![]()
Het viel me op dat
In Treatment (genomineerd voor Golden Globe) nog geen topic had, en aangezien het tweede seizoen vorige week is begonnen leek het me wel interessant om er één te openen.
In deze serie, die is gebaseerd op het Israëlische Betipul, volgen we psychotherapeut Dr. Paul Weston (Gabriel Byrne kreeg voor deze rol een Golden Globe) en krijgt de kijker de wekelijkse sessies te zien van 4 van zijn patiënten. Op vrijdag gaat Paul naar Gina, zijn eigen therapeut. Naast de problemen van zijn patiënten komen ook de problemen binnen zijn eigen gezin ter sprake.
Kenmerkend voor deze serie is dat de gehele aflevering meestal in één ruimte afspeelt en één lange scene is, van circa 30 minuten.
Seizoen 1 (43 afleveringen)Mon: Laura --- Melissa George (genomineerd voor Golden Globe)
Tue: Alex --- Blair Underwood (genomineerd voor Golden Globe)
Wed: Sophie --- Mia Wasikowska
Thu: Jake & Amy --- Josh Charles & Embeth Davidtz
Fri: Gina --- Dianne Wiest (genomineerd voor Golden Globe)
In Treatment Season 1 PromoSeizoen 2Sun: Mia
Sun: April
Mon: Oliver
Mon: Walter
Mon: Gina
EpguideHet uitzendschema van de afleveringen staat gelijk met de dag van de sessies.
Dit betekend dat HBO dit seizoen op zondag 2 afleveringen en op maandag 3 afleveringen uitzendt.
Seizoen 2 bevat een belangrijke verhaallijn uit het eerste seizoen.
Aangezien er in deze serie alleen maar wordt gepraat vroeg ik me in eerste instantie af of deze serie me wel echt kon boeien. Maar al snel werd ik in het verhaal van de patiënten gezogen en dit komt voornamelijk door een combinatie van confronterende conversaties, het vertellen van bepaalde gebeurtenissen en het continu ontwijken van pijnlijke onderwerpen. Vooral de sessies van Alex en Sophie vond ik het interessants om te volgen.
Ik denk dat er maar een handje vol Fokkers! zijn die deze serie volgen, maar hopelijk zijn er nog mensen te vinden die deze serie interessant genoeg vinden.
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 14-04-2009 02:20:46 ]