abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85368914
Ik zou er ook een prioriteit van maken om een goede verstandhouding te handhaven, zodiakk. Elke week langsgaan is niet leuk. Lastige situatie.

Je mag vanzelfsprekenderwijs een schattig kindje lenen om in te werken op hun schuldgevoel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:11:36 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_85368935
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wist niet eens wat het dertigersdilemma was. Goed, ik ben ook nog geen dertig.
Tss, ik dacht dat dat in OUD ook wel genoemd werd.

Zelfs IK ken het dertigersdilemma. En ik ben a) nog lang geen dertig en b) nog lang geen vrouw en c) nog steeds lang, maar dat heeft er niks mee te maken.

En ik heb net ruim 10 kilometer door een donker eng bos gedraafd en dat ging erg lekker.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:12:40 #54
11923 I.R.Baboon
pi_85368994
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:53 schreef Thisbe het volgende:
Is Ringo dertig? Ik had hem ingeschat als een net afgestudeerde twentysomething knul.
Je had gewoon naar eik en linde moeten komen (maar ja, toen werd je gemarteld), dan had je allen in volle glorie kunnen aanschouwen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:14:14 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85369075
Wordt Thisbe gemarteld? :@. Dat wist ík dan weer niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85369146
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:11 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Tss, ik dacht dat dat in OUD ook wel genoemd werd.
Maar het dertigersdilemma heeft toch niet zozeer met het ouderschap te maken?
pi_85369163
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:05 schreef Thisbe het volgende:
Ik zou zeggen, Zodiakk, dat die mensen er zelf wat aan moeten doen. Wellicht kun je suggereren dat er oplossingen bestaan waardoor ze de tv beter kunnen verstaan zonder dat ze deze harder hoeven te zeggen. Maar zo brutaal ben ik dan.
Ja, ik ben hier nog niet aan toe. In ieder geval wil ik het niet nú doen. Ze hebben de tv zachter gezet, ik wil dus eerst kijken hoe dat gaat. Ik ben nu nog veel te gespitst op het geluid. Ik wil eerst afwachten of de beleving van het geluid wat minder wordt, of dat het me blijft irriteren. Als het me blijft irriteren dan ga ik daarna wel weer op een neutraal moment langs en doe dan misschien jouw suggestie. Maar het blijft moeilijk om het vriendelijk en goedwillend te houden: de afgelopen keren was het al delicaat opereren. Gelukkig is de vrouw heel begripvol, de man niet: die is zo flexibel als een loden deur.
pi_85369227
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:07 schreef Thisbe het volgende:
O, ik zie al dat je met de ringleiding-oplossing komt.
Zeg gewoon dat je een vriendin hebt die slechthorend is, die dit ook gebruikt, en daardoor de tv beter kan verstaan. Is ook nog eens beter voor je oren.
pi_85369244
Inmiddels niet meer Ringo. Ik ben nu een verbeterde versie van mijzelf, en ben tegenwoordig een heuse cyborg.
Wat heb ik gemist dan?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_85369312
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

Je mag vanzelfsprekenderwijs een schattig kindje lenen om in te werken op hun schuldgevoel.
Dan doe ik wat ketchup in z'n oren voor effect..
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:20:01 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85369388
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Juist niet, Claudia. In mijn omgeving zie ik dat elk vermeend dilemma als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra het kind wordt geboren. Het niet-hebben van kinderen, het verlangen naar kinderen en de twijfel daarover, dát is het dilemma.
pi_85369543
O, in mijn omgeving is het dertigersdilemma meer het: is-dit-alles-gevoel.
Het besef dat je echt niet Groots en Meeslepend zult gaan leven, met een appartement in Tokyo en elke avond cocktails.
pi_85369599
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Juist niet, Claudia. In mijn omgeving zie ik dat elk vermeend dilemma als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra het kind wordt geboren. Het niet-hebben van kinderen, het verlangen naar kinderen en de twijfel daarover, dát is het dilemma.
Het dilemma kan evenzeer over het werk of de relatie gaan, en die twijfel is niet voorbehouden aan de kinderlozen.

Zelf ben ik geen twijfelaar, maarja, da's nu eenmaal mijn aard. Ik heb me inmiddels zelfs verenigd met Amsterdam-Noord.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:24:48 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85369673
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:17 schreef Thisbe het volgende:
Inmiddels niet meer Ringo. Ik ben nu een verbeterde versie van mijzelf, en ben tegenwoordig een heuse cyborg.
Wat heb ik gemist dan?
Ik heb mijzelf als een Japi geïntroduceerd maar de rest van de avond heb ik me niet zo laten gelden, volgens mij. Ik vond 't 'n aardig stel mensen; aardig genoeg voor een nieuwe meet in elk geval.
pi_85369887
Even de andere kant van het verhaal: beneden de woning van mijn ex-vriendin, waar ik geregeld was, woonde een jongedame op zichzelf die erg gevoelig was voor geluid. Ging om 10 slapen en stond om 9 op, wilde tussendoor ongestoord slapen. Werd wakker van onze voetstappen en kastjes opendoen. Wij schoenen uit, sokken aan, voorzichtig lopen, maar het mocht niet baten. Op een gegeven moment voel je je schuldig als je rondloopt of een kastje open trekt om 8 uur in de morgen.
pi_85369974
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:28 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Even de andere kant van het verhaal: beneden de woning van mijn ex-vriendin, waar ik geregeld was, woonde een jongedame op zichzelf die erg gevoelig was voor geluid. Ging om 10 slapen en stond om 9 op, wilde tussendoor ongestoord slapen. Werd wakker van onze voetstappen en kastjes opendoen. Wij schoenen uit, sokken aan, voorzichtig lopen, maar het mocht niet baten. Op een gegeven moment voel je je schuldig als je rondloopt of een kastje open trekt om 8 uur in de morgen.
Ook daar had je wel een schattig baby'tje voor mogen lenen.
pi_85370284
Om cadeau te doen?
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:34:46 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85370290
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:22 schreef Thisbe het volgende:
O, in mijn omgeving is het dertigersdilemma meer het: is-dit-alles-gevoel.
Het besef dat je echt niet Groots en Meeslepend zult gaan leven, met een appartement in Tokyo en elke avond cocktails.
De meeste van mijn vrienden zijn niet zo van Tokyo en cocktails, geloof ik. Wij gaan nog steeds elk jaar een weekendje naar Drenthe, met een krat vol Aldi-boodschappen. De paar die wél groots en meeslepend willen leven, hebben daar ook radicaal voor gekozen, soms met verregaande consequenties.
pi_85370398
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Om cadeau te doen?
Om haar een lesje te leren.
pi_85370752
Ik had me allang 'neergelegd' bij een leven in Nederland, om de eenvoudige reden dat ik het niet voor elkaar kreeg om Engels, Duits of Frans goed te verstaan. Ik heb zelfs een mooie baan in het buitenland afgeslagen om die reden.
Nu ik voortaan wel goed kan horen, kriebelt het wel om het alsnog te proberen in het buitenland. Dus ja, met recht een dilemma.
pi_85371091
Aldi :r :r :r Mensen die boodschappen bij de aldi :r :r :r :r :r kijk, tenzij je het geld d'r gewoone cht niet voor hebt. dan denk ik: respect dat je dat hondenvoer kan eten.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:06:28 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85371919
Wat is dan nu je dilemma? Wat zou je tegenhouden om te gaan? Is dat je twijfel over de vreemde talen of iets anders?
pi_85372074
Het besef dat in Nederland ALLES! BETER! is. Neem ik aan. Hoop ik.
pi_85372166
Ik bedoel, ik hoop dat ze zich dat beseft. Dat het zo is, dat weet ik, dat is geen aanname.
pi_85372186
Ik heb nooit zo heel er veel last gehad van de wens om groots en meeslepend te leven, maar dat is misschien omdat ik heel veel dingen al tamelijk groots en meeslepend vind. Ook de Wibautstraat is een verbijsterend ding, welbeschouwd. Ooit reden daar treinen! Ooit was er een voetgangerstunnel die uitkwam op de Blasiusstraat! Hij moet er nog liggen, al dendert de metro er nu dwars doorheen. Sinds deze week weer in ieder geval. Of, als kind vroeg ik me af met wat voor vrouw ik later zou zijn, en in wat voor huis ik zou wonen. Hèb ik. Ik heb mijn vader zien sterven en ik zie hopelijk straks mijn kind geboren worden. En met een opgeruimd gemoed ga ik een leven zonder trapleuning en al dan niet met een rotautootje tegemoet. Aan sensatie geen gebrek hoor.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:15:00 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85372368
Jij leeft dan ook in de traditie van Nescio, G.
pi_85372455
De details, ja ik weet het. Ik kan er goed mee uit de voeten hoor.
pi_85372746
Hè, verkeerde ader. Momentje, even naar de badkamer.
pi_85373197
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik bedoel, ik hoop dat ze zich dat beseft. Dat het zo is, dat weet ik, dat is geen aanname.
Gatverdamme Pope. Zich beseffen? Waar gaat het heen met de wereld?
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:31:34 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85373270
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:16 schreef Gellius het volgende:
De details, ja ik weet het. Ik kan er goed mee uit de voeten hoor.
De beste combinatie. Het zou pas verschrikkelijk zijn als je de details níet zag en daar ook niet mee uit de voeten kon: dat is een leven in beperking. Daarentegen, de mensen die de details niet zien maar daar wél mee uit de voeten kunnen – die zijn allicht niet te benijden maar zij voelen de last niet. Ten slotte heb je de mensen die de details wel zien maar daar niet mee uit de voeten kunnen. Die hebben het 't zwaarst, terwijl de buitenwereld hen bewondert.
pi_85373596
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Gatverdamme Pope. Zich beseffen? Waar gaat het heen met de wereld?
Ik had het opgeschreven, weggehaald en weer terug gezet. Iets beseffen, je iets beseffen... Ik vind het wel logisch eigenlijk.
pi_85373658
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Ik had het opgeschreven, weggehaald en weer terug gezet. Iets beseffen, je iets beseffen... Ik vind het wel logisch eigenlijk.
Iets beseffen, je iets realiseren.
pi_85373720
Inderdaad, leg dat maar eens uit.
pi_85373738
Zelf een detail zijn, dat is je ware, Ringo. Niet van dat passieve waarneemgedoe, maar actief, willend het detail veroveren op de wereld, en je eigen maken. Het is jammer dat Menno ter Braak zich door een betrekkelijke trivialiteit genoodzaakt heeft gezien tot een grootse en meeslepende daad, anders was hij een parel van een detail geworden.
pi_85373759
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:40 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Inderdaad, leg dat maar eens uit.
Wat? Die covers of het beseffen / realiseren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2010 23:42:10 ]
pi_85373774
Dat laatste.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:42:27 #88
11923 I.R.Baboon
pi_85373787
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, maar je kan dr daar nog wel mee in contact komen. Of gaat het daar ECHT alleen over kinderen?
pi_85373806
Dat was gewoon geen correct Nederlands Pope. 'n Bagatel.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:43:24 #90
11923 I.R.Baboon
pi_85373820
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:17 schreef Thisbe het volgende:
Wat heb ik gemist dan?
Je moet je nodig eens wat meer verdiepen in genderstudies en het cyborgmanifest lezen en zo, want daar is het een heel belangrijk begrip en ben je vet belangrijk en vooruitstrevend en zo.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:44:27 #91
11923 I.R.Baboon
pi_85373867
MAAR GELLIUS, IK VIND DAT JE WEL ERG GEMAKKELIJK OVER POPES EXVRIENDIN HEENLEEST.
pi_85373950
Hola.
pi_85374127
Ik heb het gelezen, inmiddels.
pi_85374128
Haha.
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:57:50 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85374507
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:41 schreef Gellius het volgende:
Zelf een detail zijn, dat is je ware, Ringo. Niet van dat passieve waarneemgedoe, maar actief, willend het detail veroveren op de wereld, en je eigen maken. Het is jammer dat Menno ter Braak zich door een betrekkelijke trivialiteit genoodzaakt heeft gezien tot een grootse en meeslepende daad, anders was hij een parel van een detail geworden.
Het ene is toch met het andere verbonden? Als ik de wereld in detail bezie, begrijp ik haar grootsheid; en pas als ik mij zo van mijn eigen kleinheid bewust ben, kan ik mij voegen naar het grote om mij heen, en er deel van zijn. Dat is natuurlijk allemaal interessantdoenerig gelul, maar ik bedoel ermee: zonder de wereld heeft mijn ik weinig betekenis. — Nee, dat is nog steeds gelul. Ik bedoel eigenlijk. Dat ik graag gewoon maar wat om me heen kijk, en dat de dingen om mij heen dan mogen bepalen wie ik ben. Mijn geest is een amoebe.
pi_85374834
Ik heb geen idee, Ringo.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:24:31 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85375800
Nee, ik ook niet, Gellius. Die Menno ter Braak ken ik overigens ook alleen maar via W.F. Hermans, die 'm maar een laf en onbeduidend kereltje vond. Omdat ik Hermans altijd een toffe peer heb gevonden, heb ik me dus nooit in Menno ter Braak verdiept, bij wijze van gentlemen's agreement. En uit luiheid.
pi_85380753
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:11 schreef Gellius het volgende:
Ik heb nooit zo heel er veel last gehad van de wens om groots en meeslepend te leven, maar dat is misschien omdat ik heel veel dingen al tamelijk groots en meeslepend vind. Ook de Wibautstraat is een verbijsterend ding, welbeschouwd. Ooit reden daar treinen! Ooit was er een voetgangerstunnel die uitkwam op de Blasiusstraat! Hij moet er nog liggen, al dendert de metro er nu dwars doorheen. Sinds deze week weer in ieder geval. Of, als kind vroeg ik me af met wat voor vrouw ik later zou zijn, en in wat voor huis ik zou wonen. Hèb ik. Ik heb mijn vader zien sterven en ik zie hopelijk straks mijn kind geboren worden. En met een opgeruimd gemoed ga ik een leven zonder trapleuning en al dan niet met een rotautootje tegemoet. Aan sensatie geen gebrek hoor.
Doe mij maar een rustig leventje. Twee kinderen, een tuin, een Honda, een leuke baan en geliefden die nooit doodgaan. Sensatiezucht heb ik nooit begrepen.
pi_85380842
Ik ben geen avonturier; het enige waar ik als kind naar verlangde was vrijheid. Vrijheid om op zondag een kopje koffie te gaan drinken en in de trein te zitten en door het Rembrandthuis te struinen, zoals ik afgelopen weekend deed. Vrijheid om te denken, te leren, te leven - zonder de mensen die afkeuren en veroordelen - en de dingen op mijn eigen manier te doen. Dat is nu nog het belangrijkste.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:48:40 #100
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_85381002
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:11 schreef Gellius het volgende:
O+
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_85381469
Bóóóóring. Ik herken me dus niet in de geografische gebondenheid van Gellius, de isolatie van Mane of het huishoudelijk gekoer van Claudia_x. Ik wil graag een zo divers mogelijke verstandhouding met de wereld om me heen zonder dat ik meteen op drift raak.

[ Bericht 92% gewijzigd door zodiakk op 17-08-2010 09:00:33 ]
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:40:43 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85381487
Toen ik daarnet met mijn zakken vuilnis in de hand door de vieze regen liep, dacht ik: beter dat je eens groots en meeslepend ging leven. Een beetje zoals nu maar dan in de tropenzon en aan iedere hand een geil wijf met een lekkere dikke reet. Ik met een bek vol blinkend goud en een lach van whisky. Achter mijn rug om spreekt men over ten minste tien bastaardkinderen, die mij allemaal vóór hun zestiende zullen komen opzoeken. En rijk dat ik ben! – in het dorp heet ik Papa Dollar. Natuurlijk zal ik vloekend sterven, aan de dysenterie, in een smerige hangmat. Maar dat hoort er nu eenmaal bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')