abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:15:00 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85372368
Jij leeft dan ook in de traditie van Nescio, G.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85372455
De details, ja ik weet het. Ik kan er goed mee uit de voeten hoor.
pi_85372746
Hè, verkeerde ader. Momentje, even naar de badkamer.
pi_85373197
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik bedoel, ik hoop dat ze zich dat beseft. Dat het zo is, dat weet ik, dat is geen aanname.
Gatverdamme Pope. Zich beseffen? Waar gaat het heen met de wereld?
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:31:34 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85373270
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:16 schreef Gellius het volgende:
De details, ja ik weet het. Ik kan er goed mee uit de voeten hoor.
De beste combinatie. Het zou pas verschrikkelijk zijn als je de details níet zag en daar ook niet mee uit de voeten kon: dat is een leven in beperking. Daarentegen, de mensen die de details niet zien maar daar wél mee uit de voeten kunnen – die zijn allicht niet te benijden maar zij voelen de last niet. Ten slotte heb je de mensen die de details wel zien maar daar niet mee uit de voeten kunnen. Die hebben het 't zwaarst, terwijl de buitenwereld hen bewondert.
pi_85373596
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Gatverdamme Pope. Zich beseffen? Waar gaat het heen met de wereld?
Ik had het opgeschreven, weggehaald en weer terug gezet. Iets beseffen, je iets beseffen... Ik vind het wel logisch eigenlijk.
pi_85373658
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ik had het opgeschreven, weggehaald en weer terug gezet. Iets beseffen, je iets beseffen... Ik vind het wel logisch eigenlijk.
Iets beseffen, je iets realiseren.
pi_85373720
Inderdaad, leg dat maar eens uit.
pi_85373738
Zelf een detail zijn, dat is je ware, Ringo. Niet van dat passieve waarneemgedoe, maar actief, willend het detail veroveren op de wereld, en je eigen maken. Het is jammer dat Menno ter Braak zich door een betrekkelijke trivialiteit genoodzaakt heeft gezien tot een grootse en meeslepende daad, anders was hij een parel van een detail geworden.
pi_85373759
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Inderdaad, leg dat maar eens uit.
Wat? Die covers of het beseffen / realiseren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2010 23:42:10 ]
pi_85373774
Dat laatste.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:42:27 #88
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85373787
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar het dertigersdilemma heeft toch niet zozeer met het ouderschap te maken?
Nee, maar je kan dr daar nog wel mee in contact komen. Of gaat het daar ECHT alleen over kinderen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_85373806
Dat was gewoon geen correct Nederlands Pope. 'n Bagatel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:43:24 #90
11923 I.R.Baboon
pi_85373820
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:17 schreef Thisbe het volgende:
Inmiddels niet meer Ringo. Ik ben nu een verbeterde versie van mijzelf, en ben tegenwoordig een heuse cyborg.
Wat heb ik gemist dan?
Je moet je nodig eens wat meer verdiepen in genderstudies en het cyborgmanifest lezen en zo, want daar is het een heel belangrijk begrip en ben je vet belangrijk en vooruitstrevend en zo.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:44:27 #91
11923 I.R.Baboon
pi_85373867
MAAR GELLIUS, IK VIND DAT JE WEL ERG GEMAKKELIJK OVER POPES EXVRIENDIN HEENLEEST.
pi_85373950
Hola.
pi_85374127
Ik heb het gelezen, inmiddels.
pi_85374128
Haha.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:57:50 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85374507
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:41 schreef Gellius het volgende:
Zelf een detail zijn, dat is je ware, Ringo. Niet van dat passieve waarneemgedoe, maar actief, willend het detail veroveren op de wereld, en je eigen maken. Het is jammer dat Menno ter Braak zich door een betrekkelijke trivialiteit genoodzaakt heeft gezien tot een grootse en meeslepende daad, anders was hij een parel van een detail geworden.
Het ene is toch met het andere verbonden? Als ik de wereld in detail bezie, begrijp ik haar grootsheid; en pas als ik mij zo van mijn eigen kleinheid bewust ben, kan ik mij voegen naar het grote om mij heen, en er deel van zijn. Dat is natuurlijk allemaal interessantdoenerig gelul, maar ik bedoel ermee: zonder de wereld heeft mijn ik weinig betekenis. — Nee, dat is nog steeds gelul. Ik bedoel eigenlijk. Dat ik graag gewoon maar wat om me heen kijk, en dat de dingen om mij heen dan mogen bepalen wie ik ben. Mijn geest is een amoebe.
pi_85374834
Ik heb geen idee, Ringo.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:24:31 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85375800
Nee, ik ook niet, Gellius. Die Menno ter Braak ken ik overigens ook alleen maar via W.F. Hermans, die 'm maar een laf en onbeduidend kereltje vond. Omdat ik Hermans altijd een toffe peer heb gevonden, heb ik me dus nooit in Menno ter Braak verdiept, bij wijze van gentlemen's agreement. En uit luiheid.
pi_85380753
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:11 schreef Gellius het volgende:
Ik heb nooit zo heel er veel last gehad van de wens om groots en meeslepend te leven, maar dat is misschien omdat ik heel veel dingen al tamelijk groots en meeslepend vind. Ook de Wibautstraat is een verbijsterend ding, welbeschouwd. Ooit reden daar treinen! Ooit was er een voetgangerstunnel die uitkwam op de Blasiusstraat! Hij moet er nog liggen, al dendert de metro er nu dwars doorheen. Sinds deze week weer in ieder geval. Of, als kind vroeg ik me af met wat voor vrouw ik later zou zijn, en in wat voor huis ik zou wonen. Hèb ik. Ik heb mijn vader zien sterven en ik zie hopelijk straks mijn kind geboren worden. En met een opgeruimd gemoed ga ik een leven zonder trapleuning en al dan niet met een rotautootje tegemoet. Aan sensatie geen gebrek hoor.
Doe mij maar een rustig leventje. Twee kinderen, een tuin, een Honda, een leuke baan en geliefden die nooit doodgaan. Sensatiezucht heb ik nooit begrepen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85380842
Ik ben geen avonturier; het enige waar ik als kind naar verlangde was vrijheid. Vrijheid om op zondag een kopje koffie te gaan drinken en in de trein te zitten en door het Rembrandthuis te struinen, zoals ik afgelopen weekend deed. Vrijheid om te denken, te leren, te leven - zonder de mensen die afkeuren en veroordelen - en de dingen op mijn eigen manier te doen. Dat is nu nog het belangrijkste.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:48:40 #100
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_85381002
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:11 schreef Gellius het volgende:
Ik heb nooit zo heel er veel last gehad van de wens om groots en meeslepend te leven, maar dat is misschien omdat ik heel veel dingen al tamelijk groots en meeslepend vind. Ook de Wibautstraat is een verbijsterend ding, welbeschouwd. Ooit reden daar treinen! Ooit was er een voetgangerstunnel die uitkwam op de Blasiusstraat! Hij moet er nog liggen, al dendert de metro er nu dwars doorheen. Sinds deze week weer in ieder geval. Of, als kind vroeg ik me af met wat voor vrouw ik later zou zijn, en in wat voor huis ik zou wonen. Hèb ik. Ik heb mijn vader zien sterven en ik zie hopelijk straks mijn kind geboren worden. En met een opgeruimd gemoed ga ik een leven zonder trapleuning en al dan niet met een rotautootje tegemoet. Aan sensatie geen gebrek hoor.
O+
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')