abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85243403
Net een nieuwe laptop, nu word me gevraagd de partitie in te stellen:
''De vaste schijf wordt voor efectief gebruik verdeeld in twee partities (station C: en D:). Door belangrijke gegevens op back-upimages van station C: op te slaan op station D: kan gegevensverlies worden voorkomen en kan het systeem eenvoudig worden hersteld bij beschadiging''
Totale capaciteit van vaste schijf is 298,09 GB.

Ik heb geen flauw idee welke partitiegrootte ik het beste kan aanhouden, aangezien mijn huidige pc dit niet heeft.
In welke verhouding kan ik dit het beste doen?
Ja en dus?
pi_85243670
uhm, niet? gewoon niet kapot maken xD
zo nu en dan extern backuppen, veel efficienter. Back-up op dezelfde schijf is echt doelloos :P
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_85243776
Dus die D: schijf gewoon klein laten? :P
Ik gebruik mn andere pc al 3 jaar en daar heb ik nog nooit wat mee gehad qua gegevensverlies..
Ja en dus?
pi_85253279
M'n broer had met zijn Samsung notebook hetzelfde gezeik met een aparte D:

Het is echt nutteloos... regel een externe USB schijf en zet daar eventuele images op. Kan je je complete harde schijf gebruiken (dus die hele D: wegpleuren als je wilt). Besides, als je harde schijf naar de eeuwige jachtvelden gaat, zijn anders je backups ook weg :')

Het eerste wat ik bij die vage OEM machines doe, is vanaf een echte Windows DVD starten zonder meegeleverde troep, en de schijf opnieuw indelen en formatteren.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:27:36 #5
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_85253508
Wat een gelul hier.

Ja een D: schijf is belangrijk. Je vergeet altijd spullen te kopiėren naar een externe schijf, en dan ineens is de Windows naar de knoppen, en alles is dan foetsie.
Met het besturingssysteem op een aparte partitie kun je gewoon windows opnieuw installeren zonder dat je de data op de D: schijf kwijt bent.

D: Schijf, ik zeg doen!

Ik zou 50 GB voor de C: schijf nemen en de rest 250 GB voor de D: schijf. Het kan minder voor de C: schijf maar ik neem het altijd ruim, wel zo lekker.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:48:57 #6
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_85254476
* HiDiHo heeft C 400GB + D 100GB
werkt wel makkelijk dat ik alle downloads en films apart hou

mijn laptop heeft trouwens een 'verborgen' recovery partitie
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_85269028
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:27 schreef ZodiaX het volgende:
Ja een D: schijf is belangrijk. Je vergeet altijd spullen te kopiėren naar een externe schijf, en dan ineens is de Windows naar de knoppen, en alles is dan foetsie.
Met het besturingssysteem op een aparte partitie kun je gewoon windows opnieuw installeren zonder dat je de data op de D: schijf kwijt bent.
Dat dus.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')