abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85135645
Brewster - Een man uit de Amerikaanse staat Massachusetts vreesde het ergste toen hij van zijn doktoren te horen zou krijgen wat hem al maanden hoestbuien bezorgde. Maar in plaats van een tumor bleek er een plantje in zijn linkerlong te groeien.

De artsen in het plaatsje Brewster vertelden Ron Sveden dat een erwt op de ongebruikelijke plek was gaan ontkiemen en was uitgegroeid tot een plantje van een centimeter of twee.

Sveden was in het ziekenhuis beland, nadat hij thuis was ingestort. Bij scans bleek zijn linkerlong het te hebben begeven. De doktoren vreesden dat kanker de boosdoener was, maar konden twee weken lang niets vinden. Totdat het plantje de verrassende boosdoener bleek te zijn.

Het vermoeden is dat een erwt die Sveden heeft gegeten via het verkeerde keelgat in de long terecht is gekomen, hoewel dat eigenlijk niet zou moeten kunnen. Sveden kon het weinig schelen. "Ik was vooral blij dat het geen kanker was," zegt hij.

Het plantje is verwijderd. Kort na de operatie kreeg hij door het ziekenhuis overigens erwten geserveerd. "Daar heb ik erg om gelachen en ze uiteindelijk toch maar opgegeten."

Bron: Telegraaf
pi_85135691
*zingt* Ik heb een plantje in m'n long, alleen voor jouuuhoouu
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:43:52 #3
104871 remlof
Europees federalist
pi_85135737
Wat een Telegraafbericht weer. Was het een komkommerplantje?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:44:39 #4
308046 toxic_virus
Very toxic and dangerous...
pi_85135766
lolzz
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:45:08 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85135791
He, hoort dit niet in [F&F]?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:45:08 #6
308046 toxic_virus
Very toxic and dangerous...
pi_85135792
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:43 schreef remlof het volgende:
Wat een Telegraafbericht weer. Was het een komkommerplantje?
erwt zegt hij toggg ZZZZZZZZZZZZZZ..... :Z
pi_85135886
juist :')
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:51:10 #8
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_85136032
quote:
Sparretak groeit in long van Rus
De 28-jarige Artyom Sidorkin meldde zich met hevige pijn in de borst bij het ziekenhuis van de Russische stad Izjevsk. Ook hoestte hij bloed op. Op een röntgenfoto werd iets ontdekt wat in eerste instantie als een tumor werd gekwalificeerd, maar een biopsie toonde aan dat zich daar sparrennaalden in bevonden. Dokter Vladimir Kamashev wist niet wat hem overkwam toen hij dat zag. Ook de patiënt had totaal geen weet van wat zich in zijn lichaam bevond. Een operatie was noodzakelijk. Er werd een sparrentak van maar liefst vijf centimeter uit de long gehaald. Vermoedelijk had de man een knopje van een sparrentak ingeademd en was deze in zijn long gaan groeien.

Bron: http://www.waarmaarraar.n(...)in_long_van_Rus.html
15-04-2009
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  Boks-Chick woensdag 11 augustus 2010 @ 13:16:25 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_85137026
Dat kan helemaal niet. Ook dat raarmaarwaar-verhaal niet. Je longen zijn een grote maas van miniscule buisjes. Daar kunnen helemaal geen plantjes, erwtjes of takken in komen. Lucht is krap an 'dun' genoeg. Water kan, maar ook maar hééééél weinig. Een paar mililiter vocht is al genoeg om je een fikse longontsteking te geven.
En als ze al wat zouden vinden en dat weg zouden willen halen, gaat dat gepaard met een stuk van de longen zelf ;).

edit: even een plaatje ter illustratie hoe longen er uit zien, mede omdat er nogal wat mensen zijn die in de veronderstelling zijn dat je longen twee zakken zijn. Dat is dus niet zo :P

[ Bericht 19% gewijzigd door BrandX op 11-08-2010 13:22:33 ]
lolwut
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:04:44 #10
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_85138956
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:16 schreef BrandX het volgende:
Dat kan helemaal niet. Ook dat raarmaarwaar-verhaal niet. Je longen zijn een grote maas van miniscule buisjes. Daar kunnen helemaal geen plantjes, erwtjes of takken in komen. Lucht is krap an 'dun' genoeg. Water kan, maar ook maar hééééél weinig. Een paar mililiter vocht is al genoeg om je een fikse longontsteking te geven.
En als ze al wat zouden vinden en dat weg zouden willen halen, gaat dat gepaard met een stuk van de longen zelf ;).

edit: even een plaatje ter illustratie hoe longen er uit zien, mede omdat er nogal wat mensen zijn die in de veronderstelling zijn dat je longen twee zakken zijn. Dat is dus niet zo :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Idd, en alles wat in de twee bronchiën komt hoest je er zo weer uit of je loopt er geen tijden mee rond.
Mijn hoaxradar begon ook erg hard af te gaan.
Hoe een erwt kan ontkiemen trouwens? Eet hij rauwe erwten?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_85139246
En er is ook zonlicht in je longen?? *mompelt iets van fotosynthese* oO<
pi_85142224
AD schrijft er ook over:

Ron Sveden: Celebgalz

[ Bericht 13% gewijzigd door WhateverWhatever op 11-08-2010 15:53:09 ]
pi_85145038
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:16 schreef BrandX het volgende:

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit is niet waar. Je hebt de grote luchtwegen en deze worden steeds kleiner. Een erwt kan echt wel in doorschieten naar de kleine bronchieen hoor. Dat het dan niet doorschiet naar de longblaasjes is logisch natuurlijk. En nee dit hoeft in eerste instantie geen klachten te geven. Dus ook dit kan je wegwuiven. Het komt weleens voor dat je na een bepaalde tijd een stuk gebitsprothese in een long vindt, wat er al een tijdje zit en wat alledaagse klachten geeft zoals hoesten etc. Dus het verhaal van de erwt klinkt wel degelijk plausibel. Het ontkiemen daarvan is nog maar de vraag, maar het klimaat lijkt me ideaal.
pi_85167716
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:11 schreef Pumpkin. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een achterlijk verhaal :') Typisch Telegraaf :') :') Maar kan het niet zijn dat het is gaan ontkiemen in de bronchiën? Ik zeg niet dat dat is gebeurd, maar zou dat mogelijk zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door HappyGirl91 op 13-08-2010 11:23:09 (Edit) ]
pi_85175121
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:11 schreef Pumpkin. het volgende:
Een erwt ontkiemt normaal in het donker... het is een zaadje, je weet toch?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85175155
Geen idee of het een hoax is, maar deze hoort er ook bij:

"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_85175221
Kankererwten :')
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:00:35 #18
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_85176082
vette shit al die buisjes. Kan iemand mij dan vertellen hoe je dan een klaplong kan krijgen? Want ik dacht serieus altijd dat de longen hol waren van binnen...
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 10:03:26 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85176144
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:00 schreef DragonFire het volgende:
vette shit al die buisjes. Kan iemand mij dan vertellen hoe je dan een klaplong kan krijgen? Want ik dacht serieus altijd dat de longen hol waren van binnen...
Misschien zijn ze dat ook maar zitten die buisjes in het longweefsel?

En een klaplong is volgens mij dat er een gaatje in de vliezen zit waardoor het niet meer vacuum gezogen kan worden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85182054
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 10:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Misschien zijn ze dat ook maar zitten die buisjes in het longweefsel?

En een klaplong is volgens mij dat er een gaatje in de vliezen zit waardoor het niet meer vacuum gezogen kan worden.
Hier.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:57:19 #21
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_85182211
Wat nou zelf uitzoeken!
Ik zit hier op Fok! om lui te zijn, niet om dingen uit te zoeken.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
  Trouwste user 2022 donderdag 12 augustus 2010 @ 12:58:45 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_85182275
Kort na de operatie kreeg hij door het ziekenhuis overigens erwten geserveerd. "Daar heb ik erg om gelachen en ze uiteindelijk toch maar opgegeten."

:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_85182609
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:57 schreef DragonFire het volgende:
Wat nou zelf uitzoeken!
Ik zit hier op Fok! om lui te zijn, niet om dingen uit te zoeken.
In de tijd dat je die vraag typte had je je antwoord al gehad. Als je écht lui was zat je nu naar de binnenkant van je oogleden te staren. Je faalt in luieren.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:39:49 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85184157
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Hier.
Zoveel boeit het mij ook weer niet :9
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85185417
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
Brewster - Een man uit de Amerikaanse staat Massachusetts vreesde het ergste toen hij van zijn doktoren te horen zou krijgen wat hem al maanden hoestbuien bezorgde. Maar in plaats van een tumor bleek er een plantje in zijn linkerlong te groeien.

De artsen in het plaatsje Brewster vertelden Ron Sveden dat een erwt op de ongebruikelijke plek was gaan ontkiemen en was uitgegroeid tot een plantje van een centimeter of twee.

Sveden was in het ziekenhuis beland, nadat hij thuis was ingestort. Bij scans bleek zijn linkerlong het te hebben begeven. De doktoren vreesden dat kanker de boosdoener was, maar konden twee weken lang niets vinden. Totdat het plantje de verrassende boosdoener bleek te zijn.

Het vermoeden is dat een erwt die Sveden heeft gegeten via het verkeerde keelgat in de long terecht is gekomen, hoewel dat eigenlijk niet zou moeten kunnen. Sveden kon het weinig schelen. "Ik was vooral blij dat het geen kanker was," zegt hij.

Het plantje is verwijderd. Kort na de operatie kreeg hij door het ziekenhuis overigens erwten geserveerd. "Daar heb ik erg om gelachen en ze uiteindelijk toch maar opgegeten."

Bron: Telegraaf
wat een verhaal zeg :') :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')