abonnement Unibet Coolblue
pi_95841287
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:39 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik heb het helaas ook heel erg -O-
hm. hoe lang heb jij hem al?
ik vind het echt heel jammer, want ik heb eigenlijk altijd een hele gave huid gehad (natuurlijk omdat ik de pil gebruikte, dat snap ik).. maar dan is het toch balen als er ineens allemaal pukkels komen nu... bleg.
achjaaa in ieder geval nog niet ongesteld geweest, als dat nou weg blijft dan is er toch een groter voordeel en neem ik die pukkels wel voor lief (tenzij het veel erger wordt..)
pi_95841755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:45 schreef Kurkentrekker het volgende:
Ik heb de mijne sinds dinsdag en het viel mij reuze mee.. Wat ik alleen vreemd vind is dat ik op 1 ochtend na helemaal geen last heb gehad van krampen enz.. Terwijl ik bijna overal lees dat mensen dat wel hadden.. heb ik gewoon heel veel geluk?
Ik heb precies hetzelfde en die van mij zit alweer bijna twee jaar vast :p
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:32:10 #178
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95842915
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 09:21 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

hm. hoe lang heb jij hem al?
ik vind het echt heel jammer, want ik heb eigenlijk altijd een hele gave huid gehad (natuurlijk omdat ik de pil gebruikte, dat snap ik).. maar dan is het toch balen als er ineens allemaal pukkels komen nu... bleg.
achjaaa in ieder geval nog niet ongesteld geweest, als dat nou weg blijft dan is er toch een groter voordeel en neem ik die pukkels wel voor lief (tenzij het veel erger wordt..)
ik moest even denken, maar ik heb hem nu zo'n drie jaar. In die tijd ben ik niet meer ongesteld geweest, maar heb ik wel een vette huid. Ik moet wel zeggen dat het voordat ik de mirena kreeg al een slagveld was.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Vis een optie? vrijdag 22 april 2011 @ 11:46:48 #179
70532 loveli
N
pi_95845596
Het hormoon van de miorena heeft androgene eigenschappen, waardoor huidproblemen erger kunnen worden. De hoeveelheid die in het bloed komt is wel lager dan die van de pil (zelfde hormoon als de microgynon, rigevidon, stediril).
crap in = crap out
pi_95849556
Ik slikte bijna 10 jaar de pil, sinds januari over op spiraaltje.
Nooit huidproblemen gehad, maar nu sinds het spiraaltje wel pukkels op mijn voorhoofd, rug en borst. }:|

Verder was ik vroeger altijd 4 dagen ongesteld in de stopweek; eerste 2 dagen normaal, daarna 2 dagen heel licht.
Nu ben ik om de 3 weken een volle week 'ongesteld'. Te weinig om echt iets te gebruiken, maar gewoon elke keer met plassen bruine troep mee enzo. }:| }:|

Daar baal ik wel stevig van moet ik zeggen.
pi_95867005
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:53 schreef Blossom86 het volgende:
Ik slikte bijna 10 jaar de pil, sinds januari over op spiraaltje.
Nooit huidproblemen gehad, maar nu sinds het spiraaltje wel pukkels op mijn voorhoofd, rug en borst. }:|

Verder was ik vroeger altijd 4 dagen ongesteld in de stopweek; eerste 2 dagen normaal, daarna 2 dagen heel licht.
Nu ben ik om de 3 weken een volle week 'ongesteld'. Te weinig om echt iets te gebruiken, maar gewoon elke keer met plassen bruine troep mee enzo. }:| }:|

Daar baal ik wel stevig van moet ik zeggen.
Oh dat is wel heel vervelend. Maar je hebt hem nog niet zo heel lang, het is goed mogelijk dat het beter wordt ;)

Huidproblemen heb ik ook wel (maar voor de mirena ook al), ik wist niet dat dat erger kon worden met de mirena.. Bij mij is het inderdaad ook erger dan daarvoor, maar toen was ik ook aan de pil.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 22 april 2011 @ 21:36:55 #182
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_95867290
Ik moet zeggen dat ik aan het begin veel jeuk en uitslag had op mijn dijbenen, maar dat is na een maand of vier weer verdwenen. Verder wel wat puistjes, maar helemaal niet zo veel.
Die bruine prut is ook na verloop van tijd weggegaan. En dat van een week ongesteld zijn: ja, dat had ik ook altijd. Maar ik maakte er geen probleem van.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 24 april 2011 @ 11:38:08 #183
50430 Yuki
Student Midwife
pi_95913121
Binnenkort maar eens een afspraak maken bij de huisarts. Overweeg ook de Mirena...

Ben sinds mijn 13e/14e aan de pil. Al vele varianten geprobeerd. Laatste is de Yasmin, die tot een aantal maanden geleden prima beviel. Enige nadeel was dat mijn "menstruatie" erg lang op zich liet wachten en vervolgens ook heel lang aanhield. Vloeien begint pas een week na mijn laatste pil en duurt ook gemiddeld 8 dagen :{

Maar inmiddels komen de problemen van pillen die ik voorheen heb gehad terug te komen: doorbraakbloedingen, spotting, vieze afscheiding, menstruatie die 2,5 week duurt... Bah.

Ik wil niet steeds doorslikken en ik heb echt een gruwelijke hekel aan ongesteld zijn (want veel en langdurig vloeien, veel pijn), dus ik zoek een alternatief.
Ben wel bang voor het plaatsen :') en lees ook wat bijwerkingen die me niets lijken, dus ik moet me maar eens goed laten voorlichten door m'n huisarts.

Blijf iig dit topic volgen voor de ervaringen :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 24 april 2011 @ 12:13:53 #184
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_95914170
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 11:38 schreef Yuki het volgende:
Binnenkort maar eens een afspraak maken bij de huisarts. Overweeg ook de Mirena...

Ben sinds mijn 13e/14e aan de pil. Al vele varianten geprobeerd. Laatste is de Yasmin, die tot een aantal maanden geleden prima beviel. Enige nadeel was dat mijn "menstruatie" erg lang op zich liet wachten en vervolgens ook heel lang aanhield. Vloeien begint pas een week na mijn laatste pil en duurt ook gemiddeld 8 dagen :{

Maar inmiddels komen de problemen van pillen die ik voorheen heb gehad terug te komen: doorbraakbloedingen, spotting, vieze afscheiding, menstruatie die 2,5 week duurt... Bah.

Ik wil niet steeds doorslikken en ik heb echt een gruwelijke hekel aan ongesteld zijn (want veel en langdurig vloeien, veel pijn), dus ik zoek een alternatief.
Ben wel bang voor het plaatsen :') en lees ook wat bijwerkingen die me niets lijken, dus ik moet me maar eens goed laten voorlichten door m'n huisarts.

Blijf iig dit topic volgen voor de ervaringen :)
Dat klinkt bagger, zeg! Ik hoop dat als je voor de Mirena kiest, er dan verbetering optreedt. Ook op de lange termijn! ^O^
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 24 april 2011 @ 12:18:43 #185
50430 Yuki
Student Midwife
pi_95914306
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat klinkt bagger, zeg! Ik hoop dat als je voor de Mirena kiest, er dan verbetering optreedt. Ook op de lange termijn! ^O^
Ja, echt. En met zo'n extreem lange menstruatie ligt je seksleven dus ook een hele tijd stil :X Nu heb ik even geen partner, dus kan gerust weer ongesteld worden :') Maar was wel een van de redenen om door te slikken.

Hoe bevalt het jou? Plaatsen, menstruatie/bloedingen, bijwerkingen?
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 24 april 2011 @ 14:29:07 #186
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_95917496
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 12:18 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ja, echt. En met zo'n extreem lange menstruatie ligt je seksleven dus ook een hele tijd stil :X Nu heb ik even geen partner, dus kan gerust weer ongesteld worden :') Maar was wel een van de redenen om door te slikken.

Hoe bevalt het jou? Plaatsen, menstruatie/bloedingen, bijwerkingen?
Bij de Mirena moet je wel goed oppassen als je wisselende sekspartners hebt (omdat je schrijft nu geen partner te hebben ;) ). Want als je een infectie oploopt (bijvoorbeeld chlamydia) verspreidt dat zich met een spiraaltje snel verder naar je eierstokken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_95924841
Bij mij is de mirena afgelopen week geplaatst. Had al uitgebreid in dit topic zitten lezen voor ervaringen en was erg benieuwd hoe het bij mij uit zou pakken. Ik vond het plaatsen zelf érg pijnlijk, echt heel naar, maar gelukkig duurde het maar even. Daarna ook wel flink pijn. Menstruatiepijn, maar dan tien keer erger. Ik heb twee uurtjes opgekruld op de bank gelegen en daarna.. tsja.. toen ging het ineens eigenlijk wel weer en heb ik lekker de rest van de middag met een biertje op een terrasje gezeten! Sindsdien nergens meer last van gehad, geen bloedingen, geen pijn. Ben heel erg benieuwd of het zo blijft.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 25 april 2011 @ 13:02:12 #188
50430 Yuki
Student Midwife
pi_95952406
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:29 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Bij de Mirena moet je wel goed oppassen als je wisselende sekspartners hebt (omdat je schrijft nu geen partner te hebben ;) ). Want als je een infectie oploopt (bijvoorbeeld chlamydia) verspreidt dat zich met een spiraaltje snel verder naar je eierstokken.
Altijd met condoom, totdat ik (na een test) zeker weet dat we allebei "schoon" zijn :Y

En zoveel wisselende partners heb ik niet hoor ;)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_96040050
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:32 schreef Muck het volgende:

[..]

ik moest even denken, maar ik heb hem nu zo'n drie jaar. In die tijd ben ik niet meer ongesteld geweest, maar heb ik wel een vette huid. Ik moet wel zeggen dat het voordat ik de mirena kreeg al een slagveld was.
hm. ik kreeg altijd juist complimenten over mijn gave huid. heel sporadisch eens een pukkel maar al helemaal niet op mijn rug/nek of borst.. dus ik blijf er van balen. maargoed het is te vroeg om te oordelen of het zo blijft, heb hem pas 2 maandjes natuurlijk. ik keek net wel even in de spiegel naar mijn borst, en het lijkt wel of ik een allergische reactie heb. zitten allemaal van die kleine rooie pukkelachtige dingetjes. geen vieze dikke puisten ofzo, maar hele kleine mini bultjes/pukkeltjes juist. Nouja. Ik kijk het nog maar een poosje aan. Nu toch echt nog te vroeg om te gaan schreeuwen dat hij eruit moet. En ach, zolang ik n iet meer ongesteld wordt heb ik er wel wat voor over... haha
pi_96040731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

hm. ik kreeg altijd juist complimenten over mijn gave huid. heel sporadisch eens een pukkel maar al helemaal niet op mijn rug/nek of borst.. dus ik blijf er van balen. maargoed het is te vroeg om te oordelen of het zo blijft, heb hem pas 2 maandjes natuurlijk. ik keek net wel even in de spiegel naar mijn borst, en het lijkt wel of ik een allergische reactie heb. zitten allemaal van die kleine rooie pukkelachtige dingetjes. geen vieze dikke puisten ofzo, maar hele kleine mini bultjes/pukkeltjes juist. Nouja. Ik kijk het nog maar een poosje aan. Nu toch echt nog te vroeg om te gaan schreeuwen dat hij eruit moet. En ach, zolang ik n iet meer ongesteld wordt heb ik er wel wat voor over... haha
ik krijg t alleen op mn armen, van die kleintjes. Ja en op mijn kont soms :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_96049872
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:11 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

ik krijg t alleen op mn armen, van die kleintjes. Ja en op mijn kont soms :')
hehe tooo much information ;-)
  donderdag 28 april 2011 @ 15:40:36 #192
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_96091962
Ben alle topics al doorgeharkt ondertussen, nu even reageren!

Ik ben 20, en heb al twee jaar een lieve vriend, sinds anderhalf jaar aan de pil maar sinds een jaar lukt de seks gewoon absoluut niet meer, heb een libido van nul. Gebruik stediril 30 overigens. Ik heb vanaf mei vorig jaar tot februari dit jaar een flinke dosis psychotherapie gehad om mijn 'traumas' te verwerken, hier ben ik echt beter uitgekomen, maar ik dacht, goh, door die therapie (geen medicijnen) zal mn libido gezakt zijn. Toen begon mn vriend er een beetje over te mopperen, terwijl ik hem echt heel lief en leuk vind kan ik er niet toe komen om seks met hem te hebben, ben na een werkdag kapot en lig vanaf 9 uur te slapen op de bank. Ben van mezelf een lange slaper, dat moet ik wel zeggen ;) Toen opperde mijn vriend eens de dokter te bellen, dus dat deed ik maar, en zijn assistente adviseerde mij eens in de bijsluiter van de pil te kijken. Er werd in die bijsluiter afgeraden om de pil door te slikken tijdens depressieve buien, en ik ben heel erg depri geweest tijdens die 8 maanden dat ik in therapie was. Dus ik dacht echt van shit, hier had ik eerder aan moeten denken, want ik heb gewoon doorgeslikt. Maar ondertussen heb ik al een aantal maanden geen therapie meer en voel ik me prima, maar m'n libido komt gewoon niet terug :(

Dus ja, nogmaals de dokter gebeld en die zei dat ik maar even een afspraak moest maken om te praten over het plaatsen van een mirena spiraaltje. Dus ik googlen en kwam ik alle horrorverhalen tegen - zoals iemand zei, mensen posten alleen online als ze wat te zeiken hebben, gelijk heb je! - en uiteindelijk kwam ik hier terecht. Ik heb dus twee duidelijke problemen, erge stemmingswisselingen en een laag libido, deze heb ik al vaker terug zien komen, maar wat ik graag wil weten, heeft het voor mij zin om een spiraaltje te nemen, ik wil graag m'n libido weer terug, maar weet niet of dat met het spiraaltje opgelost kan worden. Stoppen met de pil vind ik oke, maar dan wil ik nog wel mn ongesteldheid kunnen controleren tot op zekere hoogte, vandaar de vraag over t spiraaltje. [M'n vriend zegt dat ik gewoon met de pil moet stoppen, maar mn bloedingen met pil zijn minder erg dan zonder en ik kan ook zonder problemen een aantal maanden doorslikken zonder dat het erger zou worden]

Antwoord zou heel fijn zijn :D
<3
Koekje d'r bij?
pi_96536355
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:40 schreef eleganza het volgende:
Ben alle topics al doorgeharkt ondertussen, nu even reageren!

Antwoord zou heel fijn zijn :D
<3
hm. ik kan je niet echt helpen maar ik weet wel dat in ieder geval na 2 maanden aan mijn libido nog niks is veranderd voor mijn gevoel, sinds ik de mirena heb. ik had hiervoor de Yasmin pil. ik merk geen verschil tussen de periode hiervoor en de afgelopen twee maanden. maargoed, dat is wel persoonlijk denk ik.
een spiraal plaats je in principe voor 5 jaar en kost ook nog eens een lieve duit (dat ding is 150 euro en bij mij is er ook nog een of ander onderzoek naar ziekten aan vooraf gegaan wat ook 150 ballen kost uit je eigen risico).. dus je moet wel weten waar je aan begint.
kun je niet aan een lichtere pil ofzo? de yaz is nog lichter dan de yasmin geloof ik? ik moet zeggen dat ik met de yasmin nooit libidoproblemen heb gehad, ik wilde en wil altijd vaker dan mijn lief hihi
pi_96536403
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:38 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

hm. ik kan je niet echt helpen maar ik weet wel dat in ieder geval na 2 maanden aan mijn libido nog niks is veranderd voor mijn gevoel, sinds ik de mirena heb. ik had hiervoor de Yasmin pil. ik merk geen verschil tussen de periode hiervoor en de afgelopen twee maanden. maargoed, dat is wel persoonlijk denk ik.
een spiraal plaats je in principe voor 5 jaar en kost ook nog eens een lieve duit (dat ding is 150 euro en bij mij is er ook nog een of ander onderzoek naar ziekten aan vooraf gegaan wat ook 150 ballen kost uit je eigen risico).. dus je moet wel weten waar je aan begint.
kun je niet aan een lichtere pil ofzo? de yaz is nog lichter dan de yasmin geloof ik? ik moet zeggen dat ik met de yasmin nooit libidoproblemen heb gehad, ik wilde en wil altijd vaker dan mijn lief hihi

oh en stemmingswisselingen heb ik wel last van maar ook dat is (nog) niet veranderd in de laatste 2 maanden. Gisteren nog mijn lief lopen uitkafferen omdat hij niet goed gestofzuigd had (waar maakt een mens zich druk om)... maar ook dat kan denk ik persoonlijk zijn of het voor jou werkt of niet. het ding geeft natuurlijk minder hormonen af dan de pil, dus je zou zeggen dat je wat minder last van je hormonen zal krijgen en dus minder stemmingswisselingen zou kunnen verwachten..
hmm ik had op quote gedrukt ipv wijzigen ;)
ik had dit nog toegevoegd:
oh en stemmingswisselingen heb ik wel last van maar ook dat is (nog) niet veranderd in de laatste 2 maanden. Gisteren nog mijn lief lopen uitkafferen omdat hij niet goed gestofzuigd had (waar maakt een mens zich druk om)... maar ook dat kan denk ik persoonlijk zijn of het voor jou werkt of niet. het ding geeft natuurlijk minder hormonen af dan de pil, dus je zou zeggen dat je wat minder last van je hormonen zal krijgen en dus minder stemmingswisselingen zou kunnen verwachten..
  maandag 9 mei 2011 @ 20:18:27 #195
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96564020
Ik weet echt niet wat ik wil.... Ben pas bevallen en zal toch snel een beslissing moeten gaan maken, wil sowieso niet terug naar de pil, maar ook van de bijwerkingen van zowel Mirena als implanon staan me niet zo aan.... Iemand hét argument voor me?
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  maandag 9 mei 2011 @ 21:20:38 #196
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_96568627
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:18 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik weet echt niet wat ik wil.... Ben pas bevallen en zal toch snel een beslissing moeten gaan maken, wil sowieso niet terug naar de pil, maar ook van de bijwerkingen van zowel Mirena als implanon staan me niet zo aan.... Iemand hét argument voor me?
Dat niet alle bijwerkingen voor iedereen gelden. Bovendien heb je altijd wel bijwerkingen. De vraag is: weegt het op tegen het alternatief om voortdurend een condoom te moeten pakken?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:27:07 #197
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_96569128
Nee dat sowieso niet! Maar ben gewoon te schijterig om de knoop door te hakken denk ik....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_96571647
Mirena zuigt
Heb nu nog steeds buikklachten, ook al is dat ding er 2 jaar uit.
Ik heb het een half jaar gehad, geen dag geweest dat ik geen buikpijn had/ ongesteld was.
Kreeg haaruitval en vloeiing uit m'n tepel.
Weer teruggegaan op de pil, de Yasmin, heel gelukkig mee en de meeste klachten zijn verdwenen.
  maandag 9 mei 2011 @ 22:26:05 #199
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_96573590
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:01 schreef TheaTraal het volgende:
Mirena zuigt
Heb nu nog steeds buikklachten, ook al is dat ding er 2 jaar uit.
Ik heb het een half jaar gehad, geen dag geweest dat ik geen buikpijn had/ ongesteld was.
Kreeg haaruitval en vloeiing uit m'n tepel.
Weer teruggegaan op de pil, de Yasmin, heel gelukkig mee en de meeste klachten zijn verdwenen.
Oh wat erg
Hoe kan het dat je nog steeds buikklachten hebt? :? Dan ligt het toch niet aan de Mirena?
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:18 schreef Jeetjejom het volgende:
Ik weet echt niet wat ik wil.... Ben pas bevallen en zal toch snel een beslissing moeten gaan maken, wil sowieso niet terug naar de pil, maar ook van de bijwerkingen van zowel Mirena als implanon staan me niet zo aan.... Iemand hét argument voor me?
Je zou ook de Nuvaring kunnen overwegen, heb ik al veel goeds over gehoord. Als mijn Mirena er over een paar jaar uit moet ga ik ook de Nuvaring proberen ;)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:04:09 #200
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_96599037
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 22:26 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh wat erg
Hoe kan het dat je nog steeds buikklachten hebt? :? Dan ligt het toch niet aan de Mirena?

[..]

Je zou ook de Nuvaring kunnen overwegen, heb ik al veel goeds over gehoord. Als mijn Mirena er over een paar jaar uit moet ga ik ook de Nuvaring proberen ;)
Ik heb voor de Mirena de Nuvaring gehad, maar ik kreeg na een jaar ongeveer zoveel last van bijwerkingen.. Heel erg ongesteld worden met veel pijn, zoveel pijn dat ik gewoon 2 dagen ziek op bed lag. Heel erg vloeien, constant hoofdpijn.. Ben veel gelukkiger met de Mirena. :)
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')