neen, het bevat een eiwit-splitsend enzym, waardoor bepaalde verbindingen sneller afgebroken worden, en het vlees dus sneller mals wordtquote:
Dit.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
neen, het bevat een eiwit-splitsend enzym, waardoor bepaalde verbindingen sneller afgebroken worden, en het vlees dus sneller mals wordt
Jaan, wij kregen vroeger alleen oud en beschimmeld vlees. dus het was noodzaak eerst met azijn te behandelequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
neen, het bevat een eiwit-splitsend enzym, waardoor bepaalde verbindingen sneller afgebroken worden, en het vlees dus sneller mals wordt
behalve zichzelf danquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:08 schreef RobinOok het volgende:
Surinamers zijn sowieso niet goed wijs, die wassen al hun vlees. Niet alleen de kip.
Rheinische Sauerbraten. Mannetje is daar gek opquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:34 schreef Tinkepink het volgende:
Zijn wel meer mensen die hun vlees wassen hoor. Zo gek is het niet.
Een aanrader is trouwens een mooi stuk paardenvlees een week in een marinade van azijn, kruiden, rozijnen en appelstroop te leggen en dan te braden. Erg lekker.
Wel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:34 schreef Tinkepink het volgende:
Zijn wel meer mensen die hun vlees wassen hoor. Zo gek is het niet
Mijn mannetje ook. Maar dat is dan ook een Duitserquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rheinische Sauerbraten. Mannetje is daar gek op
Mijne ookquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn mannetje ook. Maar dat is dan ook een Duitser
Als ik vers vlees haal bij mijn slager zitten er weleens botsplinters aan. 'Die was ik er dus toch mooi even af.quote:
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:05 schreef dalaiblama het volgende:
Als het recept lam of geit bevat dan MOET je altijd het vlees eerst kort in azijn leggen en dan wassen!!
Lamsvlees en geit , stinkt. Period. En iedereen die beweert dat het niet zo is, heeft nooit gewassen lam of geit gegeten en is een fiespeukie.
Zowel lammetjes als geit gaat bij mij eerst 10 minuten in een azijnbad en daarna goed afspoelen. Daarna is die overheersende geur en smaak weg en blijft het mooie over.
Daarom lusten veel mensen ook geen geit of lam, ze hebben dan dat stinkvlees gehad. Die hoef ik ook niet.
Na de badjes mooi uitbenen en ontvliezen en je hebt echt parels vlees. Het mooiste rozerode vlees wat er is.
Klopt, versgeplukte kip moet je ook in azijnbad doen. Anders hangt er zo'n lijkenlucht omheen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:02 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Mijn moeder maakt de kip altijd met azijn schoon om de veren lucht weg te halen ofso.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |