Ik zal het niet te zwaar opnemen. Maar nee, ik ben absoluut niet kleinzerig. Het is niet zo dat ik meteen bij het eerste steekje weer een nieuwe pil neem, ik probeer het eigenlijk wel zo lang mogelijk uit te stellen. Maar onder hebben ze echt flink lopen wrikken, en naast een prachtige blauwe plek heb ik ook echt een trekkende en zeurende pijn, dus met eten en slapen (en werk hier en daar) heb ik wel echt een pijnstiller nodig.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:05 schreef twiFight het volgende:
Je kunt er idd paracetamol naast slikken. Doe dit niet te gortig en te lang, want beide kunnen je maagwand aantasten. Ibuprofen iets meer dan paracetamol, maar ibu is sowieso wel handig want het werkt ook ontstekingsremmend, iets dat in een nogal 'heftige' plek als je mond wel handig kan zijn. De pijn zou al wel minder moeten worden, ook al zal de pijn nog lang niet 100% weg zijn.
Niet lullig bedoeld, maar ben je niet gewoon een beetje kleinzerig? Pijn zal je altijd even houden, pijnstillers zijn meer om het scherpe randje er van af te halen, zodat je wel door kunt werken en kunt slapen en zo.
Soms duurt het wat langer dan normaal, dus het is niet heel gek dat je nog zoveel last hebt hoor. Dat had ik de eerste keer ook (1 verstandskies eruit). Toen heb ik 8 dagen die ibuprofen ingenomen en de eerste 4 dagen met paracetamol extra erbij. Nu na de tweede keer was de ergste pijn na 4 dagen al weg (terwijl het deze keer 2 verstandskiezen waren ipv 1).quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:33 schreef Lauren. het volgende:
[..]
Ik zal het niet te zwaar opnemen. Maar nee, ik ben absoluut niet kleinzerig. Het is niet zo dat ik meteen bij het eerste steekje weer een nieuwe pil neem, ik probeer het eigenlijk wel zo lang mogelijk uit te stellen. Maar onder hebben ze echt flink lopen wrikken, en naast een prachtige blauwe plek heb ik ook echt een trekkende en zeurende pijn, dus met eten en slapen (en werk hier en daar) heb ik wel echt een pijnstiller nodig.
Heb zojuist een paracetamol genomen omdat ik zo ga eten, eens kijken of dat werkt
Bedankt voor de reactie iig!
De 400 mg variant ja, 600 mg gaat alleen op receptquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:48 schreef Stringer het volgende:
Kan allemaal geen kwaad hoor.. Ibo is een middel wat je naar redelijkheid zelf kan doseren. Wordt niet voor niets verkocht bij de drogist. (niet te gek doen natuurlijk)
En verstandskiezen trekken kan inderdaad nog twee weken aardige pijn geven.
Hoeft niet hoor, niet iedereen krijgt er last van. Nou ja, mits je je aan de maximale dosering houdt in ieder geval..quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:39 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Ik zou even maagremmers vragen aan je huisarts.
Anders zou het behoorlijk kunnen gaan branden in je maag.
TS zegt juist dat ze meer dan de maximale dosis wilt slikken (of al slikt).quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:53 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, niet iedereen krijgt er last van. Nou ja, mits je je aan de maximale dosering houdt in ieder geval..
Bij maagklachten zal de huisarts het inderdaad voorschrijven, maar het is niet zo dat het er standaard bij moet.
Nee, max zou iets van 3000 mg zijn (wat een week zou mogen), daar kom ik niet aan.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:07 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
[..]
TS zegt juist dat ze meer dan de maximale dosis wilt slikken (of al slikt).
Inderdaad, dit werkt tegen zenuwpijn/kiespijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:52 schreef Stringer het volgende:
Mijn kaakchirurg kon de tering krijgen met z'n ibo's, vraag om paracetamol met codeïne, dat werkt pas.
Heel erg gezond voor je lever!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:12 schreef Lauren. het volgende:
[..]
Nee, max zou iets van 3000 mg zijn (wat een week zou mogen), daar kom ik niet aan.
Heb verder geen maagklachten, dus dat lijkt me idd onnodig om voor naar de huisarts te gaan.
De combinatie ibuprofen en paracetamol doet t wel goed
Op korte termijn kan de lever dit wel aan.. (Maar of ze er zelf goed van wordt, blijft dat is maar de vraag..)quote:
Paracetamol tast niet de maagwand aan, althans onvoldoende bewezen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:05 schreef twiFight het volgende:
Je kunt er idd paracetamol naast slikken. Doe dit niet te gortig en te lang, want beide kunnen je maagwand aantasten. Ibuprofen iets meer dan paracetamol
Een maagremmer maar liefst, zodat de maag zich niet ledigt oid?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:39 schreef Terrorizing_Cookie het volgende:
Ik zou even maagremmers vragen aan je huisarts.
Hahahaha neeeeee.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:51 schreef starla het volgende:
[..]
Paracetamol tast niet de maagwand aan, althans onvoldoende bewezen.
[..]
Een maagremmer maar liefst, zodat de maag zich niet ledigt oid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |