Nadeel van die specifieke builds dat ze online zelden goed uitpakken. Tevens kan je de AI makkelijk verslaan omdat hij altijd dezelfde domme dingen doet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:40 schreef Cudles het volgende:
Insane AI verslagen met mijn nieuwe TvT build. Na je OC, simultaan 6 rax neergooien. Stim en Combat shield op eerste rax researchen. Met behulp van bunkers de eerste pushes tegenhouden, en dan als je je eerste reactord medvacs heb, ga je expanden. En eindeloos veel marines bouwen.
Ik had wel geluk dat ik al zijn tanks met een highground advantage kon killen. Zijn viking en medvac voor spotting had ik natuurlijk binnen 2 seconden kapot geknald. Hele zooi medvacs erbij, zodat jij unlimited kan stimmen en klaar ben je.
Tsja, ik moet nog even uitzoeken hoe ik de build inbouw met me anti-reaper opening. Verder kan je em zo flexibel maken als je wilt denk ik. Tegen banshees, moet je gewoon een scan achter de hand houden, en dan turrets bouwen. Tegen siege tanks is het inderdaad misschien een probleem, maar moet je de immobility uitbuiten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nadeel van die specifieke builds dat ze online zelden goed uitpakken. Tevens kan je de AI makkelijk verslaan omdat hij altijd dezelfde domme dingen doet.
Wat de AI bijvoorbeeld dom doet is terugtrekken zodra jij aanvalt terwijl hij ook aanvalt, tegen de tijd dat hij terug is heb je z'n halve basis al aan gort geholpenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
[..]
Tsja, ik moet nog even uitzoeken hoe ik de build inbouw met me anti-reaper opening. Verder kan je em zo flexibel maken als je wilt denk ik. Tegen banshees, moet je gewoon een scan achter de hand houden, en dan turrets bouwen. Tegen siege tanks is het inderdaad misschien een probleem, maar moet je de immobility uitbuiten.
Moet misschien vikings bouwen om medvacs te beschermen tegen andere vikings, als ze een drop uitvoeren.
Voor mij iig eerste keer dat ik van de Insane AI won.
True, dat viel op. Maar trok hij niet terug omdat hij anders toch verloor? Anyway hier is het TL topic ervan. Het schijnt sowieso tegen protoss goed te werken. Al weet ik niet hoe ze dat met colossus oplossen. Waarschijnlijk met een paar ghosts ertussen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat de AI bijvoorbeeld dom doet is terugtrekken zodra jij aanvalt terwijl hij ook aanvalt, tegen de tijd dat hij terug is heb je z'n halve basis al aan gort geholpen
Probeer je niet vast te bijten op een specifieke strategie. Day 9 heeft hier hele goede tips voor over hoe je je spel uit moet bouwen en waar je op moet letten. BO is natuurlijk wel belangrijk, maar ik kan je iig vertellen dat je never nooit 6 rax tegelijkertijd kunt financieren uit 1 basis. Weet niet of het 3 of 4 rax zijn, maar sowieso heb je 300 mineralen verkwist vroeg in het spel. Dat hadden 6 marines kunnen zijn, of een extra upgrade. Wat ik vooral uit je verhaal opmaak is dat je te vaak geld opgehoopt hebt en dan die 6 rax nodig hebt om units te produceren (en je opgehoopte geld laat je dit doen). Laat zelf ook teveel geld ophopen en ben de laatste potjes echt heel erg aan het focusen op mijn macro game. Werkt iets anders voor zerg, maar het principe van geld laaghouden, productie hoog is wel hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
[..]
Tsja, ik moet nog even uitzoeken hoe ik de build inbouw met me anti-reaper opening. Verder kan je em zo flexibel maken als je wilt denk ik. Tegen banshees, moet je gewoon een scan achter de hand houden, en dan turrets bouwen. Tegen siege tanks is het inderdaad misschien een probleem, maar moet je de immobility uitbuiten.
Moet misschien vikings bouwen om medvacs te beschermen tegen andere vikings, als ze een drop uitvoeren.
Voor mij iig eerste keer dat ik van de Insane AI won.
Map control ben je sowieso al snel kwijt als Terran, vooral als je mech gaat. Een bio-army werkt dit juist tegen, waardoor je met stim snel expo's kan snipen. En voor de goede orde, ik spaar die 750 minerals dus op, om 6 rax's tegelijk te kunnen bouwen. Niet omdat ik mijn productie niet hoog kan houden. Als die raxes er eenmaal staan, heb ik geen probleem om al die minerals te spenden. Je hebt immers veel productie gebouwen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:36 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Probeer je niet vast te bijten op een specifieke strategie. Day 9 heeft hier hele goede tips voor over hoe je je spel uit moet bouwen en waar je op moet letten. BO is natuurlijk wel belangrijk, maar ik kan je iig vertellen dat je never nooit 6 rax tegelijkertijd kunt financieren uit 1 basis. Weet niet of het 3 of 4 rax zijn, maar sowieso heb je 300 mineralen verkwist vroeg in het spel. Dat hadden 6 marines kunnen zijn, of een extra upgrade. Wat ik vooral uit je verhaal opmaak is dat je te vaak geld opgehoopt hebt en dan die 6 rax nodig hebt om units te produceren (en je opgehoopte geld laat je dit doen). Laat zelf ook teveel geld ophopen en ben de laatste potjes echt heel erg aan het focusen op mijn macro game. Werkt iets anders voor zerg, maar het principe van geld laaghouden, productie hoog is wel hetzelfde.
Dat je met die strat de AI kunt verslaan geloof ik, maar als je meteen na je OC 6 rax neergooit en je tegenstander doet een early push met een stel hellions, marines en marauders (uit 1 of 2 rax en een factory) kun je dat niet tegenhouden: je geeft je tegenstander in principe een vrijbrief om mapcontrol te pakken. Hij kan dan zonder problemen zijn exp pakken en misschien zelfs een 3e exp.
NTT is nu een pokerspeler, een succesvolle overigens.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:34 schreef Revje1 het volgende:
[..]
Als je veel sc1 online heb gespeeld en een beetje aandacht heb voor de progamers is Nazgul en NTT geen onbekende.
Ntt stopte volgens mij toen sc nog veel gespeeld werd Nazgul niet.
Zij waren de beste scers van nederland en draaide met de top van de wereld mee.
Snel siege tanks, snel missle turrets. Dat duurt ook even. En ik heb nog weinig Terrans gespeeld die fast Expanden zodra ze niet een usual Terran opening zien. En je geeft zelf al aan dat hij ook gelijk gaat turtlen om schade van een rare cheese/strategie te voorkomen. Waarom zou ie dan ook gelijk zijn natural pakken? En als je dus tegen siege Tanks speelt, heb jij een hogere mobility.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:55 schreef andrew.koster het volgende:
Ja, maar dat is precies wat ik bedoel: je spaart vroeg geld op, waardoor je kwetsbaar bent en je tegenstander gratis zijn exp kan pakken. Als hij dan ofwel je 6rax gezien heeft ofwel je ze verstopt hebt en hij dus niets ziet (met z'n scan), dan weet hij dat er een of andere rare strat aankomt: snel siege tanks eruit, een bunker (of twee bouwen) en snel missile turrets bouwen, ben je direct veilig van willekeurig welke cheese een terran er op dat moment uit kan gooien. Overigens in TvT ben je absoluut niet map control kwijt (het is immers een mirror match). In andere matchups ook niet echt: ja, het is lastiger, maar je wall-in maakt het zodat het minder belangrijk is. Dat betekent niet dat je je tegenstander volledig vrij kunt laten, maar wel dat je met bijvoorbeeld een groepje hellions of marauders (tegen zerg respectievelijk toss) kunt gaan patrouilleren zonder bang te zijn voor je basis. Terwijl je nooit in een head-on zijn leger kunt pakken weet je wel wat er gebeurt en laat je zien dat je niet jezelf vrijwillig opsluit in je basis en hij dus niet zomaar alle expansions kan pakken: dat is onverdedigbaar, ook tegen zo'n kleine groep.
EMP is natuurlijk goed tegen toss, maar afhankelijk van de map wordt je hele leger inclusief ghosts gewoon vanaf high ground geroosterd terwijl jij eronder staat. Ook al heb je vision, 9 range tegen 6 maakt het onmogelijk. Als een toss dit soort spel ziet kan hij meteen colossus/stalker gaan en met 1 photon cannon zijn ramp afblokken. Natuurlijk is het geheel afhankelijk van of hij het scout, maar een all-in build order pakken en die perfectioneren maakt je geen goede speler. Zodra je namelijk wat anders moet doen heb je geen idee hoe je moet spelen. De 1-1-1 strat is juist zo sterk want je kunt er alle kanten mee op. Je kunt alsnog een bioball bouwen, maar met tank support, of je kunt er heavy mech mee techen. Het is een hele open manier om het spel te openen, waar lastig op te antwoorden is. Het is veilig en veelzijdig. TvT weet ik overigens heel weinig van, dus geen idee of 1-1-1 ook tegen terran goed is, maar een all-in rush zal je spelletjes winnen, maar het is absoluut niet onverslaanbaar (*bijna* al die strats zijn er in beta uitgewied): als je doel is om eerste te staan in gold league (of misschien zelfs platinum( zal het goed werken. Als je doel is om goed te spelen, is het niet het antwoord.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:34 schreef Cudles het volgende:
[..]
True, dat viel op. Maar trok hij niet terug omdat hij anders toch verloor? Anyway hier is het TL topic ervan. Het schijnt sowieso tegen protoss goed te werken. Al weet ik niet hoe ze dat met colossus oplossen. Waarschijnlijk met een paar ghosts ertussen?
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=137023
Tja, dat is het dus: misschien is het TvT een ontzettend goede strategie en kun je het uitbouwen. De strategie genoemd op teamliquid is heel erg bedoeld als een all-in rush. Als bioball > mech, dan zal dit natuurlijk een standaard TvT play zijn, maar ik zie dit echt niet winnen van iemand die 2/3 van jouw investering in hellions met blauw vuur doet. Dan heeft hij twee siege tanks op high ground staan en zijn exp gepakt. Overigens 6 rax op 18 supply is belachelijk vroeg. En dan had je ook 2 bunkers? Had je 10 SCVs of zo? Dat is echt wel een all-in.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef Cudles het volgende:
[..]
Snel siege tanks, snel missle turrets. Dat duurt ook even. En ik heb nog weinig Terrans gespeeld die fast Expanden zodra ze niet een usual Terran opening zien. En je geeft zelf al aan dat hij ook gelijk gaat turtlen om schade van een rare cheese/strategie te voorkomen. Waarom zou ie dan ook gelijk zijn natural pakken? En als je dus tegen siege Tanks speelt, heb jij een hogere mobility.
En over vroeg kwetsbaar zijn. Met 2 bunkers heb ik de eerste timing push van de AI tegengehouden ( met zelfs 2 thors). Dus zo kwetsbaar ben je zelf ook niet, zolang je scv's maar laat repairen.
Je hebt alleen die window dat je kwetsbaar bent als je die 6 rax bouwt op 18 supply.
Ach jah. Tegen zerg ga ik wel gewoon 1/1/1. En protoss vaak ook. Of Ghost / Marines en dan later Mech. Ik sta nu 43 platinum. Rankde eerst op 6. En daar niet gekomen door cheese/ all-in builds. Maar ik ben terug gevallen door veel TvT te verliezen (en bij andere matchups ook potjes natuurlijk verloren omdat ik gewoon slechter was dan mijn tegenspeler). Daarom was ik op zoek naar een andere strategie. Maar het lijkt toch dat 1/1/1 TvT de enige manier is viable de ladder te beklimmen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:09 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Tja, dat is het dus: misschien is het TvT een ontzettend goede strategie en kun je het uitbouwen. De strategie genoemd op teamliquid is heel erg bedoeld als een all-in rush. Als bioball > mech, dan zal dit natuurlijk een standaard TvT play zijn, maar ik zie dit echt niet winnen van iemand die 2/3 van jouw investering in hellions met blauw vuur doet. Dan heeft hij twee siege tanks op high ground staan en zijn exp gepakt. Overigens 6 rax op 18 supply is belachelijk vroeg. En dan had je ook 2 bunkers? Had je 10 SCVs of zo? Dat is echt wel een all-in.
EDIT: maar ik ga nu spelen. Speel zerg, als je het tegen Z wil testen, voeg me maar toe. Mijn info is ergens op pagina 4 of 5 (als het niet al in de OP staat).
"Genaaid"quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:02 schreef McGilles het volgende:
Net met Katth wat 2v2 matches gespeeld, het begon goed en we wonnen gelijk de eerste 2 maar toen werden we 2x genaaid door zergling rushes, irritant dat we de ingang niet dicht konden bouwen in die map en was net 20 seconden te laat met mijn 2e barracks.
Op het eind nog even 2 potjes gewonnen met Terran/Protoss. Rush konden we tegenhouden, gelukkig dit keer wel goede defense gebouwd. Daarna voids in aanval en toen was het over en uit
Haha, I won't. Ik leer ze alleen te herkennenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:53 schreef andrew.koster het volgende:
Okee, doe maar of ik niets heb gezegd. Maar niet alle noobs all-in builds aan gaan leren heh, daar hebben ze al genoeg van in brons
Zerg spelen heeft 1 voordeel: ZvZ is maximaal bij T2 al afgelopenKun je met TvT trouwens niet met medivac drops of ravens flink gaan zieken? Dan moet het toch sneller gaan?
Huh? Weet niet welke officiele website jij kijkt, maarreh...quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:28 schreef NietTeVolgen het volgende:
Zijn de minimale specs voor windows het zelfde voor OSX?
* heb gegoogled, maar zelfs op de officiele site staat bij spec info coming soon*
Ja als je daar maps aanvinkt worden die minder snel geselecteerd als je aan het zoeken bent naar games.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:40 schreef Simsfan88 het volgende:
Even door de duidelijkheid, de 3 maps die ik hier aanvink, die krijg je dan minder snel toch? Mijn Engels is niet geweldig, vandaar deze vraag.
[ afbeelding ]
Snap je wel wat van het hele Starcraft verhaal dan?quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:40 schreef Simsfan88 het volgende:
Even door de duidelijkheid, de 3 maps die ik hier aanvink, die krijg je dan minder snel toch? Mijn Engels is niet geweldig, vandaar deze vraag.
[ afbeelding ]
ook emt slecht Engels kom je een heel eind. Je hebt gelijk. less frequently is minder regelmatig. (dus minder vaak)quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:40 schreef Simsfan88 het volgende:
Even door de duidelijkheid, de 3 maps die ik hier aanvink, die krijg je dan minder snel toch? Mijn Engels is niet geweldig, vandaar deze vraag.
[ afbeelding ]
True, maar dacht, vraag het tóch even na, want ik zou het logischer vinden als je op maps kon stemmen die je juist wél graag wil.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Snap je wel wat van het hele Starcraft verhaal dan?Vote against lijkt me toch vrij duidelijk...
Houd jij van kaas ?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:47 schreef Game_Error het volgende:
Ik heb me net toch een episch potje van 1,5 uur gespeeld. Gelukkig kwam ik uiteindelijk als sterkste uit de bus omdat ik vroeg in het potje al de meerderheid van de map onder mijn controle had. Helaasfaalde mijn 6 rax marine rush dus moest ik gaan techen. uiteindelijk met thors en van die enorme vliegschepen hem kapot gemaakt door elke uitbreiding van hem tegen te werken. Hij had zijn basis echter vol met anti air en van die artilerie tanks dus ik kwam er maar niet in. uiteindelijk was het toch gelukt omdat ik bij een andere basis zijn viking squad met enorm veel marines nipt versloeg.
Fokking epic
Klopt ook, of je nou in silver of platinum zit maakt niet heel veel uit hoor, nu nog niet iig. Een goede speler hoeft maar 2 potjes te verkloten tijdens zijn 5 placement matches en hij zit in zilver, terwijl een noob toevallig een paar keer geluk kan hebben en zo in gold/platinum komt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet silver nog vaak genoeg te verkloten in 1v1. Speelt 2v2 gold en 3v3 platinum dus ik snap er allemaal niks meer van. In platinum zitten ook zat noobs en silver ook weer pro's
Geef is spelernamen, volgens mij zat ik net bij jouquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:15 schreef CantFazeMe het volgende:
Echt weer he, zuigelijke teammates weer op 4vs4. Doen maar lekker niks
Weet ik niet meer..quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:20 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Geef is spelernamen, volgens mij zat ik net bij jou
Hoe kan je nou 2v1 verliezen? Wat deze jullie en wat deed hij?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:59 schreef Salamando het volgende:
ik en mijn maatje tegen een dubbel protoss, wij rushen één van hen die voor instant void rays gaat, hij leaved nadat we een stargate vernietigd hebben () zijn maatje kan hem genoeg coveren, en wint 2v1 van ons
janken
Die ene dude is gewoon stuk beter, shit happensquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoe kan je nou 2v1 verliezen? Wat deze jullie en wat deed hij?
we konden de base van degene die leavede niet afmaken, dus had hij gewoon dubbele income + alle resources die de leaver nog had (dat waren er veel, hij had pas 2 units gemaakt ofzo). Hij kon ons dus outspammen aangezien wij gerusht haddenquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoe kan je nou 2v1 verliezen? Wat deze jullie en wat deed hij?
Alles versus AI is makkelijk met cannon rush.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:54 schreef Wriggles het volgende:
Outmatched: 2 Insane A.I. (achievement) is echt makkelijk op Twilight Fortress met cannon rush.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |