abonnement Unibet Coolblue
pi_85129577
Binnenkort krijg ik eindelijk de sleutel van m'n nieuwe huis.
En ik kan gelijk aan de klus .... ik moet o.a. van 1 (hele grote uitgebroken) slaapkamer weer 2 maken.
Dus ik moet een tussenmuurtje gaan plaatsen.

Mijn eerste ingeving was om dat te gaan doen met gipsbeton blokken. Vooral vanwege de gehorigheid, dat leek mij beter dan die dunne gipswandjes.
Maar nu hoor ik dat je een soort van rooster kunt plaatsen met aan beide kanten gipsplaten en dan isolatie en geluidswerende platen ertussen ...
Het is wel iets duurder volgens mij, maar het werkt makkelijker/sneller en hoeft niet gestuct te worden.

Iemand ervaring hiermee? En dan ben ik vooral benieuwd naar het materiaal wat gebruikt is ter geluidswering. Werkt het ook echt? Waar te krijgen, kosten? Andere voordelen/nadelen tov gipsbeton blokken?
Bedankt alvast voor het meedenken !! ^O^ .
pi_85129624
Je krijgt volgens mij vooral geluidslekken door gaten in de isolatie, niet zo zeer door slecht materiaal.
Tenminste, dat is wat ik geleerd heb van Het Blok :@ :P
Daarom altijd meerdere lagen, waarbij de naden overlapt worden.
pi_85129945
Gipsbeton is gehoriger dan een tussenwand met glaswol/steenwol. Op wat voor vloer wil je dat tussenwandje maken? Houten verdiepingsvloer of beton?
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  PR/Manusje van alles woensdag 11 augustus 2010 @ 10:02:12 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_85129960
Hoe dik moet het muurtje worden? Ik zou toch echt voor ytong gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_85130190
Het muurtje wordt geplaatst op het laminaat dat er al ligt.
Er zit een enorme toog tussen de kamers met leuke verlichting erin. Die toog wil ik behouden, dus er komt vanaf de grootste slaapkamer een complete wand tegenaan. Dan krijg je in de kleine kamer een leuk effect van een soort nisje zeg maar.
Als je de wand te dik maakt, gaat dat dus af van de ruimte in de grote slaapkamer, dus liefst zo dun mogelijk!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:14:40 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85130294
klok-klepel

Hier vast wat info over metalstudwanden en de dbA-waarden. Een blokkenwand heeft bij voorbaat minder geluidswering; de geluidswering komt voornamelijk door de massa, dus dikker maken voor meer geluidwering.
Mensen die het niet snappen gebruiken gipsblokken, mensen van ht oude stempel die wel kwaliteit maar geen vooruitgang willen gebruiken kalkzandsteen en een technische slimmerik gebruikt metalstud.

-edit- nooit een wand op laminaat plaatsen!
Je laminaat dus plaatselijk weghalen om je wand je plaatsen.

bij de weg, wat voor opbouw hebben je vloer/wanden/plafond?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85130354
Ik zou geen muur OP laminaat gaan bouwen, lijkt me niet echt voor gemaakt.

GIpsplaten meot je ook stucken. Of wil je naar naden gaan zitten kijken?
pi_85130360
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:10 schreef Be-happy het volgende:
Het muurtje wordt geplaatst op het laminaat dat er al ligt.
Dan vallen gipsbetonblokken en gipsplaten allebei af. Overweeg een rolgordijn, kamer hoog, een kamerscherm of jaloezieen oid.

Als je toch voor een echte wand gaat, dan het laminaat weghalen (Natuurlijk alleen waar de wand komt). Ik zou bij een houten vloer kiezen voor gipsplaten ipv Ytong. Als je dubbelgipsgebruikt en de randen goet afkit, en isoleert heb je een relatief geluidsdichte wand (Google maar eens op buigslappe voorzetwand)
pi_85131125
OK, laminaat dus plaatselijk weghalen (er zit gewoon een betonvloer onder).
Schaam, zou het muurtje zelf gewoon op het laminaat gezet hebben denk ik .... maar ja, ben geen man (maar niet blond).

Kamerscherm of gordijn is geen optie.
De ene slaapkamer wordt van mij en die andere van m'n dochtertje, dus goede geluidswering is wel op z'n plaats, kijk nog wel eens tv in bed (om de opmerkingen voor te zijn O-) ).

Ga gelijk ff googelen op de aangegeven sites, thanks!!
pi_85132238
Ik denk dat het het beste is om een regelwerk van hout of metalstuds op te zetten. Daartussen Isofix isolatie en ook isofix-isolatie op de staanders ter ontkoppeling. Vervolgens een laag gipsplaat.

Ik zou er niet van uitgaan dat je zo even een wandje neerzet.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_85132691
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:15 schreef mister_white het volgende:
Ik denk dat het het beste is om een regelwerk van hout of metalstuds op te zetten. Daartussen Isofix isolatie en ook isofix-isolatie op de staanders ter ontkoppeling. Vervolgens een laag gipsplaat.

Ik zou er niet van uitgaan dat je zo even een wandje neerzet.
OK thanks, ik denk dat ik idd ga voor metal studs met goede (geluidwerende) isolatie ertussen.
Hoef het gelukkig niet alleen te doen hoor, heb veel hulp van handige mensen.
Maar de meningen over de materialen was zo verdeeld dat ik even hier de voordelen/nadelen en ervaringen wilde checken.
pi_85135863
Aluminium staanders gebruiken en voor mijn eerste wandje had ik veel profijt van het boekje van praxis *O*

Ik maak nu trouwens tegenwoordig wandjes met een houten rachelwerk omdat ik dan zelf de dikte kan bepalen. 2 aluminium staanders naast elkaar werkt namelijk niet goed. Hout is ook steviger vind ik. Ik heb een volledige week, dus 5 dagen fulltime eraan werken, gebruikt voor het maken van mijn eerste wandje.

En nooit een wandje plaatsen op iets, wat niet de constructievloer is. Dan valt het zo om.

Voor geluidisolatie heb ik glaswol gebruik, maar er zijn ook specieke geluidsisolatie platen. Isolatie heeft geen zin als je kieren of gaten hebt in de platen of tussen de platen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_85136688
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Aluminium staanders gebruiken en voor mijn eerste wandje had ik veel profijt van het boekje van praxis *O*

Ik maak nu trouwens tegenwoordig wandjes met een houten rachelwerk omdat ik dan zelf de dikte kan bepalen. 2 aluminium staanders naast elkaar werkt namelijk niet goed. Hout is ook steviger vind ik. Ik heb een volledige week, dus 5 dagen fulltime eraan werken, gebruikt voor het maken van mijn eerste wandje.

En nooit een wandje plaatsen op iets, wat niet de constructievloer is. Dan valt het zo om.

Voor geluidisolatie heb ik glaswol gebruik, maar er zijn ook specieke geluidsisolatie platen. Isolatie heeft geen zin als je kieren of gaten hebt in de platen of tussen de platen.
Hé thanks, hier kan ik wat mee!
Ik heb trouwens 1,5 dag gepland voor het muurtje :Y, hahaha, wel erg positieve planning ws ...
pi_85136760
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Aluminium staanders gebruiken en voor mijn eerste wandje had ik veel profijt van het boekje van praxis *O*

Ik maak nu trouwens tegenwoordig wandjes met een houten rachelwerk omdat ik dan zelf de dikte kan bepalen. 2 aluminium staanders naast elkaar werkt namelijk niet goed. Hout is ook steviger vind ik. Ik heb een volledige week, dus 5 dagen fulltime eraan werken, gebruikt voor het maken van mijn eerste wandje.

En nooit een wandje plaatsen op iets, wat niet de constructievloer is. Dan valt het zo om.

Voor geluidisolatie heb ik glaswol gebruik, maar er zijn ook specieke geluidsisolatie platen. Isolatie heeft geen zin als je kieren of gaten hebt in de platen of tussen de platen.
aluminium staanders? je hebt nog al geld :D
Met metal stud profielen is een goede stevige constructie te maken zeker zo goed als met hout
pi_85136908
Inderdaad, frame van latten kan net zo goed als aluminium profielen (heb ooit bij een systeemwanden en -plafonds-boer gewerkt). Als je portemonnee is gemaakt van uienleer zou ik voor hout gaan.
pi_85140053
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:13 schreef Nemephis het volgende:
Als je portemonnee is gemaakt van uienleer zou ik voor hout gaan.
Elke keer als je er in kijkt begin je spontaan te janken?
pi_85141183
Afbeeldingen van metal stud profielen

http://www.google.nl/imag(...)wAw&biw=1419&bih=715
pi_85141509
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:55 schreef exlurker het volgende:


Afbeeldingen van metal stud profielen

http://www.google.nl/imag(...)wAw&biw=1419&bih=715
Thanks voor de link! _O_
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:26:59 #19
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85142641
Als je het helemaal chique wil doen, plaats je 2 'halve' wanden vlak naast elkaar met een centimeter ruimte ertussen. Door ze volledig los te houden van elkaar, ontkoppel je ze akoestisch. Scheelt enorm veel geluid, maar kost je iets meer ruimte en meer materiaal.

-o en we willen foto's natuurlijk ;)
veel succes!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85143255
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:30 schreef rioohhh het volgende:

[..]

Elke keer als je er in kijkt begin je spontaan te janken?
Ja datte ;)

Goed begin is het halve werk met dit soort dingen: Een goede betonboor is ook van belang om 'es wat te noemen
pi_85148275
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:09 schreef exlurker het volgende:

[..]

aluminium staanders? je hebt nog al geld :D
Met metal stud profielen is een goede stevige constructie te maken zeker zo goed als met hout
Valt wel mee hoor, in totaal was ik niks meer kwijt voor aluminium dan voor hout. Het voordeel van aluminium staanders is dat het niet krom trekt, hout wel, zelfs als je het koopt is het al kromgetrokken. :N
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_85151307
weet je zeker dat het echt aluminium was? Die metal stud profielen zijn toch nagenoeg altijd van verzinkt staal?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:18:25 #23
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_85160229
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor, in totaal was ik niks meer kwijt voor aluminium dan voor hout. Het voordeel van aluminium staanders is dat het niet krom trekt, hout wel, zelfs als je het koopt is het al kromgetrokken. :N
Right, daar zou ik dan wel eens foto's, een produktlink en een link naar de leverancier van willen zien. Als dat waar is, ga ik een nieuwe carrière beginnen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_85160869
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:01 schreef _VoiD_ het volgende:
weet je zeker dat het echt aluminium was? Die metal stud profielen zijn toch nagenoeg altijd van verzinkt staal?
Het zal denk ik niet echt 100% alu zijn maar verzinkt staal ook niet omdat het echt makkelijk te buigen was en staal is dat niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_85161617
verzinkt stalen metal studs wel :) die zijn echt maar een halve mm dik ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')