Dan vallen gipsbetonblokken en gipsplaten allebei af. Overweeg een rolgordijn, kamer hoog, een kamerscherm of jaloezieen oid.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:10 schreef Be-happy het volgende:
Het muurtje wordt geplaatst op het laminaat dat er al ligt.
OK thanks, ik denk dat ik idd ga voor metal studs met goede (geluidwerende) isolatie ertussen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:15 schreef mister_white het volgende:
Ik denk dat het het beste is om een regelwerk van hout of metalstuds op te zetten. Daartussen Isofix isolatie en ook isofix-isolatie op de staanders ter ontkoppeling. Vervolgens een laag gipsplaat.
Ik zou er niet van uitgaan dat je zo even een wandje neerzet.
Hé thanks, hier kan ik wat mee!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Aluminium staanders gebruiken en voor mijn eerste wandje had ik veel profijt van het boekje van praxis![]()
Ik maak nu trouwens tegenwoordig wandjes met een houten rachelwerk omdat ik dan zelf de dikte kan bepalen. 2 aluminium staanders naast elkaar werkt namelijk niet goed. Hout is ook steviger vind ik. Ik heb een volledige week, dus 5 dagen fulltime eraan werken, gebruikt voor het maken van mijn eerste wandje.
En nooit een wandje plaatsen op iets, wat niet de constructievloer is. Dan valt het zo om.
Voor geluidisolatie heb ik glaswol gebruik, maar er zijn ook specieke geluidsisolatie platen. Isolatie heeft geen zin als je kieren of gaten hebt in de platen of tussen de platen.
aluminium staanders? je hebt nog al geldquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Aluminium staanders gebruiken en voor mijn eerste wandje had ik veel profijt van het boekje van praxis![]()
Ik maak nu trouwens tegenwoordig wandjes met een houten rachelwerk omdat ik dan zelf de dikte kan bepalen. 2 aluminium staanders naast elkaar werkt namelijk niet goed. Hout is ook steviger vind ik. Ik heb een volledige week, dus 5 dagen fulltime eraan werken, gebruikt voor het maken van mijn eerste wandje.
En nooit een wandje plaatsen op iets, wat niet de constructievloer is. Dan valt het zo om.
Voor geluidisolatie heb ik glaswol gebruik, maar er zijn ook specieke geluidsisolatie platen. Isolatie heeft geen zin als je kieren of gaten hebt in de platen of tussen de platen.
Elke keer als je er in kijkt begin je spontaan te janken?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:13 schreef Nemephis het volgende:
Als je portemonnee is gemaakt van uienleer zou ik voor hout gaan.
Thanks voor de link!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:55 schreef exlurker het volgende:
Afbeeldingen van metal stud profielen
http://www.google.nl/imag(...)wAw&biw=1419&bih=715
Ja dattequote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:30 schreef rioohhh het volgende:
[..]
Elke keer als je er in kijkt begin je spontaan te janken?
Valt wel mee hoor, in totaal was ik niks meer kwijt voor aluminium dan voor hout. Het voordeel van aluminium staanders is dat het niet krom trekt, hout wel, zelfs als je het koopt is het al kromgetrokken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:09 schreef exlurker het volgende:
[..]
aluminium staanders? je hebt nog al geld![]()
Met metal stud profielen is een goede stevige constructie te maken zeker zo goed als met hout
Right, daar zou ik dan wel eens foto's, een produktlink en een link naar de leverancier van willen zien. Als dat waar is, ga ik een nieuwe carrière beginnen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, in totaal was ik niks meer kwijt voor aluminium dan voor hout. Het voordeel van aluminium staanders is dat het niet krom trekt, hout wel, zelfs als je het koopt is het al kromgetrokken.![]()
Het zal denk ik niet echt 100% alu zijn maar verzinkt staal ook niet omdat het echt makkelijk te buigen was en staal is dat niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:01 schreef _VoiD_ het volgende:
weet je zeker dat het echt aluminium was? Die metal stud profielen zijn toch nagenoeg altijd van verzinkt staal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |