto een post boven je.
Hoe simpel kan het zijn johquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:55 schreef chevere het volgende:
[..]
Juist, en nu zou je ze dus achteruit moeten draaien. Dan zie je wat je vanaf Venus zou zien...
Je zou die kometen van dichtbij moeten bekijken, dan zul je zien dat de staart ontstaan aan de zijde die op de Zon gericht is. Maar ja, ik kan weinig gedetaileerde foto's vinden waarbij je duidelijk de voor en achrerzijde van een komeet ziet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe simpel kan het zijn johKomeet, zon, staart van de zon af gericht. Zo moelijk is het toch niet om die foto te snappen?
Er zit een chakra los?.. Ik noem eens iets.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe simpel kan het zijn johKomeet, zon, staart van de zon af gericht. Zo moelijk is het toch niet om die foto te snappen?
Ja dus? Dat is de kant waar de zon op schijnt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 01:58 schreef chevere het volgende:
[..]
Je zou die kometen van dichtbij moeten bekijken, dan zul je zien dat de staart ontstaan aan de zijde die op de Zon gericht is. Maar ja, ik kan weinig gedetaileerde foto's vinden waarbij je duidelijk de voor en achrerzijde van een komeet ziet.
Juist, en dat is tevens de zijde waar de staart ontstaat. Ik zie niet hoe die stofdeeltjes naar de achterzijde worden geblazen..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja dus? Dat is de kant waar de zon op schijnt.
[ afbeelding ]
Veel duidelijker dan dat krijg je het denk ik niet.
Dat komt dus door de druk van de zonnewind en de stralingsdruk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:04 schreef chevere het volgende:
[..]
Juist, en dat is tevens de zijde waar de staart ontstaat. Ik zie niet hoe die stofdeeltjes naar de achtrerzijde worden geblazen..
Kijk dan even goed naar de foto.. zie jij deeltjes naar de achterzijde van de komeet verdwijnen? Niet dus, de staart gaat de kant op waar de Zon op schijnt..quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat komt dus door de druk van de zonnewind en de stralingsdruk.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:09 schreef chevere het volgende:
[..]
Kijk dan even goed naar de foto.. zie jij deeltjes naar de achterzijde van de komeet verdwijnen? Niet dus, de staart gaat de kant op waar de Zon op schijnt..
doe 'es?!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet ik het er nou in gaan painten?
en waarom dat de goede op kant is en de rest foutquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:12 schreef Salvad0R het volgende:
Vertel eens wat meer over waarom Venus als enige planeet de andere kant om draait.
De staart van een komeet gaat altijd richting de Zon en wijst niet van de richting van de Zon af.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet ik het er nou in gaan painten?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:13 schreef chevere het volgende:
[..]
De staart van een komeet gaat altijd richting de Zon en wijst niet van de richting van de Zon af.
Wij zien dat niet omdat we met de aarde in een heel andere baan zitten dan we denken. Vanaf Venus gezien zou je de werkelijke vorm van ons zonnestelsel zien. Vanuit Venus gezien draaien namelijk alle planeten wel dezelfde kant op.
Venus is het juiste referentiekader...
Waarom?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:13 schreef chevere het volgende:
[..]
Venus is het juiste referentiekader...
Omdat je vanuit Venus gezien een zonnestelsel zou krijgen in de vorm van een DNA spiraal. De Zon en de planeten liggen in lijn met elkaar en vliegen eigelijk allemaal achter elkaar aan. Door onze eigen draaing van de aarde lijkt het hierdoor alsof wij om de Zon cirkelen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 02:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
en waarom dat de goede op kant is en de rest fout
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |