abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85164640
Was ik net zo leuk aan 't vertellen hoe je terran wall ins zo leuk kan verslaan, doe ik het nog fout... Ik maak inmiddels wel lekker expo's, maar ik vergeet m'n productie te upscalen. En ik doe nooit upgrades, ook een grote fout. Ik ben altijd ook zo lekker blocked door gas, zo irritant. Meer oefenen dus :(
pi_85169624
Zojuist de Insane Blitz achievement (Win van Insane A.I. binnen 5 min) gehaald. *O*
"The world is a mess and I just need to rule it!"
pi_85169999
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 01:45 schreef Wriggles het volgende:
Zojuist de Insane Blitz achievement (Win van Insane A.I. binnen 5 min) gehaald. *O*
das best vlot, zerg rush?
pi_85170061
Cannon rush met Protoss. :')
pi_85170143
dat was mn 2e gok :P.
pi_85170287
Denk ook niet dat zerg rush werkt, A.I. had al 3-4 barracks ofzo tegen de tijd dat ik 3 cannons had, maar hij durfde maar niet aan te vallen met z'n marines. :P
pi_85170513
Ah ok, ja ik speel nooit tegen ai maar dan weet ik dat zerg rush niet hoef te proberen :P. Misschien werkt het in een kleine map. Hmm ga het toch eens proberen
pi_85170751
het lukte. heb in 4:16 gewonnen. Maar krijg geen achievement ...?

ah het is gelukt. Ik deed de eerste keer single player tegen ai. Nu deed ik multiplayer vs insane ai en dan krijg je wel achievements. Waren er in 1 keer 5 :P.

[ Bericht 67% gewijzigd door zforces op 12-08-2010 02:28:53 ]
pi_85170895
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:18 schreef zforces het volgende:
het lukte. heb in 4:16 gewonnen. Maar krijg geen achievement ...?
Heb je wel Custom Game gedaan? (Single Player -> Play versus A.I. werkt niet)
pi_85171040
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:23 schreef Wriggles het volgende:

[..]

Heb je wel Custom Game gedaan? (Single Player -> Play versus A.I. werkt niet)
kwam erachter:P
pi_85174381
Nieuwe build aan het proberen met zerg. Kreeg veel proxy tegen dus probeer nu 12pool 14 hatch (afhankelijk van de spawnlocation) met een fast spine. Direct 6 zergs en scout over de gehele map. Enige probleem is, het faalt hard tegen een 3gate of een snelle 1-1-1. Kan niet snel genoeg techen naar hydras met +1 attack. Iemand al ervaring met de 12pool 14hatch tegen proxys ?

op plat, maar gold / silver wordt het niet veel anders door :)
pi_85175136
Kom anders in bronze league ook zeer goede op elkaar ingespeelde spelers tegen. Ik heb inmiddels ook in verschillende teams gespeeld. Helaas nog niet verder gekomen dan zilver en bronze. Aangezien ik telkens in 3vs3 een maat hebt die al wel 1400 pntz in campaigne heeft gehaald maar nog amper MP heeft gespeeld :P
I'm not the man you think I am!
pi_85175296
Trouwens, waarom speelt iedereen zo graag 3-3 en 4-4 ? Het is een groot bunker/cannon/turtle/tech festijn, komt bijna geen tactiek aan te pas.

Speel liever 1-1 , krijg je ook niet die 'team suxxxxxx' commentaren :)

maarja, persoonlijke voorkeur ^^ valt me alleen op dat ik een van de weinigen ben
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:34:49 #39
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85175464
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Trouwens, waarom speelt iedereen zo graag 3-3 en 4-4 ? Het is een groot bunker/cannon/turtle/tech festijn, komt bijna geen tactiek aan te pas.

maarja, persoonlijke voorkeur ^^ valt me alleen op dat ik een van de weinigen ben
Omdat ik vrienden heb.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85175698
Aaaah, moet ff stoom afblazen. Gister op zo'n vervelende wijze een potje verloren. ZvZ begon met hordes lings en elkaar een beetje etteren, maar was ondertussen richting mutas aan het techen terwijl hij nog geen lair had. Zijn lings sloten me inmiddels wel een beetje op, maar de eerste mutas kwamen eruit. Inmiddels had hij wel een paar hydras in z'n main en burrow tech, dus zijn inmiddels overmacht aan lings direct aanvallen was zinloos. Snel z'n exp bij de gold minerals verwoest en een kijkje in z'n main. Kon net z'n hydra den verwoesten voor ik redelijk gehavend weg moest wezen. Ondertussen waren zijn lings weer in m'n basis en probeerden ze de spire dood te maken, maar de paar mutas die inmiddels weer gespawned waren verhielpen dit. Dus weer met een paar mutas naar z'n basis om z'n 2 queens en 4 hydras aan te pakken en zijn mineral line te vernietigen. Ondertussen weer 2 mutas gespawned, maar zijn lings hebben inmiddels mijn supply line vermoord (en ik de zijne). Omdat ik twee mutas als verdediging heb ben ik niet zo bang voor een base rush, maar hij gaat ervoor. Spire en hatchery vallen, terwijl hij twee hatcheries heeft en mijn mutas er dus wat langer over doen.

Uiteindelijk had hij 5 lings over na de broodlings uit mijn gebouwen en verlies ik het omdat ik denk dat zijn lings dood zijn en ik mijn 2 extra mutas mee neem naar zijn basis. Dubbel stom omdat ik een hatchery probeerde te bouwen waar ze geburrowed waren en niet door had dat zijn lings de reden waren dat ik daar niet kon bouwen. Dubbel stom! Toen ik doorhad dat mijn gebouwen bijna op waren snel geprobeerd op een andere plek te bouwen, maar een fractie van een seconde te laat :S
pi_85177187
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:34 schreef Katth het volgende:

[..]

Omdat ik vrienden heb.
SC2 vrienden ;( :')
Facts don't care about your feelings
pi_85177560
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

Omdat ik vanuit mijn Tiberian Sun tijd nog heel veel oude clanmaten ken waarmee ik eindelijk na 10 jaar weer een game heb gevonden die we allemaal weer super vinden. In de tussentijds was de een CS gaan spelen, ander RTCW en weer een ander COD.

En het is gewoon super relaxed op teamspeak beetje taxs bespreken, maar vooral op elkaar zeiken als iemand ergens steken laat vallen. Als je al zo lang met elkaar speeld boeit dat niet.... maar maakt het juist intenser en leuker....

Ennuh in de tactiek vergis je je, want 3vs3 gaat gewoon om map control zeker op de grotere mappen!! En je wilt niet weten hoeveel spelers daar waardeloos in zijn...
pi_85177678
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 09:44 schreef andrew.koster het volgende:
Aaaah, moet ff stoom afblazen. Gister op zo'n vervelende wijze een potje verloren. ZvZ begon met hordes lings en elkaar een beetje etteren, maar was ondertussen richting mutas aan het techen terwijl hij nog geen lair had. Zijn lings sloten me inmiddels wel een beetje op, maar de eerste mutas kwamen eruit. Inmiddels had hij wel een paar hydras in z'n main en burrow tech, dus zijn inmiddels overmacht aan lings direct aanvallen was zinloos. Snel z'n exp bij de gold minerals verwoest en een kijkje in z'n main. Kon net z'n hydra den verwoesten voor ik redelijk gehavend weg moest wezen. Ondertussen waren zijn lings weer in m'n basis en probeerden ze de spire dood te maken, maar de paar mutas die inmiddels weer gespawned waren verhielpen dit. Dus weer met een paar mutas naar z'n basis om z'n 2 queens en 4 hydras aan te pakken en zijn mineral line te vernietigen. Ondertussen weer 2 mutas gespawned, maar zijn lings hebben inmiddels mijn supply line vermoord (en ik de zijne). Omdat ik twee mutas als verdediging heb ben ik niet zo bang voor een base rush, maar hij gaat ervoor. Spire en hatchery vallen, terwijl hij twee hatcheries heeft en mijn mutas er dus wat langer over doen.

Uiteindelijk had hij 5 lings over na de broodlings uit mijn gebouwen en verlies ik het omdat ik denk dat zijn lings dood zijn en ik mijn 2 extra mutas mee neem naar zijn basis. Dubbel stom omdat ik een hatchery probeerde te bouwen waar ze geburrowed waren en niet door had dat zijn lings de reden waren dat ik daar niet kon bouwen. Dubbel stom! Toen ik doorhad dat mijn gebouwen bijna op waren snel geprobeerd op een andere plek te bouwen, maar een fractie van een seconde te laat :S
Met mutas ga ik altijd eerst voor z'n harvestertjes killen, dat gaat zo ontzettend snel :) Waarschijnlijk als je dat eerst had gedaan en daarna z'n hydra den was het easy win :P
pi_85177725
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:53 schreef l3laster het volgende:

[..]

Omdat ik vanuit mijn Tiberian Sun tijd nog heel veel oude clanmaten ken waarmee ik eindelijk na 10 jaar weer een game heb gevonden die we allemaal weer super vinden. In de tussentijds was de een CS gaan spelen, ander RTCW en weer een ander COD.

En het is gewoon super relaxed op teamspeak beetje taxs bespreken, maar vooral op elkaar zeiken als iemand ergens steken laat vallen. Als je al zo lang met elkaar speeld boeit dat niet.... maar maakt het juist intenser en leuker....

Ennuh in de tactiek vergis je je, want 3vs3 gaat gewoon om map control zeker op de grotere mappen!! En je wilt niet weten hoeveel spelers daar waardeloos in zijn...
Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:01:02 #45
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_85177831
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:57 schreef McGilles het volgende:

[..]

Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?
Ik heb precies hetzelfde. Gebruik vaak gewoon ventrilo of skype.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_85178016
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:57 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik gebruik de ingame optie niet (ook nog niet eens geprobeerd) maar tis gewoon vanzelfsprekend om tijdens het gamen op teamspeak2 te zitten of ventrilo (hangt er vanaf met wie ik speel)

Maar het vergroot het speel plezier gewoon om je maten in nood te kunnen helpen door ze of wat defense te geven of gewoon offense is de beste defense en dus zijn aanvaller vol aan te vallen. Heerlijk :P
pi_85178120
Sta trouwens nog steeds niet in de OP :P

FoKnick: McGilles
SC2nick: Mimango#998
pi_85179125
Hm, reaper geraped in base :{.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_85180160
Gianthuust - Gianthuust - #450

Sta op 18/15 Gold
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
pi_85183133
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Nieuwe build aan het proberen met zerg. Kreeg veel proxy tegen dus probeer nu 12pool 14 hatch (afhankelijk van de spawnlocation) met een fast spine. Direct 6 zergs en scout over de gehele map. Enige probleem is, het faalt hard tegen een 3gate of een snelle 1-1-1. Kan niet snel genoeg techen naar hydras met +1 attack. Iemand al ervaring met de 12pool 14hatch tegen proxys ?

op plat, maar gold / silver wordt het niet veel anders door :)
Dat hangt toch vooral van de proxy af. Heb je het over een 3gate proxy? Dan heb je het sowieso te lang door laten bouwen. Als je het over toss hebt snap ik je 1-1-1 niet helemaal (bedoel je gateway, stargate en robotics bay?). Als die geproxied worden snap ik er al helemaal niets meer van. Iets meer uitleg en ik kan misschien helpen, maar het probleem lijkt me niet in je specifieke taktiek tegen proxies maar in het scouten ervan. Als je veel geproxied wordt, moet je beter scouten. Tegen terran vind ik het sowieso leuk om een van mijn eerste drones naar zijn basis te sturen. Ten eerste ben je er meestal voor zijn SCV aan de supply depot begint en kun je die heerlijk etteren. Ten tweede zie je vreemde dingen als reaper rush, bunker rush of rax proxies makkelijk aankomen. Ten derde als hij je niet ziet kun je zelf altijd opteren voor een hatchery proxy, wat erg leuk is.

Tegen toss stuur ik mijn eerste overlord naar zijn basis en mijn 8e drone doet een rondje op mijn eigen platform en daarna natural om verborgen pylons te zoeken. Zie je die, kun je 10poolen en er snel mee afrekenen. Zie je ze niet, dan kun je je gebruikelijke taktiek doen. Evt. kun je ook hetzelfde doen als bij een terran: starting drone naar zijn basis sturen waar je ofwel zelf kunt proxyen of kunt zien dat hij geen pylon/gateway aan het bouwen is en er dus iets raars aan de hand is.

Als afsluiter: tegen Zerg vind ik het suicidaal om iets anders dan 10pool te doen, want als hij 6poolt en jij 14poolt ben je dood. 10pool zit er netjes tussenin: op tijd om een 6pool af te stoppen, maar nog genoeg economie om niet te veel te lijden: als hij 14poolt kun je dan snel 6 lings erheen sturen om hem te etteren, waardoor de economische voordelen van 14pool toch weer gelijk getrokken worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')