abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85115496
Voor mijn CV ketel heb ik zo'n dubbelwandige dakdoorvoer zodat je maar 1 gat in je dak hebt voor je aanvoer en afvoer van rookgas.

Nu moet ik nog een doorvoer maken voor de beluchting van de standleiding en een doorvoer voor de afvoer van de mechanische ventilatie.

Nu lijkt het een goed idee om ook hier zo'n gecombineerde buis voor te gebruiken, maar heeft iemand hier ervaring mee? Of zorgt dit toch voor stankoverlast? Ik kan me niet voorstellen dat die stank zich een weg zou kunnen banen door de afvoer van een mechanische ventilatie.

Kan iemand dit bevestigen of me uit de droom helpen? :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:38:36 #2
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85116595
volgens mij hebben wij het precies zoals jij het wilt, zie:

Die 2 buizen links gaan dus naar de cv en rechts is de mechanise afzuiging.
Is aangelegd door Veentra (cv / verwarmingsmonteur).

En verder geen stank ofzo. Maar ik zou ook niet precies weten hoe je dat moet krijgen aangezien de mechanische afzuiging naar buiten blaast en niet naar binnen.

[ Bericht 29% gewijzigd door kahlanamnell op 10-08-2010 22:48:25 ]
I intend to be formidably armed
pi_85117661
Zo te zien is de afvoer van de CV gecombineerd met de mechanische ventilatie.

Dat zou op zich een prima oplossing zijn, maar ik heb te weinig verstand van CV rookgas aan- en afvoer om de berekeningen te maken of de weerstand van mijn cv rookgasafvoer dan niet te groot wordt (met alle gevolgen van dien).

Ik zou dus de beluchting van de standleiding willen combineren met de mechanische ventilatie
pi_85118137
Die combinatie is standaard voor een huisinstalatie en wijkt wat maten betrefd niet af van een duo dakdoorvoer. Dus daar behoef je geen zorgen over temaken

De beluchting van de standleiding willen combineren met de mechanische ventilatie, moet ook kunnen, op appartementen staan ook prefabschoorstenen waar alles gecombineerd is
pi_85118925
Thnx...morgen even een dakdoorvoer halen dan. ^O^
pi_85127794
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:29 schreef Duiker het volgende:
Thnx...morgen even een dakdoorvoer halen dan. ^O^
Natuurkijk wel rekening houden met de doorvoermaten
Voor de mech. ventilatie minimaal Ø 125 mm
Voor de beluchting minimaal Ø 75 mm
pi_85129828
OK...die combi-krengen kosten dus gelijk het drievoudige van een 80-80 doorvoer.

Zou ik beide kanalen ook met een T-stuk kunnen combineren en zo een enkele dakdoorvoer van 125 creëren? Of krijg ik dan een overdruk in m'n standleiding. (Ik wil niet m'n afvoeren drooblazen... :+ )
pi_85136518
Ik zou het niet doen,

Je maakt toch ongemerkt een tegendruk op het riool en denk dat de ventilator ook meer geluid gaat produceren
pi_85136624
Het klonk ook gewoon niet verstandig... :')

Extra gat zit ik eigenlijk ook niet op te wachten....dan maar diep in de buidel tasten.

Bedankt voor je reacties!
pi_85136931
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:06 schreef Duiker het volgende:
Het klonk ook gewoon niet verstandig... :')

Extra gat zit ik eigenlijk ook niet op te wachten....dan maar diep in de buidel tasten.

Bedankt voor je reacties!
Denk dat dit een goede beslissing is, het kost nu wat meer maar , maar dan weet je zeker dat je er later geen problemen mee krijgt
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:08:17 #11
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85156812
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:06 schreef Duiker het volgende:
volgens mij is dat ook duurder ipv goedkoper, als je al die onderdelen dan bij elkaar optelt... en het is veel meer werk en je zal het dak opmoeten wat ook nooit leuk is (vind ik althans).
pi_85174313
Ik kom 100 euro goedkoper uit met 2 gaten en 2 dakdoorvoeren en het dak is uitstekend te bereiken en ik kan gewoon in de goot staan (goot loopt tussen 2 huizen).

Een extra gat betekent echter wel meer werk, meer kans op lekkage, meer kans op stormschade, etc
pi_85183672
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:38 schreef Duiker het volgende:
Ik kom 100 euro goedkoper uit met 2 gaten en 2 dakdoorvoeren en het dak is uitstekend te bereiken en ik kan gewoon in de goot staan (goot loopt tussen 2 huizen).

Een extra gat betekent echter wel meer werk, meer kans op lekkage, meer kans op stormschade, etc
Gemak wordt nu eenmaal duur betaald. 8-)

Doe je het zelf dan is het altijd een keuze tussen twee kwaden, laat je het doen dan zou het weinig uitmaken wat prijs betreft, het 1 is dan goedkoper maar daar staan hogere montagekosten tegenover.
pi_85183881
Na nog wat ge-google, kom ik vrijwel even duur uit. ^O^

Vraag me wel af of die prijs bij hun echt klopt, want scheelt 60 euro met Warmteservice. Maar ga hem vandaag of morgen bestellen, dus dat merken we dan vanzelf.
pi_85187840
ik ben op dit moment ook bezig met mijn dakdoorvoer voor beluchting en mech.ventilatie.

Welk adres heb je gevonden voor die combi doorvoer?
pi_85188079
Tie-rep, heb je ge-PM'd met het internet adres. :)
pi_85191045
beluchting van je riolering kan je ook maken met een binnenhuisbeluchter...

ik heb een maand of wat geleden wel een dakdoorvoer gemaakt voor mijn wasdroger, heb een ubbink multivent en mijn dak gemaakt..
de rookgasafvoer voor de ketel heb ik ook vervangen omdat de ketel op een andere plaats kwam te zitten, als je loodpannen neemt kan het bijna niet fout gaan... is vrij eenvoudig te monteren, ik heb een gat gezagen met een broodmes, ik kon mijn schrobzaag niet vinden en de reciprozaag was te zwaar en te lastig met die snoer... :')
pi_85192580
Dat is zwaar met een broodmes door, neem ik aan, je dakbeschot... hulde _O_
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:48:27 #19
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85192649
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:11 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb een maand of wat geleden wel een dakdoorvoer gemaakt voor mijn wasdroger
Was een condensdroger dan niet handiger geweest?
pi_85192786
Iemand die dwars door het dakbeschot gaat met een botermesje, kan niet anders dan een wasdroger op diesel hebben... vandaar de afvoer naar buiten... ;)
pi_85194758
dakdoorvoer kostte me 70 euro ofzo, wasdroger stond al op de 1e etage, moest toch het dak op voor de dakdoorvoer voor de cv-ketel te maken dus dan ga ik geen nieuwe wasdroger kopen terwijl ik nog een goeie heb....

en met een condensdroger wordt het alsnog 80 graden in de ruimte waar die staat...

zo stevig was het dakbeschot hier niet vond ik... of ik had gewoon een goed mes... :')
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:03:25 #22
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85222075
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:41 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en met een condensdroger wordt het alsnog 80 graden in de ruimte waar die staat...
Dat valt wel mee, bji ons wordt het 30 graden ongeveer , vind het wel lekker in de winter, scheelt weer wat stookkosten :D

Maar als je toch al bezig gaat en nog een goede hebt... Ik vond het veel te veel moeite om een gat te maken, maar dat is ook vrij lastig aangezien wij een hoog herenhuis hebben en ik ook nog eens hoogtevrees heb. Heb 1 keer een stijger gehuurd om de ramen te wassen, durfde ik er niet op te klimmen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')