abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85057514
Ik wil graag naar lowlands volgend jaar, zoals in de TT. Maar, met vrienden zoals ik die heb, en nu iedereen nog een beetje in de mood is, wil ik graag wat vragen. In de rest van het jaar is dit forum namelijk dicht! Mijn ervaringen zijn gebaseerd op Pinkpop en Wacken. Met name op de laatste is bijna alles (nog) toegestaan.

Ik ben weleens op festivals geweest, hoe zit het een en ander op lowlands?

Is het toegestaan om;
- Te kamperen naast je auto
- Oneindige hoeveelheden goederen mee te nemen? Is glas toegestaan op het campingterrein? Ik las ergens dat je geen stoeltjes mee kon nemen? Mag je een aggegraatje en een koelkast meenemen? Gastanks lijken mij ook wel toegestaan?
- Hoe is de controle? Je krijgt neem ik aan geen gedoe als je even je leuter tegen een boom laat afwateren? Is er een solide controle op het meenemen van grote en kleine hoeveelheden alcohol?
- Hoe ver is het lopen van de gemiddelde tentplaats naar het festivalterrein?
- Hoe ver van tevoren mag je komen kamperen?
- Als je toch gaat circlepitten/moshpitten/crowdsurfen, in welke mate krijg je gedoe met de security? Ik weet het, crowdsurfers over je heen krijgen is niet leuk, wel is het heel erg leuk om zelf te doen.
- Hoe zit het met de prijzen van eten en drinken? Zijn die redelijk, of op klassiek festivalniveau? Wat ik zelf nog weleens deed is blikvoer meenemen en die opwarmen. Als je dan niet naast je auto kan kamperen maakt dat het wel wat lastiger.
pi_85057661
Ook een puntje, kan je bijvoorbeeld met je caravan naar Lowlands komen? In dat geval "kampeer" je immers naast je tent.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:48:08 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85057700
Kamperen doe je niet naast de auto.
Wat je mee mag nemen is beperkt, zie de website.
Ik ben wel eens door een medewerker aangesproken toen ik tegen een hek stond te pissen, maar dan hadden ze maar betere voorzieningen moeten neerzetten daar (tussen ingang en bandjes).
Vanaf camping tot terrein verschilt van een paar minuten tot een kwartiertje/half uurtje van de verste campings.
Op donderdag kun je de camping op, op vrijdag begint het.
Crowdsurfen mag niet, de rest geen idee.
Eten en drinken is niet goedkoop, maar wel goed.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:48:45 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85057725
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:47 schreef fonsoy het volgende:
Ook een puntje, kan je bijvoorbeeld met je caravan naar Lowlands komen? In dat geval "kampeer" je immers naast je tent.
Ja. Dan sta je wel ver van het terrein, dat is ongeveer de verste camping.
pi_85057741
Tja, bijna alle info op de site van lowlands zelf of in in de SC (het algemene LL topic).

Kamperen naast je auto mag niet. De verste campings liggen op zo'n 10 minuten lopen.
Donderdagmiddag/avond gaan de campings open.
Gas mag in principe de camping niet op, glas naar mijn weten ook niet (deze info staat gewoon op de site)
Controle op hoeveel alcohol je meeneemt is minimaal.
Pitten mag, komt bijna geen gezeik, crowdsurfen mag niet.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:49:11 #6
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85057746
Veel van deze informatie staat trouwens ongetwijfeld op de website. www.lowlands.nl
pi_85057761
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:47 schreef fonsoy het volgende:
www.lowlands.nl
pi_85058222
Inderdaad, de site heeft inderdaad antwoord op de meeste vragen. Ging mij ook voornamelijk om de naleving van deze regels. Bijvoorbeeld de regel dat er geen gastankjes de camping op genomen mogen worden. Lijkt mij op praktisch gebied een nogal overbodige regel. Is er actieve controle op campings, en kan je barbequen?
pi_85058293
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:00 schreef fonsoy het volgende:
Inderdaad, de site heeft inderdaad antwoord op de meeste vragen. Ging mij ook voornamelijk om de naleving van deze regels. Bijvoorbeeld de regel dat er geen gastankjes de camping op genomen mogen worden. Lijkt mij op praktisch gebied een nogal overbodige regel. Is er actieve controle op campings, en kan je barbequen?
Het wordt niet gewaardeerd, van die kleine gasflesjes worden nog wel eens gedoogd, maar ook al vaak genoeg gezien dat het gewoon niet mocht.
pi_85058362
quote:
Ooit gehoord van brandveiligheid? :') Echt BBQen voor je tent op lowlands :') Hoe kom je erop? Op lowlands ben je te lam om zelfs maar aan eten te denken als je geen vreetkick hebt. :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:04:40 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85058401
quote:
Dat er regels zijn met betrekking tot vuur en brandstoffen, vind ik allerminst een overbodige regel met duizenden zeer brandbare tentjes op een grasveldje. Ik vind het wel fijn dat er gecontroleerd wordt of mijn dronken buren niet met vuur spelen bij mijn tent waarin ik lig te slapen.
pi_85058489
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:03 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ooit gehoord van brandveiligheid? :') Echt BBQen voor je tent op lowlands :') Hoe kom je erop? Op lowlands ben je te lam om zelfs maar aan eten te denken als je geen vreetkick hebt. :')
Ik doe het al jaren op festivals. In nuchtere en dronken toestand. Als je met z'n zessen bezig bent is er echt wel iemand die er een beetje op let. Persoonlijk vind ik het een lariekoekregel.

Toevoeging; niks is leuker dan lekker barbequeuen voor je tent. Vers vleesje even roosteren, en gelijk met een guts bier naar binnen. HET festivalgevoel komt dan bij mij helemaal terug :D .
pi_85058501
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat er regels zijn met betrekking tot vuur en brandstoffen, vind ik allerminst een overbodige regel met duizenden zeer brandbare tentjes op een grasveldje. Ik vind het wel fijn dat er gecontroleerd wordt of mijn dronken buren niet met vuur spelen bij mijn tent waarin ik lig te slapen.
Doe niet zo gek joh. Laat ze lekker om 6 uur s' ochtend 3 bratwursten proberen klaar te maken op butangas terwijl half Lowlands over tentlijntjes strompelt. :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:08:13 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85058554
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:06 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Ik doe het al jaren op festivals. In nuchtere en dronken toestand. Als je met z'n zessen bezig bent is er echt wel iemand die er een beetje op let. Persoonlijk vind ik het een lariekoekregel.
Doe dat lekker, niet raar opkijken als iemand met een brandblusser over je speklapjes staat te spuiten.

Een klein gasflesje en wegwerpbbq mag je meenemen, de rest mag je thuis laten.
pi_85058560
quote:

[..]

Ik vind je mening maar lariekoek. :P Wat voor festivals waren dat dan? 100 man bij iemand in zn weiland ofzo?
pi_85058605
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:07 schreef Document1 het volgende:

[..]

Doe niet zo gek joh. Laat ze lekker om 6 uur s' ochtend 3 bratwursten proberen klaar te maken op butangas terwijl half Lowlands over tentlijntjes strompelt. :')
Iedereen heeft toch wel gezond verstand? Zelfs in dronken toestand. Bovendien is het meestal je eerste tent die het eerste wegfikt, en er is toch iets als een brandweer.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:10:08 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85058627
quote:
Toevoeging; niks is leuker dan lekker barbequeuen voor je tent. Vers vleesje even roosteren, en gelijk met een guts bier naar binnen. HET festivalgevoel komt dan bij mij helemaal terug :D .
Als ik een weekend wil bbqen, dan ga ik wel op mijn dakterras zitten.
pi_85058658
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:08 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik vind je mening maar lariekoek. :P Wat voor festivals waren dat dan? 100 man bij iemand in zn weiland ofzo?
Wacken is in Noord-Duitsland. Groter dan Lowlands. Het was overigens dit jaar weer erg leuk. Ik wil alleen volgend jaar naar een ander festival dat niet heel ver is met wat toegankelijkere en diversere muziek. Ik wil namelijk met een andere vriendengroep gaan.
pi_85058672
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:09 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Iedereen heeft toch wel gezond verstand?
Helaas is dat niet zo, dat snap je zelf hopelijk ook nog wel.
quote:
Zelfs in dronken toestand. Bovendien is het meestal je eerste tent die het eerste wegfikt, en er is toch iets als een brandweer.
Jij denkt dat die brandweer binnen de minuut voor jouw tent staat? Die regel is er echt niet voor niets.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:11:31 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85058685
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:09 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Iedereen heeft toch wel gezond verstand? Zelfs in dronken toestand. Bovendien is het meestal je eerste tent die het eerste wegfikt, en er is toch iets als een brandweer.
Het duurt ook maar enkele seconden voor een leuk brandje overslaat naar de tent ernaast (immers staan ze op Lowlands praktisch op elkaar). Dat tentzeil brandt namelijk vrij aardig.

En nee, als je gezond verstand hebt, ga je op zo'n veld niet bbqen. Dus blijkbaar heeft niet iedereen gezond verstand.
pi_85058743
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Helaas is dat niet zo, dat snap je zelf hopelijk ook nog wel.
[..]

Jij denkt dat die brandweer binnen de minuut voor jouw tent staat? Die regel is er echt niet voor niets.
Als je zo stijf gaat zitten, advocaat van de duivel blijft spelen in een zaak waarin er gewoon verschillende meningen zijn blijf dan weg.
pi_85058751
Waarom is er controle op hoeveel bier je mee mag? In België en Duitsland ga ik altijd met een stuk of 10 trays voor mij en mijn vrienden de camping op.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85058787
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:12 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Als je zo stijf gaat zitten slowchatten, advocaat van de duivel blijft spelen in een zaak waarin er gewoon verschillende meningen zijn en mijn topic volbaggert blijf dan weg.
Als mijn mening je niet aanstaat mag je ook gewoon tegenargumenten geven in plaats dit kinderachtige gejank.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:13:58 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_85058794
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:13 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom is er controle op hoeveel bier je mee mag? In België en Duitsland ga ik altijd met een stuk of 10 trays voor mij en mijn vrienden de camping op.
Omdat ze zelf bier willen verkopen.
pi_85058796
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:44 schreef fonsoy het volgende:
Is het toegestaan om;
- Te kamperen naast je auto
Ik denk het niet, zal ook niet zo heel gezellig zijn :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')