abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 10:09:20 #281
43653 sigme
Veraan
pi_97727889
Scheefteen is hemelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97731615
Arme scheefteen ;( Hopelijk gaat het volgend jaar beter als je een paar krieltjes aan het broeden hebt ^O^

Hier een totaalscore van 7 levende kuikentjes uit 8 eieren bij kloek 1. Het 8ste kuikentje was volledig gevormd en had keurig zijn ei aangepikt maar toen is er een lege eierdop tegen het aangepikte gaatje vastgeplakt. Dit heeft het kuikentje helaas niet overleefd. De andere 7 lijken allemaal in uitstekende conditie. Kloek 1 en kloek 2 lijken intussen een soort van commune te vormen, kloek 2 toont ook zeer veel interesse in de kuikentjes van kloek 1. Na dat kloek 1 van haar nest kwam is ze, na een korte tussenstop bij de voerbak, letterlijk boven op kloek 2 gaan zitten. De kuikentjes lopen nu een beetje tussen en onder alles door. Hopelijk laat kloek 2 zich niet teveel van de wijs brengen door dit alles en broed ze rustig haar eigen eitjes er bij uit. Deze moeten nog maximaal anderhalve dag.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_97984582
Hoe is het met jouw kuikens Sigme? Klopt de hennetjes/haantjes verhouding nog of heb je hem bij moeten stellen?

Hier ondertussen in totaal 15 kerngezonde kuikentjes uit 17 eieren onder twee kippen. 1 ei van kloek 1 was goed aangepikt maar het kuikentje verstikte door een lege eierdop die er aan vast plakte, en 1 ei van kloek 2 werd niet bebroed door de kip en kon dus niet uit komen. Een behoorlijk goede score dus wat mij betreft oO<

Ondertussen is er trouwens alweer een andere hen broeds geworden. We moeten nog eens even nadenken hoe we daar mee om gaan, of we haar ook laten broeden (en zo ja, waar dan) of kijken of we haar er af kunnen krijgen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 juni 2011 @ 16:48:27 #284
148247 taxibabe
pi_97987030
Ik vind dit zo'n leuk topic! Ik lurk al een hele tijd mee, maar nu heb ik een vraagje.
Wij hebben hier ook 3 wyandotte kippies rondhuppelen, nu is er 1 heel erg broeds.

Weten jullie ook hoe je zo'n kipje daar weer vanaf kunt krijgen? Kipje legt geen eieren meer en heeft de buik al helemaal kaal. We gooien haar steeds het hok uit, maar dan gaat ze in de haag of gewoon op het gras liggen.
pi_97997661
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:48 schreef taxibabe het volgende:
Ik vind dit zo'n leuk topic! Ik lurk al een hele tijd mee, maar nu heb ik een vraagje.
Wij hebben hier ook 3 wyandotte kippies rondhuppelen, nu is er 1 heel erg broeds.

Weten jullie ook hoe je zo'n kipje daar weer vanaf kunt krijgen? Kipje legt geen eieren meer en heeft de buik al helemaal kaal. We gooien haar steeds het hok uit, maar dan gaat ze in de haag of gewoon op het gras liggen.
Wij hebben het wel eens geprobeerd door de hen met haar buik even in een bak koud water te houden, maar dat werkt niet altijd. Meestal als ze niet op houden met broeden geven we ze gewoon hun zin eigenlijk... één keer hield de kip maar niet op met broeden en kwamen de eieren steeds niet uit (waren steeds verse eieren waar ze op ging zitten) en toen hebben we de hen op het laatst maar een stel kant-en-klare kuikentjes gegeven. Ze was er heel erg blij mee oO<
  FOK!fotograaf vrijdag 10 juni 2011 @ 21:22:36 #286
148247 taxibabe
pi_97999258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:53 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wij hebben het wel eens geprobeerd door de hen met haar buik even in een bak koud water te houden, maar dat werkt niet altijd. Meestal als ze niet op houden met broeden geven we ze gewoon hun zin eigenlijk... één keer hield de kip maar niet op met broeden en kwamen de eieren steeds niet uit (waren steeds verse eieren waar ze op ging zitten) en toen hebben we de hen op het laatst maar een stel kant-en-klare kuikentjes gegeven. Ze was er heel erg blij mee oO<
Dat doet die gekke kip hier nu ook. Ze legt zelf geen eieren meer, maar gaat op de verse eitjes van de andere 2 kipjes zitten.
pi_98009667
Mijn broer heeft ooit vertelt dat je een kip van de broed af krijgt door haar op gaas te zetten. Dan blijft haar buik koud als ze zit.

Hij had ook een tip om een kip broeds te krijgen, maar die weet ik niet meer, en ik kan het ook niet meer vragen aan hem.
pi_98011146
Wat ik me altijd afvraag: leggen kippen in het wild ook steeds eieren, of alleen als ze ook bevrucht worden? Ik bedoel, het leggen van eieren die niet bevrucht worden is toch een enorme verspilling van energie?
pi_98013510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:53 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wat een lieve en invoelende reactie!!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98016147
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 00:44 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik me altijd afvraag: leggen kippen in het wild ook steeds eieren, of alleen als ze ook bevrucht worden? Ik bedoel, het leggen van eieren die niet bevrucht worden is toch een enorme verspilling van energie?
Nou, de eieren worden het hele jaar rond bevrucht en ik zou niet weten hoe een kip erop zou selecteren.
Ik denk dat de vraag of ze ook eieren legt terwijl ze niet van plan is broeds te worden dan eerder gesteld moet worden. Ik weet het antwoord niet :).
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Hoe is het met jouw kuikens Sigme? Klopt de hennetjes/haantjes verhouding nog of heb je hem bij moeten stellen?

Hier ondertussen in totaal 15 kerngezonde kuikentjes uit 17 eieren onder twee kippen. 1 ei van kloek 1 was goed aangepikt maar het kuikentje verstikte door een lege eierdop die er aan vast plakte, en 1 ei van kloek 2 werd niet bebroed door de kip en kon dus niet uit komen. Een behoorlijk goede score dus wat mij betreft oO<

Ondertussen is er trouwens alweer een andere hen broeds geworden. We moeten nog eens even nadenken hoe we daar mee om gaan, of we haar ook laten broeden (en zo ja, waar dan) of kijken of we haar er af kunnen krijgen.
Mooi resultaat! De Vorwerkertjes zouden ook wel 2 haantjes, 2 hennetjes kunnen zijn. Het Twentje blijft een hen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:48 schreef taxibabe het volgende:

Waarom laat je haar niet broeden? Als je geen bevruchte eieren hebt kan je die kopen, bijvoorbeeld hier.
Methoden om een kip broeds-af te maken komen allemaal neer op mishandeling. Op gaas zetten, in een mandje achterop de fiets over keienpaadjes gaan fietsen, 24 uur ophangen in een jute zak.
Dat laatste werkte bij ons. Het is wel vrij viezig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juni 2011 @ 09:55:01 #291
148247 taxibabe
pi_98017039
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 07:56 schreef sigme het volgende:

Waarom laat je haar niet broeden? Als je geen bevruchte eieren hebt kan je die kopen, bijvoorbeeld hier.
Methoden om een kip broeds-af te maken komen allemaal neer op mishandeling. Op gaas zetten, in een mandje achterop de fiets over keienpaadjes gaan fietsen, 24 uur ophangen in een jute zak.
Dat laatste werkte bij ons. Het is wel vrij viezig.
Het lijkt me wel leuk om kuikentjes te hebben O+ , maar we zitten gewoon in een woonwijk (hoekhuis, dus de buren hebben geen last).

Als de eitjes uitkomen moet je de kuikens later natuurlijk ook nog weer kwijt zien te raken, zeker als er een haantje tussen zit (hoe kun je dat eigenlijk zien bij kuikens??) En die link die je gaf, ik zie dat je dan minimaal 20 eieren moet kopen :?
pi_98017187
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 09:55 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Het lijkt me wel leuk om kuikentjes te hebben O+ , maar we zitten gewoon in een woonwijk (hoekhuis, dus de buren hebben geen last).

Als de eitjes uitkomen moet je de kuikens later natuurlijk ook nog weer kwijt zien te raken, zeker als er een haantje tussen zit (hoe kun je dat eigenlijk zien bij kuikens??) En die link die je gaf, ik zie dat je dan minimaal 20 eieren moet kopen :?
Oh, dat van die 20 eieren minimaal had ik niet gezien, sorry. Je kan ook een kippenhouder in de buurt zoeken, er is vast wel iemand met Wyandottes in de buurt (en anders informeer je via de Wyandotteclub). Op Marktplaats worden ook broedeieren aangeboden, zoek op "broedeieren wyandotte". Prijs is zo te zien standaard 0,50 per ei.

Wanneer je kan zien of een kuiken een haantje of hennetje is verschilt per ras. Geen idee hoe dat bij Wyandottes zit. Als je je kuikens kwijt wil kan je ze ook weer op marktplaats zitten. Het zal je geen winst opleveren.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juni 2011 @ 10:11:43 #293
148247 taxibabe
pi_98017232
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, dat van die 20 eieren minimaal had ik niet gezien, sorry. Je kan ook een kippenhouder in de buurt zoeken, er is vast wel iemand met Wyandottes in de buurt (en anders informeer je via de Wyandotteclub). Op Marktplaats worden ook broedeieren aangeboden, zoek op "broedeieren wyandotte". Prijs is zo te zien standaard 0,50 per ei.

Wanneer je kan zien of een kuiken een haantje of hennetje is verschilt per ras. Geen idee hoe dat bij Wyandottes zit. Als je je kuikens kwijt wil kan je ze ook weer op marktplaats zitten. Het zal je geen winst opleveren.
Ik ga eens op marktplaats kijken! Winst hoeft natuurlijk ook niet, maar stel, er zitten haantjes bij, hoe lastig is het om die kwijt te raken, die zijn natuurlijk niet echt gewild lijkt me.
pi_98017661
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:11 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik ga eens op marktplaats kijken! Winst hoeft natuurlijk ook niet, maar stel, er zitten haantjes bij, hoe lastig is het om die kwijt te raken, die zijn natuurlijk niet echt gewild lijkt me.
Reken maar op meer haantjes dan hennetjes..
Ik weet niet hoe makkelijk je er weer af raakt. Als je ze gratis aanbiedt raak je ze wel kwijt, denk ik.
pi_98017668
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:11 schreef taxibabe het volgende:

[..]

De kans dat je (in ieder geval een paar) haantjes krijgt is vrij groot natuurlijk. Vaak bieden mensen die als ze groter zijn op marktplaats aan, meestal gratis want het is inderdaad lastig er af te komen. Wat de mensen die ze dan ophalen er mee doen... tja.... Persoonlijk vind ik dat een beetje zonde, want je kan ze ook gewoon zelf opeten :Y)

In jouw geval zou ik de kip denk ik ook gewoon laten broeden, en dan maar een stuk of 3 broedeieren kopen. Dan heb je in ieder geval weinig kuikentjes en dus ook weinig haantjes als het tijd wordt ze weg te doen.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juni 2011 @ 10:53:35 #296
148247 taxibabe
pi_98017817
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:43 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

De kans dat je (in ieder geval een paar) haantjes krijgt is vrij groot natuurlijk. Vaak bieden mensen die als ze groter zijn op marktplaats aan, meestal gratis want het is inderdaad lastig er af te komen. Wat de mensen die ze dan ophalen er mee doen... tja.... Persoonlijk vind ik dat een beetje zonde, want je kan ze ook gewoon zelf opeten :Y)

In jouw geval zou ik de kip denk ik ook gewoon laten broeden, en dan maar een stuk of 3 broedeieren kopen. Dan heb je in ieder geval weinig kuikentjes en dus ook weinig haantjes als het tijd wordt ze weg te doen.
Ik zou ze echt niet dood kunnen maken hoor! :@
pi_98018085
Zo moeilijk is dat niet hoor. :P
pi_98018351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik zou ze echt niet dood kunnen maken hoor! :@
Dat geeft niks en dat hoef je ook niet te kunnen. Maar je moet je ook niet te druk maken over wat iemand anders met jouw haantjes gaat doen, want als je ook dat niet aankan, kom je er niet af.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juni 2011 @ 11:38:55 #299
148247 taxibabe
pi_98018632
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat geeft niks en dat hoef je ook niet te kunnen. Maar je moet je ook niet te druk maken over wat iemand anders met jouw haantjes gaat doen, want als je ook dat niet aankan, kom je er niet af.
Dat laatste maakt mij ook niet zoveel uit, ik eet tenslotte ook gewoon vlees. Als iemand zou komen en de haantjes dan zou slachten, zou ik het ook wel kunnen eten. Maar het punt van doden en zo zou ik niet kunnen, een muis kan ik al niet doden laat staan een haantje.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:42:22 #300
285174 Evienne
never odd or even
pi_98018687
Ik doe dit topic even bij mijn bookmarks.

Héél interessant om te volgen. :s)
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')