Dat je niet met onzin kan komen als 'bemoeien wij ons tegen gebouwen in Barcelona aan?'quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Net zoals er Europese politiek bestaat. Waar wil je heen met dit verhaal?
Boeien. De meerderheid in Manhattan heeft er geen probleem mee. Zij wonen er. Zij werken er. Het komt bij hen te staan. Het boeit mij ook niet wat men in Habbekutteveen vindt van het plan als mijn gemeente hier om de hoek een torenflat wil bouwen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Omdat het veel mensen in de VS tegen de borst stuit?
En waarom stuit het die mensen tegen de borst? Omdat ze een verband zien wat er niet is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Doodstraf vinden veel mensen in Amerika ook maar niks. gebeurd ook nog gewoon in verschillende staten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus jij vindt het nodig om als Groninger mee te lullen over een gebouw dat in Amsterdam wordt gebouwd?quote:
Waarom hecht je waarde aan de mening van Amerikanen buiten New York, maar niet aan de mening van Europeanen buiten Nederland, mocht zoiets ook hier spelen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat je niet met onzin kan komen als 'bemoeien wij ons tegen gebouwen in Barcelona aan?'
Nee, dat is jouw denkwijze, niet de mijne. Ik constateer dat de europese ruimte nog lang niet zo uniform is als dat de Amerikaanse dat is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:12 schreef VancouverFan het volgende:
Dus moeten wij in Nederland ons gaan bemoeien met gebouwen in Barcelona en Rome. Als ik jouw denkwijze volg.
Ow wacht. Dat vind je wel onzin.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat je niet met onzin kan komen als 'bemoeien wij ons tegen gebouwen in Barcelona aan?'
Jij overschat de uniformiteit van Amerika.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:15 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw denkwijze, niet de mijne. Ik constateer dat de europese ruimte nog lang niet zo uniform is als dat de Amerikaanse dat is.
Ik denk dat je zwaar overschat hoe verenigd de VS is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:15 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw denkwijze, niet de mijne. Ik constateer dat de europese ruimte nog lang niet zo uniform is als dat de Amerikaanse dat is.
Maar je vindt dus wel dat Amsterdam zich iets gelegen moet liggen aan de meningen van de bewoners van, laten we zeggen, Ommen, als ze van plan zijn een nieuwe coffeeshop te gedogen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:15 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja en? De burgers van NYC zijn in grote meerderheid voor, de mening van de rest van de VS bepaal jij op basis van een poll die vraagt of er een moskee naast het WTC mag komen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:12 schreef SeculasStatius het volgende:
Omdat het hun land is, en ik ook aangeef dat gegeven genoeg ontwikkeling en tijd europa ook daadwerkelijk een uniforme ruimte kan worden (met als voorbeeld het moment dat mensen zich europeaan gaan voelen voor dat ze zich bv nederlander voelen)?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom hecht je waarde aan de mening van Amerikanen buiten New York, maar niet aan de mening van Europeanen buiten Nederland, mocht zoiets ook hier spelen.
Ik vind het verkeerd om een groep aan te spreken op de daden van een individu. En een gevolg daarvan is dat het niet juist is alle moslims op de daden van een paar individuen aan te spreken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Of het mantra klopt?
Hmmm, wat denk jij, zijn het er echt maar een paar?
Nee, dat doe ik niet. Ze hebben een landelijke politiek.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij overschat de uniformiteit van Amerika.
Europa heeft ook een Europese politiek.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Ze hebben een landelijke politiek.
Leuk, komen we toch weer op de kern: ja, dat mag maar de vraag is of het verstandig is als jij als homosexueel begrip voor je eigen positie wil kweken bij kerkgangersquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:13 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Een homobar naast een kerk mag dus ook niet?
Ik wil niet vervelend doen, maar als inwoner van Uddel heb je ook geen reet te zeggen over hetgeen dat in Amsterdam wordt gebouwd. Als New Yorker heb je wellicht recht van spreken (slechts ten dele), maar als je in een compleet andere plaats woont dan kunnen je hoog en laag springen maar moet je eigenlijk gewoon je bek houden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Omdat het hun land is, en ik ook aangeef dat gegeven genoeg ontwikkeling en tijd europa ook daadwerkelijk een uniforme ruimte kan worden (met als voorbeeld het moment dat mensen zich europeaan gaan voelen voor dat ze zich bv nederlander voelen)?
Want tuurlijk wel weer heel grappig om te doen alsof de EU heus wel hetzelfde is als de VS, maar nee.
En wanneer sprak de europese president voor het laatst het gehele europese volk toe omtrent een controversieel onderwerp?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Europa heeft ook een Europese politiek.
Ik denk dat dat verstandig is, als je een homo als buurman hebt kom je er misschien achter dat het hele aardige mensen zijn. Misschien kunnen er zelfs samen activiteiten worden ontplooid (no pun intended).quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:21 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Leuk, komen we toch weer op de kern: ja, dat mag maar de vraag is of het verstandig is als jij als homosexueel begrip voor je eigen positie wil kweken bij kerkgangers
Ik denk dat een homobar vooral begrip wil kweken bij de mensen in het algemeen. Niet bij een bepaalde groep mensen. En dan ook nog een groep waar de kans op begrip sowieso al klein is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:21 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Leuk, komen we toch weer op de kern: ja, dat mag maar de vraag is of het verstandig is als jij als homosexueel begrip voor je eigen positie wil kweken bij kerkgangers
En als de homobar er al staat en je wilt er een kerk naast zetten? En alle homogemeenschappen in de rest van het land zijn tegen, want homofilie is en wordt al eeuwen door de kerk onderdrukt en in het verleden vervolgd. Dus geen kerk naast de homobar?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:21 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de beleving van de staat VS en de beleving van de EU is niet een slap argument.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:18 schreef VancouverFan het volgende:
Het is toch wel bijzonder. Eerst loopt SeculasStatius te klagen dat bij anderen de uitkomst al vast staat. Vervolgens wringt die zichzelf in allerlei bochten om vast te kunnen blijven houden aan een slap argument.
Ook goed.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:22 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En wanneer sprak de europese president voor het laatst het gehele europese volk toe omtrent een controversieel onderwerp?
Nooit gebeurt. Voor de gemiddelde europeaan is europa onzichtbaar. Niet het geval in de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |