abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85381923
Tsja, bij mij slaat de verveling juist toe als mij 'zo divers mogelijk versta' met de wereld om mij heen, zoodje. Dat is net alsof ik voor een uitgestrekt buffet sta en overal maar een theelepeltje van proef. Dan heb ik wel heel veel smaakjes ervaren, maar ik heb niet echt lekker gegeten. En dat vind ik saai.
pi_85382591
Ik vond de vieze regen het wel mooie regen eigenlijk. Fijne druppeltjes, zo dat je net met een fris bedauwd gezicht op het werk arriveert, doch zonder natte knieën of een plakbroek.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:51:12 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85382766
Het wordt buiten zo ondoordringbaar. Deze regen is net mist. Ze heeft zeker praktische voordelen tegenover een tropische bui, die alles wegspoelt, maar ik word er heel somber van.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:53:44 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85382816
Mijn vader noemt dit: gereformeerd takkeweer. De dominees hebben het weer voor elkaar, zegt hij dan misprijzend.
pi_85382844
Wat een geoudehoer weer.
Aldus.
pi_85382920
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:08 schreef Gellius het volgende:
Tsja, bij mij slaat de verveling juist toe als mij 'zo divers mogelijk versta' met de wereld om mij heen, zoodje. Dat is net alsof ik voor een uitgestrekt buffet sta en overal maar een theelepeltje van proef. Dan heb ik wel heel veel smaakjes ervaren, maar ik heb niet echt lekker gegeten. En dat vind ik saai.
Ik zou ook kunnen zeggen: bij mij slaat de verveling toe als ik elke dag alleen maar de Bijbel zou lezen. Maar dat vind ik te makkelijk, net zoals jouw analogie ook iets te makkelijk is. Het is namelijk niet zo dat je aan diepte verliest als je wat meer de breedte opzoekt. Zolang je niet de breedte opgaat 'for the sake of it' lijkt het mij alleen maar een verrijking die weer tot verdere verdieping kan leiden.
pi_85382938
Zou het dan nooit ophouden?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:01:55 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85383031
Het maakt mij allemaal geen reet uit wat ik doe, zolang ik me er maar in kan verliezen, en af en toe ook nog eens op een heel onbehoorlijke manier, zodat de schaamte mij weer terugroept in het doodgewone leven.
pi_85383952
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:58 schreef Gellius het volgende:
Zou het dan nooit ophouden?
Wat?
pi_85383964
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:01 schreef Ringo het volgende:
Het maakt mij allemaal geen reet uit wat ik doe, zolang ik me er maar in kan verliezen, en af en toe ook nog eens op een heel onbehoorlijke manier, zodat de schaamte mij weer terugroept in het doodgewone leven.
Twintigersdilemma.
pi_85384233
Het geoudehoer, zodiakk.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:47:23 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85384338
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:36 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Twintigersdilemma.
Niks dilemma. Een keuze en het gevolg daarvan.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:48:23 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85384363
En hoe zit het dan met veertigers?
The love you take is equal to the love you make.
pi_85384366
Ik heb helemaal geen beeld dat mijn leven er zus of zo uit moeten zijn met heel veel of weinig van dit en dat. Erg rustgevend.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:52:11 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85384484
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:48 schreef Lienekien het volgende:
En hoe zit het dan met veertigers?
Die vinden, mag ik hopen, dit allemaal maar narcistisch geoudehoer de la jeunesse en zijn allang blij dat ze nog geen vijftig zijn.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:59:12 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85384739
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die vinden, mag ik hopen, dit allemaal maar narcistisch geoudehoer de la jeunesse en zijn allang blij dat ze nog geen vijftig zijn.
Bepaalde keuzes zijn gemaakt of gepasseerde stations. Dat is soms jammer, maar het geeft ook wel rust.
pi_85384786
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:53 schreef Ringo het volgende:
Mijn vader noemt dit: gereformeerd takkeweer. De dominees hebben het weer voor elkaar, zegt hij dan misprijzend.
:D
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_85384952
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Niks dilemma. Een keuze en het gevolg daarvan.
Ok, tienerdilemma dan.
pi_85384995
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:39 schreef zodiakk het volgende:
Bóóóóring. Ik herken me dus niet in de geografische gebondenheid van Gellius, de isolatie van Mane of het huishoudelijk gekoer van Claudia_x. Ik wil graag een zo divers mogelijke verstandhouding met de wereld om me heen zonder dat ik meteen op drift raak.
Het is allemaal niet zo eenzijdig als het klinkt, denk ik. Vooral achteraf bekeken denk ik dat vrijheid en onafhankelijkheid voor mij belangrijke thema's zijn (tot nu toe). Maar of je dat dan weer samenvattend ' isolatie' moet noemen.....? Ik zou het meer op individualiteit houden of 'autonomie'. Dat leidt namelijk niet per definitie tot isolatie, het heeft meer met een instelling te maken.

Wat bedoel jij precies met ' zonder meteen op drift te raken'?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:37:57 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85386126
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:04 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ok, tienerdilemma dan.
Met welk dilemma wil je mij nu dan opzadelen? Of ben jij ook lid van het glossybaarmoederhalskankertijdschriftje? Ik leef mijn leven in een grote mate van vanzelfsprekendheid. Het enige dat vooral anderen nog wel eens voor vraagtekens stelt, is de wispeltuur waarmee nu weer dit, dan weer dat, en mijn onvermogen om te leven naar vaste principes. Dat heeft echter niets met leeftijd te maken maar alles met mijn aard. Ik voel me er wel bij en ik zou er zomaar es heel oud mee kunnen worden. :).
pi_85389143
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:57 schreef Ringo het volgende:

Het ene is toch met het andere verbonden? Als ik de wereld in detail bezie, begrijp ik haar grootsheid; en pas als ik mij zo van mijn eigen kleinheid bewust ben, kan ik mij voegen naar het grote om mij heen, en er deel van zijn. Dat is natuurlijk allemaal interessantdoenerig gelul, maar ik bedoel ermee: zonder de wereld heeft mijn ik weinig betekenis. — Nee, dat is nog steeds gelul. Ik bedoel eigenlijk. Dat ik graag gewoon maar wat om me heen kijk, en dat de dingen om mij heen dan mogen bepalen wie ik ben. Mijn geest is een amoebe.
Dit zorgde voor mijn eerste glimlach van vandaag.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_85390216
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:06 schreef Ringo het volgende:
Wat is dan nu je dilemma? Wat zou je tegenhouden om te gaan? Is dat je twijfel over de vreemde talen of iets anders?
Het zal er wel mee te maken hebben dat ik nu ineens bepaalde keuzes kan maken die ik vroeger helemaal niet kon maken. Dan ga je dingen idealiseren.
Verder weet ik niet of ik de talen snel onder de knie kan krijgen. Ik ga eerst maar eens een cursus Frans doen.
pi_85395572
Weet iemand een goeie android app waar je je hardloopschema in kan vullen enzo?
pi_85399040
Vroeger wou ik als ik later groot was een groot huishouden bestieren, maar geen kinderen.
Ik ben aardig geslaagd en zeer tevreden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85399043
Dat tijdschriftje krijg je als vrouw ongevraagd op de deurmat, Ringo, in het kader van het nationale onderzoek naar baarmoederhalskanker. Dat is weer zo'n dertigerskwestie. Ik ben blij dat ik er nog even niet aan hoef.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85399086
Oh, ik heb een dergelijk tijdschriftje niet mogen ontvangen. Misschien omdat ik de kanker al gehad heb?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_85399115
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:39 schreef zodiakk het volgende:
Bóóóóring. Ik herken me dus niet in de geografische gebondenheid van Gellius, de isolatie van Mane of het huishoudelijk gekoer van Claudia_x. Ik wil graag een zo divers mogelijke verstandhouding met de wereld om me heen zonder dat ik meteen op drift raak.
Die cheesecake kun je nu wel vergeten, zoodje.
pi_85399226
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:43 schreef sigme het volgende:
Oh, ik heb een dergelijk tijdschriftje niet mogen ontvangen. Misschien omdat ik de kanker al gehad heb?
Het kan ook zijn dat het iets is voor intredende dertigers? Ik ging ervanuit dat het standaard bij een oproep kwam.
pi_85399401
Oh, dan zie ik over een jaar of twee wel of er nog glossies over zijn. Ik hoop op een herintrede van de nononsens. Dat zou mooi zijn. Wanbeleid, krisis, massawerkloosheid en no-nonsens O+.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:49:46 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85399410
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat tijdschriftje krijg je als vrouw ongevraagd op de deurmat, Ringo, in het kader van het nationale onderzoek naar baarmoederhalskanker. Dat is weer zo'n dertigerskwestie. Ik ben blij dat ik er nog even niet aan hoef.
Ik vond het wel een leuke metafoor voor de Cosmo of de Viva of de Flair, die zo bedreven zijn in het marketen van levenskwesties-waar-we-allemaal-toch-last-van-hebben, naast het tien-winkeltips-voor-Parijs-uitneemboekje en het Marokkaanse-kip-roerbak-kruidenmix-proefexemplaar. Met als klap op de vuurpijl het baarmoederhalskanker-heb-jij-het-al-gehad-themanummer. ;(.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:50:38 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_85399456
Ik ken dat tijdschriftje van Claudia ook niet.
pi_85403998
Je mist Lubbers eigenlijk, hè Sigme. En Deetman. En Ruding. Het sinistere trio.

Wij hebben dat blaadje ook nog niet op de deurmat mogen verwelkomen, Claudia. En de teerbeminde is toch al dertig O+.
pi_85404753
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:45 schreef Gellius het volgende:
Je mist Lubbers eigenlijk, hè Sigme. En Deetman. En Ruding. Het sinistere trio.
♪ Er zaten eens tien rovers goed verborgen aangezien
je het bos waarin ze zaten van de bomen niet kon zien
en ze waren met z'n tienen en ze hadden een miljoen
en dat gingen ze verdelen maar hoe zouden ze dat doen

Gladde Ruud, kale Gijs, lepe Bert,
Ouwe Joop, bleke Herman, lange Bert
En nog vier ongelukkige kornuiten
in het bos, lekker buiten ♫
pi_85404824
Ik moet daarbij aantekenen dat ik de bijvoegelijke naamwoorden maar wat gok. Gladde Ruud en Lepe Bert weet ik wel vrij zeker, en die bleke Herman, de rest is maar wat ingevuld op metrum en geen herhaling.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 17-08-2010 19:11:59 ]
pi_85405406
Ik heb vanwege mijn 35ste verjaardag wel een oproep gekregen, maar geen tijdschrift. Het doet me er wel aan denken dat ik nog een afspraak moet maken. Na de eerste oproep 5 jaar geleden heb ik niet geluisterd en ik heb vervolgens meerdere malen donderpreken gekregen van een vriendin die een buurvrouw had die op haar 32ste overleed aan baarmoederhalskanker. }:| .
pi_85408064
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die cheesecake kun je nu wel vergeten, zoodje.
:) :o :@ :{ ;( :'(
pi_85409138
Ik kreeg de oproep echt twee dagen na mijn dertigste verjaardag overigens. En ja, ik heb braaf gehoorzaamd. Gelukkig kreeg ik de glossy niet. Ik heb genoeg aan mijn maandelijkse shot Vogue.
pi_85409316
Ben jij al over de dertig, Thisbe?
pi_85409555
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:45 schreef Gellius het volgende:
Ben jij al over de dertig, Thisbe?
Ongepaste reactie.
pi_85409567
Nou ja, je kunt het natuurlijk ook als een compliment zien.
pi_85409747
Ik ben inderdaad dertig ja. En zolang ik gezond van lijf en leden ben, vind ik het prima.
Om een en ander in perspectief te plaatsen: gisteren is een vriendin overleden. Niet geheel onverwacht, maar toch. Ze werd slechts 33, en laat een lief klein meisje achter.
pi_85409782
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, je kunt het natuurlijk ook als een compliment zien.
Of als een milde satire:

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:53 schreef Thisbe het volgende:
Is Ringo dertig? Ik had hem ingeschat als een net afgestudeerde twentysomething knul.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:10:12 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85410448
Ai, gecondoleerd, Thisbe.
pi_85410578
Gecondoleerd Thisbe.
pi_85410677
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Met welk dilemma wil je mij nu dan opzadelen? Of ben jij ook lid van het glossybaarmoederhalskankertijdschriftje? Ik leef mijn leven in een grote mate van vanzelfsprekendheid. Het enige dat vooral anderen nog wel eens voor vraagtekens stelt, is de wispeltuur waarmee nu weer dit, dan weer dat, en mijn onvermogen om te leven naar vaste principes. Dat heeft echter niets met leeftijd te maken maar alles met mijn aard. Ik voel me er wel bij en ik zou er zomaar es heel oud mee kunnen worden. :).
Ik wil je niet opzadelen met een dilemma, misschien zit het er echt niet. Dat ik me dat moeilijk kan voorstellen is natuurlijk niet jouw probleem, :). Enfin, als jij je goed voelt met je wispeltuur dan is dat natuurlijk prima, ik vind het zelf altijd hoogst verbazingwekkend, bij mij leidt het tot onthechting, passiviteit en bovendien neerslachtigheid.
pi_85412171
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:06 schreef mane het volgende:

Wat bedoel jij precies met ' zonder meteen op drift te raken'?

Ach, het is wat cliché. Aan de ene kant ligt drift op de loer als je zoveel mogelijk verschillende dingen opschrokt zonder daarop te reflecteren (waardoor je karakter volledig dissipeert in het collectief). Aan de andere kant kan je ook op drift raken door alle dingen altijd uit en te na beoordelen (waardoor je alles inkapselt en daarmee ook jezelf). Mij zo divers mogelijk verstandhouden zonder op drift te raken is er dus gewoon voor zorgen dat je die harde kluwen van je individualiteit soms wat losser maakt, zonder dat het helemaal uit elkaar valt.
pi_85412236
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:55 schreef Gellius het volgende:

[..]

Of als een milde satire:
[..]

Dat doe je niet bij een dame, G.
pi_85412289
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:54 schreef Thisbe het volgende:
Ik ben inderdaad dertig ja. En zolang ik gezond van lijf en leden ben, vind ik het prima.
Om een en ander in perspectief te plaatsen: gisteren is een vriendin overleden. Niet geheel onverwacht, maar toch. Ze werd slechts 33, en laat een lief klein meisje achter.
Wat vreselijk.
pi_85412609
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:45 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ach, het is wat cliché. Aan de ene kant ligt drift op de loer als je zoveel mogelijk verschillende dingen opschrokt zonder daarop te reflecteren (waardoor je karakter volledig dissipeert in het collectief). Aan de andere kant kan je ook op drift raken door alle dingen altijd uit en te na beoordelen (waardoor je alles inkapselt en daarmee ook jezelf). Mij zo divers mogelijk verstandhouden zonder op drift te raken is er dus gewoon voor zorgen dat je die harde kluwen van je individualiteit soms wat losser maakt, zonder dat het helemaal uit elkaar valt.
Daar ben ik het wel mee eens. Zo ervaar ik het ouderschap trouwens ook. Tijdens mijn zwangerschap van Ivan was ik er nog erg mee bezig om de manier waarop ouders met hun kroost en met de wereld daarbuiten omgaan te beoordelen. Nu laat ik de huiselijkheid over me heen komen en koer ik er lustig op los. Het is een andere, nieuwe manier om me tot de wereld te verhouden en ik beleef er veel plezier aan.
pi_85413894
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:07 schreef Thisbe het volgende:
O, ik zie al dat je met de ringleiding-oplossing komt.
Zeg gewoon dat je een vriendin hebt die slechthorend is, die dit ook gebruikt, en daardoor de tv beter kan verstaan. Is ook nog eens beter voor je oren.
Waarom is dat beter voor je oren?
pi_85413918
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

Daar ben ik het wel mee eens. Zo ervaar ik het ouderschap trouwens ook. Tijdens mijn zwangerschap van Ivan was ik er nog erg mee bezig om de manier waarop ouders met hun kroost en met de wereld daarbuiten omgaan te beoordelen. Nu laat ik de huiselijkheid over me heen komen en koer ik er lustig op los. Het is een andere, nieuwe manier om me tot de wereld te verhouden en ik beleef er veel plezier aan.
hm-hm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')