Liever niet, maar als dat echt veel beter is wil ik het best overwegen, wat zou dan een goede hardhout soort zijn?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:28 schreef Uitlaat het volgende:
als je niet voor hardhout wilt gaan is watervast verlijmt multiplex volgensmij je enige optie...
wel ff in de lak/beits zetten natuurlijk
Dikte is ongeveer 40mm dus dan zou ik 2 platen op elkaar moeten gaan verlijmen, zou zoiets 2 a 3 jaar meegaan? dat is voor mijn in principe wel genoeg.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:41 schreef densmee het volgende:
wat is de dikte ongeveer,
ik denk dat watervast multiplex ook zeker wel geschikt is, of anders betonplex
Dat ziet er wel gelikt uit zeg! Kost ook wel flink wat zeker? Bij mij doet het uiterlijk er niet zo toe, het is toch een lelijk bootje.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:43 schreef Logical het volgende:
Laatste keer dat ik m'n spiegel vervangen heb gebruikte ik Frans eiken...
[ afbeelding ]
Dat hout lijkt op geen enkele manier op eikenhout. Het heeft geen nerf, geen spiegels en de kleur klopt van geen kanten. Ik denk dat dit ook tropisch hardhout is (omdat een duidelijke nerf ontbreekt).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:43 schreef Logical het volgende:
Laatste keer dat ik m'n spiegel vervangen heb gebruikte ik Frans eiken...
[ afbeelding ]
Geen idee, komt misschien door de 6 lagen lak, waarvan de laatste laag nog nat was?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 06:44 schreef JurriaanK het volgende:
Dat hout lijkt op geen enkele manier op eikenhout. Het heeft geen nerf, geen spiegels en de kleur klopt van geen kanten. Ik denk dat dit ook tropisch hardhout is (omdat een duidelijke nerf ontbreekt).
Dat is een mahoniesoort zeer waarschijnlijk. In ieder geval zeer zeker geen eiken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:47 schreef Logical het volgende:
[..]
Geen idee, komt misschien door de 6 lagen lak, waarvan de laatste laag nog nat was?
Ik kreeg het cadeau van een botenbouwer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |