abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:06:34 #1
298248 Man_bijt_hond
Na het commando pijp hond
pi_85352791

Woef! Woef! Woef!


Toverland, 14 Augustus 2010

Het park:

Toverland, twee jaar geleden was ik er al eens geweest. Toen als schoolreisje en dat was daardoor maar een bezoekje van vier uurtjes…. Nu kregen we een herkansing als bedankje voor het meedoen aan het jaarlijkse ballet. Twee jaar geleden waren we er de dag voor de opening van Klimkasteel. Wat een slecht gevoel gaf dat. Nu echter waren we vast besloten het Klimkasteel te doen. Toverland heeft zich de afgelopen jaren flink verbeterd. Was het eind jaren negentig allemaal ouwe troep. Sinds 2001 (bouw Toverhuis) maar nog belangrijke de grote brand, heeft het park een metamorfose ondergaan. Zeker na de bouw van toppers als Paardencarrousel, Swampie's Swing en Waterspektakel.


Wachttijden:

Swampie's Swing: 20 min ( Swingde de gehele dag maar met een boot!?)
Paardencarrousel: 0 min
Boosterbike: 0 min
Woudracer: 10 min
Troy: Jawel, 5 minuten (dat mensen er op willen wachten?)


Gesloten attracties:

Géén. Zeer goed van Toverland.


TR

Heel vroeg in de zaterdag ochtend stonden we al aan school om anderhalf uur de bus in te gaan en dan tegen 9.15 aan te komen op de parking van Speelhal 1. Om exact half tien ging het park open. Deutsche pünktlichheid noemen ze dat. De attracties zouden pas om tien uur openen maar speciaal voor de hotelgasten en vroegkomers waren Troy, Speelweide, Backstroke en de paardencarrousel al geopend. Netjes van Toverland. Om 9.35 ging Troy open. Meteen het eerste treintje zaten we erin. Het is en blijft een magere baan en zijn broertje in de efteling is toch een stuk spannender. Het was tevens mijn seizoenopening en vond ik toch wel jammer, hopelijk zegt dit niets over de rest van mijn seizoen. Daarna Backstroke gedaan, blijft ook leuk. Het leuke aan deze reis is dat ik een nieuwe camera heb en deze tijdens de opening van mijn parkenseizoen eens goed kon uitproberen. Leuke bijkomstigheid op die camera is de HD movie stand en dat resulteerde in dit:

Troy was net open







Het treintje van Troy





Inmiddels was het tien uur en hebben ons goed vermaakt in het Speelkasteel, het reuzenrad moest ik doen en daar begonnen we dus mee. Ze blijven leuk om te doen, maar belangrijker:
- Coasterbingo: Toverland (nummer: 6)
- Achtbaan: Troy (nummer: 49)

Het reuzenrad






Na nog kort wat gegeten te hebben en ons vergaapt te hebben aan Survival, wat overigens mooi uitziet maar niets voorstelt… zijn we terug gelopen richting van speelhal 1. Om achtereen volgens de paardencarrousel te doen:

De paardencarrousel



En foto's van Survival:





En de Boosterbike

Deze is prachtig en heerlijk om te doen. En wat is Boosterbike een heerlijk intense baan, hij knalt letterlijk door de baan. 8-) Hierna hebben we nog een aantal attracties gedaan, waaronder Villa Fiasco(wat een pokke herrie maakt dat ding), Backstroke, Teacups, Woudracer(wat ook aan onderhoud toe is) & de grote Toverland show. Het begon harder en harder te regenen wat resulteerde in een ritje Troy, waar de rij nu vrijwel 0 was, zelfs op de eerste rij en als je dan toch al nat bent Backstroke. Wat reste waren wat banen op herhaling. Waaronder Boosterbike, Paardencarrousel en Swampie's Swing, waarin we nu zelfs konden blijven zitten!
In de avond, om 18.00uur weer terug naar Rotterdam gereden waar een leuke dag eindigde. Ondanks de regen.

Foto’s van Woudracer:









Tot slot nog 2 sfeerfoto's van het park:



NOTE: de foto’s zijn met mijn nieuwe camera gemaakt, de lumix TZ 7. Ik moet er nog wat mee oefenen, dus ze zijn niet echt top.


Pluspunten:

Swampie's Swing, heerlijke attractie, zeker als je aan de voorkant zit en de effecten mee krijgt!
Leuke dag.
Klein doch gezellig park
Grote, zeer mooi gethematiseerde attracties, met alle hun eigen charme.
Relatief goedkope horeca.

Minpunten:
Waterspektakel, waarom hebben ze toch ooit de watereffecten gesloopt? ;(
Er was nergens een plattegrond te krijgen. Nu ken ik redelijk de weg als ik eenmaal ergens geweest ben, maar toch.


Mening:

Toverland, ik kan er geen genoeg van krijgen! Zeker met de toppers die ze nu hebben. Het zou zomaar eens kunnen dat ik er dit jaar nog eens kom!

Nu een totaal van:
6 coaster bingo's
4 bijna volledige
en
49 achtbanen in totaal!
Is er een probleem, stap er overheen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:11:23 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_85352984
:')
  Moderator maandag 16 augustus 2010 @ 16:12:11 #3
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_85353014
Toverland _O_
F.K.A. SuperwormJim
pi_85353049
bad trip :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:13:52 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_85353084
wat een treurige bende is het daar dat die geroeste zooi nog niet is afgebroken
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:14:39 #6
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_85353123
_O- ^O^
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:23:12 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_85353467
verzonnen topics die foto's heb je niet zelf gemaakt het is een verlaten park in japan

http://home.f01.itscom.net/spiral/t_rando/t_rando1.html

http://translate.google.c(...)ando%2Ft_rando1.html
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:25:58 #8
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_85353576
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef cherrycoke het volgende:
verzonnen topics die foto's heb je niet zelf gemaakt
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:26:33 #9
298248 Man_bijt_hond
Na het commando pijp hond
pi_85353603
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:23 schreef cherrycoke het volgende:
verzonnen topics die foto's heb je niet zelf gemaakt het is een verlaten park in japan

http://home.f01.itscom.net/spiral/t_rando/t_rando1.html

http://translate.google.c(...)ando%2Ft_rando1.html


Nog een foto van de Boosterbike dan:
Is er een probleem, stap er overheen.
pi_85353630
Vette foto's.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:27:19 #11
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_85353635
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:25 schreef Maringo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ty holmes
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_85353833
dus dáár ligt die kermis uit Modern Warfare :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_85354356
Haal die foto's van mijn achtertuin weg. Nu.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:49:41 #14
256666 leeell
I know you're lonely
pi_85354542
goed topic
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_85360016
Ik hou van dit soort plaatjes :D
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_85361859
Volgende reisje naar chernobyl?
leuke spookhuizen daar heb ik gehoord!
Lekker happen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')