Ik heb aan je gedacht en de aanschaf van een stel Egberts overwogen. Maar ik ken geen kuikenboerderij in de buurt.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:42 schreef Miss_Isis het volgende:
Mooie foto's weer, de koetjes zien er goed ui! En zonde van de kuikentjes... 2 is wel wat weinig. Als wij er zo weinig hebben kopen we er wel eens een paar eendagskuikens bij uit een kuikenbroederij. Gewone plofkipjes dus, voor de opeetDan hebben ze toch nog wat gezelschap aan elkaar en heb je zeker weten lekkere kip na een poosje. Maar goed, dat is dan weer niet heel autarkisch
Je woont in Drenthe toch? Je zou eens in de telefoongids kunnen zoeken op pluimveebedrijf of kuikenbroederij. Ik heb net zelf ff gezocht en kon er eentje vinden in Meppel en Groenlo en eentje in Ruinen. Maar geen idee hoe dicht dat bij jou in de buurt is. Ach, en twee kuikentjes houden het samen ook nog wel uit. Gewoon weer een lading nieuwe eieren in het broedmasjien en over 3 weken hebben ze nieuwe broertjes en zusjesquote:Op woensdag 27 april 2011 20:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb aan je gedacht en de aanschaf van een stel Egberts overwogen. Maar ik ken geen kuikenboerderij in de buurt.
We gaan de kippen aan de dope zetten (biergist) en over een kleine week weer eieren verzamelen en opnieuw erop broeden. Als ik dan nog Egberts erbij wil ga ik eens op zoek naar nog-niet-bevroren eendagskuikensquote:Op donderdag 28 april 2011 15:01 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Je woont in Drenthe toch? Je zou eens in de telefoongids kunnen zoeken op pluimveebedrijf of kuikenbroederij. Ik heb net zelf ff gezocht en kon er eentje vinden in Meppel en Groenlo en eentje in Ruinen. Maar geen idee hoe dicht dat bij jou in de buurt is. Ach, en twee kuikentjes houden het samen ook nog wel uit. Gewoon weer een lading nieuwe eieren in het broedmasjien en over 3 weken hebben ze nieuwe broertjes en zusjes
Ze kan niet staan. En een dier van honderden kilo's krijg je niet zomaar een bak in. Het in de bak krijgen van de koe gaat er vaak nog wat hardhandiger aan toe.quote:Op donderdag 28 april 2011 20:31 schreef Ansu het volgende:
Die koe ziet er wel liggend een beetje zielig uit op die eerste foto. Hoe gaat het nu? En je hond, wat een schat! Mooi dat ze zon band opbouwen!
quote:Op donderdag 28 april 2011 16:14 schreef Kabolter het volgende:
Onze labrador bij zijn favoriete koe, toen het ineens weer veel minder met haar ging. Ze bleef de hele tijd bij haar en moest steeds piepen. Na deze foto haalde ze al haar speelgoed op en bracht het naar de koe. Ze snapte zelf niet helemaal volgens mij dat een koe niet zo gecharmeerd is van speelgoedknuffels. Laat staan een kluif.
De vruchtbaarheid van de haan zou er iets van kunnen verbeteren, maar het voornaamste punt is dat als er wat weinig vitamine B in de eieren zit, de kuikens dan meer kans hebben op dood-in-de-dop: dus complete ontwikkeling maar er niet uitkomen. Omdat ze de vitamine B nodig hebben om de stress aan te kunnen, en een broedmachine is stressvoller dan een kloek.quote:Op zaterdag 30 april 2011 19:13 schreef Kabolter het volgende:
Sigme: dat biergist zorgt voor een hogere ei-productie? Of wordt de kwaliteit van de eieren qua ontwikkeling beter?
Het gaat de laatste dagen heel erg goed. Ze komt zelf in 'de poten', bewegen gaat alleen nog moeizaam. Pijn heeft ze naar mijn idee niet. Ze moet vandaag alleen nog even een antibiotica hebben, alleen gaat dat lastig met maar 2 mensen die nu thuis zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2011 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
De vruchtbaarheid van de haan zou er iets van kunnen verbeteren, maar het voornaamste punt is dat als er wat weinig vitamine B in de eieren zit, de kuikens dan meer kans hebben op dood-in-de-dop: dus complete ontwikkeling maar er niet uitkomen. Omdat ze de vitamine B nodig hebben om de stress aan te kunnen, en een broedmachine is stressvoller dan een kloek.
't Gaat nog steeds niet goed met je koe?
Ja sneu hequote:
Neu, dat we kuikens krijgen ondanks dat die stomme kippen niet gaan broedenquote:Op zaterdag 30 april 2011 20:27 schreef Kabolter het volgende:
Misschien al eerder beantwoord. Maar wat is het voordeel van een broedmachine? Dat de kippen dan eieren blijven leggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |