abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85248678
Ik vind de foto's niks behalve de eerste en laatste van de OP. Ze heeft een sierlijke houding daar, maar verder komt dat totaal niet terug. Die zon is wel heel tof.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_85249668
quote:
deze serie vind ik heel charmant en stijlvol :Y ^O^
Mooie poses,wederom mooie lichtval (is wel jouw kenmerk aan het worden) en gave setting :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:52:38 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_85254651
Ehmmm wow _O_ Die benen O+

Ehmmm fotografisch... *hersteld zich: Erg gave serie wat mij betreft. In de eerste foto's vind ik de zonnestralen erg gaaf, maakt de foto lekker zomers en dynamisch. Je ziet haar haast op je af lopen ^O^

De twee met zonnebril vind ik wat minder, niet zozeer fotografisch, maar het doet me zo gewoon niet echt wat, kan geen contact krijgen met de persoon op de foto zeg maar.

9 en 10 vind ik verder wat te korrelig, verder wederom uitermakte netjes :Y Mooi licht, de omgeving trekt ook niet de aandacht van het model weg of omgekeerd, het past ergens wel bij elkaar vind ik.

Ik ben onder de indruk :D Zowel van de foto's als van het model :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_85339550
Tassie & Chanty bedankt voor de complimenten!

Chanty, hoe zou jij een foto met zonnebril nemen? Of bedoel je het zo algemeen dat je op een portretfoto altijd de ogen wil kunnen zien?

9 en 10 hebben me trouwens wel een contact opgeleverd dat een commerciële opdracht zou kunnen worden. Hell yeah! *O*

Klikbaar voor groter

11.

12.

13.

[ Bericht 57% gewijzigd door photolex op 16-08-2010 10:24:25 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:28:16 #30
52229 Chanty
pi_85339779
Ik bedoel het meer algmeen. Maar de ogen hoeven natuurlijk niet altijd zichtbaar te zijn (hangt ook weer af van de sfeer op de foto), maar het stoort me hier omdat ik weet nu dat ze naar 'mij' kijkt maar ik kijk alleen tegen twee bruine glazen aan :P Ik zou iets meer afstand nog nemen van het model zodat er wat meer omgeving bij komt nog. Dan is het contact wat minder direct. Of laat haar elders heenkijken. En als je van deze afstand met zonnebril schiet zou het misschien leuk zijn als ze hem net een beetje omlaag zet en je speels over de bril aankijkt.
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:30:35 #31
52229 Chanty
pi_85339827
Heerlijk O+ Die had je moeten schieten voor de laatste wedstrijd joh! :o

Ik heb er niks op aan te merken. Lekkere lichtinval, prachtige pose ook op 11 en een lekkere spontane lach op 13.
pi_85340000
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:28 schreef Chanty het volgende:
Ik bedoel het meer algmeen. Maar de ogen hoeven natuurlijk niet altijd zichtbaar te zijn (hangt ook weer af van de sfeer op de foto), maar het stoort me hier omdat ik weet nu dat ze naar 'mij' kijkt maar ik kijk alleen tegen twee bruine glazen aan :P Ik zou iets meer afstand nog nemen van het model zodat er wat meer omgeving bij komt nog. Dan is het contact wat minder direct. Of laat haar elders heenkijken. En als je van deze afstand met zonnebril schiet zou het misschien leuk zijn als ze hem net een beetje omlaag zet en je speels over de bril aankijkt.
Goeie opmerkingen. Ik denk maar eens een zonnebril-special te gaan doen. Het is zo'n accessoire waar veel mee te spelen valt.

quote:
Heerlijk O+ Die had je moeten schieten voor de laatste wedstrijd joh! :o
Dat was de bedoeling ook! Maar de shoot moest één week worden uitgesteld, waardoor ik nèt te laat was :'(
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:42:54 #33
52229 Chanty
pi_85340159
Zonde, wat mij betreft had je gewonnen ^O^
pi_85340263
O+ 11 en 13 zijn echt top ^O^
pi_85340588
Die met de watermeloen is prachtig. Bij de andere twee vind ik de schaduwpartijen wat te donker
People assume too much.
pi_85342359
#1, #9, #10 en #11 zijn mooi :9 ^O^ Ik vind de anderen niet zo heel pakkend op de een of andere manier. Iets teveel in een grijs gebied tussen overduidelijk geposeerd en natuurlijk.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_85346916
@Chanty: Damn!

;)

@Tassie: Thanks!

@Very: Mee eens, maar krijg ze anders helaas niet in 8bit verpakt: of overbelicht of onderbelicht op belangrijke plekken. Hoe zou jij dat aanpakken?

@P: Klinkt alsof je doorhebt dat het een beginnend model is ;)
Wat vindt je van 13 dan? Daar begon ze aan een lachstuip die een kwartier aanhield. We gingen na een minuutje beleefde stilte maar meedoen. Spontaner dan dat krijg je het niet hoor :D

[ Bericht 0% gewijzigd door photolex op 16-08-2010 13:57:51 ]
pi_85347445
Ik heb nu even heel snel vies met levels de schaduw rechtsonderin even aangepakt.
Dit is natuurlijk niet zo heel netjes, maar als je de tijd er voor neemt dan kan je met 1 a 2 correctielagen (levels + eventueel brightness/contrast) die schaduwen netjes reduceren.

People assume too much.
pi_85348139
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:39 schreef photolex het volgende:
@P: Klinkt alsof je doorhebt dat het een beginnend model is ;)
Wat vindt je van 13 dan? Daar begon ze aan een lachstuip die een kwartier aanhield. We gingen na een
minuutje beleefde stilte maar meedoen. Spontaner dan dat krijg je het niet hoor :D
Nee. Had ik niet door. In dat geval vind ik het zeker weten een toffe serie waar jullie trots op kunnen zijn. En #13 had ik nog niet zo goed bekeken, maar die ziet er wel erg spontaan uit :D Qua lach that is ;) Alleen die onderhoek zou misschien nog wat lichter mogen. Volgende keer nog meer werken met reflectieschermen?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_85348307
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:53 schreef very het volgende:
Ik heb nu even heel snel vies met levels de schaduw rechtsonderin even aangepakt.
Dit is natuurlijk niet zo heel netjes, maar als je de tijd er voor neemt dan kan je met 1 a 2 correctielagen (levels + eventueel brightness/contrast) die schaduwen netjes reduceren.

[ afbeelding ]
Dit is trouwens misschien niet het antwoord wat je zoekt ;)
Als je het in de foto zelf goed wilt krijgen, dan zoals PdeHoog zegt: meer reflectieschermen
People assume too much.
pi_85348741
@P: Thanks! We hadden 1 groot scherm mee. En nog veel meer stuff, zodat we twee keer op en neer moesten lopen van auto naar locatie. Dus jij zegt dat we nog meer mee moeten slepen? :'( ;)
Je hebt gelijk, uiteraard, maar damn, het spontane gaat er wel steeds meer af. Ik zit nu al stiekem te browsen naar studioflitsers met porty's...
@very: goeie bewerking. Thuis maar even bestuderen. De moderne fotograaf kan steeds minder zonder photoshop en ik moet me de meer geavanceerdere skills dringend eigen maken.
pi_85349009
Correctielagen in combinatie met maskers zijn naar mijn mening inderdaad onmisbaar voor het nabewerken van een foto. Al heeft een totaal onbewerkte foto uiteraard ook z'n charme.
People assume too much.
pi_85349377
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:27 schreef photolex het volgende:
@P: Thanks! We hadden 1 groot scherm mee. En nog veel meer stuff, zodat we twee keer op en neer moesten lopen van auto naar locatie. Dus jij zegt dat we nog meer mee moeten slepen? :'( ;)
Je hebt gelijk, uiteraard, maar damn, het spontane gaat er wel steeds meer af. Ik zit nu al stiekem te browsen naar studioflitsers met porty's...
Nee joh :o Zo'n schermpje is niet heel groot en maakt het licht een stuk natuurlijker dan met flitsers. Dat vind ik het mooie hier :Y
pi_85443272
Van het weekend me maar eens verder verdiepen in photoshop...

Hieronder de laatste foto's voor deze showcase. De mooiste platen zullen helaas verborgen blijven. ;(
Mochten ze ooit gepubliceerd mogen worden: watch this space ;)

Hoe dan ook: ik heb ontzettend veel plezier beleefd aan de dag, aan de shoot en aan jullie reacties.
Tips, truuks, advies en kritiek blijft welkom. Mariëlle bedankt voor je tijd, geduld en inzet. We zien elkaar snel weer!

14.

15.

16.

17.
pi_85443485
Jammer dat ze zo gigantisch poseert. Dan vond ik debsterr qua posities en houding zoveel beter!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_85443591
Leuke foto's, doe het je niet na. Nummer 4 en 13 zijn super, en de serie in de deuropening vind ik ook mooi. Leuk!
pi_85462510
Verdikkeme.. toen ik de eerste foto's zag vond ik het maar matig.. foto's zeiden niks speciaals en het waren meer "vakantie kiekjes" naar mijn mening..

Maar toen kwam je met de latere foto's (7 *; , 10 en 13 specifiek) en die vind ik echt erg goed. Vooral dat ze naar buiten kijkt maar je toch ziet hoe ze eruit ziet :Y
Lampjes fabrikant eerste klasse!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')