abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85273068
Mijn cavia is nu 5 jaar oud, dus heeft ze al een redelijke leeftijd behaald. Al voldoende ouderdomsverschijnseltjes. En ze heeft al die tijd in mijn slaapkamer gestaan.

Sinds eigenlijk een paar weken maakt ze 's nachts veel lawaai. Het is niet het harde krijsen om eten, maar een constant gepiep. Overdag doet ze het gek genoeg niet, je hoort haar soms wel, maar niet constant. 's Nachts gaat ze zacht zitten piepen, het zijn rare geluidjes met soms ook verschillende toontjes. Maar ze BLIJFT het doen! Als ik dan uit bed bij haar kom of haar kort aanraak dan reageert ze wel, piept lekker haar vrolijke blije deuntje omdat ze aandacht krijgt waarna ik weer naar bed ga. Dan is het een paar minuten stil en dan begint ze weer.

Vannacht heb ik haar uit pure ergernis maar beneden in de woonkamer gezet, want dit keer was het niet normaal! Verder eet ze gewoon nog normaal, drinkt ze nog normaal en doet ze niet anders dan normaal. En is er verder niets aan de hand. Hoort het gewoon bij de oude leeftijd, droomt ze nu ineens gewoon ontzettend veel, is het einde in zicht, of is er iets anders?
pi_85280580
:{

Zou niet weten waar het aan kan liggen.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_85282728
Ze is eenzaam. cavia's hoor je niet alleen te houden. En 5 is niet per definitie heel oud voor een cavia, er zijn nog zat cavia's die tot hun 7e vrolijk rondwandelen zonder kwaaltjes. Geef haar een ouder vriendinnetje of een al langer gecastreerd, rustig oud vriendje en je zult zien dat het in no-time beter is.

Je zou trouwens het geluid eens kunnen opnemen, misschien is het helemaal geen vrolijk piepen maar heeft ze wel pijn? Bij het plassen bijvoorbeeld? In dat geval kan ze er ook weinig aan doen dat ze herrie maakt. Een check-up bij de DA daarvoor kan geen kwaad.
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')