abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85897384
Ikzelf heb gelukkig geen echte problemen met Engels. Alleen de uitspraak met woorden waar een 'r' in voorkomt wil soms nog wel eens klinken als een 'w'.

Prima dingen om mee te beginnen: Engelse boeken lezen of Engelse zenders kijken en goed luisteren (en begrijpen!).

Zelfs het internet is prima om 'op te oefenen'. Ga op een of ander forum gewoon mee kletsen in het Engels. In het begin moet je dan misschien wel steeds woorden of zinnen opzoeken maar hoe vaker je het doet hoe eerder je de woorden kent.

Maar Engelse zenders kijken is prima. Net zoals het lezen van Engelse boeken.
pi_87132176
Wat je kunt doen is een kijkje nemen op http://www.lesexpres.nl/engels daar staat een gratis online cursus Engels voor beginners ...
pi_87161160
Een taalcursus in het land waar de taal wordt gesproken werkt sowieso het beste :) . helaas wel de duurste optie over het algemeen :D ..
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:46:18 #29
315763 Rabbitproof
Do more f what makes you happy
pi_87217857
de websites van lesboeken!

ik ben docent engels en geef les op het VMBO.
wij gebruiken de methode steppingstones.

Via bijvoorbeeld 2thv.steppingstones.wolters.nl kom je op de website van de methode waar een schat aan luister/woordenschat/grammatica opdrachten staat.

verschillende niveaus / leerjaren:

1bk.steppingstones.wolters.nl
2bk.steppingstones.wolters.nl
3bk.steppingstones.wolters.nl
4bk.steppingstones.wolters.nl

1kgt.steppingstones.wolters.nl
2kgt.steppingstones.wolters.nl
3kgt.steppingstones.wolters.nl
3kgt.steppingstones.wolters.nl

1thv.steppingstones.wolters.nl
2thv.steppingstones.wolters.nl
3thv.steppingstones.wolters.nl

successss!!!!
Mist is niet veel meer dan motregen met grootheidswaan
pi_87218536
Naar een land toe gaan waar Engels wordt gesproken en je daar onder de mensen begeven. Ben een half jaar in Zweden geweest, waar alle studenten Engels spraken. Je pikt het enorm snel op en het is de beste tijd van je studie. Het klinkt heel cliché, maar het is écht zo.

Wat ik mezelf ook eigen heb gemaakt is om minimaal 1x per week een artikeltje uit TIME magazine en The Economist lezen.
pi_87218614
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:00 schreef Skv het volgende:
Een cursus.. Verschillende universiteiten bieden zomercursussen aan. Ik weet niet waar je woont, maar ik ga zelf over anderhalve week beginnen met een fulltime weekcursus academic writing and speaking II.
Voor studenten gratis. :)
Gratis!? Ik moest flink in de buidel tasten (RuG). Weliswaar tegen studententarief, maar toch...
pi_87219961
Ik weet niet of het al genoemd is, maar; Engelse films kijken, eerst met Nederlandse ondertiteling. Dan met Engelse, en dan zonder. Daar leer je heeel veel van.
pi_87231397
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Gratis!? Ik moest flink in de buidel tasten (RuG). Weliswaar tegen studententarief, maar toch...
Vanaf dit collegejaar moet je betalen, ik had de laatste gratis te pakken. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')