abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96059303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:42 schreef Miss_Isis het volgende:
Mooie foto's weer, de koetjes zien er goed ui! En zonde van de kuikentjes... 2 is wel wat weinig. Als wij er zo weinig hebben kopen we er wel eens een paar eendagskuikens bij uit een kuikenbroederij. Gewone plofkipjes dus, voor de opeet :Y) Dan hebben ze toch nog wat gezelschap aan elkaar en heb je zeker weten lekkere kip na een poosje. Maar goed, dat is dan weer niet heel autarkisch :P
Ik heb aan je gedacht en de aanschaf van een stel Egberts overwogen. Maar ik ken geen kuikenboerderij in de buurt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_96090513
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb aan je gedacht en de aanschaf van een stel Egberts overwogen. Maar ik ken geen kuikenboerderij in de buurt.
Je woont in Drenthe toch? Je zou eens in de telefoongids kunnen zoeken op pluimveebedrijf of kuikenbroederij. Ik heb net zelf ff gezocht en kon er eentje vinden in Meppel en Groenlo en eentje in Ruinen. Maar geen idee hoe dicht dat bij jou in de buurt is. Ach, en twee kuikentjes houden het samen ook nog wel uit. Gewoon weer een lading nieuwe eieren in het broedmasjien en over 3 weken hebben ze nieuwe broertjes en zusjes ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_96092030
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:01 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Je woont in Drenthe toch? Je zou eens in de telefoongids kunnen zoeken op pluimveebedrijf of kuikenbroederij. Ik heb net zelf ff gezocht en kon er eentje vinden in Meppel en Groenlo en eentje in Ruinen. Maar geen idee hoe dicht dat bij jou in de buurt is. Ach, en twee kuikentjes houden het samen ook nog wel uit. Gewoon weer een lading nieuwe eieren in het broedmasjien en over 3 weken hebben ze nieuwe broertjes en zusjes ;)
We gaan de kippen aan de dope zetten (biergist) en over een kleine week weer eieren verzamelen en opnieuw erop broeden. Als ik dan nog Egberts erbij wil ga ik eens op zoek naar nog-niet-bevroren eendagskuikens ;).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_96093320

In de waterbak. Water nemen ze zelf mee en hij wordt er door middel van een lier naar binnen getrokken.

Water staat erg hoog. Kan net met de kop boven het water, maar door het water worden ze niet echt angstig.

Dat is wel goed te zien op deze foto. Tik zelf de 2 meter bijna aan.

Pasgeboren eigen kalf. Snapt nog niks van de wereld.

We vonden metallic-grijs wel een mooi kleurtje om de koe te pimpen..

Eigen kalf. Lijkt alsof ze de hele tijd bij de moeder is. Maar vaak is ze helemaal aan de andere kant van het weiland te vinden.

Eigenwijs aangekocht stiertje.

Onze labrador bij zijn favoriete koe, toen het ineens weer veel minder met haar ging. Ze bleef de hele tijd bij haar en moest steeds piepen. Na deze foto haalde ze al haar speelgoed op en bracht het naar de koe. Ze snapte zelf niet helemaal volgens mij dat een koe niet zo gecharmeerd is van speelgoedknuffels. Laat staan een kluif.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kabolter op 28-04-2011 16:23:28 ]
pi_96105320
Die koe ziet er wel liggend een beetje zielig uit op die eerste foto. Hoe gaat het nu? En je hond, wat een schat! Mooi dat ze zon band opbouwen!
pi_96181256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:31 schreef Ansu het volgende:
Die koe ziet er wel liggend een beetje zielig uit op die eerste foto. Hoe gaat het nu? En je hond, wat een schat! Mooi dat ze zon band opbouwen!
Ze kan niet staan. En een dier van honderden kilo's krijg je niet zomaar een bak in. Het in de bak krijgen van de koe gaat er vaak nog wat hardhandiger aan toe.

Met die hond hebben we inderdaad erg veel geluk. De andere koe is wat argwanender maar ze mag wel met de kalfjes spelen.

Sigme: dat biergist zorgt voor een hogere ei-productie? Of wordt de kwaliteit van de eieren qua ontwikkeling beter?
pi_96181750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 16:14 schreef Kabolter het volgende:
Onze labrador bij zijn favoriete koe, toen het ineens weer veel minder met haar ging. Ze bleef de hele tijd bij haar en moest steeds piepen. Na deze foto haalde ze al haar speelgoed op en bracht het naar de koe. Ze snapte zelf niet helemaal volgens mij dat een koe niet zo gecharmeerd is van speelgoedknuffels. Laat staan een kluif.
_O-
pi_96182877
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 19:13 schreef Kabolter het volgende:

Sigme: dat biergist zorgt voor een hogere ei-productie? Of wordt de kwaliteit van de eieren qua ontwikkeling beter?
De vruchtbaarheid van de haan zou er iets van kunnen verbeteren, maar het voornaamste punt is dat als er wat weinig vitamine B in de eieren zit, de kuikens dan meer kans hebben op dood-in-de-dop: dus complete ontwikkeling maar er niet uitkomen. Omdat ze de vitamine B nodig hebben om de stress aan te kunnen, en een broedmachine is stressvoller dan een kloek.

't Gaat nog steeds niet goed met je koe?
pi_96183055
Gestorven van stress. ;(
pi_96183443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:09 schreef sigme het volgende:

[..]

De vruchtbaarheid van de haan zou er iets van kunnen verbeteren, maar het voornaamste punt is dat als er wat weinig vitamine B in de eieren zit, de kuikens dan meer kans hebben op dood-in-de-dop: dus complete ontwikkeling maar er niet uitkomen. Omdat ze de vitamine B nodig hebben om de stress aan te kunnen, en een broedmachine is stressvoller dan een kloek.

't Gaat nog steeds niet goed met je koe?
Het gaat de laatste dagen heel erg goed. Ze komt zelf in 'de poten', bewegen gaat alleen nog moeizaam. Pijn heeft ze naar mijn idee niet. Ze moet vandaag alleen nog even een antibiotica hebben, alleen gaat dat lastig met maar 2 mensen die nu thuis zijn.

Durf het alleen nog niet zo uit te spreken. Want de vorige keer was ik er heilig van overtuigd dat ze weer beter was. We hebben wel heel veel geluk met het weer. Ik denk niet dat het nu zo goed zou gaan als er veel regen was gevallen.

Blijf het erg dom van mij vinden. Vind die koe een stuk leuker nu het één en ander is gebeurd. Had er daarvoor heel weinig mee. Maar die drang om door te blijven gaan. Vond het normaal altijd van die slome passieve dieren. :)

Wist niet dat er zoveel bij kippen kwam kijken. Wel leuk dat je er fanatiek mee bezig bent, ondanks dat het nu even niet mee zit. Vind het erg interessant om te volgen.

Misschien al eerder beantwoord. Maar wat is het voordeel van een broedmachine? Dat de kippen dan eieren blijven leggen?
pi_96184079
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:15 schreef Isegrim het volgende:
Gestorven van stress. ;(
Ja sneu he ;( ? Het pellen van zo'n compleet ontwikkeld maar dood kuikentje voelt ook heel zielig. Het is zo mooi en helemaal gaaf en past precies is dat ei. Maar het doet het niet..

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:27 schreef Kabolter het volgende:

Misschien al eerder beantwoord. Maar wat is het voordeel van een broedmachine? Dat de kippen dan eieren blijven leggen?
Neu, dat we kuikens krijgen ondanks dat die stomme kippen niet gaan broeden }:|. 't Is altijd maar afwachten of er wel een broeds wordt. Vorig jaar niks (hele koude meimaand), toen hebben we op 't laatste nippertje die broedmachine gekocht. Het jaar daarvoor was er wel een broeds maar de eieren onbevrucht (daarna ging die haan ook vlot dood). Het jaar dáárvoor hadden we drie broedse kippen (waarvan twee op één nest oO< ).

Wat fijn dat er wel vooruitgang zit in de koe ^O^!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 20:41:27 #232
43653 sigme
Veraan
pi_96449733
We zijn een paar dagen weg geweest. Mét hond naar de wadden. Hij heeft zich vermaakt (en keurig gedragen).

Bij thuiskomst bleek een van de kuikentjes dood, dus toen was er nog maar een. Stond tegenover dat we een extra hondje hadden toen we thuis waren:

Gezelschapsdier voor Hond1 :Y. Een teefje, wat stevig van postuur en niet bang van aard.
Eén hond was toch wat sneu voor de hond.

Eén kuiken is ook niks. Dus:

Kuikentjes bijgekocht. Van het soort Vorwerk en dan in de krieluitvoering. Die grote vooraan is onze eigen Twent.
pi_96455858
Ohhhh O+ O+ O+ Die pup lijkt op mijn vroegere stabij/wetterhoun-kruising. O+ Impuls-aanschaf? :D
pi_96465447
Geen impulsaankoop! Paar weken geleden al uitgezocht, toen zag ze er zo uit:

We zitten al maanden te dubben over een hond erbij, omdat die ene zo vreselijk smacht naar hondjes. Asielhond hebben we wel geprobeerd maar dat schoot niet op: ik geloof dat het asiel de honden niet kwijt wil. Uiteindelijk besloten er dan maar een pup bij te nemen. Een kooikertje werd ons te duur, dus toen werd het maar weer gewoon een boerderij-stabij. Deze keer wel van een gewone hofhond. Hond1 kwam van een broodfokker - lastig dat je dat niet kan zien vantevoren.

Eerste twee nachten heeft Hond2 bij ons binnen geslapen, in de draadkooi. Elke twee uur wakker, piepen, ik eruit om haar buiten te laten piesen, dan kwartiertje aaien en dan weer slapen. Vannacht voor het eerst buiten bij Hond1, in de ren / in het hok. De ren puppy-ontsnap-bestendig maken heeft me de hele vrijdag gekost, maar nu kan ze er niet meer uit en heeft ze er wel plekjes in waar die grote Hond1 niet kan komen. Vannacht heeft ze wel een hele tijd gepiept en gejammerd, maar uiteindelijk toch ook de halve nacht geslapen (en wij dus ook een halve nacht geslapen).
pi_96465579
Ze is megaschattig. O+
pi_96635969
Hond2 doet het uitstekend, Hond1 ook, en samen zijn ze koddig.

De kuikens maken het ook goed, we hebben een nieuwe grote bak voor ze gemaakt met een warmtelamp, en gister 8 nieuwe eieren in de broedmachine gelegd. Deze keer na de kippen een tijd extra vitamine B te hebben bijgevoerd, hopelijk nu dan een beter resultaat.
pi_96636363
pi_96636586
O+ O+ O+
pi_96766151
Oh getverderre. Maden.
Een schaap had opeens een rare kale staart. Kudde gevangen, schaap gevangen, staart bekeken. Pluim kaalgeknipt en ja hoor: krioelende maden. Schaap was nog niet eens suf, dus de besmetting zal van vandaag geweest zijn. Nu is ze weer schoon, morgen de kudde nog maar een keer vangen en bespuiten met neocidol.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:25:21 #240
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_96768347
Owh getver, dat is vroeg in het jaar. Heel fijn dat je er zo snel bij was, zo een vieze, zielige aandoening! Bleh

De pup is echt O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')