abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85343152
hallo,

ik wil zelf een steigerhouten toonbank/balie gaan maken, afmetingen 130x50x95cm. wie kan mij op weg helpen met tips, evt. tekening, waar moet ik op letten? enz. alles is welkom en zal ik aandachtig tot mij nemen alvorens ik begin.

alvast bedankt,

r.hoeflaak
pi_85343295
Goed opletten dat je goed meet! Anders klopt het niet meer met wat je in gedachte had. Daarnaast moet je er voor zorgen dat je de poten op de juist plek neer zet, anders krijg je een onstabiele balie, dan kan het namelijk zo zijn dat ie omvalt! :o Gebruik schroeven en een schroevendraaier/boor. Mocht je het in een andere kleur maken, dan moet je daarvoor verf gebruiken. Wel even schuren voor je gaat verven.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:23:41 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85343406
Welkom op Fok.
Wat voor tips heb je nodig? Ik neem dat je enige kluservaring hebt en dat het niet over schroeven en zagen gaat.
Heb je al materiaal voor de balie en zijn er specifieke eisenaan de balie? Of heb je al een schets of referentieplaatje?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85343431
Hoe moet hij eruit gaan zien? recht/rond? alleen steigerhout bovenop of ook aan de voor/zijkant?

Zou in elk geval alles van achter/onderaf vastschroeven, zodat je ze niet ziet zitten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_85344040
bedankt alvast voor jullie snelle reacties. De moet een rechthoekige balie worden geheel van steigerhout. aan de voor- en zijkanten wil ik de planken vertikaal bevestigen, de bovenzijde horizontaal. De achterzijde blijft open. In de balie wil ik nog een paar planken bevestigen waar evt. nog het één en ander op weggezet kan worden ( uit het zicht). Ik wil eerst een frame van balkjes gaan maken en deze dan met planken bekleden. Ik heb gekozen voor steigerhout vanwege de wit/grijze gloed.
Ik heb wel wat kluservarig maar ben geen uitblinker daarin. Echter gezien de kosten heb ik besloten deze zelf te maken, omdat het mij niet echt heel ingewikkeld lijkt.
een tekening of schet heb ik niet, maar heb een advertentie op marktplaats gezien die wel in de buurt komt van wat ik wil (http://huis-inrichting.ma(...)van-steigerhout.html)

gr. r.hoeflaak
pi_85381012
Ik zou iig kieren tussen de planken houden. Steigerhout is ongeveer het slechtste hout wat je uit een boom kunt zagen en werkt erg veel. Door op voorhand al wat ruimte te houden tussen de planken ga je je later niet ergeren aan de kieren die onstaan door het drogen van het hout in de winter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')